X

Jak znaleźć uszkodzenie w alternatorze

Andrzej.l 30 Jul 2007 22:58
  • #1 30 Jul 2007 22:58
    Andrzej.l
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak na razie mostek 3 diodowy (wzbudny) , gdyż na jednej odnodze nie było przejścia. Szczotki nie wymieniałem mają 11 mm – nie sprawdzałem również regulatora . Uzwojenia zarówno na „stojanie” jak i na „wirniku” są dobre – sprawdzałem miernikiem są przejścia (nie mają również przebicia do masy). Jak można jeszcze dokonać pomiarów w warunkach domowych co ewentualnie sprawdzić ?

    Dodam , że alternator jest wyjęty z OPLA ASTRY 1.4 8V – 93 r.
  • #2 30 Jul 2007 23:01
    Removed
    Helpful post? (0)
    Które delco- z wewnętrznym czy zewnętrznym wentylatorem?
  • #3 30 Jul 2007 23:08
    jklg
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Brak kontrolki na tablicy wskaźników może świadczyć o uszkodzonym układzie wzbudzenia, prawdopodobnie padnięty jest regulator napięcia. Sprawdź rebulator.
  • #4 30 Jul 2007 23:19
    Andrzej.l
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wentylator jest na zewnątrz obudowy
  • #5 30 Jul 2007 23:20
    Andrzej.l
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeszcze jedna fotka dla ułatwienia
  • #6 30 Jul 2007 23:29
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie ma usterki w alternatorze, jest ukikłany przewód łaczący alternator z silnikiem.
    Jest on mocowany za pośrednictwem simmerbloków, a więc odizolowany od silnika, ten przewód go masuje.
  • #7 30 Jul 2007 23:49
    jaga134
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam wirnikiem.Można w obu kierunkach.Jeśli oba uzwojenia,tzn,robocze/trójfazowe/i wzbudzenia /na wirniku/są dobre oraz diody mocy nie są uszkodzone,to wskazówka miernika z pewnością się wychyli.Sprawdziłem w ten sposob już dziesiątki alternatorow.

    Dodano po 12 [minuty]:

    [quote="elektrit"]Nie ma usterki w alternatorze, jest ukikłany przewód łaczący alternator z silnikiem.
    Jest on mocowany za pośrednictwem simmerbloków, a więc odizolowany od silnika, ten przewód go masuje.[/quote
    Na alternatorach od Fiata 125P był napis"nie odłączć przewodu od zacisku 30"Dlaczego?Dlatego,że pracujący bez obciążenia alternator wytwarzał tak wysokie napięcie,że następowało uszkodzenie diod prostowniczych.Regulator pozostawal"cały",był elektromechaniczny.Podobny przypadek nastąpi także wtedy,gdy odłączymy przewód masowy,jeśli alternator jak kolega pisze jest odizolowany od korpusu silnika/masy/ i jest z nim połączony przewodem.Ale w tym przypadku uszkodzi się rownież regulator,czego dowodem może być już stwierdzone uszkodzenie mostka wzbudzenia.
  • #8 31 Jul 2007 07:33
    Andrzej.l
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie odłączałem żadnych kabli podczas pracy alternatora - odłączyłem tylko ten cienki w pozycji zapłon przy wyłączonym silniku. Zastanawiam się czy szczotki nie są za krótkie - 11 mm .
  • #9 31 Jul 2007 07:51
    jaga134
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Nie musiałeś nic odłączać.Kabel może się równie dobrze urwać .Ale jeśli masz uszkodzony mostek wzbudzenia/3 małe diody/to z pewnością uszkodził się regulator.Aha,jeśli jak pisze kolega,alternator jest zamocowany przy pomocy sim...i jest odizolowany od korpusu silnka i skrzyni biegow/masy/koniecznie sprawdź i oczyść to połączenie.
  • #10 31 Jul 2007 08:08
    Andrzej.l
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mili koledzy napiszcie o mocowaniu za pośrednictwem simmerbloków - piszecie o czyszczeniu - nie mogę w tym momencie zorientować się o czym mowa . Czy to chodzi może o ten izolator w obudowie alternatora ?
  • #11 31 Jul 2007 08:21
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Dokładniej SILENTBLOCKi czyli tuleje metalowo gumowe do tłumienia drgań. Dzięki stosowaniu gumy korpus altrnatora może nie mieć połączenia z masą pojazdu. Dla usunięcia tego mankamentu występuje przewód masujący. I o nim mowa.A jeszcze której sprawdź, czy korpus altrnatora ma pewne połączenie z masą pojazdu.
  • #12 31 Jul 2007 08:57
    Andrzej.l
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za wyjaśnienie - tak jest przejście korpus-masa samochodu - sprawdzałem to na początku . Myślę , że może być przepalony stabilizator napięcia lub za krótkie szczotki 10 mm . Jeśli szczotki by nie dotykały pierścienia to może też dioda nie zaświeci na desce rozdzielczej ?
  • #13 31 Jul 2007 17:25
    robmaz
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Całe mają 10mm,czy tyle wystają ze szczotkotrzymacza?Jeżeli szczotki nie dotykają lampka nie świeci.
    Powodzenia.
  • #14 01 Aug 2007 07:14
    Andrzej.l
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak całe mają 11 mm (czyli mierząc całą szczotkę) . Prawdopodobnie jest uszkodzony regulator bo robiłem próbę w domu z zasilaczem 12V + żarówką i też przejścia nie ma nawet po zwarciu przewodów od szczotek - dioda dalej nie świeci .
  • #15 02 Aug 2007 07:16
    Andrzej.l
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję wszystkim za posty - alternator wczoraj naperawiłem => wymieniłem szczotki na nowe i przeczyściłem wszystkie styki od regulatora i zaczeło działać :) . Nadmienię , że regulator był sprawny Pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products