X

jak rozkrecic bebenek stacyjki - opel

sliver1 03 Aug 2007 08:22
  • #1 03 Aug 2007 08:22
    sliver1
    Level 22  
    Helpful post? (-3)
    rok temu mialem problem ze stacyjka w Vectrze B - zaciela sie na amen i wracalem na lawecie. oddalem ja to zakladu od zamkow ale chyba tylko ja przeczyscili bo teraz znowu sie zaczela zacinac. wiem jak wyjac bebenek ze stacyjki bo juz to przerabialem ale chcialbym tym razem sam przeczyscic zapadki. czy ktos z Was to robil?? bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi jak rozebrac bebenek, na co uwazac, czy zlozenie jest trudne itp.
  • #2 03 Aug 2007 09:24
    Ipsylon
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    miałem podobny problem ze stacyjka w Vectrze A - Niestety w moim przypadku przeczyszczenie zapadek (Konkretnie dysków) pomagało tylko na chwile (Co jakiś czas "smarowanie" WD-40) - Możesz przekręcić kluczyk jeżeli nim "pogmerasz" w stacyjce? Jeżeli tak to najprawdopodobniej zużuły się dyski w bębenku. Bębenek stacyjki jest niestety elementem, który się zużywa z czasem jak wszystko - Mi pomogło kupienie nowego ponieważ zależało mi na czasie. Jeżeli chcesz mieć ten sam klucz do zamków i stacyjki to albo wymontuj bębenek i udaj się do zakładu dorabiania kluczy gdzie wymienią Ci zużyte dyski na nowe albo kup nowy bębenek (Koszt ok. 50zł) i dopiero z nim udaj się do takowego zakładu żeby wymienili zapadki pod oryginalny klucz. Minus pierwszego rozwiązania to jeżdżenie na śrubokręcie dopóki Ci z tym nie zrobią i potrzeba usunięcia blokady kierownicy albo odstawienie samochodu na czas oczekiwania na wykonanie usługi do garażu. Ja na razie mam dwa klucze ponieważ nie mam czasu na pozostanie bez samochodu a jazda na śrubokręcie mi się nie uśmiecha.
  • #3 03 Aug 2007 09:50
    sliver1
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (+1)
    raz mi to "fachowiec" naprawial ale po roku sie popsulo - teraz chce sprobowac sam. jak wiesz jak rozebrac bebenek, zeby dostac sie do zapadek to prosze o odpowiedz.
  • #4 03 Aug 2007 21:21
    jacekczewa
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Zdejmij obudowe kiery. Popatrz na stacyjkę w poblizu wału kierownicy jest taki otworek srednicy ok 3 mm tak troche od góry. wsadz tam dryt miedzainy 2,5 kwadrat wepchnij go jakies 5-7 mm najlepiej szczypcami, stacyjka sama ci wyskoczy do reki.
  • #5 03 Aug 2007 21:48
    rafal412
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Mi kiedyś pomogło w takiej sytuacji dorobienie kluczyka ale o kilka setek szerszego, wówczas te wyrobione dyski w stacyjce pozbyły się luzu i wszystko działało przez ponad 1,5 roku - wówczas sprzedałem auto.
  • #6 12 Aug 2007 10:34
    sliver1
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    jacekczewa wrote:
    Zdejmij obudowe kiery. Popatrz na stacyjkę w poblizu wału kierownicy jest taki otworek srednicy ok 3 mm tak troche od góry. wsadz tam dryt miedzainy 2,5 kwadrat wepchnij go jakies 5-7 mm najlepiej szczypcami, stacyjka sama ci wyskoczy do reki.

    jak wyjac bebenek to wiem bo juz to kiedys robilem. prosze o inforamcje jak go rozkrecic tak zeby dostac sie do zapadek.
  • #7 13 Aug 2007 23:36
    Czardasz
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Przeczyszczenie zapadek na niewiele się przyda, ponieważ klucze "grawerowane" i zapadki znajdujące się w zamku (stacyjce) wycierają się. Chcąc, aby twój problem znknął, musisz dorobić nowy klucz (najlepiej na maszynie komputerowe) i włożyć nowe zapadki.
  • #8 14 Jan 2008 13:56
    Ipsylon
    Level 13  
    Helpful post? (+2)
    Witam,
    akurat ostatnio natknąłem się na swoją starą stacyjkę (Vectra A), nie wiem czy w B jest tak samo ale zakładam, że tak albo podobnie. Na końcu trzpienia z zapadkami jest bolec, który w korytku po wewnętrznej stronie obudowy bębenka. Przy końcowym położeniu przekręcenia blokuje go ząbek. Wystarczy wcisnąć ten bolec żeby przeskoczył przez ząbek. Bolec wyjąć, wewnątrz trzpienia powinna zostać sprężynka wyciskająca ów bolec (Można ją też wyciągnąć). Po wyjęciu bolca trzpień wyjdzie z obudowy bębenka.

    Co do wymiany zapadek to nie jest to czasami konieczne. W poprzedniej Viki wymieniłem bębenek w stacyjce. Później zmieniłem ją na drugą i było to samo co w poprzedniej. Stacyjka się blokowała. Poszedłem do znajomego żeby dorobił mi klucz i zaznaczyłem mu od razu, że ma być lekko szerszy ponieważ jest zbyt zużyty i stacyjka mi się blokuje. To wystarczyło a do reszty zamków także pasuje.

    Pozdrawiam,
    Ipsylon
  Search 4 million + Products
Browse Products