X

Akumulatory samochodowe - jakie najlepsze?

18 Dec 2003 22:34 UAuaz
  • #91 18 Dec 2003 22:34
    pgoral
    Level 25  
    Helpful post? (-2)
    michal__ wrote:
    Polecam BANERA. Mialem taki i 7 latek spoczko chodzil. Grund to sprawdzac czesto poziom elektrolitu i jak jest slabszy to go troszki podladowac. Jednak moim zdaniem sa to najlepsze akumulatory. Dla mnie CENTRA to nie akumulator, po 2,5 roku mi siadl.



    Ja mysle, ze to duzo zalezy od przypadku. Mialem dwa Bannery i juz mam tylko jednego. Tez zreszta nie jest taki super. Za to mam druga centre.
    Pierwsza ma ponad rok i dziala wysmienicie (Centra Plus - wprost mozna zapomniec co to akumulator). Druga podobnie - ale ma kilka miesiecy dopiero. Tylko niestety ta druga kupilem Future (bez mozliwosci zdejmowania korkow) wiec nie wiem jak dlugo pociagnie. Bo jak tu dolac wody chocby. Taki full bezobslugowy mialem kiedys Bosch - taki sam jak ta futura - tylko bez magicznego oczka. Ten padl bardzo szybko. So... Z drugiej strony w jednym z tych autek dzialal przez wiele lat wspomniany ZAP Piastow o ktorym same najgorsze opinie... wiec wyciaganie wnioskow na podstawie jednego przypadku to...

    Zaznaczam, ze autka maja prawidlowe napiecia ladowania. I wsie (moze za wyjatkiem tego z Piastowem - zapalaja po pol sekundy do sekundy krecenia. W tym ten co padl w nim Banner i Bosch wymaga doslownie pukniecia w rozrusznik nawet w wielki mroz (pompa elektr paliwa, etc).

    PS. Nadal w sumie nie wiem na 100% co spowoduje obnizenie gestosci elektrolitu. Tzn. uprzedzam, ze wiem, ze do samochodu sie taki nie nada. Ale przy malym poborze pradu czy uodporni go na rozladowania? Prosze o jakas uzasadnona wypowiedz lub wskazanie zrodel. Dziekuje i pozdrawiam.
  • #92 18 Dec 2003 22:48
    kenny2k
    Level 10  
    Helpful post? (-1)
    Polecam akumulator ZAP 50Ah, w moim samochodzie dziala 1,5 roku
    bez zarzutu, laduje go co 2-3 miesiace pradem 3A x12h to wystarcza,
    wazny jest prad rozruchowy 285A, wszystkie klemy powinny byc porzadne aby podczas rozruchu miec maly spadek napiecia.
  • #93 19 Dec 2003 00:08
    kenny2k
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mysle ze przy alternatorze o mocy 500-700W i w miare rozsadnym wlaczaniu odbiornikow:) nie musimy sie martwic o to ze jak zamiast 50Ah damy 60Ah to alternator nie doladuje nam akumulatora, o ile mamy elektroniczny regulator napiecia
  • #94 19 Dec 2003 00:19
    kenny2k
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mysle ze przy alternatorze o mocy 500-700W i w miare rozsadnym wlaczaniu odbiornikow:) nie musimy sie martwic o to ze jak zamiast 50Ah damy 60Ah to alternator nie doladuje nam akumulatora, o ile mamy elektroniczny regulator napiecia.
  • #95 19 Dec 2003 11:46
    waldekel
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Ja myślę że należy stosować się do zaleceń producenta jaki ma być akumulator i nie ma co przesadzać z parametrami. Jeżeli samochód posiada bardziej bogate wyposażenie, to musi być większej pojemności, ale i alternator powinien sprostać wymaganiom poboru prądu. Trwałość akumulatora w zasadzie żależy od tego jak zodbamy o niego.
  • #96 19 Dec 2003 21:48
    49712
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jaki samochód - taki akumulator. Przy wyłączonym silniku aku. nie jest wstanie wysterować klaksonem. Rozrusznikiem jednak kręci.
    Ponieważ ceny akumulatorów (w mojej okolicy) są w granicach 100 - 200 zł to kupię pierwszy lepszy (oczywiście jak mi padnie stary).
  • #97 20 Dec 2003 18:44
    waldekel
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    JarekOr jeżeli akumulator. nie jest wstanie wysterować klaksonem, a rozrusznikiem kręci to musisz szukać przyczyny w obwodzie sterowania klaksonem, najczęściej przyczyną jest sam klakson. Trzeba go zdemontować i dokładnie przekonserwować zwracając nszczególną uwagę na jakość styków i śrubę regulacyjną - bedzie ok. :D
  • #98 20 Dec 2003 19:27
    tritel
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    j.vit wrote:
    Witam kolegów.jestem też za Polskimi wyrobami ale zauważyłem iż aku bezobsługowe mają krótszą żywotność a to zapewne z powodu dodawania subsancji anty gazuącej POZDRAWIAM-Witek


    Myśle że nie do końca masz rację, a dokładniej racji nie masz wogóle! Dzisiaj właśnie siadł mi bezobsługowy akumulator po 10 latach bezproblemowego urzytkowania!!! Nigdy nie był sprawdzany ani doładowywany, "nawet nie wiedziałem gdzie jest pod maską". Jest to HITACHI z nissana sunny zakupionego w 1993 - sprowadzonego z japonii.
    Mam teraz problem gdzi znaleźć taki sam wyrób. Czytają wypowiedzi na forum przechodzą po mnie dreszcze i obawiam się że będą czekać mnie te same problemy, jeśli zamontuje baterie z EU.
  • #99 20 Dec 2003 20:51
    waldekel
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Można kupić akumulator za 120 i jeździc np. 6 lat lub za 300 i jeżdzić jak się uda 10 lat. Wybór należy do Ciebie tritel. Ja zawsze zastanawiam się nad marką produktu i jak kupuje np. szczęki hamulcowe to raczej markowe, a jak są produkty o podobnej wadze to się dobrze zastanawiam.
    Dodam jeszcze, że jak coś padnie w samochodzie (np. alternator) to potrafi zniszczyć najlepszy akumulator.
  • #100 23 Dec 2003 20:37
    gregi21
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    nowyalfik wrote:
    witam Was .Mój akumulator w skodzie 1.3 wytrzymał 5 lat w zeszłą zime juz nie bardzo kręcił ale wytrzymał w tym roku nie czekam na mrozy i juz mam nowy ,kupiłem jakiś niemiecki mechanik mi go polecał mam nadzieje ze się sprawdzi tak jak poprzedni firmowy skody

    ten nowy akumulator jest firmy hoppecke

    --------
    scalone 2 posty, odstęp 3 min. [u]


    Powinieneś być raczej zadowolony.Ja testuję hoppecke w 2.5 l motorku diesla już 12 lat.Ten ,który mam teraz ma 8 lat.Katorżnicza praca,w tamtym roku zapalał bez problemów przy - 37 stopniach!Od kopa.Już powoli sie kończy ,nawaliłem w lecie i nie sprawdziłem poziomu elektrolitu.Kupię nowy na pewno tej samej firmy.pozdrawiam
  • #101 05 Jan 2004 19:54
    zodiak318
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Kupiłem samochód z włoskim akumulatorem marki FIAMM i padł jak miał 9-10 lat ! , tak bynajmniej wynikało z "wypalonej" daty formowania. Był to akumulator o pojemności ok. 60Ah. Teraz mam Boscha (czarnego) i jak narazie ok. Pozdrawiam
  • #102 06 Jan 2004 18:43
    slimax
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    w "kańcie" mojego ojca z 88roku byl oryginalnie akumulator centra, trzabylo do niego dosc czesto dolewac wody destylowanej z 30razy na 13lat, no i sniedzialy styki, ale skurczybyk wytrzymal 13lat!!! coprawda czasem w zimie wyjechal tylko 1,2 razy (bo sól sypali - takie jakies fanaberie ojca hehe) umarl smiercia lagodna i naturalna, a qmpel mial taki przypadek ze pol roczny akumlator niestety nie pamietam jakiej firmy zdechl w jednej chwili- jedna cela sie rozleciala (polaczenie) i death, mimo ze trzymal jak nowy... z jednej strony fajne sa akumulatory bezobslugowe ale jednak jakbym kupowal nastepny to wyszukalbym starszego typu, raz na jakis czas sprawdzic poziom elektrolitu to nic strasznego. Bezobsugowe maja dodatki do elektrolitu przeciw parowaniu ktore zmniejszaja zywotnosc i pojemnosc ;(((
  • #103 08 Jan 2004 13:40
    mirekk
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Banner ale robiony a Austri albo Szwajcarii (nie zobaczę bo naklejka sie zutylizowała) pracuje ponad 7 lat. Lekko nie ma - często w sezonie zostawiam na światłach postojowych np. 5 h przed supermarketem ale wtedy trzebabyło pchnąć a potem podładowac jeden jedyny raz.Nie chcę zapeszać bo może paść już dzisiaj ale am o nim naprawdę dobre zdanie.
    piszę o miejscu produkcji bo widziałem kilka miesięcy temu bardzo podobną graficznie naklejkę nazwę jakąs prawie taką ale robiony był w Polsce. Chyba nie było to to samo. Ten kupiłem z polecenia starego praktyka w dobrych akumulatorach jako najlepszy stosunek cena/jakośc - wymieniał wtedy jeszcze Deco, Hoppecke,itd ale ten był najtańszy.
    Pozdrawiam Mirekk
  • #104 09 Jan 2004 21:01
    j_a_c
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Ja sie zawiodłem na Boschu prubowałem z silwerami i zwykłymi bez rewelacji 2 lata i koniec.
    Ale naprwde pozytywnie zaskoczyłal mnie warta zakupiłem sobbie taki kiedys miałem problem ze samochód nie chciał zapalic i dosłownie koło pół godziny z niewielkimi przerwami krecił i wcale nie miał dosc
  • #105 12 Jan 2004 11:44
    abart5
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mam sznajdera trzecią zime juz ledwo dyszy. Kiedyś miałem a kumulator Samsunga był rewelacyjny ale nie ma juz ich na polskim rynku. W każdym razie mnie nie udało sie znaleść.
  • #106 20 Jan 2004 22:54
    maruss
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam
    kupilem autko na dalsza odsprzedaż ale akumulator jest do bani:(((
    niechce robic sobie kosztow kupujac nowy
    podobno mozna z niego wylac zawartosc i napełnic go ponownie woda destylowana.
    niewiem ile w tym jest prawdy,jezeli tak to jak to dokladnie zrobic i ile to moze pochodzic?
    thx
  • #107 23 Jan 2004 16:01
    Removed
    Helpful post? (+1)
    Panowie

    Podaje dane a jakimi nalezy się liczyć aby prawdłowo eksploatowac akumulator.

    Temperatura otoczenia +25 oC sprawnośc 100 % potrzeby silnika 100 %
    0 oC sprawność 65% " " 155 %
    -18 oC " 40% " " 210 %
    -30 oC " 18% " " 268%
    taki jest wpływ TYLKO temperatury na sprawność akumulatora.
    Co do firm.
    Artica prod. przez BOSCH na 300 szt sprzedanych 0 reklamacji
    HYPER prod. italy 100 0 reklamacji
    akuma podobnie.

    Nie kupwać ani pojemności ani mocy na zapas. przy starszych silikach o jeden "numer" większy. Ladować prądem nie 1/10 pojemności a 1/20 pojemności.
    taki akumulator wytrzyma min. 5-7 lat
  • #108 06 Mar 2004 16:13
    DJ.LALASKA
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Koledzy orginalne akumulatory Opla 91 rocznik raz ładowany w zime do tej pory chodzi bezzarzutu czyli 13lat i właściwosci ma dobre nawet mu klemy nieśniedzieją
  • #109 07 Mar 2004 13:07
    gzresiek
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    W życiu nauczyłem się kilku rzeczy o akumulatorach:
    -akumulator który nie jest przytwierdzony należycie do podłoża prawdopodobnie szybko padnie, ponieważ będzie skakał w samochodzie i płyty się pokrzywią
    -akumulator wystawiony na działanie mrozu (np. nocą na parkingu) a nie naładowany jak należy, może nie przeżyć tego.
    Jeżeli nie będziecie pilnować tych dwóch spraw to możecie załatwić nawet najlepszy akumulator :).
  • #110 23 Mar 2004 15:39
    Kafaro
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Aku trzeba ładować pradem 10h. Np. 45Ah ladujemy pradem 4,5A. Ładujemy do czasu gdy napiecie osiagnie 15,8- 16V. Powyzej 16,2V nastepuje intensywne gazowanie. pechezyki rozrywaja strukture płyt.
  • #111 14 Apr 2004 22:34
    Removed
    Helpful post? (0)
    Ja miałem Bannera i po 4 latach wysiadł nagle napięcie spadło do 9,5 V dwie cele nie pracują. Pracował ciężko bo w silniku 4,6 litra V8 i chyba rozrusznik nienajlepszy bo 300 A pobierał przy rozruchu, elektryk mówił 4 lata temu jak go kupowałem że trzeba rozrusznik naprawić bo za duży prąd pobiera ale zapalał dobrze więc po co było robić. A tu nagle pewnego ranka wszystko zgasło i tylko stukanie cewki było słuchać więc prostownik i autobus a na drugi dzień to to samo i okazało się że kicha trzeba kupić nowy aku. Ale ja potrzebuję lewy plus i dość mocny około 70 Ah i prąd 720 A (278x175x190) to nie ma dużego wyboru Akuma albo Banner ale pewnie znowu kupię Bannera bo ma lepsze parametry. Pzdr all.
  • #112 25 Apr 2004 12:30
    pgoral
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    walwil wrote:
    Ale ja potrzebuję lewy plus i dość mocny około 70 Ah i prąd 720 A (278x175x190) to nie ma dużego wyboru Akuma albo Banner ale pewnie znowu kupię Bannera bo ma lepsze parametry. Pzdr all.


    Jest mnóstwo lewych plusów i mocnych.
    choćby rodzime Centra, Zap/Schneider czy też Bannery właśnie, Barreny (ponoć bardzo dobre na zimę), Varta, Bosch. W sumie prawie wszystkie chyba marki.
  • #113 29 Apr 2004 22:01
    Removed
    Helpful post? (0)
    Pierwszy w maluszku wytrzymałod 84r do92r - fabryczna centra.
    Drugi 7 latek i maluch już nie wytrzymał :) - też centra.
    Trzeci we "feli" (skoda felicja) 6 latek - fabryczny skoda.
    Czwaty Baren dopiero 2 latka
  • #114 04 May 2004 09:30
    psiemek
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    A ja mam EXIDE od prawie roku w maluszku i nie ważne ile by było na zewnątrz. Po prostu wsiadam do autka, cyk i zapalony. Przed nim miałem seryjny jaki ładują do maluchów i chodził 7 latek.
  • #115 12 May 2004 20:37
    Removed
    Helpful post? (0)
    Kupiłem akumulator centra futura,chciałbym się
    dowiedzieć ,gdzie szukać na nim roku produkcji.
    Z gury bardzo dziękuję i pozdra
    MANIEK.
  • #116 14 May 2004 13:19
    95808
    Removed  
    Helpful post? (-1)
    najlepsze są BOSCH-a, a z polskich CENTRA!!!!
  • #117 07 Jun 2004 00:39
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Akumulator ładuje się prądem nie przekraczającym 1/10 pojemności do osiągnięcia napięcia 16,5V. Gdy napięcie akumulatora podczas ładowania nie wskaże 16,5V - to świadczy o jego niedomaganiach.
  • #118 08 Jun 2004 10:49
    Kafaro
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Akumulator ładuje się prądem nie przekraczającym 1/10 pojemności do osiągnięcia napięcia 16,5V

    16,5 V to za dużo. Rozwala płyty.

    Quote:
    Gdy napięcie akumulatora podczas ładowania nie wskaże 16,5V - to świadczy o jego niedomaganiach.

    coś pokręciłeś. Na słabym, zuzytym akumulatorze łatwiej (mniejszym prądem) osiągnąc wyższe napiecie niz na zdrowym.
  • #119 08 Jun 2004 20:01
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Wydaje mi się jednak Kafaro , że to TY wszystko pokręciłeś.
  • #120 09 Jun 2004 12:52
    Kafaro
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Tak?
  Search 4 million + Products
Browse Products