Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Schemat centralki LPG STAG-50

kdabro 11 Sie 2007 20:23
  • #1 11 Sie 2007 20:23
    kdabro
    Poziom 2  

    Witam!
    Po prostu spaliłem w sterowniku centralki silnika krokowego LPG STAG-50 (czyli w centralce LPG STAG-50) układ scalony. Układ ten spalił się do tego stopnia , że plastik na nim się częściowo stopił i nie mogę odczytać oznaczeń tego scalaka, ponieważ chcę go wymienić i w ten sposób naprawić całą centralkę.(może będzie jeszcze działać)
    Problem jest taki , że nie wiem jaki tam był układ scalony. Budowa jego jest taka, że po dwóch stronach jest po 8 nóżek. długość około 2 cm szerokość może 0,7 cm.
    może ma ktoś schemat do centrali stag-50 lub taką centralkę i może odczytać jaki to scalak.
    Proszę o pomoc na email: kdabro(malpa)poczta.onet.pl
    interesuje mnie również może ktoś ma taką centarlkę do sprzedania.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • #2 13 Sie 2007 17:09
    magik332
    Poziom 20  

    Witam z tego co przeczytałem spalił ci się driver od silniczka jego oznaczenia to L293DNE ,koszt tego układu rzędu 30 zł .:D

  • #3 16 Sie 2007 08:23
    kdabro
    Poziom 2  

    Tak to jest driver do silniczka krokowego. Można go kupić bez problemu w slkepach internetowych z częściami elektronicznymi. Koszt tego scalaka to około 5 zł + przesyłka.
    Dzięki za informację dla magik332.
    Pozdrawiam.

  • #4 05 Mar 2009 22:10
    przemyslw
    Poziom 12  

    Witam. Temat aktualny jeśli chodzi o schemat , pilnie potrzebny.
    Natomiast uszkodzenie mam inne.
    W stacyjce obydwie led-y tak samo szybko mrugają , zwariowały .
    Na pł. drukowanej , od strony lutowania , w okolicy elementu V1 (narożnik płytki przy złączu i przekażnikach ) jest mała korozja , w wyniku kondensacji pary wodnej. Po wyczyszczeniu wygląda ok.( płytka jest solidnie polakierowana . Są tam 2 czarne małe prostokąty , bez oznaczeń -chyba diody, niestety bez oznaczeń . Czy ktoś może ma do sprzedania .

  • #5 05 Mar 2009 22:41
    Marek_jaw
    Poziom 12  

    Zajrzyj na serwisy aukcyjne ceny od 50 zł za centralkę....

  • #6 29 Mar 2009 17:09
    przemyslw
    Poziom 12  

    Chociaż u producenta schematu nie dostałem to polecam ten wyrób. Ja miałem uszkodzenie w obwodzie + i stabilizator (spalona dioda i mostek )po wymianie -sterownik działa!

  • #8 28 Wrz 2012 12:58
    tomekptk
    Poziom 11  

    Temat stary, ale niestety aktualny! Potrzebny schemat, albo dane jednego z układów scalonych. Do tego sterownika instalacji gazowej w moim aucie dostała się woda i wyżarła ścieżki i część nóżek w scalaku SMD. Niestety nie da się już tego podlutować. Scalak jest polakierowany i nie widać oznaczeń. Znajduje się po drugiej stronie płytki (w stosunku do CPU) z jej brzegu - koło stabilizatora 5V, ma 8 nóżek, steruje m. in. zieloną diodą w panelu sterującym. Będę b. wdzięczny za podanie oznaczenia typu.

    Pod podanym powyżej linkiem nie znalazłem żadnego schematu.

  • #9 08 Paź 2012 00:39
    psooya
    Poziom 35  

    Zmyj lakier acetonem, powinno się udać. Układ na pewno sprawną ręka da się wylutować w razie potrzeby. Może jakieś porządne fotki z makro ?

  • #10 08 Paź 2012 20:07
    tomekptk
    Poziom 11  

    psooya napisał:
    Zmyj lakier acetonem, powinno się udać. Układ na pewno sprawną ręka da się wylutować w razie potrzeby. Może jakieś porządne fotki z makro ?


    Dobry pomysł! Niestety aceton za bardzo tego się nie ima. Ale mam jeszcze parę rozpuszczalników w zanadrzu: ksylen, nitroglicerynę :wink: itp. A makro - proszę bardzo:

    Schemat centralki LPG STAG-50

    .

  • #11 09 Paź 2012 00:56
    psooya
    Poziom 35  

    Wygląda na OP - Amp np LM358? Piny 1 i 2 zwarte świadczą o wtórniku do tego na pinie 3 jest jakiś sygnał wejściowy.... Dobrze widzę? Ksylen powinien dać rade ale aceton po dłuższym czasie raczej też.

  • #12 09 Paź 2012 01:03
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Lakier powinno dać się podważyć nożykiem i powinien odskoczyć. Czasem pomaga lekkie podgrzanie. Jeśli jakiś rozpuszczalnik bierze, to ściąć nadmiar i zmyć resztę.

  • #13 10 Paź 2012 18:42
    tomekptk
    Poziom 11  

    Dzieki za porady. Pomogło i troche napisów się pojawiło. Też podejrzewam podwójny wzm. operacyjny, ale lepiej mieć pewność. W zał. zdjęcie po zdjęciu lakieru. Może ktoś go zidentyfikuje.

  • #14 10 Paź 2012 21:28
    psooya
    Poziom 35  

    lm258 = lm358 na 90% Musisz oblookac dokładniej tą część gdzie jest 25 widoczne.
    Pozdrawiam

  • #15 11 Paź 2012 07:29
    tomekptk
    Poziom 11  

    Też stawiam na LM-258. Mam 358 SMD i może dzisiaj go po prostu wlutuję. Zobaczymy, czy ruszy. Analizując też wyprowadzenia (zasilanie, wej. - wyj.) wszystko wskazuje na ten typ. Dam znać, jak wyszło!

  • #16 13 Paź 2012 13:28
    tomekptk
    Poziom 11  

    Pełny sukces!! Po wlutowaniu LM 358 i założeniu do auta, wszystko działa! Także jazda próbna odbyła się bez problemów. Powinien być co prawda LM 258 - większy zakres temperatur, ale myślę, że LM 358 też da radę. Zaoszczędzone 200,00 zł! Kolegom, którzy mnie wspierali swoim radami, oczywiście bardzo dziękuję!

  • #17 30 Paź 2012 11:17
    kaskader80
    Poziom 2  

    Witam ja mam trochę inny problem spalony mam układ scalony po drugiej stronie 16 nóżek i nie wiem jakie tam są oznaczenia proszę o odp lub o zdjęcie całej płytki.

  • #19 30 Paź 2012 23:46
    kaskader80
    Poziom 2  

    Dzięki kolego !!!
    Pozdrawiam

  • #20 31 Paź 2012 03:01
    psooya
    Poziom 35  

    Oczywiście to tylko strzał. Analizując wyprowadzenia ze zdjęcia wyżej, oraz zastosowanie i popularność układu taki wyciągnąłem wniosek podparty dokumentacją do układu. :-) Żeby nie było, że mam STAGa 50 ;-p Możesz śmiało montować uprzednio jeszcze raz porównując z PDFm.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty