X

Jak sprawdzić czy akumulator jest dobry czy padnięty?

02 Sep 2007 20:49 FAfantomek
  • #1 02 Sep 2007 20:49
    fantomek
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam serdecznie nie wiedzialem dokladnie gdzie zadac to pytanie ale dla znajacego temat to bedzei sekunda dla laika dluzej -) nie chce kupowac na darmo drugiego akumulatora ale chce go spradzic np. miernikiem czy jest dobry czy tez nie nadaje sie jest to akumulatar 12v - 10Ah. Motocykl kreci jako tako ale mam obiekcje ze to wina akumulatora, jak go sprawdzic i jakie musi miec wartości aby byl dobry, prosze o szczegółowe informacje jk podlaczyc meirnik jak ustawic i jak odczytac jestem laikeim w tych sprawach z góry dziekuje.
  • #2 02 Sep 2007 21:20
    kavma
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Jeśli posiadasz woltomierz, to zapnij go na zaciski akumulatora i ustaw tak byś widział wskazanie w czasie gdy będziesz rozpoczynał rozruch.
    Jeśli w czasie rozruchu napięcie akumulatora spadnie do wartości mniejszej niż 10V, to akumulator jest do wymiany.
  • #3 02 Sep 2007 21:33
    krzysztof 7
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Najłatwiej jak masz miernik poprzez wskazania woltomierza podłącz plus woltomierza do plusa akum. minus woltomierza do minusa akum.Pokręc rozrusznikem i zobacz jakie masz napięcie jak 10 - 11V to jest dobry.
  • #4 02 Sep 2007 22:25
    ma3-4ysz
    Level 24  
    Helpful post? (+1)
    Pierwsza sprawa to zmierz napięcie spoczynkowe akumulatora - czyli takie jakie jest bez obciążenia i napisz jakie jest.
    Jak sprawdzić czy akumulator jest dobry czy padnięty?
    Poprostu akumulator może być niedoładowany. Jak masz dostęp do jakiegoś miernika uniwersalnego to nastaw go na napięcie stałe zakres jakieś 20 V (w każdym bądź razie więcej niż 12) i czarnym kablem do minusa akumulatora a czerwonym do plusa i napisz ile pokazał miernik. Powinien około 12V.

    Potem to samo zrób na załączonym rozruszniku: podepnij się jak wcześniej, zakręć rozrusznikiem i odczytaj wskazanie jak rozrusznik będzie kręcił.
    Jak sprawdzić czy akumulator jest dobry czy padnięty?
    Napisz ile będzie. Napięcie powinno spaść nieznacznie, jak spada za dużo to może znaczyć, że akumulator w wyniku eksploatacji traci pojemność.

    To sprawdź na początek i napisz rezultaty, potem pomyślimy co dalej.
    Pozdrawiam
  • #5 03 Sep 2007 21:08
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Helpful post? (0)
    Jeżeli napięcie przy rozruchu nadmiernie spada może to również świadczyć o nadmiernym oporze mechanicznym - np. na tulejkach rozrusznika.
  • #6 03 Sep 2007 21:19
    vcc
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Każdy tylko by mierzył napięcie przy rozruchu, tak jak kolega ma3-4ysz zmierz napięcie ładowania bo jak będzie niskie to akumulator będzie niedoładowany i zawsze będzie rozrusznik słabo kręcił (sprawdzone na ciągniku C-330). Sprawdź też jakość połączeń przewodów.
  • #7 03 Sep 2007 21:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+1)
    Należy też sprawdzić upływność akumulatora. Odłączasz go od odbiorników, ładujesz do pełna, mierzysz napięcie i odstawiasz na 24 godziny. Po czym znów mierzysz napięcie. Jak spadło znacznie (powyżej wolta) to aku ma tendencję do gubienia prądu i raczej kończy żywot.
    A jeśli sprawdzać aku pod obciążeniem, to raczej nie rozrusznika, bo ten może faktycznie mieć opory w pracy i dawać fałszywe pojęcie o stanie akumulatora. Lepiej zrobić sobie obciążenie z żarówek. Można wtedy dokładnie sprawdzić, co sie dzieje z akumulatorem.
  • #8 04 Sep 2007 14:49
    fantomek
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    witam ponownie juz koledzy wiem co i jak wiec wyglada na to ze akumulatorek jest w pelni sprawny, wskazania woltomierza sa nastepujące 12,5V podczas spoczynku, potem pompowalem przy pomocy jego koło samochodu ponowne badanie i wskazanie 12,5v, jeszcze cos polecacie wykonac? dodam ze akumulator jest bezobslugowy. Ale doszedlem do innej prawdopodobnej przyczyny braku odpalenia motocykla a mianowicie stal kolo miesiaca moze paliwo odparowalo i trzeba przelac gaźniki poprostu ustawiajac pokretlo paliwa w pozycji PRI - jeszcze tego nei robilem ale dam znac co i jak.... moje obawy spowodowane byly po pierwsze tym ze nie odpala motocykl a po drugie iż wydawało mi sie ze słabo kreci rozrusznik....
  • #9 04 Sep 2007 21:16
    ma3-4ysz
    Level 24  
    Helpful post? (+1)
    Jak stał miesiąc nie ładowany to nie ma się co dziwić że mu troszkę zapału do pracy ubyło.
    Jak miałem akumulator samochodowy z instrukcją to pisało w niej bodaj, że jak akumulator stoi odłączony to co 3 miesiące należy go ładować - występuje zjawisko samorozładowywania, a jak by stał zainstalowany w aucie to należy uwzględnić pobór prądu przez niektóre urządzenia (alarm itp)
    Akumulator to nie super szczelna bańka na prąd. Polecam poczytać, jeśli zagadnienie ołowiowych akumulatorów szczelnych ciekawi (nie mogę odkopać linku więc daję pliki)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products