Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Nowe życie kompresora olejowego


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> DIY Structures -> Nowe życie kompresora olejowego
Author
Message
HouseM
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 25 Jun 2006
Posts: 159
Location: Kraków

Post#211 15 Sep 2009 19:52   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Sprężarka jest dwutłokowa z Ziła napędzana bezpośrednio z silnika 3 fazowego 1470 obr.
Wydajność spadła ostatnimi czasy bo postanowiłem wymienić w niej olej. Crying or Very sad Spuściłem stary gęsty prawie jak towot i nalałem świeżutkiego oleju kompresorowego. Po tym zabiegu pierścienie zaczęły puszczać olej.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Sep 2009 19:52   





Back to top
   
nowikzdw
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 670
Location: Zduńska Wola

Post#212 15 Sep 2009 20:23   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Hmmm nie wiem jaki powinien być olej w tej sprężarce, niech się wypowie ktoś kto ma wiedzę. Ale jeżeli olej stosowany w sprężarkach pasuje do Twojej, a pierścionki puszczają to chyba wymagają wymiany? A jak ze szczelnością? Ładnie Ci trzyma, czy powietrze ucieka ze zbiornika?

Helpful message? + -

Back to top
   
HouseM
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 25 Jun 2006
Posts: 159
Location: Kraków

Post#213 15 Sep 2009 21:47   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Mam zawór zwrotny między butlą a sprężarką więc ciężko powiedzieć czy zaworki w głowicy dobrze działają.

To mój "po-Twór" Butla do pneumatyki 40 dm^3 + sprężarka Ził + Zawór zwrotny Heco + Silnik 1,7 kW (wiem dziwny ale taki miałem i w dodatku był ze sprzęgłem)
Kiepska jakość zdjęć bo robione telefonem.
Nowe życie kompresora olejowego

Nowe życie kompresora olejowego

Olej jakiś bardzo dziwny (Metabo) <-[METABO jakiś skrypt uporczywie zmienia mi nazwę na taką z błędem i podlinkowuje ten błąd pod jakiś sklep z elektronażędziami] teraz jak patrzę z bliska to poci się na wszystkich łączeniach rur mimo że układ jest szczelny (pakuły + pasta do pneumatyki)

Co do walorów estetycznych ... proszę o nie komentowanie Very Happy Plan był taki:
1) Zaprojektować
2) Zbudować
3) Rozkręcić
4) Pomalować
5) ...
6) PROFIT

Jednak na drugim punkcie się skończyło

Helpful message? + -

Back to top
   
nowikzdw
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 670
Location: Zduńska Wola

Post#214 15 Sep 2009 22:05   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Ja w swojej też mam zawór zwrotny, ułatwia rozruch jak butla jest już trochę nabita Wink
Niestety, w moim kompresorku należałoby sprawdzić wszystkie połączenia, bo niestety jest słyszalna nieszczelność, dodatkowo przydałoby się docieranie zaworków i wymiana uszczelki pod głowicą bo się poci. Ale wiesz jak to jest....działa? działa, trzeba naprawić - no trzeba, ale może jutro... Very Happy
Wiem, strasznie zły tok myślenia, ale to ludzka mentalność Wink
Nie mam pojęcia o tej sprężarce, dlatego nie wiem jak gęsty powinien być tam olej....

Ja w swojej mam zwykły mineralny olej silnikowy. Z tym że ja mam kompresor na sprężarce z ursusa. Są zdjęcia w tym temacie Wink

Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Dogu
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 31 Aug 2006
Posts: 338
Location: Czerwionka-Lesczyny

Post#215 19 Sep 2009 16:42   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Witam:)

mam pytanie odnosnie dołaczania dodatkowej butli do komprezora.
w przyszym tygodniu bede miał bulte po LPG 65l i che ja dopiac do mojego kompresora 50l.

wiem ze bede musiał dotoczyc "denko" do butli lpg zeby zamontowac... no własnie co??

na pewno szybkozłacze i co jeszcze manometr moze by sie przydał zeby kontrolowac ile powietrza jest w butli chociaz bez niego sie obede bo w koncu bede miał manometr przy kompresorze. nie wiem tez czy nie zamontowac jakiegos zaworu bespieczenstwa?? chociaz w koncu tez jest przy kompresorze.

no i jak podłączyc kompresor z dodatkową butlą??
w kompresorze mam 2 wyjscia
1> z regulacją cisnienia
2> bespośrednio z butli bez gegulacji
3> jest tez jakby dodatkowe wyjscie przy wejsciu od sprezarki do baniaka zakrecone nympem .
która opacja bedzie najlepsza 2 czy 3??

z góry dziki za pomoc i sory za zwiłosc:P





Moderated by joy_pl:
W jakim języku kolega pisze?
Ze względu na kolegi dotychczasowy „dorobek” udzielam ostrzeżenia, pkt.15

Helpful message? + -

Back to top
   
HouseM
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 25 Jun 2006
Posts: 159
Location: Kraków

Post#216 19 Sep 2009 21:47   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Najlepsza będzie opcja 2. Po drodze żadnych zaworów zwrotnych nie dawaj. I pamiętaj żeby dobrze wywietrzyć butle po LPG.

Helpful message? + -

Back to top
   
Dogu
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 31 Aug 2006
Posts: 338
Location: Czerwionka-Lesczyny

Post#217 19 Sep 2009 21:52   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


HouseM wrote:
Najlepsza będzie opcja 2. Po drodze żadnych zaworów zwrotnych nie dawaj. I pamiętaj żeby dobrze wywietrzyć butle po LPG.


czyli rozmiem ze tylko zamontowac szybkozłacze zeby podpiac wąz z powietrzem z kompresora i tyle bez manometru i zaworu bespieczenstwa tak??

Helpful message? + -

Back to top
   
marcing66
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 30 Jul 2009
Posts: 2

Post#218 07 Oct 2009 22:37   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Odnosząc się do wcześniejszych postów chciałbym zaznaczyć, że jeśli zbiornik powietrza był długo nieużywany lub rdza się z niego sypie równo, to dopiero trzeba ten zbiornik konserwować od środka. W innym przypadku nawet wizualnie spora ilość rdzy w czasie przyszłej eksploatacji zostanie zniwelowana przez nasze sprężarki(Very Happy) które w większości skutecznie sobie poradzą z naolejeniem wnętrza butli nawet po fazie docierania pierścieni). Po prostu na olej w takich sprężarkach nie ma siły. Dlatego wszyscy fachowcy z tego forum w 100% słusznie polecają odolejacze powietrza, lecz już za zbiornikiem wtedy jest i konserwowana butla i powietrze bez oleju.

Jeśli chodzi o butle po gazie - fachowcem nie jestem; jedyna znana mi metoda to wietrzenie przez dłuższy czas najlepiej na dworze bądź w innym wietrznym miejscu. Wink

-> Dogu
Tak, bo po co Ci kolejny manometr i zawór bezpieczeństwa jak masz takowe na kompresorze - ustami więcej nie napompujesz. Wink

Mam też problem - smarowanie sprężarki od stara 200 - przeróbka na rozbryzgowe rozumiem, ale nie wiem do końca jak to wychodzi w praktyce - takie coś nadaje się do długotrwałej pracy, czy może tylko krótkie dystanse? Prosił bym o podzielenie się doświadczeniem z tą sprężarką pod tym kątem.

Pozdrawiam i udanych pomysłów życzę (zrealizowanych też Very Happy )

Helpful message? + -

Back to top
   
harryon
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 26 Nov 2005
Posts: 92
Location: Poznań

Post#219 03 Nov 2009 09:45   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Witam wszystkich śledzących ten temat. Wczoraj odkopałem w garażu stary polski kompresorek i chciałbym go przywrócić do stanu świetności z przed lat. Czy ktos mógłby w skrócie powiedzieć co należałoby wymienić/przejrzeć/sprawdzić? Gdzie i czy w ogóle można kupić jakies częsci do tego typu pompy tłokowej.

pozdrawiam

harryON
Nowe życie kompresora olejowego
Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
Nowe życie kompresora olejowego

Helpful message? + -

Back to top
   
bizon_126
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 02 Apr 2008
Posts: 1158
Location: Olkusz - Jangrot

Post#220 05 Nov 2009 21:29   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Witam
Znam ta sprężarkę pracowałem na niej wiele lat
po pierwsze zobacz ręką czy wogóle sprzęgło sie kręci jeśli tak to zobacz do oleju jaki poziom[służy do tego bagnet] jeśli tłok nie zatarty i jest olej to do pracy

Helpful message? + -

Back to top
   
harryon
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 26 Nov 2005
Posts: 92
Location: Poznań

Post#221 05 Nov 2009 23:37   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


bizon_126 wrote:
Witam
Znam ta sprężarkę pracowałem na niej wiele lat
po pierwsze zobacz ręką czy wogóle sprzęgło sie kręci jeśli tak to zobacz do oleju jaki poziom[służy do tego bagnet] jeśli tłok nie zatarty i jest olej to do pracy


dzięki, tak zrobiłem. Teraz ma nowy olej i ładnie śmiga. Niestety zawór bezpieczeństwa coś popuszcza.

Nie wiesz na jakich ciśnieniach można z nią pracować?

pozdrawiam

harryON

Helpful message? + -

Back to top
   
bizon_126
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 02 Apr 2008
Posts: 1158
Location: Olkusz - Jangrot

Post#222 07 Nov 2009 17:51   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Moją pracowałem 3-4 at. głównie pompowanie kół, przedmuchiwanie, raz na jakiś czas konserwacja podwozia auta, czasem zdarzało się nawet 8 at.

Helpful message? + -

Back to top
   
lukaszluk
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 212
Location: Węgrów

Post#223 09 Nov 2009 20:53   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Witam
Ja takim sprżętem pompowałem do 7,5 atm cały czas do wyłączania się wyłącznika ciśnieniowego.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Nov 2009 20:53   





Back to top
   
leszekszop
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 06 Dec 2007
Posts: 39
Location: Wójtowo

Post#224 12 Nov 2009 21:30   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


O ile łatwo policzyć wydajność teoretyczną to czy ktoś mógłby przytoczyć sposób liczenia wydajności praktycznej, przy danych pojemność butli, ciśnienie, czas od włączenia. Z czym związane jest zwalnianie przyrostu ciśnienia, czy to kwestia malejących obrotów czy może sprężarka traci na sprawności? Mam na myśli to, że przykładowo moja nabija ładnie do 4 barów a później ciśnienie przyrasta znacznie wolniej. Ostatnie- mam 3 kompresory o bardzo zbliżonych, wręcz identycznych parametrach i chciałbym wybrać najlepszy z nich. Czy mam je sprawdzić jak silniki spalinowe mierząc ciśnienie sprężania czy może są jeszcze jakieś inne sposoby? Dziękuje za wszelkie rady.

Helpful message? + -

Back to top
   
dziungwaj
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 20 Mar 2005
Posts: 44
Location: Białystok

Post#225 27 Nov 2009 21:08   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


witam jak mozna zrobic smarowanie do Sprężarki dwucylindrowej od Jelcza typ 440 HS 21. na 4 stronie bylo napisane ze ktos zastosowal pompe hydrauliczna z regulatorem cisnienia czyli moze to byc pompa olejowa samochodowa tylko jaka nabije 3 at?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Nov 2009 21:08   





Back to top
   
bizon_126
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 02 Apr 2008
Posts: 1158
Location: Olkusz - Jangrot

Post#226 02 Dec 2009 17:25   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Witam
Przeczytaj to;

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1148515&highlight=

Helpful message? + -

Back to top
   
cichy_misiek
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 18 Sep 2006
Posts: 5
Location: Częstochowa

Post#227 04 Dec 2009 11:06   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu.
1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31?
2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie?
3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju.
4. Patrząc od strony przyszłego koła pasowego, to w którą stronę powinny być obroty, lewo czy w prawo?
5. Jakie są obroty pracy i inne parametry.
6. W przypadku smarowania ciśnieniowego da się ją jakoś przerobić na smarowanie rozbryzgowe? Które smarowanie jest lepsze? Czy pompa wspomagania od poloneza może posłużyć do smarowania ciśnieniowego?
7. Ile może kosztować zestaw naprawczo regeneracyjny do takiej sprężarki?
8. Który kanał jest ssący a który wydechowy powietrza, jeden kanał 0 jest zaślepiony?
9. Jest może na forum jakaś osoba, która może dorobić koło pasowe na 2 paski to tej sprężarki, lub gdzie można takie koło znaleść?
10. Jakie gwinty są na głowicy do podłączenia przewodów? Calowe czy metryczne, jaki rozmiar?
Proszę o pomoc

Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

Helpful message? + -

Back to top
   
kotweiler
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 26 Oct 2007
Posts: 154
Location: Lublin

Post#228 04 Dec 2009 14:42   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


cichy_misiek wrote:
Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu.
1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31?
2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie?
3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju.
4. Patrząc od strony przyszłego koła pasowego, to w którą stronę powinny być obroty, lewo czy w prawo?
5. Jakie są obroty pracy i inne parametry.
6. W przypadku smarowania ciśnieniowego da się ją jakoś przerobić na smarowanie rozbryzgowe? Które smarowanie jest lepsze? Czy pompa wspomagania od poloneza może posłużyć do smarowania ciśnieniowego?
7. Ile może kosztować zestaw naprawczo regeneracyjny do takiej sprężarki?
8. Który kanał jest ssący a który wydechowy powietrza, jeden kanał 0 jest zaślepiony?
9. Jest może na forum jakaś osoba, która może dorobić koło pasowe na 2 paski to tej sprężarki, lub gdzie można takie koło znaleść?
10. Jakie gwinty są na głowicy do podłączenia przewodów? Calowe czy metryczne, jaki rozmiar?
Proszę o pomoc

1. Hs 31.
2. Panewki, smarowanie centralne od silnika.
3. Wlot oleju nad wałkiem z tyłu, wylot na dole od strony mocowania sprężarki z przodu. Oryginalnie sprężarka napędzana jest kołem zębatym i olej odprowadzany jest w stronę tego koła.
4. Obojętnie, nie ma znaczenia w którą stronę, chyba że zastosujesz napęd z tylnego wyjścia wału do napędu pompy oleju, wówczas obroty zgodne do kierunku pracy pompy oleju.
5. Obroty 1400, średnica gara 75 mm(jak w HS21), ciśnienie max 10 atm, wydatek ok 450ltr/min, zapotrzebowanie mocy 4 kW.
6. Smarowanie tylko ciśnieniowe, pompa wspomagania da radę, ale trzeba sprawdzić czy daje prawidłowe ciśnienie, jeżeli zawór w pompie uszkodzony, można wyrzucić oryginalny zawór z pompy i założyć zawór cisnieniowy na przewodzie przelewowym. Ciśnienie minimum 3 atm.
7.Ceny wysokie; panewki, zawory, pierścienie to koszt ok 400 zł.
8.Dolotowy-ssący z tyłu i przodu, jeden zaślepiony(niepotrzebny), boczny otwór
jest wylotowy(tłoczący)
9.Tokarz dorabia piastę, a koło pasowe można dobrać wg. uznania.
10.M20x1.5, radzę sprawdzić, bo często są przerabiane po zerwaniu gwintu.

Helpful message? + -

Back to top
   
juzek_kimono
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 30 Aug 2009
Posts: 33

Post#229 16 Dec 2009 23:40   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


witam, wie ktoś może jakie są dane techniczne sprężarki HS17 oraz sprężarki HS11 i jakie mają smarowanie z silnika czy własne Question .
chce je połączyc ze sobą, jak myślicie ile mocy mysi miec silnik żeby to napędzic Question

Helpful message? + -

Back to top
   
lukaszluk
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 212
Location: Węgrów

Post#230 21 Dec 2009 18:59   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


juzek_kimono wrote:
witam, wie ktoś może jakie są dane techniczne sprężarki HS17 oraz sprężarki HS11 i jakie mają smarowanie z silnika czy własne Question .
chce je połączyc ze sobą, jak myślicie ile mocy mysi miec silnik żeby to napędzic Question


Witaj, jeżeli chcesz się dużo dowiedzieć o tych sprężarkach to napisz do tej firmy http://anset.pl/inne_spr.php oni wszystko wiedzą bo zamawiałem u nich części do HS-19 i podali mi w plikach pdf wszystko o tej sprężarce, myślę że Ci to pomoże

Helpful message? + -

Back to top
   
front247
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 08 Feb 2005
Posts: 160
Location: zielona gora

Post#231 27 Dec 2009 21:44   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


witam
Chciałem nieco odświeżyć ten ciekawy temat,gdyz mam kilka niejasnosci.
Potrzebuje kompresor tylko i wyłacznie do lakierowania...aloe tylko pojedynczych elementow,motocykli itd.
Po przegladnieciu allegro głupieje,bo juz nie wiem co wazniejsze czy wydajna sprezarka czy sama pojemnosc butli.
Moje wymagania są takie żeby pistolet o poborze około 200-230l/min ,pracował bez przerw i wahań ciśnienia powiedzmy 4-6 minut(wystarczający czas do polakierowania 1-2 elementów.
I teraz pytanie jak to przeliczyć? Czyli jaka pojemność butli i jaka wydajność samej sprężarki bedzia odpowiednia by pracowac bez zmęczenia czyli żeby mi sprzęt nie siadła po tygodniu.
Załózmy że spręzarka ma chodzić około 20-30 minut dzienniie na tym cisnieniu z przerwami.
Czy lepiej kupić chinczyka czy zbudowac coś na silniku ,spręzarce i takiej powiedzmy butli od lpg ze złomu 80-100l.
Niestety nie stac mnie na sprzet za 3000-4000zł dlatego kombinuje taniej ale przyzwoicie.
pozdrawiam bede wdzieczny za rady.

Helpful message? + -

Back to top
   
tomo19811
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 30 Oct 2007
Posts: 288

Post#232 28 Dec 2009 07:13   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


front247 wrote:
witam
Chciałem nieco odświeżyć ten ciekawy temat,gdyz mam kilka niejasnosci.
Potrzebuje kompresor tylko i wyłacznie do lakierowania...aloe tylko pojedynczych elementow,motocykli itd.
Po przegladnieciu allegro głupieje,bo juz nie wiem co wazniejsze czy wydajna sprezarka czy sama pojemnosc butli.
Moje wymagania są takie żeby pistolet o poborze około 200-230l/min ,pracował bez przerw i wahań ciśnienia powiedzmy 4-6 minut(wystarczający czas do polakierowania 1-2 elementów.
I teraz pytanie jak to przeliczyć? Czyli jaka pojemność butli i jaka wydajność samej sprężarki bedzia odpowiednia by pracowac bez zmęczenia czyli żeby mi sprzęt nie siadła po tygodniu.
Załózmy że spręzarka ma chodzić około 20-30 minut dzienniie na tym cisnieniu z przerwami.
Czy lepiej kupić chinczyka czy zbudowac coś na silniku ,spręzarce i takiej powiedzmy butli od lpg ze złomu 80-100l.
Niestety nie stac mnie na sprzet za 3000-4000zł dlatego kombinuje taniej ale przyzwoicie.
pozdrawiam bede wdzieczny za rady.


Najważniejsza jest wydajność rzeczywista sprężarki i tym się sugeruj kupując {budując kompresor} w twoim przypadku szukałbym sprężarki o wydajności teoretycznej ok 360l/min {ok 300l/min rzeczywista} i to powinno ci spokojnie wystarczyć nawet z zapasem , butla o pojemności 100-200l . taki zestaw spokojnie da radę przy zapotrzebowaniu jakie opisałeś . Największy koszt to sprężarka i silnik , tu masz linka o kompresorze gdzie stosunek cena /jakość/wydajność jest na przyzwoitym poziomie

http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2393

Helpful message? + -

Back to top
   
front247
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 08 Feb 2005
Posts: 160
Location: zielona gora

Post#233 28 Dec 2009 13:42   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


własnie nad tymi kompresorami expo sie zastanawiałem tylko 1500 zl troche przekracza budzet,chciałem sie zamknąć w 1000 zł i warunkiem jest zasilanie na 230v,a ten jest na 400v.
Mylałem nad kompresorkiem tej samej firmy expo tylko butla 50 litrów,a silnik 2 cylindrowy i wydajnosc teoretycznie ponad 300l...kosztuje 799 zł wiec dla mnie ok...tylko czy to starczy na pojedyncze elementy.
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2546-ten z tego tematu
Ja wiem ze 100-200 l jest ok ale kasa ogranicza,tym b\ardziej ze będe lakierował moze 1-2 elementy dziennie,napewno nie wiecej.
pozdrawiam i dzieki za te rady:)

Helpful message? + -

Back to top
   
damiandazo
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 26 Jul 2008
Posts: 2
Location: włoszczowa

Post#234 28 Dec 2009 18:21   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


CZEŚĆ
Wiesz z czego to kompresor
Bo mam taki sam i chce kupić pierścienie i zaworki a nei wiem od czego to

Helpful message? + -

Back to top
   
tomo19811
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 30 Oct 2007
Posts: 288

Post#235 28 Dec 2009 18:28   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


front247 wrote:
własnie nad tymi kompresorami expo sie zastanawiałem tylko 1500 zl troche przekracza budzet,chciałem sie zamknąć w 1000 zł i warunkiem jest zasilanie na 230v,a ten jest na 400v.
Mylałem nad kompresorkiem tej samej firmy expo tylko butla 50 litrów,a silnik 2 cylindrowy i wydajnosc teoretycznie ponad 300l...kosztuje 799 zł wiec dla mnie ok...tylko czy to starczy na pojedyncze elementy.
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2546-ten z tego tematu
Ja wiem ze 100-200 l jest ok ale kasa ogranicza,tym b\ardziej ze będe lakierował moze 1-2 elementy dziennie,napewno nie wiecej.
pozdrawiam i dzieki za te rady:)


No to rzeczywiście cieniutko , jeszcze jak ma być na 240V to już w ogóle odpada sprzęt powiedzmy "pro" , przy takiej kasie to jedynie szukać chińczyka ,i chyba rzeczywiście pozostaniesz na tym mniejszym EXPO.

Helpful message? + -

Back to top
   
juzek_kimono
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 30 Aug 2009
Posts: 33

Post#236 28 Dec 2009 22:46   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


za 1000zł to spokojnie sobie złożysz fajny kompresorek. za te kasę kupisz nowy silnik, używaną sprężarkę albo ze dwie, wyłącznik ciśnieniowy,reduktor,zawór bezpieczeństwa, butle, odolejacz. Wszystko łączysz ze sobą i masz sprzęt który służy ci na długie lata, to nie to co te tanie chińczyki, które po minięciu okresu gwarancji zaraz się posypią. Przynajmniej ja tak uważam, ale zrobisz jak zechcesz.

Helpful message? + -

Back to top
   
lukaszluk
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 212
Location: Węgrów

Post#237 30 Dec 2009 06:45   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Witaj Kolego front247!
No cóż, powiedzmy tak z tego co się orientuję, ja nie kupuję sprężarek tylko sam je robię a wykonałem już 4 szt i zbieram części na 5 sztukę (małe zamówienie), co do lakiernictwa to bym polecał sprężarki WAN, najlepsze jakie znalazłem a i części jest mnóstwo zarówno nowych jak i używanych, z wydajnością (pojemnością) to juz zależy od ilości tłoków - do 2 spotkasz jakieś ale z trudem na 230 a powyżej 2 tłoków tylko na 400v

Helpful message? + -

Back to top
   
bizon_126
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 02 Apr 2008
Posts: 1158
Location: Olkusz - Jangrot

Post#238 30 Dec 2009 21:13   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Witam
Mam dylemat czy silnik trójfazowy 2.2 kW 1400 obr/min poradzi sobie z 2 sprężarkami hs19 przy przełożeniu 3:2
Proszę o pomoc

Helpful message? + -

Back to top
   
lukaszluk
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 212
Location: Węgrów

Post#239 04 Jan 2010 17:47   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


bizon_126 wrote:
Witam
Mam dylemat czy silnik trójfazowy 2.2 kW 1400 obr/min poradzi sobie z 2 sprężarkami hs19 przy przełożeniu 3:2
Proszę o pomoc


Witaj
Jeśeli dasz mniejsze koło na silniku to powinien dać radę, siła to siła

Helpful message? + -

Back to top
   
bizon_126
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 02 Apr 2008
Posts: 1158
Location: Olkusz - Jangrot

Post#240 07 Jan 2010 18:48   

Re: Nowe życie kompresora olejowego


Jedną sprężarkę mam już zamontowaną
jej korbowód kręci sie z prędkością ok 1000 obr./min ale chciałem dołożyć 2 bo przy malowaniu brakuje powietrza

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Jan 2010 18:48   





Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> DIY Structures -> Nowe życie kompresora olejowego
Statement for Wykop Statement for Facebook Statement for Google Statement for Twitter
Page 8 of 82 Go to page Previous  123 ... 789 ... 808182  Next

Jump to page:
Similar topics
Nowe życie Seagate 2.1GB (48)
Nowe życie Ws432 + NE116 (35)
Nowe życie dla kierownicy PC (14)
Unitra tonsil- nowe życie (26)
Nowe życie dla GDWK 9-12/120 (2)
Nowe życie laptopa - Ramka Multimedialna (49)
Nowe życie dla helikopterka z TESCO (21)
Nowe życie Grundig Box 4600 (22)
Crosley Songwriter - nowe życie dla starych nośników audio (7)
Nowe życie starego WS503 - regeneracja starego polskiego sprzętu audio (13)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.064 seconds

elektroda.pl topic RSS feed