Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #91 18 Gru 2003 22:34
    pgoral
    Poziom 25  

    michal__ napisał:
    Polecam BANERA. Mialem taki i 7 latek spoczko chodzil. Grund to sprawdzac czesto poziom elektrolitu i jak jest slabszy to go troszki podladowac. Jednak moim zdaniem sa to najlepsze akumulatory. Dla mnie CENTRA to nie akumulator, po 2,5 roku mi siadl.



    Ja mysle, ze to duzo zalezy od przypadku. Mialem dwa Bannery i juz mam tylko jednego. Tez zreszta nie jest taki super. Za to mam druga centre.
    Pierwsza ma ponad rok i dziala wysmienicie (Centra Plus - wprost mozna zapomniec co to akumulator). Druga podobnie - ale ma kilka miesiecy dopiero. Tylko niestety ta druga kupilem Future (bez mozliwosci zdejmowania korkow) wiec nie wiem jak dlugo pociagnie. Bo jak tu dolac wody chocby. Taki full bezobslugowy mialem kiedys Bosch - taki sam jak ta futura - tylko bez magicznego oczka. Ten padl bardzo szybko. So... Z drugiej strony w jednym z tych autek dzialal przez wiele lat wspomniany ZAP Piastow o ktorym same najgorsze opinie... wiec wyciaganie wnioskow na podstawie jednego przypadku to...

    Zaznaczam, ze autka maja prawidlowe napiecia ladowania. I wsie (moze za wyjatkiem tego z Piastowem - zapalaja po pol sekundy do sekundy krecenia. W tym ten co padl w nim Banner i Bosch wymaga doslownie pukniecia w rozrusznik nawet w wielki mroz (pompa elektr paliwa, etc).

    PS. Nadal w sumie nie wiem na 100% co spowoduje obnizenie gestosci elektrolitu. Tzn. uprzedzam, ze wiem, ze do samochodu sie taki nie nada. Ale przy malym poborze pradu czy uodporni go na rozladowania? Prosze o jakas uzasadnona wypowiedz lub wskazanie zrodel. Dziekuje i pozdrawiam.

  • #92 18 Gru 2003 22:48
    kenny2k
    Poziom 10  

    Polecam akumulator ZAP 50Ah, w moim samochodzie dziala 1,5 roku
    bez zarzutu, laduje go co 2-3 miesiace pradem 3A x12h to wystarcza,
    wazny jest prad rozruchowy 285A, wszystkie klemy powinny byc porzadne aby podczas rozruchu miec maly spadek napiecia.

  • #93 19 Gru 2003 00:08
    kenny2k
    Poziom 10  

    Mysle ze przy alternatorze o mocy 500-700W i w miare rozsadnym wlaczaniu odbiornikow:) nie musimy sie martwic o to ze jak zamiast 50Ah damy 60Ah to alternator nie doladuje nam akumulatora, o ile mamy elektroniczny regulator napiecia

  • #94 19 Gru 2003 00:19
    kenny2k
    Poziom 10  

    Mysle ze przy alternatorze o mocy 500-700W i w miare rozsadnym wlaczaniu odbiornikow:) nie musimy sie martwic o to ze jak zamiast 50Ah damy 60Ah to alternator nie doladuje nam akumulatora, o ile mamy elektroniczny regulator napiecia.

  • #95 19 Gru 2003 11:46
    waldekel
    Poziom 27  

    Ja myślę że należy stosować się do zaleceń producenta jaki ma być akumulator i nie ma co przesadzać z parametrami. Jeżeli samochód posiada bardziej bogate wyposażenie, to musi być większej pojemności, ale i alternator powinien sprostać wymaganiom poboru prądu. Trwałość akumulatora w zasadzie żależy od tego jak zodbamy o niego.

  • #96 19 Gru 2003 21:48
    49712
    Usunięty  
  • #97 20 Gru 2003 18:44
    waldekel
    Poziom 27  

    JarekOr jeżeli akumulator. nie jest wstanie wysterować klaksonem, a rozrusznikiem kręci to musisz szukać przyczyny w obwodzie sterowania klaksonem, najczęściej przyczyną jest sam klakson. Trzeba go zdemontować i dokładnie przekonserwować zwracając nszczególną uwagę na jakość styków i śrubę regulacyjną - bedzie ok. :D

  • #98 20 Gru 2003 19:27
    tritel
    Poziom 1  

    j.vit napisał:
    Witam kolegów.jestem też za Polskimi wyrobami ale zauważyłem iż aku bezobsługowe mają krótszą żywotność a to zapewne z powodu dodawania subsancji anty gazuącej POZDRAWIAM-Witek


    Myśle że nie do końca masz rację, a dokładniej racji nie masz wogóle! Dzisiaj właśnie siadł mi bezobsługowy akumulator po 10 latach bezproblemowego urzytkowania!!! Nigdy nie był sprawdzany ani doładowywany, "nawet nie wiedziałem gdzie jest pod maską". Jest to HITACHI z nissana sunny zakupionego w 1993 - sprowadzonego z japonii.
    Mam teraz problem gdzi znaleźć taki sam wyrób. Czytają wypowiedzi na forum przechodzą po mnie dreszcze i obawiam się że będą czekać mnie te same problemy, jeśli zamontuje baterie z EU.

  • #99 20 Gru 2003 20:51
    waldekel
    Poziom 27  

    Można kupić akumulator za 120 i jeździc np. 6 lat lub za 300 i jeżdzić jak się uda 10 lat. Wybór należy do Ciebie tritel. Ja zawsze zastanawiam się nad marką produktu i jak kupuje np. szczęki hamulcowe to raczej markowe, a jak są produkty o podobnej wadze to się dobrze zastanawiam.
    Dodam jeszcze, że jak coś padnie w samochodzie (np. alternator) to potrafi zniszczyć najlepszy akumulator.

  • #100 23 Gru 2003 20:37
    gregi21
    Poziom 10  

    nowyalfik napisał:
    witam Was .Mój akumulator w skodzie 1.3 wytrzymał 5 lat w zeszłą zime juz nie bardzo kręcił ale wytrzymał w tym roku nie czekam na mrozy i juz mam nowy ,kupiłem jakiś niemiecki mechanik mi go polecał mam nadzieje ze się sprawdzi tak jak poprzedni firmowy skody

    ten nowy akumulator jest firmy hoppecke

    --------
    scalone 2 posty, odstęp 3 min. [u]


    Powinieneś być raczej zadowolony.Ja testuję hoppecke w 2.5 l motorku diesla już 12 lat.Ten ,który mam teraz ma 8 lat.Katorżnicza praca,w tamtym roku zapalał bez problemów przy - 37 stopniach!Od kopa.Już powoli sie kończy ,nawaliłem w lecie i nie sprawdziłem poziomu elektrolitu.Kupię nowy na pewno tej samej firmy.pozdrawiam

  • #101 05 Sty 2004 19:54
    zodiak318
    Poziom 34  

    Kupiłem samochód z włoskim akumulatorem marki FIAMM i padł jak miał 9-10 lat ! , tak bynajmniej wynikało z "wypalonej" daty formowania. Był to akumulator o pojemności ok. 60Ah. Teraz mam Boscha (czarnego) i jak narazie ok. Pozdrawiam

  • #102 06 Sty 2004 18:43
    slimax
    Poziom 17  

    w "kańcie" mojego ojca z 88roku byl oryginalnie akumulator centra, trzabylo do niego dosc czesto dolewac wody destylowanej z 30razy na 13lat, no i sniedzialy styki, ale skurczybyk wytrzymal 13lat!!! coprawda czasem w zimie wyjechal tylko 1,2 razy (bo sól sypali - takie jakies fanaberie ojca hehe) umarl smiercia lagodna i naturalna, a qmpel mial taki przypadek ze pol roczny akumlator niestety nie pamietam jakiej firmy zdechl w jednej chwili- jedna cela sie rozleciala (polaczenie) i death, mimo ze trzymal jak nowy... z jednej strony fajne sa akumulatory bezobslugowe ale jednak jakbym kupowal nastepny to wyszukalbym starszego typu, raz na jakis czas sprawdzic poziom elektrolitu to nic strasznego. Bezobsugowe maja dodatki do elektrolitu przeciw parowaniu ktore zmniejszaja zywotnosc i pojemnosc ;(((

  • #103 08 Sty 2004 13:40
    mirekk
    Poziom 11  

    Banner ale robiony a Austri albo Szwajcarii (nie zobaczę bo naklejka sie zutylizowała) pracuje ponad 7 lat. Lekko nie ma - często w sezonie zostawiam na światłach postojowych np. 5 h przed supermarketem ale wtedy trzebabyło pchnąć a potem podładowac jeden jedyny raz.Nie chcę zapeszać bo może paść już dzisiaj ale am o nim naprawdę dobre zdanie.
    piszę o miejscu produkcji bo widziałem kilka miesięcy temu bardzo podobną graficznie naklejkę nazwę jakąs prawie taką ale robiony był w Polsce. Chyba nie było to to samo. Ten kupiłem z polecenia starego praktyka w dobrych akumulatorach jako najlepszy stosunek cena/jakośc - wymieniał wtedy jeszcze Deco, Hoppecke,itd ale ten był najtańszy.
    Pozdrawiam Mirekk

  • #104 09 Sty 2004 21:01
    j_a_c
    Poziom 16  

    Ja sie zawiodłem na Boschu prubowałem z silwerami i zwykłymi bez rewelacji 2 lata i koniec.
    Ale naprwde pozytywnie zaskoczyłal mnie warta zakupiłem sobbie taki kiedys miałem problem ze samochód nie chciał zapalic i dosłownie koło pół godziny z niewielkimi przerwami krecił i wcale nie miał dosc

  • #105 12 Sty 2004 11:44
    abart5
    Poziom 10  

    Mam sznajdera trzecią zime juz ledwo dyszy. Kiedyś miałem a kumulator Samsunga był rewelacyjny ale nie ma juz ich na polskim rynku. W każdym razie mnie nie udało sie znaleść.

  • #106 20 Sty 2004 22:54
    maruss
    Poziom 10  

    witam
    kupilem autko na dalsza odsprzedaż ale akumulator jest do bani:(((
    niechce robic sobie kosztow kupujac nowy
    podobno mozna z niego wylac zawartosc i napełnic go ponownie woda destylowana.
    niewiem ile w tym jest prawdy,jezeli tak to jak to dokladnie zrobic i ile to moze pochodzic?
    thx

  • #107 23 Sty 2004 16:01
    Usunięty
  • #108 06 Mar 2004 16:13
    DJ.LALASKA
    Poziom 17  

    Koledzy orginalne akumulatory Opla 91 rocznik raz ładowany w zime do tej pory chodzi bezzarzutu czyli 13lat i właściwosci ma dobre nawet mu klemy nieśniedzieją

  • #109 07 Mar 2004 13:07
    gzresiek
    Poziom 19  

    W życiu nauczyłem się kilku rzeczy o akumulatorach:
    -akumulator który nie jest przytwierdzony należycie do podłoża prawdopodobnie szybko padnie, ponieważ będzie skakał w samochodzie i płyty się pokrzywią
    -akumulator wystawiony na działanie mrozu (np. nocą na parkingu) a nie naładowany jak należy, może nie przeżyć tego.
    Jeżeli nie będziecie pilnować tych dwóch spraw to możecie załatwić nawet najlepszy akumulator :).

  • #110 23 Mar 2004 15:39
    Kafaro
    Poziom 12  

    Aku trzeba ładować pradem 10h. Np. 45Ah ladujemy pradem 4,5A. Ładujemy do czasu gdy napiecie osiagnie 15,8- 16V. Powyzej 16,2V nastepuje intensywne gazowanie. pechezyki rozrywaja strukture płyt.

  • #111 14 Kwi 2004 22:34
    Usunięty
  • #112 25 Kwi 2004 12:30
    pgoral
    Poziom 25  

    walwil napisał:
    Ale ja potrzebuję lewy plus i dość mocny około 70 Ah i prąd 720 A (278x175x190) to nie ma dużego wyboru Akuma albo Banner ale pewnie znowu kupię Bannera bo ma lepsze parametry. Pzdr all.


    Jest mnóstwo lewych plusów i mocnych.
    choćby rodzime Centra, Zap/Schneider czy też Bannery właśnie, Barreny (ponoć bardzo dobre na zimę), Varta, Bosch. W sumie prawie wszystkie chyba marki.

  • #113 29 Kwi 2004 22:01
    Usunięty
  • #114 04 Maj 2004 09:30
    psiemek
    Poziom 21  

    A ja mam EXIDE od prawie roku w maluszku i nie ważne ile by było na zewnątrz. Po prostu wsiadam do autka, cyk i zapalony. Przed nim miałem seryjny jaki ładują do maluchów i chodził 7 latek.

  • #115 12 Maj 2004 20:37
    Usunięty
  • #117 07 Cze 2004 00:39
    sigi
    Spec od samochodów

    Akumulator ładuje się prądem nie przekraczającym 1/10 pojemności do osiągnięcia napięcia 16,5V. Gdy napięcie akumulatora podczas ładowania nie wskaże 16,5V - to świadczy o jego niedomaganiach.

  • #118 08 Cze 2004 10:49
    Kafaro
    Poziom 12  

    Cytat:
    Akumulator ładuje się prądem nie przekraczającym 1/10 pojemności do osiągnięcia napięcia 16,5V

    16,5 V to za dużo. Rozwala płyty.

    Cytat:
    Gdy napięcie akumulatora podczas ładowania nie wskaże 16,5V - to świadczy o jego niedomaganiach.

    coś pokręciłeś. Na słabym, zuzytym akumulatorze łatwiej (mniejszym prądem) osiągnąc wyższe napiecie niz na zdrowym.

  • #119 08 Cze 2004 20:01
    sigi
    Spec od samochodów

    Wydaje mi się jednak Kafaro , że to TY wszystko pokręciłeś.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty