X

punto I i swiece - dziury w mocy - rozwiazanie

ja_fryta 26 Aug 2007 09:19
  • #1 26 Aug 2007 09:19
    ja_fryta
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    na 4 cylindry w moim punto I
    3 elektrody w swiecach sa biale a jedna jest zawsze czarna
    robi sie tak zawsze nawet po wymianie swiec na nowe
    co sie dzieje ?
  • #2 26 Aug 2007 11:13
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Są trzy możliwości: wrysk podaje za dużo paliwa, słaba iskra lub za małe ciśnienie spręzania na jednym z cylindrów, chyba że masz tam wtrysk jednopunktowy to wtedy on odpada.
  • #3 26 Aug 2007 13:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Wygląda na usterkę czysto mechaniczną w obrębie tego cylindra: zmniejszona kompresja, zła dawka paliwa, strzelony uszczelniacz lub pierścienie(olej przedostaje sie do komory), złą pracę zaworów...
  • #4 26 Aug 2007 18:08
    vvaldek
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    ktora swieca? czy silnk pracuje rowno?
  • #5 26 Aug 2007 19:29
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    No i jaki silnik? Wtryk wielopunktowy?
  • #6 26 Aug 2007 21:08
    ja_fryta
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    jest to silnik z jedno punktowym wtryskiem
    gdy jest zminy to strasznie szarpie
  • #7 27 Aug 2007 00:18
    manieek
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    no to albo przewód zapłonowy, albo nie masz kompresji na tym cylindrze, zmierz ciśnienie i bedziesz wszystko wiedział...
  • #8 27 Aug 2007 00:25
    miniu1
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli jest to na I-szym cylindrze, to wielce prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W silnikach FIRE (uno, sc, cc, punto i t.p.) właśnie na pierwszym cylindrze "leci" po jakimś czasie uszczelka...
  • #9 27 Aug 2007 00:52
    asterix17td
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Jaki przebieg ma silnik?
  • #10 27 Aug 2007 09:31
    ja_fryta
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    samochod ma 80tys przebiegu
    przewody i swiece wymienialem razem jakis rok temu na ngk
    uszczelke pod pokrywa glowicy wymienialem 3 miesiace temu jezeli ma to jakis zwiazek
    jest to 2 swieca od lewej patrzac na samochod od przodu
  • #11 27 Aug 2007 10:01
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Na pewno na NGK, bo ponoć to najczęściej podrabiana firma i nawet w sklepach można trafić podróby z Chin...

    Uszczelka pod pokrywą zaworów a uszczelka pod głowicą to dwie różne rzeczy (i zupełnie nieporównywalne koszty - tą pierwszą można spokojnie samemu wymienić nawet "pod chmurką" za 15zł, a wymiana UPG to przynajmniej 200zł w warsztacie + koszt planowania głowicy).
  • #12 27 Aug 2007 16:11
    ja_fryta
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    przewody to wykluczam bo przed ich wymiana bylo to samo
  • #13 27 Aug 2007 19:35
    sebastianxxx
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Samochód posiada LPG ? Piszesz że świeca jest czarna. Nagar jest suchy w postaci węgla czy raczej mokry, tłusty ?
  • #14 05 May 2010 19:12
    ja_fryta
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Naprawione po tylu latach. :)
    Zaden mechanik nie potrafil mi tego zrobic.
    Mialem zle polaczone swiece z cewkami.
    Zmienilem na 1342 i problemu nie ma.
  • #15 05 May 2010 21:03
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    miales pozmieniane przewody na swiecach?? nie wierze ze to chodzilo, jeździlo na 2 cylindrach
  • #16 05 May 2010 22:02
    ja_fryta
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie wiem no pisalem ze slabo jezdzi :P
    Ale nie az tak zebym mogl przypuszczac ze to moze byc tego typu wada.
  • #17 05 May 2010 22:26
    michalvbc
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A czy nie powinno być tak podłączone.
    punto I i swiece - dziury w mocy - rozwiazanie
  • #18 06 May 2010 07:59
    ja_fryta
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    No wlasnie nie wiem jak powinno byc.
    Probowalem kilku kombinacji.
    Przy niektorych pracowal slabo przy niektorych wogole a przy tej co napisalem pracuje poprawnie.
    Sprawdze jeszcze ta wersje co mi napisales ale dopiero w weakend to napisze co i jak.
  • #19 06 May 2010 16:19
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Świece w obrębie jednej cewki zamieniać możesz do woli, bo iskra jest na obu jednocześnie. Istnieje też szansa, że masz zamienione przewody sterujące cewkami. Na pewno jednak świece w cylindrach 1 i 4 mają być podłączone do jednej cewki, a świece w cylindrach 2 i 3 do drugiej.
  • #20 06 May 2010 17:55
    Palec2
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź dawkę paliwa na wtryskach (jeśli to MPI)
  • #21 06 May 2010 18:43
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    To SPI, a nawet jeśli byłoby MPI to i tak "full-group"... nie ma czego sprawdzać. Jedyny znany mi przypadek zalewania paliwem jednego cylindra (4) w tym silniku to uszkodzona membrana podciśnieniowego regulatora ciśnienia paliwa - benzyna sączyła się wężykiem podciśnieniowym z regulatora do 4-go cylindra.
  • #22 06 May 2010 21:06
    ja_fryta
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    No ale sie poprawilo a to najwazniejsze :D
  • #23 08 May 2010 23:01
    ja_fryta
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobra sprostowanie.
    Poprawne jest ustawienie 1423 wcześniej się pomyliłem.
    Działają też różne kombinacje przy zachowaniu par 14 i 23.
    Nie robi mi się też na jednej z świec wcześniej wspomniany nalot.
  Search 4 million + Products
Browse Products