Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 09 Sie 2007 20:38
    ssmann
    Poziom 11  

    Witam
    Mam nieszczelną klime w samochodzie po napełnieniu po trzech dniach jest pusto i mam pytanko czy po napełnieniu klimatyzacji z barwnikiem czy tzw ultrafioletem jestem w stanie samemu poszukać wycieku czy jest do tego potrzebna lampa ultrafiloetowa czy poprostu muszę jechać do serwisu ?

  • #2 09 Sie 2007 20:49
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Raczej okulary by się przydały chociaż duży wyciek widać gołym okiem bo w gazie jest olej.Najczęściej zużywa się skraplacz(chłodnica),chyba że auto ma bogatą historię.Tam gdzie napełniałeś powinni sprawdzić to za darmo.

  • #3 09 Sie 2007 20:57
    ssmann
    Poziom 11  

    mam papiery od poprzedniego właściciela i tam jest fakturka za wymiane czujnika w klimie i napisana uwaga że zbyt wysokie ciśnienie w układzie , może tam jest przyczyna

  • #4 09 Sie 2007 21:40
    DominikD
    Poziom 23  

    Zbyt wysokie ciśnienie mogło uszkodzić układ. Sprawdzić możesz specjalnym sprayem który jest wodą z mydłem :) ale to działa i od razu widac gdzie ucieka.Spryskaj zakucia węży , wentyle do napełniania, połączenia skręcane .Ewentualnie zakład który napełnia może mają lampe i okulary i widać od razu.

  • #5 09 Sie 2007 22:13
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Co oznacza zbyt wysokie ciśnienie , jak się wentylator nie włączy to też ciśnienie rośnie, kupiłeś auto to teraz twój problem z klimatyzacją nabitą przed sprzedażą.

  • #6 09 Sie 2007 22:18
    włuczykij
    Poziom 27  

    ja swego czasu pracowałem w firmie która zajmowała sie obsługą klimatyzacji. do oleju w klimie dodawana jest seledynowa substancja, która świeci po oświetleniu UV, poświeć diodą UV wzdłuż przewodów, łączeń i będziesz widział.

  • #7 09 Sie 2007 22:24
    ssmann
    Poziom 11  

    czy zawsze dodawana jest ta świecąca substancja do oleju i jak długo od wycieku to jest aktywne ??

  • #8 09 Sie 2007 22:40
    włuczykij
    Poziom 27  

    tam gdzie ja pracowałem była mieszana zawsze z olejem dodawanym do klimy. nie wiem jak długo jest aktywna, ale napewno troche czasu jest to aktywne. tam gdzie robiłem za odessania, sprawdzenie szczelności (próżniowe, często nieskuteczne) i napełnienie na nowo kosztowało 140pln.

    a próżniowe nieskuteczne, dlatego, że inaczej instalacja zachowuje się jak sie da w nią ciśnienie, a inaczej jak sie wniej zrobi próżnia.....

    i zawsze musiałem sprawdzać wszystkie przewody latarką UV;/;/;/ ale już tam nie pracuje. obadaj to wszystko dokładnie UV, może coś znajdziesz.

  • #9 10 Sie 2007 02:56
    domex32
    Moderator Samochody

    kolega napisze coto za auto, podpowiem gdzie szukac.

  • #10 10 Sie 2007 09:13
    porter
    Poziom 14  

    Troszkę się orientowałem jak sprawdza się szczelność instalacji klimy. jest kilka sposobów a mianowicie, poprzez użycie detektora elektronicznego lub napełnienie instalacji azotem do cisnienia roboczego tj. 15 bar i uzycie specjalnego spreja. Detektor elektroniczny wykrywa związki chyba halonu tj. gazu zawartego w czynniku r134a. Natomiast spray pod wpływem azotu zamienia się w pianę.
    Proponuję udać się do dobrego warsztau oni dysponują takim sprzętem.

  • #11 10 Sie 2007 09:35
    ssmann
    Poziom 11  

    fiat marea 1.8 i dzięki za wszystkie odpowiedzi

  • #12 10 Sie 2007 10:16
    DominikD
    Poziom 23  

    Nie tylko pod wpływem azotu się zmienia w pianę, a sprawdza się azotem aby zmiejszyć koszty szukania nieszczelności.

  • #13 22 Sie 2007 08:06
    domex32
    Moderator Samochody

    Jesli chcesz sam szukac to i tak nic Ci nie daje jesli nie masz możliwosci spawania aluminium we wlasnym zakresie.

    Ja osobiscie staram sie nie przekraczac cisnienia 8 barow podczas testu szczeslnosci, z tego wzgledu ze na niskim cienienie nigdy nie przekracza 8 barow. podczas normalnej pracy ciensza rura do 24 barow na na ssacej grubszej jest kolo 2 barow

  • #14 06 Lip 2016 11:59
    zuh1305
    Poziom 9  

    Podłącze się do tematu.
    Pojechałem na naładowanie klimy naładowali mi i maszyna podobno sprawdziła próżniowo szczelność i niby ok. Klima zastałą naładowana z tym czynnikiem świecącym pod światłem uv. Chciałbym teraz samemu sprawdzić, dla pewności, lampą uv.
    I teraz pytanie czy taka zwykła latarka uv i zwykłe żółte okulary dadzą rade?
    Czy musi być jakaś specjalna lampa i specjalne okulary?

  • #15 06 Lip 2016 16:13
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    zuh1305 napisał:
    I teraz pytanie czy taka zwykła latarka uv i zwykłe żółte okulary dadzą rade?

    Tak da radę .
    Po drugie zobacz czy po włączeniu klimatyzacji kręcą się wentylator chłodnicy.

    3 dni to średnia dziura obadaj chłodnice klimatyzacji.

  • #16 06 Lip 2016 16:46
    zuh1305
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź.
    Klima jak narazie działa ale chce sprawdzić czy właśnie nie ma jakiejś małej nieszczelności. Jeżeli będzie to pojadę na wyssanie czynnika (póki jeszcze jest) i uszczelnię. A jeżeli będzie szczelnie to będę spokojnie spać :)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty