X
  • #31 19 Dec 2002 08:57
    Removed
    Helpful post? (0)
    z praktyki mojej ale długiej zazwyczaj akumulator po 5 latach pada co nie znaczy ze nie pracowały duzej niz 5 lat bo i były tesz ok 7 lat i w sumie bez znaczenia jaki!!!!! chyba ze ktos mu pomógł zle uzytkował -akumulator nie pracował tz nie ładowany i nie rozładowany przez odbiorniki prądu!!!!!!!!!!
  • #32 24 Dec 2002 01:37
    pioter
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    :arrow: tmarsz2
    "Podłączyłem prostownik który sam się reguluje (nastawia) ,ustawił sie na 8 ładował się przez 3godz i spadło do 3 . Czy mam ładować do końca aż spadnie do zera?"

    Tak, prąd ładowania akumulatora jest odwrotnie proporcjonalny do oporności wewnętrznej, która rośnie w czasie ładowania.
    Dlatego konstrukcja automatycznych prostowników opiera się właśnie na tym zjawisku (bazując na średniej, przyjętej sprawności akumulatorów kwasowych).
    Nazywają się automatyczne, ponieważ wyłączają ładowanie, kiedy akumulator się naładuje.
  • #33 24 Dec 2002 02:25
    Removed
    Helpful post? (0)
    popieram cie pioter!!!!!! :lol:


    wesołych świąt!!!!!!!!!!!
  • #34 24 Dec 2002 21:50
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam koledzy !

    Jak wasze akumulatory ???

    Dziś było prawie - 20. Auto ciągle na dworze, ma 18 lat, silnik zalany olejem o konsystencji asfaltu - Centra okazała się dla mnnie niepokonana.
    Ciągłe miasto, światła, dmuchawa, ogrzewam szyby, lusterka, fotele - automat - a więc noga ciągle na hamulcu - więc przeładowanie mu nie grozi- a mimo to - jest O.K.
  • #35 25 Dec 2002 00:00
    pioter
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    No mój dziesięcioletni Bosh też się trzyma, miasto, światła, ogrzewanie, elektryka i ...diesel.
  • #36 27 Dec 2002 07:05
    Removed
    Helpful post? (0)
    ja w samochodzie akumulator obłozyłem styropianką i mróz ni9estraszny ale woze w bagazniku prostownik i 100 metrów przedłuzacza jakby co!! jaki komfort ze jakby co ........sie skitrało!!!! :wink:
  • #37 27 Dec 2002 22:48
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Ja w połowie grudnia do swojej Lagunki wsadziłem nówkę BOSCH-a SilverPlus 55Ah, 540A.

    Zobaczymy czy zima go pokona :)

    Pozdrawiam
  • #38 02 Jan 2003 13:23
    pawol
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Prawda. Poskie sprzety są dobre. Ostatno w Geant są Akumulatory ZAP BATTERIEN z Piastowa. Kiedys ten zakład był pod flagą Centry teraz trzaskają baterie dla szkopów. W Geant sprzedawane są pod nazwą TRI STAR. Oczywiście gwarantem jest Piastów. Dla przykładu koszt 50Ah - 420 A to 109 PLN. Wczesniej uzywalem Centr i bylem latami zadowolony. Musle ze temu z Piastowa moge rownie zaufac. Bujam na nim dopiero 2 tygodnie.
  • #39 04 Jan 2003 01:00
    felu
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Ja mam ZAPa pod nazwa ZAP :) . Jedyny mankament to oczko pokazujace pozion naladowania, caly czas pokazuje "rozladowany" :) :) :) (chyba nie udalo im sie czegos podrobic. Widzialem takie wskazniki w zachodnich aku i dzialaly)
    Ale to nie wazne, poniewaz aku ten ma 3 latka i trzyma sie niezle.Nie wiem jak eksplatowal go poprzedni wlasciciel ale ja jezdze na swiatlach przez caly rok. W zimie dochodzi tylna szyba i dmuchawa. Jak dotychczas ladowalem go 2 razy, przed zima dolalem troche wody destylowanej poniewaz nie wierze w bezobslugowosc i inne wynalazki nowoczesnej techniki :).
    Pozdrawiam.
  • #40 04 Jan 2003 09:46
    picador
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    ostatnio miałem Bosha , był super ale po 2,5 roku jedna cela strzeliła :( ,
    Varta po 1 roku miała już tylko 20% pojemności , oczywiście reklamowałem, po trzecim odesłaniu oddali mi kasę :)
    teraz już latam na Centrze Plus i jest OKI , po prostu akku wymienia się po 2 latach i krobka ... no trzy kropki :)

    najważniejsze dobre ładowanie i kontrola co jakiś czas a zwłaszcza gdy coś nas 8O

    można każdy akku szybko zużyć jeśli ładowanie jest do :x
  • #41 06 Jan 2003 10:27
    pawol
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Co do tego oczka w ZAPie to mialem to kiedys w zachodnim akku. Wydlub to oczko. Znajdziesz tam pręt przezroczysty z plexi i kulkę . Umyj dokladnie ten pręt bo pewnie jest caly w czarnym nagarze i dlatego nic nie widac. Oczko jest na wcisk jak plastikowe korki od octu.
  • #42 09 Jan 2003 20:32
    Removed
    Helpful post? (0)
    Wracając do meritum, czyli który najlepszy zdecydowanie polecam (do wyboru) Delphi Freedom, Moll M3, jakikolwiek Hoppecke, ew. Banner ale z z nim akurat nie miałem dobrych doświadczeń.
  • #43 10 Jan 2003 16:10
    pioter
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    No i niestety nie pomogło odsiarczanie i wymiana elektrolitu.
    10 lat to szalenie długo. Akumulator padł. Pojemność nie sięga 20%.
    Na mrozie, po każdorazowym podgrzewaniu komór spalania, i kręceniu rozrusznika, pada po 3-4 rozruchu.
    Skorzystam z waszych doświadczeń i kupię produkt polski, Centra +, 100 434 (100Ah).
    mam nadzieję że ten wydatek się opłaci.
  • #44 11 Jan 2003 23:44
    teodor76
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    witam ponownie niezależnie jakiej firmy kupicie aku ale ważne jest żebyście umieli z kodu odzczytać kiedy był wyprodukowany bo jak kupicie w makro to daje se łeb uciać że nawet jak to będzie centra a leżała rok na półce i jest zasiarczona i niedoładowana to po 6 miesiącach a nawet krucej padnie jak kawka , mówia że najlepiej jest kupic akumulator w małym sklepie motoryzacyjnym dlatego że właściciel zamawia kilka sztuk a jak sie sprzedadzą to zamawia nowe więc wniosek stego taki że ma zawsze świeże od producenta a nie zależane na półce w hiper marketach
    ja obecnie jeżdze na boschu ,ojciec i szef też maja boscha które mają po 4 lata i prędzej wypali rozrusznik niż siędzie w przypadku gdy by niechciał zapalić
  • #45 12 Jan 2003 03:44
    obet
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    nie dawno 8O widziałem 8O akumulator wyprodukowany prywatnie na obudowie ebonitowej (co daje możliwość wymiany cel i zapezpiecza przed przemarznięciem) przez byłego pracownika centry piastów dołożył on tam po jednej płycie więcej oraz zastosował własnej konstrukcji przekładki między płytami (co miało zapobiec rozpadaniu się płyt i puchnięciu baterji) a płyty wziął jakieś wersie exportowe co szły gdzieś do japonji -to był akum.. 55ah lecz wyglądał na większy - właściciel tej baterji twierdzi że przeżyje ona samochód-szkoda że nie robi tego centra piastów tylko jakiś były pracownik :?: :?: :?: :?:


    pozdrawiam
  • #46 12 Jan 2003 08:39
    mgim
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Mam (tfu - miałem) EXIDE.3 lata idealny - (był).
  • #47 12 Jan 2003 17:39
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Topic author Helpful post? (0)
    felu wrote:
    Ja mam ZAPa pod nazwa ZAP :) . Jedyny mankament to oczko pokazujace pozion naladowania, caly czas pokazuje "rozladowany" :) :) :) (chyba nie udalo im sie czegos podrobic. Widzialem takie wskazniki w zachodnich aku i dzialaly)
    Ale to nie wazne, poniewaz aku ten ma 3 latka i trzyma sie niezle.Nie wiem jak eksplatowal go poprzedni wlasciciel ale ja jezdze na swiatlach przez caly rok. W zimie dochodzi tylna szyba i dmuchawa. Jak dotychczas ladowalem go 2 razy, przed zima dolalem troche wody destylowanej poniewaz nie wierze w bezobslugowosc i inne wynalazki nowoczesnej techniki :).
    Pozdrawiam.


    to czarodziejskie oczko działa tylko gdy pozom elektrolitu jest bliski max - przy za niskim poziomie pokazuje rozładowany. Działa to na zasadzie aerometru - który tonie lub nie. Jak wiadomo gęstość elektrolitu jest zależna od jego naładowania.
  • #48 29 Mar 2003 10:33
    pgoral
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    :))

    Zajrzalem do archiwum i odgrzewam watek - ku informacji innych.
    To oczko to jest nic innego jak malutki aerometr... jak sie nie robi
    jak tzreba to moze poprostu jest niedoladowany - a jak nie da sie
    naladowac to moze sie zasiarczyl...

    O ZAP Piastow byly nienajlepsze opinie... ale w cytrynie AX taki dzialal
    przez bardzo wiele lat i nawet dzialalby moze do dzis - tylko na wszelki
    wypadek kupilismy nowy (centra z oczkiem - i akumulator i oczko dzialaja bez zarzutu) - bo przy -20 juz siadal i autko musialo za 1,2,3 razem odpalic bo potem zaczynal krecic dopiero po godzinnej przerwie. A, ze
    zaplon w autku byl walniety to czasem sie nie udawalo.

    Pisze glownie by opisac ciekawa wlasciwosc tamtego Piastowa - jak sie go rozladowalo do 0 (np. pprzez zapomnienie wylaczenia swiatel - nawet alarm nie lapie - kontrolki powolutku sie rozjasniaja) - to zamiast szlag go trafic to on po godzinie postania - bez podladowywania - krecil z powrotem rozrusznikiem :)))) Jak sie swiatla jeszcze dosc dobrze jarzyly - to nawet krocej wystarczylo poczekac...
    A raz to nawet juz sie wogole nic nie swiecilo an nie jarzylo - wtedy trzeba byl podladowac - i nadal chodzil jak zloto... Jako, ze on taki magic to go
    zabralem na lodke :))) a do AXa nowy :)
  • #49 15 Sep 2003 13:09
    esem
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    A macie pomysł na akumulator do Matiza: oryginalny jest tak mały (fizycznie i pojemnościowo). Autko postało 10 dni i akumulator się rozładował przez alarm. Serwis twierdzi, że to normalne: ten typ tak ma.
    Pytanie: o jakim nowym akumulatorze można myśleć :?:
  • #50 15 Sep 2003 13:22
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Dodałem do tematu "wydanie jesień 2003" i temat dałem jako przyklejony. Bardzo ciekawy wątek, dlatego niech zawsze będzie u góry w tematach Car Audio

    Temat dotyczy instalacji samochodowych dlatego przenioslem go do dzialu Elektronika samochodowa zgodnie z jego merytoryczną zawartością.(ob)
  • #51 16 Sep 2003 15:46
    xawer
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    istotną rzeczą jest również data produkcji ....najczęściej nie zwraca sie na to uwagi ale często akumulatory leżą w składach ,hurtowniach po kilka lat...nie bez znaczenia dla samego aku. zwróćmy na to uwagę i spójrzmy na datę (najczęściej ujemny słupek)........poza tym nawet najlepszy aku jeśli się nie jeżdzi lub nie doładowywuje to go trafi....14V musi być!...a ile jest u ciebie????? idzie jesień/zima jeżdzimy na światełkach,parują nam szyby ,chodzi dmuchawa ile ma wtedy???
  • #52 17 Sep 2003 07:39
    Alan
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Napiszcie prosze ile akumulator traci z pojemnosci i pradu rozruchu w czasie silnych mrozow ?
  • #53 17 Sep 2003 08:01
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Wykres temperaturowy akumulatora samochodowego:
  • #54 20 Sep 2003 23:18
    Removed
    Helpful post? (0)
    Z doświadczenia wiem że bardzo dobrze sprawdza się Poznańska Centra.Jeżeli potrzebujemy do silnika diesla to raczej ta w srebrnej obudowie,centra plus-ta w czarnym naczyniu nie wytrzymuje w dieslu dłużej jak 2-3 sezony.Bosch i Varta (mimo renomy firmy) nie są rewelacyjne,zwłaszcza czeskie Bosche.Wystrzegać się jak ognia akumulatorów których nazwa z tłumaczenia angielskiego brzmi "pięć gwiazd"(oryginalnej nie podaję z wiadomych względów).Taka ekstraklasa wśród akumulatorów to DETA i Fiamm.Ale generalnie Centra ma najlepszy przelicznik jakość\cena.
  • #55 23 Sep 2003 08:45
    mkos1
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    ARTI wrote:
    MIAŁEM CENTRE 2 LATA I PADŁA OBECNA VARTA DZIAŁA 2,5 ROKU I TA ZIMA BEDZIE OSTATNIA ............... A CO SĄDZICIE O AKU BANER


    Witam !
    Mam Banera już 2,5 roku, samochód nie garażowany z 2 litrowym motorkiem i żadnych problemów nie mam.
    Inna sprawa, że codziennie jeżdżę ale nie sądzę aby miał mi zaraz "paść".

    Co do polskich akumulatorów to "testowaliśmy" je u mnie w pracy w wózkach widłowych i niestety żadko który wytrzymuje rok eksploatacji mimo, że pilnuje się aby nie brakowało elektrolitu i raz na jakiś czas dokonywało się kontroli ładowania.
    Mogę jeszcze polecić z akumulatorów Vartę z serii "Blue Dynamic" - mają one stosunkowo duży prąd rozruchu. Miałem kiedyś taki akumulatorek i jak poprzedni samochód stało sobie niejeźdżony dłuższy czas (brak kupca) sprzedałem "bateryjkę" koledze, który nadal go używa - to już 4,5 roku i jest OK !
    Pozdrawiam !
  • #56 23 Sep 2003 08:47
    mkos1
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam !
    Zapomniałem dodać, że te Polskie testowane "bateryjki" były z Piastowa.
    Pozdrawiam !
  • #57 23 Sep 2003 09:45
    waldix

    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Moim zdniem Centra jest najlepsza, u mnie akumulator wytrzymał 7 lat i dopiero padł. Był sobie w fiaciku 126p a żeby było mało to musze powiedzieć że nigdy ale to naprawde nigdy nie wyciągałem go w zime z samochodu. Dopiero w ostatni sezon jak skonał musiałem go podładowywać. Zresztą o jakości moze świadczyć fakt że to właśnie Centra będzie produkować akumulatory do nowych Fordów ("tranzitów") i jeszcze do jakiegoś modelu ale nie usłyszałem oraz do fiata Panda, wczoraj mówili o tym w radiu.
  • #58 23 Sep 2003 18:09
    RADOSŁAW
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    A ja w moim AUDI 80 1,6TD miałem orginalny akumulator który przeżył 11 lat! Aż sam się dziwiłem że jeszcze działa, ąż pewnego dnia sprzęt nie chciał zapalić i trza było wymienić.
  • #59 23 Sep 2003 20:47
    TomiM
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Exide jest najlepszy tylko nie bezobsługowy ale z pokrywą otwieraną.

    Fiat 126p 7lat już pracuje ,
    Historia po 4 latach awaria reulatora napięcia 18V dawał ,następuje wygotowanie wody, gościu ma filtry na instalacji w domu napełnia cele taką wodą i pracuje do dnia dzisiejszego . Tylko właścićiel malucha się zmienił.

    Piastów Monolit Turbo 60 Ah Seat ibiza SDI 1,9

    Po2lata koniec gwaranci
    2,5 roku koniec akumulatora
  • #60 27 Sep 2003 12:33
    Tomcio21
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Może nie konretnie o tym mowa w tym temacie ale zapytam
    Jaki akumulator najlepiej wybrac do samochodu fiat punto 1.2 75KM ??
    Chodzi mi tu o jego parametry??
    Nie mam zielonego pojęcia co znaczą te Ah?
    Z góry dziękuje :)
  Search 4 million + Products
Browse Products