Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sub na pioneer do samochou..

adrianwoznica 26 Sie 2007 09:04 3976 31
  • Witam.
    Chciałbym wam przedstawić moją pierwszą konstrukcje na głośniku PIONEER TS-W307D4 (Moc MAKSYMALNA: 1200 W, Moc znamionowa 400 W, Niskotonowy stożek IMPP o średnicy 30 cm wzmocniony wplatanymi włóknami aramidowymi, Dwie cewke grające 4 Ohm)

    Zrobienie skrzyni powierzyłem koledze stolarzowi ponieważ nie mam zdolności w tym kierunki, a chciałem żeby wyszło jak najlepiej. No niestety kolega nie okazał się dobrym kolegą i skasował mi za nią 70zł:|

    Nadeszła pora na wygłuszenie, przez przypadek znalazłem na strychu gąbke 1,5cm i od razu wziołem się do cięcia. Wyszło przyzwoicie.

    Do obicia całości posłużył filc kupiony dywycie. 14zł/mb

    Na koniec zostało wyciąć dziury na głośnik i bass-reflex , przykręcić mocowania kabli. I tu wystąpił problem... płyta wiórowa:p jest za gruba, a gwint za mały i nie przeszło na "druga strone" dlatego wygląda to tak jak wygląda.

    Ogólnie jak na pierwszą konstrukcje wyszło lepiej niż się spodziewałem.
    Jedyna wadą jest zbyt mały bass reflex. Przy mniejszej głośności gra dobrze, ale im głośniej tym bardziej cierpi i sie dławi...Ale to w najbliższych dniach wyrególuje, dodatkowo muszę umieścić inaczej wzmacniacz, żeby móc przesunąć skrzynie pod same siedzenia.

    Konstrukcja będzie napędzana wzmacniaczem Sony (Wzmacniacz 2/1-kanałowy, Maksymalna moc wyjściowa 2 x 400 W, Wyjściowa moc znamionowa 2 x 100 W ,stopień wyjściowy MOSFET )

    Kosztorys:

    Skrzynia robiona u "kolegi" na wymiar: 70zł
    Głośnik - 269zł
    bass-reflex(7 cm śr.)- 7zł
    Mocowania kabli- 14zł
    Dywan- 14zł
    Klej- 6zł(kupiony na pół z bratem)
    Przewody- 8zł
    __________________________________
    Ogółem: 388zł



    Pozdrawiam i proszę o ocene.

    Ps. Dzisiaj dodam filmik.


    Fajne!
  • #2 26 Sie 2007 09:16
    bass
    Poziom 15  

    daj więcej fotek z głośnikiem i z wykończeniem bo narazie nie ma co oceniać ale obudowa naprawdę mówiąc fajna.pozdrawiam!


    p.s.to nie jest sklejka tylko płyta wiórowa :wink:





    Dodano po 2 [minuty]:

    głośnik piękny piękny gdzie kupiłeś obite fajnie czym kleiłeś je do obudowy.pozdro!

  • #4 26 Sie 2007 09:47
    bass
    Poziom 15  

    z klejeniem obicia robie tak samo jak ty fajna konstrukcja życzę udanych konstrukcji!pozdrawiam!

  • #5 26 Sie 2007 10:55
    wow
    Poziom 27  

    bass jeżeli to jest fajnie obite to naprawde slepy jesteś!

    Konstrukcja trochę niestaranna! Ale jak na 1 raz ujdzie... Buda chociaż liczona czy na oko?

  • #6 26 Sie 2007 11:13
    crazy_88
    Poziom 42  

    Witam powiem ci że widze błąd skrzyń br się nie wygłusza bo to nie ma sensu , dlaczego wybór padł na pioneera? skoro za tą kasę można było kupić coś znacznie lepszego.

  • #7 26 Sie 2007 11:15
    darek590
    Poziom 14  

    Bass reflex chyba za mały i zakrótki. Wykończnie bardzo kiepskie scianki nierówno zeszlifowane co widać na zdjęciach co za stolarz Ci to robił że nawet nie żeszlifował scianek a wykazował 70 zeta. Ale jak na pierwszą konstrukcje to ujdzie. Życze kolejnych lepszych :D

  • #8 26 Sie 2007 11:44
    pop6
    Poziom 15  

    więc tak
    za cienka płyta powinna być co najmniej 28mm
    nieodpowiedni rodzaj płyty powinna być MDF
    nieliczona obudowa !
    brak wzmocnień
    fatalne obicie !
    za mały port bass-refleks(średnica)
    złe ustawienie w aucie wylot portu skierowany na klapę bagażnika (za mała odległość) min 30cm
    ocena +2/10 :
    1 punkt za podjęcie próby zrobienia coś samemu choć nie do końca(kolega)
    1 za odwagę pokazania "projektu"-to za duże słowo!
    + za głośnik
    pozd.

  • #9 26 Sie 2007 12:52
    bass
    Poziom 15  

    A nie zauwarzyłem tych wypuknięć zlewej i prawej.

  • #10 26 Sie 2007 12:54
    tgaudio
    Poziom 13  

    Witam. popieram przedmówcę.
    Konstrukcja nieprzemyślana, całe szczęcie że głośnik w miarę...
    Tunel to katastrofa-za mała średnica, nie w tym miejscu, brak zaokragleń.
    Podobnie złacza przyłączeniowe, mozna było kupić podwójne gniazdo od bi-amplingu....
    Tylna ścianka nie jest pochylona, brak wzmocnień, obicie nieładnie połozone, brak osłonki na głośnik, no i frez by sie przydał....
    Pozdrawiam

  • #12 26 Sie 2007 17:04
    tgaudio
    Poziom 13  

    ...w miarę w porównaniu do no name ;)

  • #13 26 Sie 2007 18:10
    postiga
    Poziom 25  

    crazy_88 napisał:
    skrzyń br się nie wygłusza bo to nie ma sensu


    why ?

  • #14 26 Sie 2007 19:06
    łowieca
    Poziom 29  

    pop6:
    18mm spokojnie starczy (ten subik ja ok 300-350WRMS !! to nie żadna potęga),
    Wiurówka moze byc, porażającej różnicy nie ma między wiórą z MDF,
    obudowa fakt nie liczona na oko ma ze 55-60 l
    obicie mogło być lepsze ;)
    BR lepiej 10cm. bo pionek nieżle pompuje powietrze,
    co bdo ustawienia BR to bym dyskutował, bo skierowany w klabe często daje lepsze odczucia niż jakoś inaczej,
    terminal mógł byćtak jak pisze tgaudio jak do kolumn bi-amp.
    Tylna ścianka niekoniecznie musi być nachylona, zależy jak komu pasuje.
    Br sie nie tłumi, bo to zmienia objętość widzianą przez głośnik.

  • #15 26 Sie 2007 20:14
    czaroslaww
    Poziom 26  

    buda jest za nisko strojona.

    minimalne strojenie w aucie to 35 Hz.

    optymalne ok 40.

  • #16 26 Sie 2007 20:15
    tgaudio
    Poziom 13  

    odnośnie wypowiedzi poprzednika:
    wytłumienie zawsze powinno sie stosować ale w róznych ilosciach.
    W bass-reflex powinno sie stosować wytłumienie ok 2 cm watoliny lub innych materiałów na wszystkich ściankach poza okolicami br.
    Objętość widziana przez głośnik zmienia sie drametralnie TYLKO W OBUDOWACH ZAMKNIĘTYCH gdzie następuje dzięki wytłumieniu (cała objętość wyłożona np watoliną) zmiana przemiany adabiatycznej (w kolumnie) w izotermiczną i mozna powiększyć objętość nawet o 40% przy tych samych wymiarach zewnętrznych (albo miec te sama objętość przy mniejszych wymiarach zewnętrznych) bo predkość fali dźwiękowej spada z 340m/z do ok 290m/s przez co w tym samym czasie fala pokonuje mniejszą drogę i moze byc mniejsza objętość-wystarczy pomyśleć a nie pisać bzdury...
    W bass-reflex wytłumienie niweluje nieco fale stojące (nierówna powierzchnia materiału) oraz wygładza rezonanse. Bas jest miększy a nie łupiący i dudniący-jak w wieżach technicsa.
    Pozdrawiam ;)

  • #17 26 Sie 2007 20:28
    adrianwoznica
    Poziom 9  

    Mówcie co chcecie, bja nie jestem koneserem muzyki i dla mnie to wystarczy.(Jak to włącze w corsie b) Mój brat ma taka samą i nie wygłuszoną i gra gorzej. Pozatym nie będe kupywał głośników z firmy marki firmy o których nigdy nie słyszałem...

  • #18 27 Sie 2007 03:42
    raftaj
    Poziom 11  

    wiesz co kolega stolasz i skasował 70 zł co za człowiek w castoramie za te deseczki bys zapłacł ok 40-50 zł orznał sie tylko . a za 119 zł na allegro bys wychaczył juz gotowa obudowe.Wiem ze chiałes sam cos zrobic i to sie liczy pozdro

    Dodano po 2 [minuty]:

    a wracajac do kolegi to nawet nie potrawi prostego koła wyciac to ja za pomoaca wyrzynarki i pilników miałem idealne dziury i nie jestem stolarzem

  • #19 27 Sie 2007 09:00
    pop6
    Poziom 15  

    łowiecka!
    18mm płyta wiórowa o wymiarach 25X25cm jest za cienka do mocy 20W głośnika 16cm spl 85 a nie 300rms ,30cm 91db czy w ogóle zdajesz sobie sprawę co to jest 300RMS jest to tak ogromna siła że dziwi mnie ze ta skrzyneczka się nie rozpadła ,prawdopodobnie dlatego że wykorzystane jest z 70rms może 100 ale wątpię
    co do materiału to słyszałeś o rezonansach ?
    co do ustawienia to nawet nie mamy o czym dyskutować - "port na klapę "-nie skomentuje tego(żenada)
    br się tłumi ale jak ktoś nie wie o co chodzi to może lepiej niech nie tłumi ;)
    czarosław!
    święta racja w samochodzie strojenie 40Hz to ideał
    w sedanie nawet można 45Hz

  • #20 27 Sie 2007 12:55
    adrianwoznica
    Poziom 9  

    Ja tam sie nie znam i nie ja skrzynie robiłem. Na załączonym formularzu pisało ile ma być litrów, obliczyłem i taka mi wyszła. Pozatym nie jestem znawcą od robienia skrzyń do samodów, akustykiem i tapicerem, jak na takiego laika jak ja wyszło dobrze. Robiłem wszystko według załączonej istrukcji....

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    Tak wyszedł końcowy efekt:

  • #21 27 Sie 2007 13:10
    łowieca
    Poziom 29  

    Ciekawe ja miałem skrzynie z wiury 18mm z BM ALX-122SP zasilanym 400W RMS (co prawda w środku siedziało chyba ze 3m (jak nie więcej) belki 4x5cm, Strojony na 32Hz skrzynia 55l.
    Co do rezonansu to odczućsie to da w komumnach a nie w subbasie, z tego co pamiętam wiurówka ma rezonans napweno powyżej 200Hz chyba ok 300 (nie powiem na 100% bo nie pamiętram a szukać mi sie nie chce :P)
    Co do tłumienia to oczywiście tłumi sie ale nie zawsze, jak piszesz służy to złagodzeniu basu i nieco niższym zejściem. Ale np w db-dragu nigdy nie widziałem tłumionego BR ;)
    Strojenie zależnie od muzyki przecież sie wybiera co nie ?? przecież ktoś kto słucha czarnej nie będzie stroił suba na 45Hz :P bo to nie ma sensu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do ustawienia portu to radze poeksperymentować :P
    Np Mike ustawiając helona 15 (co prawda 2,5kw mocy, a nie 400W ;) i BR w strone klapy ma lepszy basik (Audi 80 sedan)

  • #22 27 Sie 2007 14:48
    tgaudio
    Poziom 13  

    Patrzę tak na schemat audio w Twoim samochodzie...widać że znasz sie tylko na markach (nie kupiłeś no name) a nie wiesz nic o nagłasnianiu samochodu ale chętnie napiszę jak powinno być by było w miarę.
    Na przodzie masz poprzez kondensatory gwizdki Hertza..a w drzwiach koaksjalne 17 pioneera....większej głupoty nie mogłeś zrobić...juz po scenie stereo że nie wspomnę o tym co muszą czuć pasażerowie tylnej kanapy którze mają "swoje" 17 koaksjalne o zgrozo i słyszą od przodu gwizdki i mixer powstały z przednich koaksjalnych....
    Chcesz uratować brzmienie i zachować rozsądek to wyłacz tylne 17, do przednich koaksjalnych daj zwrotnicę LPF 12db/okt przy ok 4,5kHz, zwrotnicę HPF 12dB/okt dla Hertzów i subwofer w bagażniku.
    Przy dzisiejszych mocach glośników i wzmacniaczy w środku można spokojnie uzyskać 110dB. 120 to granica bólu (podbicia od wnetrza samochodzu) wiec za chiny nie wiem po co Ci te tylne pioneery tym bardziej ze masz subwofer...
    Ze nie wspomnę o wytłumieniu drzwi ;)
    Zrób jak radzę a będziesz miał scene zbliżoną jak w domu przy odsłuchu z kolumn..a jak zostawisz pójdziesz w dresiarski nurt-im wiecej tym lepiej
    Pozdrawiam :)

  • #23 27 Sie 2007 14:57
    adrianwoznica
    Poziom 9  

    tylne głosniki były kupione do schowków, ale niestety tam nie ma miejca nawet żeby ręke włożyć a co to jeszcze 13 cm głośnik.
    Ja mój zestaw rozbudowuje, nie kupuje części naraz, pioneery mam od grudnia, wzmacniacz od zeszłego roku, a piszczki 4 dni...Myślałem o zwrotnicach ale narazie cienko z kasą, po wypłacie chce wygłuszyć auto a potem zobaczymy.

    tgaudio: ja w samochodzie jeżdze sam i nikogo nie woże na tyle to zabardzo mnie nie obchodzi jak to będą słyszec pasażerowie z tyłu.

    Mam pytanie, po co jest kondensator? Musiałbym takie coś zamontować? Jak tak to ile F?

  • #24 27 Sie 2007 15:37
    sebring89
    Poziom 21  

    heahe do tej masakry co masz w bagażniku to napewno ci nie potrzebny kondek, tgaudio ma dobry zamysl choc ja na twoim miejscu zgolilbym na alledrogo te pionki razem z "piszczkami" i kupil powerbass + wzmak (jakas uzywka)
    suba tez sprzedaj razem ze skrzynka (pusc po kosztach i ktos napewno kupi "bo to pionek";]
    takim o to sposobem bedziesz mial sprzet ktory rozbuja corse no i bedziesz sie cieszyl glosnym i czystym dzwiekiem!

    ps; znam kolesia co ma w punto 4 podobne pionki sonke i jakiegos no name destructora w bagażniku jak podjezdza pod szkole to dziewczyny robia kleksa w majtki... :D ze smiechu autentycznie zenada straszna. cosi puka, syczy, charczy nie wiadomo co sie dzieje a tu Pitu ze swoja techno-polo muza jedzie na zajecia... hehe mysle ze to moze byc przestroga dla wszystkich amatorow CA;] poczytaj kolego forum to sie jarniesz o co chodzi w temacie.
    pozdro

  • #25 27 Sie 2007 15:59
    adrianwoznica
    Poziom 9  

    noo i tak najlepiej to wszystko sprzedam i zabuduje z powrotem seryjne głośniki:)

    Dodano po 3 [minuty]:

    "cosi puka, syczy, charczy"

    Znajomi którzy siedzieli w aucie nie stwierdzili syczenia i innych tym podobnych określeń...:D Och odczucia raczej zaczynały się na z a kończyły na e...

  • #26 27 Sie 2007 16:05
    sebring89
    Poziom 21  

    Nie sap! kazdy ci tu chce doradzic jak najlepiej a ty nadal masz jakies swoje widzimisie.
    noo i masz racje sprzedaj to wszystko bo jak cos robic to robic z glowa a jak sie nie ma pojecia to trzeba byc otwartym na sugestie innych bardziej doswiadczonych ludzi! ja tak zrobilem i teraz jestem zadowolony.
    Zapewne nigdy nie slyszales innych kompozycji ca i dlatego upierasz sie ze twoje jest git...

    mowie ci zmien pare rzeczy w swojej instalacji a zobaczysz ze nikt ci tu nie wkreca kocopołow..
    pozdr

  • #27 28 Sie 2007 12:08
    łowieca
    Poziom 29  

    Na przód możesz dać Sinuslive Y-Line kickbasy jeśli to ma grać pod radiem ;), do tego wytłum drzwi (taśma dekarska starczy ;) - więcej info w dziale car-audio użyj szukaj i wpisz taśma dekarska).
    Ps. subik jest spięty w 2om na jeden kanał czy 8om w mostku ??

  • #28 28 Sie 2007 20:09
    yoji
    Poziom 14  

    Witam, uwazam ze konstrukcja jak najbardziej udana, sam mialem kiedys pioneera 10" i wiem ze glośniki tej firmy graja naprawde dobrze. Pozdrawiam i zycze duzo basu.

  • #29 29 Sie 2007 01:33
    mike21
    Poziom 29  

    pop6 napisał:
    łowiecka!
    18mm płyta wiórowa o wymiarach 25X25cm jest za cienka do mocy 20W głośnika 16cm spl 85 a nie 300rms ,30cm 91db czy w ogóle zdajesz sobie sprawę co to jest 300RMS jest to tak ogromna siła że dziwi mnie ze ta skrzyneczka się nie rozpadła ,prawdopodobnie dlatego że wykorzystane jest z 70rms może 100 ale wątpię
    co do materiału to słyszałeś o rezonansach ?
    co do ustawienia to nawet nie mamy o czym dyskutować - "port na klapę "-nie skomentuje tego(żenada)
    br się tłumi ale jak ktoś nie wie o co chodzi to może lepiej niech nie tłumi ;)
    czarosław!
    święta racja w samochodzie strojenie 40Hz to ideał
    w sedanie nawet można 45Hz


    Może wyjaśnisz dlaczego takie ustawienie portu to (zenada)?

    Przetestowałem sporo skrzyn w moim sedanie i ustawienie w strone klapy portu i głosnika jest najlepsze powstaje spore podbicie niż w innym ustawieniu.

    Co do strojenia w sedanie to sie zgodze sam mam strojenie w okolicach 47Hz

  • #30 29 Sie 2007 17:02
    pop6
    Poziom 15  

    dlatego że mamy wtedy "podwójny opóźniony bass "
    powstaje on w momencie odbicia powietrza od klapy i uderzenia spowrotem w port (do wnętrza kolumny) dalej uderza w głośnik i to co słychać to jest ciężko nazwać (w sedanie tego tak nie słychać ale w innych) jest to takie dudnienie całkowicie opóźnione i niekontrolowane (słychać że "wali" ale nie wiadomo do czego)
    sory za te głupie słownictwo ale nie potrafię tak opisywać zjawisk w akustyce jak to robią w czasopismach audio tudzież innych!
    a jeszcze jedno nie chodzi mi oto żeby nie ustawiać w stronę klapy tylko o odległość min.25-30cm od portu niezależnie czy w stronę klapy czy siedzenia itd.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME