X

Nieszczelność klimatyzacji-jak sprawdzić

09 Aug 2007 20:38 SSssmann
  • #1 09 Aug 2007 20:38
    ssmann
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Mam nieszczelną klime w samochodzie po napełnieniu po trzech dniach jest pusto i mam pytanko czy po napełnieniu klimatyzacji z barwnikiem czy tzw ultrafioletem jestem w stanie samemu poszukać wycieku czy jest do tego potrzebna lampa ultrafiloetowa czy poprostu muszę jechać do serwisu ?
  • #2 09 Aug 2007 20:49
    zbyniuś
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Raczej okulary by się przydały chociaż duży wyciek widać gołym okiem bo w gazie jest olej.Najczęściej zużywa się skraplacz(chłodnica),chyba że auto ma bogatą historię.Tam gdzie napełniałeś powinni sprawdzić to za darmo.
  • #3 09 Aug 2007 20:57
    ssmann
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    mam papiery od poprzedniego właściciela i tam jest fakturka za wymiane czujnika w klimie i napisana uwaga że zbyt wysokie ciśnienie w układzie , może tam jest przyczyna
  • #4 09 Aug 2007 21:40
    DominikD
    Level 23  
    Helpful post? (-1)
    Zbyt wysokie ciśnienie mogło uszkodzić układ. Sprawdzić możesz specjalnym sprayem który jest wodą z mydłem :) ale to działa i od razu widac gdzie ucieka.Spryskaj zakucia węży , wentyle do napełniania, połączenia skręcane .Ewentualnie zakład który napełnia może mają lampe i okulary i widać od razu.
  • #5 09 Aug 2007 22:13
    zbyniuś
    Level 26  
    Helpful post? (-1)
    Co oznacza zbyt wysokie ciśnienie , jak się wentylator nie włączy to też ciśnienie rośnie, kupiłeś auto to teraz twój problem z klimatyzacją nabitą przed sprzedażą.
  • #6 09 Aug 2007 22:18
    włuczykij
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    ja swego czasu pracowałem w firmie która zajmowała sie obsługą klimatyzacji. do oleju w klimie dodawana jest seledynowa substancja, która świeci po oświetleniu UV, poświeć diodą UV wzdłuż przewodów, łączeń i będziesz widział.
  • #7 09 Aug 2007 22:24
    ssmann
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    czy zawsze dodawana jest ta świecąca substancja do oleju i jak długo od wycieku to jest aktywne ??
  • #8 09 Aug 2007 22:40
    włuczykij
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    tam gdzie ja pracowałem była mieszana zawsze z olejem dodawanym do klimy. nie wiem jak długo jest aktywna, ale napewno troche czasu jest to aktywne. tam gdzie robiłem za odessania, sprawdzenie szczelności (próżniowe, często nieskuteczne) i napełnienie na nowo kosztowało 140pln.

    a próżniowe nieskuteczne, dlatego, że inaczej instalacja zachowuje się jak sie da w nią ciśnienie, a inaczej jak sie wniej zrobi próżnia.....

    i zawsze musiałem sprawdzać wszystkie przewody latarką UV;/;/;/ ale już tam nie pracuje. obadaj to wszystko dokładnie UV, może coś znajdziesz.
  • #9 10 Aug 2007 02:56
    domex32
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    kolega napisze coto za auto, podpowiem gdzie szukac.
  • #10 10 Aug 2007 09:13
    porter
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Troszkę się orientowałem jak sprawdza się szczelność instalacji klimy. jest kilka sposobów a mianowicie, poprzez użycie detektora elektronicznego lub napełnienie instalacji azotem do cisnienia roboczego tj. 15 bar i uzycie specjalnego spreja. Detektor elektroniczny wykrywa związki chyba halonu tj. gazu zawartego w czynniku r134a. Natomiast spray pod wpływem azotu zamienia się w pianę.
    Proponuję udać się do dobrego warsztau oni dysponują takim sprzętem.
  • #11 10 Aug 2007 09:35
    ssmann
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    fiat marea 1.8 i dzięki za wszystkie odpowiedzi
  • #12 10 Aug 2007 10:16
    DominikD
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Nie tylko pod wpływem azotu się zmienia w pianę, a sprawdza się azotem aby zmiejszyć koszty szukania nieszczelności.
  • #13 22 Aug 2007 08:06
    domex32
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+2)
    Jesli chcesz sam szukac to i tak nic Ci nie daje jesli nie masz możliwosci spawania aluminium we wlasnym zakresie.

    Ja osobiscie staram sie nie przekraczac cisnienia 8 barow podczas testu szczeslnosci, z tego wzgledu ze na niskim cienienie nigdy nie przekracza 8 barow. podczas normalnej pracy ciensza rura do 24 barow na na ssacej grubszej jest kolo 2 barow
  • #14 06 Jul 2016 11:59
    zuh1305
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Podłącze się do tematu.
    Pojechałem na naładowanie klimy naładowali mi i maszyna podobno sprawdziła próżniowo szczelność i niby ok. Klima zastałą naładowana z tym czynnikiem świecącym pod światłem uv. Chciałbym teraz samemu sprawdzić, dla pewności, lampą uv.
    I teraz pytanie czy taka zwykła latarka uv i zwykłe żółte okulary dadzą rade?
    Czy musi być jakaś specjalna lampa i specjalne okulary?
  • #15 06 Jul 2016 16:13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    zuh1305 wrote:
    I teraz pytanie czy taka zwykła latarka uv i zwykłe żółte okulary dadzą rade?

    Tak da radę .
    Po drugie zobacz czy po włączeniu klimatyzacji kręcą się wentylator chłodnicy.

    3 dni to średnia dziura obadaj chłodnice klimatyzacji.
  • #16 06 Jul 2016 16:46
    zuh1305
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dzięki za odpowiedź.
    Klima jak narazie działa ale chce sprawdzić czy właśnie nie ma jakiejś małej nieszczelności. Jeżeli będzie to pojadę na wyssanie czynnika (póki jeszcze jest) i uszczelnię. A jeżeli będzie szczelnie to będę spokojnie spać :)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products