Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 26 Sie 2007 09:19
    ja_fryta
    Poziom 19  

    na 4 cylindry w moim punto I
    3 elektrody w swiecach sa biale a jedna jest zawsze czarna
    robi sie tak zawsze nawet po wymianie swiec na nowe
    co sie dzieje ?

  • #2 26 Sie 2007 11:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Są trzy możliwości: wrysk podaje za dużo paliwa, słaba iskra lub za małe ciśnienie spręzania na jednym z cylindrów, chyba że masz tam wtrysk jednopunktowy to wtedy on odpada.

  • #3 26 Sie 2007 13:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wygląda na usterkę czysto mechaniczną w obrębie tego cylindra: zmniejszona kompresja, zła dawka paliwa, strzelony uszczelniacz lub pierścienie(olej przedostaje sie do komory), złą pracę zaworów...

  • #4 26 Sie 2007 18:08
    vvaldek
    Poziom 28  

    ktora swieca? czy silnk pracuje rowno?

  • #5 26 Sie 2007 19:29
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No i jaki silnik? Wtryk wielopunktowy?

  • #6 26 Sie 2007 21:08
    ja_fryta
    Poziom 19  

    jest to silnik z jedno punktowym wtryskiem
    gdy jest zminy to strasznie szarpie

  • #7 27 Sie 2007 00:18
    manieek
    Poziom 13  

    no to albo przewód zapłonowy, albo nie masz kompresji na tym cylindrze, zmierz ciśnienie i bedziesz wszystko wiedział...

  • #8 27 Sie 2007 00:25
    miniu1
    Poziom 19  

    Jeżeli jest to na I-szym cylindrze, to wielce prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W silnikach FIRE (uno, sc, cc, punto i t.p.) właśnie na pierwszym cylindrze "leci" po jakimś czasie uszczelka...

  • #9 27 Sie 2007 00:52
    asterix17td
    Poziom 17  

    Jaki przebieg ma silnik?

  • #10 27 Sie 2007 09:31
    ja_fryta
    Poziom 19  

    samochod ma 80tys przebiegu
    przewody i swiece wymienialem razem jakis rok temu na ngk
    uszczelke pod pokrywa glowicy wymienialem 3 miesiace temu jezeli ma to jakis zwiazek
    jest to 2 swieca od lewej patrzac na samochod od przodu

  • #11 27 Sie 2007 10:01
    tzok
    Moderator Samochody

    Na pewno na NGK, bo ponoć to najczęściej podrabiana firma i nawet w sklepach można trafić podróby z Chin...

    Uszczelka pod pokrywą zaworów a uszczelka pod głowicą to dwie różne rzeczy (i zupełnie nieporównywalne koszty - tą pierwszą można spokojnie samemu wymienić nawet "pod chmurką" za 15zł, a wymiana UPG to przynajmniej 200zł w warsztacie + koszt planowania głowicy).

  • #12 27 Sie 2007 16:11
    ja_fryta
    Poziom 19  

    przewody to wykluczam bo przed ich wymiana bylo to samo

  • #13 27 Sie 2007 19:35
    sebastianxxx
    Poziom 15  

    Samochód posiada LPG ? Piszesz że świeca jest czarna. Nagar jest suchy w postaci węgla czy raczej mokry, tłusty ?

  • #14 05 Maj 2010 19:12
    ja_fryta
    Poziom 19  

    Naprawione po tylu latach. :)
    Zaden mechanik nie potrafil mi tego zrobic.
    Mialem zle polaczone swiece z cewkami.
    Zmienilem na 1342 i problemu nie ma.

  • #15 05 Maj 2010 21:03
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    miales pozmieniane przewody na swiecach?? nie wierze ze to chodzilo, jeździlo na 2 cylindrach

  • #16 05 Maj 2010 22:02
    ja_fryta
    Poziom 19  

    Nie wiem no pisalem ze slabo jezdzi :P
    Ale nie az tak zebym mogl przypuszczac ze to moze byc tego typu wada.

  • #17 05 Maj 2010 22:26
    michalvbc
    Poziom 10  

    A czy nie powinno być tak podłączone.
    punto I i swiece - dziury w mocy - rozwiazanie

  • #18 06 Maj 2010 07:59
    ja_fryta
    Poziom 19  

    No wlasnie nie wiem jak powinno byc.
    Probowalem kilku kombinacji.
    Przy niektorych pracowal slabo przy niektorych wogole a przy tej co napisalem pracuje poprawnie.
    Sprawdze jeszcze ta wersje co mi napisales ale dopiero w weakend to napisze co i jak.

  • #19 06 Maj 2010 16:19
    tzok
    Moderator Samochody

    Świece w obrębie jednej cewki zamieniać możesz do woli, bo iskra jest na obu jednocześnie. Istnieje też szansa, że masz zamienione przewody sterujące cewkami. Na pewno jednak świece w cylindrach 1 i 4 mają być podłączone do jednej cewki, a świece w cylindrach 2 i 3 do drugiej.

  • #20 06 Maj 2010 17:55
    Palec2
    Poziom 2  

    Sprawdź dawkę paliwa na wtryskach (jeśli to MPI)

  • #21 06 Maj 2010 18:43
    tzok
    Moderator Samochody

    To SPI, a nawet jeśli byłoby MPI to i tak "full-group"... nie ma czego sprawdzać. Jedyny znany mi przypadek zalewania paliwem jednego cylindra (4) w tym silniku to uszkodzona membrana podciśnieniowego regulatora ciśnienia paliwa - benzyna sączyła się wężykiem podciśnieniowym z regulatora do 4-go cylindra.

  • #22 06 Maj 2010 21:06
    ja_fryta
    Poziom 19  

    No ale sie poprawilo a to najwazniejsze :D

  • #23 08 Maj 2010 23:01
    ja_fryta
    Poziom 19  

    Dobra sprostowanie.
    Poprawne jest ustawienie 1423 wcześniej się pomyliłem.
    Działają też różne kombinacje przy zachowaniu par 14 i 23.
    Nie robi mi się też na jednej z świec wcześniej wspomniany nalot.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty