Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 07 Lis 2009 17:51 1122691 4262
  • #211 07 Lis 2009 17:51
    bizon_126
    Poziom 28  

    Moją pracowałem 3-4 at. głównie pompowanie kół, przedmuchiwanie, raz na jakiś czas konserwacja podwozia auta, czasem zdarzało się nawet 8 at.

  • #212 09 Lis 2009 20:53
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Witam
    Ja takim sprżętem pompowałem do 7,5 atm cały czas do wyłączania się wyłącznika ciśnieniowego.

  • #213 12 Lis 2009 21:30
    leszekszop
    Poziom 9  

    O ile łatwo policzyć wydajność teoretyczną to czy ktoś mógłby przytoczyć sposób liczenia wydajności praktycznej, przy danych pojemność butli, ciśnienie, czas od włączenia. Z czym związane jest zwalnianie przyrostu ciśnienia, czy to kwestia malejących obrotów czy może sprężarka traci na sprawności? Mam na myśli to, że przykładowo moja nabija ładnie do 4 barów a później ciśnienie przyrasta znacznie wolniej. Ostatnie- mam 3 kompresory o bardzo zbliżonych, wręcz identycznych parametrach i chciałbym wybrać najlepszy z nich. Czy mam je sprawdzić jak silniki spalinowe mierząc ciśnienie sprężania czy może są jeszcze jakieś inne sposoby? Dziękuje za wszelkie rady.

  • #214 27 Lis 2009 21:08
    dziungwaj
    Poziom 11  

    witam jak mozna zrobic smarowanie do Sprężarki dwucylindrowej od Jelcza typ 440 HS 21. na 4 stronie bylo napisane ze ktos zastosowal pompe hydrauliczna z regulatorem cisnienia czyli moze to byc pompa olejowa samochodowa tylko jaka nabije 3 at?

  • #216 04 Gru 2009 11:06
    cichy_misiek
    Poziom 9  

    Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu.
    1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31?
    2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie?
    3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju.
    4. Patrząc od strony przyszłego koła pasowego, to w którą stronę powinny być obroty, lewo czy w prawo?
    5. Jakie są obroty pracy i inne parametry.
    6. W przypadku smarowania ciśnieniowego da się ją jakoś przerobić na smarowanie rozbryzgowe? Które smarowanie jest lepsze? Czy pompa wspomagania od poloneza może posłużyć do smarowania ciśnieniowego?
    7. Ile może kosztować zestaw naprawczo regeneracyjny do takiej sprężarki?
    8. Który kanał jest ssący a który wydechowy powietrza, jeden kanał 0 jest zaślepiony?
    9. Jest może na forum jakaś osoba, która może dorobić koło pasowe na 2 paski to tej sprężarki, lub gdzie można takie koło znaleść?
    10. Jakie gwinty są na głowicy do podłączenia przewodów? Calowe czy metryczne, jaki rozmiar?
    Proszę o pomoc

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

  • #217 04 Gru 2009 14:42
    kotweiler
    Poziom 16  

    cichy_misiek napisał:
    Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu.
    1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31?
    2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie?
    3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju.
    4. Patrząc od strony przyszłego koła pasowego, to w którą stronę powinny być obroty, lewo czy w prawo?
    5. Jakie są obroty pracy i inne parametry.
    6. W przypadku smarowania ciśnieniowego da się ją jakoś przerobić na smarowanie rozbryzgowe? Które smarowanie jest lepsze? Czy pompa wspomagania od poloneza może posłużyć do smarowania ciśnieniowego?
    7. Ile może kosztować zestaw naprawczo regeneracyjny do takiej sprężarki?
    8. Który kanał jest ssący a który wydechowy powietrza, jeden kanał 0 jest zaślepiony?
    9. Jest może na forum jakaś osoba, która może dorobić koło pasowe na 2 paski to tej sprężarki, lub gdzie można takie koło znaleść?
    10. Jakie gwinty są na głowicy do podłączenia przewodów? Calowe czy metryczne, jaki rozmiar?
    Proszę o pomoc

    1. Hs 31.
    2. Panewki, smarowanie centralne od silnika.
    3. Wlot oleju nad wałkiem z tyłu, wylot na dole od strony mocowania sprężarki z przodu. Oryginalnie sprężarka napędzana jest kołem zębatym i olej odprowadzany jest w stronę tego koła.
    4. Obojętnie, nie ma znaczenia w którą stronę, chyba że zastosujesz napęd z tylnego wyjścia wału do napędu pompy oleju, wówczas obroty zgodne do kierunku pracy pompy oleju.
    5. Obroty 1400, średnica gara 75 mm(jak w HS21), ciśnienie max 10 atm, wydatek ok 450ltr/min, zapotrzebowanie mocy 4 kW.
    6. Smarowanie tylko ciśnieniowe, pompa wspomagania da radę, ale trzeba sprawdzić czy daje prawidłowe ciśnienie, jeżeli zawór w pompie uszkodzony, można wyrzucić oryginalny zawór z pompy i założyć zawór cisnieniowy na przewodzie przelewowym. Ciśnienie minimum 3 atm.
    7.Ceny wysokie; panewki, zawory, pierścienie to koszt ok 400 zł.
    8.Dolotowy-ssący z tyłu i przodu, jeden zaślepiony(niepotrzebny), boczny otwór
    jest wylotowy(tłoczący)
    9.Tokarz dorabia piastę, a koło pasowe można dobrać wg. uznania.
    10.M20x1.5, radzę sprawdzić, bo często są przerabiane po zerwaniu gwintu.

  • #218 16 Gru 2009 23:40
    juzek_kimono
    Poziom 11  

    witam, wie ktoś może jakie są dane techniczne sprężarki HS17 oraz sprężarki HS11 i jakie mają smarowanie z silnika czy własne :?: .
    chce je połączyc ze sobą, jak myślicie ile mocy mysi miec silnik żeby to napędzic :?:

  • #219 21 Gru 2009 18:59
    lukaszluk
    Poziom 15  

    juzek_kimono napisał:
    witam, wie ktoś może jakie są dane techniczne sprężarki HS17 oraz sprężarki HS11 i jakie mają smarowanie z silnika czy własne :?: .
    chce je połączyc ze sobą, jak myślicie ile mocy mysi miec silnik żeby to napędzic :?:


    Witaj, jeżeli chcesz się dużo dowiedzieć o tych sprężarkach to napisz do tej firmy http://anset.pl/inne_spr.php oni wszystko wiedzą bo zamawiałem u nich części do HS-19 i podali mi w plikach pdf wszystko o tej sprężarce, myślę że Ci to pomoże

  • #220 27 Gru 2009 21:44
    front247
    Poziom 14  

    witam
    Chciałem nieco odświeżyć ten ciekawy temat,gdyz mam kilka niejasnosci.
    Potrzebuje kompresor tylko i wyłacznie do lakierowania...aloe tylko pojedynczych elementow,motocykli itd.
    Po przegladnieciu allegro głupieje,bo juz nie wiem co wazniejsze czy wydajna sprezarka czy sama pojemnosc butli.
    Moje wymagania są takie żeby pistolet o poborze około 200-230l/min ,pracował bez przerw i wahań ciśnienia powiedzmy 4-6 minut(wystarczający czas do polakierowania 1-2 elementów.
    I teraz pytanie jak to przeliczyć? Czyli jaka pojemność butli i jaka wydajność samej sprężarki bedzia odpowiednia by pracowac bez zmęczenia czyli żeby mi sprzęt nie siadła po tygodniu.
    Załózmy że spręzarka ma chodzić około 20-30 minut dzienniie na tym cisnieniu z przerwami.
    Czy lepiej kupić chinczyka czy zbudowac coś na silniku ,spręzarce i takiej powiedzmy butli od lpg ze złomu 80-100l.
    Niestety nie stac mnie na sprzet za 3000-4000zł dlatego kombinuje taniej ale przyzwoicie.
    pozdrawiam bede wdzieczny za rady.

  • #221 28 Gru 2009 07:13
    tomo19811
    Poziom 18  

    front247 napisał:
    witam
    Chciałem nieco odświeżyć ten ciekawy temat,gdyz mam kilka niejasnosci.
    Potrzebuje kompresor tylko i wyłacznie do lakierowania...aloe tylko pojedynczych elementow,motocykli itd.
    Po przegladnieciu allegro głupieje,bo juz nie wiem co wazniejsze czy wydajna sprezarka czy sama pojemnosc butli.
    Moje wymagania są takie żeby pistolet o poborze około 200-230l/min ,pracował bez przerw i wahań ciśnienia powiedzmy 4-6 minut(wystarczający czas do polakierowania 1-2 elementów.
    I teraz pytanie jak to przeliczyć? Czyli jaka pojemność butli i jaka wydajność samej sprężarki bedzia odpowiednia by pracowac bez zmęczenia czyli żeby mi sprzęt nie siadła po tygodniu.
    Załózmy że spręzarka ma chodzić około 20-30 minut dzienniie na tym cisnieniu z przerwami.
    Czy lepiej kupić chinczyka czy zbudowac coś na silniku ,spręzarce i takiej powiedzmy butli od lpg ze złomu 80-100l.
    Niestety nie stac mnie na sprzet za 3000-4000zł dlatego kombinuje taniej ale przyzwoicie.
    pozdrawiam bede wdzieczny za rady.


    Najważniejsza jest wydajność rzeczywista sprężarki i tym się sugeruj kupując {budując kompresor} w twoim przypadku szukałbym sprężarki o wydajności teoretycznej ok 360l/min {ok 300l/min rzeczywista} i to powinno ci spokojnie wystarczyć nawet z zapasem , butla o pojemności 100-200l . taki zestaw spokojnie da radę przy zapotrzebowaniu jakie opisałeś . Największy koszt to sprężarka i silnik , tu masz linka o kompresorze gdzie stosunek cena /jakość/wydajność jest na przyzwoitym poziomie

    http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2393

  • #222 28 Gru 2009 13:42
    front247
    Poziom 14  

    własnie nad tymi kompresorami expo sie zastanawiałem tylko 1500 zl troche przekracza budzet,chciałem sie zamknąć w 1000 zł i warunkiem jest zasilanie na 230v,a ten jest na 400v.
    Mylałem nad kompresorkiem tej samej firmy expo tylko butla 50 litrów,a silnik 2 cylindrowy i wydajnosc teoretycznie ponad 300l...kosztuje 799 zł wiec dla mnie ok...tylko czy to starczy na pojedyncze elementy.
    http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2546-ten z tego tematu
    Ja wiem ze 100-200 l jest ok ale kasa ogranicza,tym b\ardziej ze będe lakierował moze 1-2 elementy dziennie,napewno nie wiecej.
    pozdrawiam i dzieki za te rady:)

  • #223 28 Gru 2009 18:21
    damiandazo
    Poziom 9  

    CZEŚĆ
    Wiesz z czego to kompresor
    Bo mam taki sam i chce kupić pierścienie i zaworki a nei wiem od czego to

  • #224 28 Gru 2009 18:28
    tomo19811
    Poziom 18  

    front247 napisał:
    własnie nad tymi kompresorami expo sie zastanawiałem tylko 1500 zl troche przekracza budzet,chciałem sie zamknąć w 1000 zł i warunkiem jest zasilanie na 230v,a ten jest na 400v.
    Mylałem nad kompresorkiem tej samej firmy expo tylko butla 50 litrów,a silnik 2 cylindrowy i wydajnosc teoretycznie ponad 300l...kosztuje 799 zł wiec dla mnie ok...tylko czy to starczy na pojedyncze elementy.
    http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2546-ten z tego tematu
    Ja wiem ze 100-200 l jest ok ale kasa ogranicza,tym b\ardziej ze będe lakierował moze 1-2 elementy dziennie,napewno nie wiecej.
    pozdrawiam i dzieki za te rady:)


    No to rzeczywiście cieniutko , jeszcze jak ma być na 240V to już w ogóle odpada sprzęt powiedzmy "pro" , przy takiej kasie to jedynie szukać chińczyka ,i chyba rzeczywiście pozostaniesz na tym mniejszym EXPO.

  • #225 28 Gru 2009 22:46
    juzek_kimono
    Poziom 11  

    za 1000zł to spokojnie sobie złożysz fajny kompresorek. za te kasę kupisz nowy silnik, używaną sprężarkę albo ze dwie, wyłącznik ciśnieniowy,reduktor,zawór bezpieczeństwa, butle, odolejacz. Wszystko łączysz ze sobą i masz sprzęt który służy ci na długie lata, to nie to co te tanie chińczyki, które po minięciu okresu gwarancji zaraz się posypią. Przynajmniej ja tak uważam, ale zrobisz jak zechcesz.

  • #226 30 Gru 2009 06:45
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Witaj Kolego front247!
    No cóż, powiedzmy tak z tego co się orientuję, ja nie kupuję sprężarek tylko sam je robię a wykonałem już 4 szt i zbieram części na 5 sztukę (małe zamówienie), co do lakiernictwa to bym polecał sprężarki WAN, najlepsze jakie znalazłem a i części jest mnóstwo zarówno nowych jak i używanych, z wydajnością (pojemnością) to juz zależy od ilości tłoków - do 2 spotkasz jakieś ale z trudem na 230 a powyżej 2 tłoków tylko na 400v

  • #227 30 Gru 2009 21:13
    bizon_126
    Poziom 28  

    Witam
    Mam dylemat czy silnik trójfazowy 2.2 kW 1400 obr/min poradzi sobie z 2 sprężarkami hs19 przy przełożeniu 3:2
    Proszę o pomoc

  • #228 04 Sty 2010 17:47
    lukaszluk
    Poziom 15  

    bizon_126 napisał:
    Witam
    Mam dylemat czy silnik trójfazowy 2.2 kW 1400 obr/min poradzi sobie z 2 sprężarkami hs19 przy przełożeniu 3:2
    Proszę o pomoc


    Witaj
    Jeśeli dasz mniejsze koło na silniku to powinien dać radę, siła to siła

  • #229 07 Sty 2010 18:48
    bizon_126
    Poziom 28  

    Jedną sprężarkę mam już zamontowaną
    jej korbowód kręci sie z prędkością ok 1000 obr./min ale chciałem dołożyć 2 bo przy malowaniu brakuje powietrza

  • #230 07 Sty 2010 23:14
    Taenia_Saginata
    Poziom 31  

    Witam

    Znalazłem kompresor. Stał nieużywany jakieś 5-10 lat. Wygląda tak:

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

    Sprężarka się kręci dość lekko. Przy wolnym pokręceniu ręką popierduje z wlotu. Przy szybszym pokręceniu popierduje raz z wlotu raz z wylotu. Nie znalazłem na niej na razie żadnych napisów.

    Silnik ma 2,2kW i coś koło 2800obr/min.

    Potrafi ktoś rozpoznać co to za sprężarka i coś o niej ciekawego powiedzieć? Wyjscie sprężarki podłączone jest do tych dwóch walców pod nią. Walce są połączone przewodem pod sprężarką i drugim przewodem po drugiej stronie. Ten drugi widać na zdjęciach. Ten pierwszy ledwo ledwo bo jest schowany. Do tych walców podpięte jest pokrętełko z rozbitym manometrem. Co to jest? Reduktor? Trochę dziwne miejsce na reduktor. Dalej od tego pokrętełka przewód prowadzi do wyłącznika ciśnieniowego, kolejnego manometru i zaraz potem do zbiornika. Po drugiej stronie zbiornika jest podpięty bezpośrednio przewód. Jeżeli wspomniane wcześniej pokrętło to reduktor to mi się wydaje, że fajniej by było mieć reduktor i jakieś filtry, osuszacze itp. na wyjściu. Bardzo mnie intrygują te dwa walce między sprężarką a resztą.

    Sprężarka nie posiada żadnego bagnetu. Korka wlewowego też nie znalazłem. Jest plastikowe korkopodobne coś w okolicach spodu sprężarki i pewnie dobrze by było to wyciągnąc i sprawdzić co się stanie. Jest sens do środka zaglądać i się interesować zaworkami albo pierścieniami? Ile oleju wlać i którędy?

    Co jeszcze warto zrobić? Na pewno trzeba ją porządnie wyczyścić. Na pewno bym dokupił jakiś reduktor z manometrem. Taki tani z allegro będzie dobry? Chyba by się przydało też jakiś filtr z odwadniaczem kupić i razem z reduktorem na wyjściu zamocować.

  • #231 11 Sty 2010 20:46
    Elvis25
    Poziom 13  

    Sorki za wtrącenie się ale w wątku pokazany był mały kompresor z lodówki z butlą.
    Potrzebny mi mały podręczny kompresor aby nie uruchamiać dużego (pompowanie kół, przedmuchiwanie itp).
    Mam leżeć kompresor ZEM E80 601 12800073 173W i chcę go wykorzystać. Pytanie do speców jaka byłaby optymalna pojemność butli i jaka jest wydajność takiego kompresora?

    z góry dzięki za pomoc.

  • #232 18 Sty 2010 13:12
    dziungwaj
    Poziom 11  

    cichy_misiek napisał:
    Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu.
    1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31?
    2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie?
    3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju.
    4. Patrząc od strony przyszłego koła pasowego, to w którą stronę powinny być obroty, lewo czy w prawo?
    5. Jakie są obroty pracy i inne parametry.
    6. W przypadku smarowania ciśnieniowego da się ją jakoś przerobić na smarowanie rozbryzgowe? Które smarowanie jest lepsze? Czy pompa wspomagania od poloneza może posłużyć do smarowania ciśnieniowego?
    7. Ile może kosztować zestaw naprawczo regeneracyjny do takiej sprężarki?
    8. Który kanał jest ssący a który wydechowy powietrza, jeden kanał 0 jest zaślepiony?
    9. Jest może na forum jakaś osoba, która może dorobić koło pasowe na 2 paski to tej sprężarki, lub gdzie można takie koło znaleść?
    10. Jakie gwinty są na głowicy do podłączenia przewodów? Calowe czy metryczne, jaki rozmiar?
    Proszę o pomoc


    1. Hs 31.
    2. Panewki, smarowanie centralne od silnika.
    3. Wlot oleju nad wałkiem z tyłu, wylot na dole od strony mocowania sprężarki z przodu. Oryginalnie sprężarka napędzana jest kołem zębatym i olej odprowadzany jest w stronę tego koła.
    4. Obojętnie, nie ma znaczenia w którą stronę, chyba że zastosujesz napęd z tylnego wyjścia wału do napędu pompy oleju, wówczas obroty zgodne do kierunku pracy pompy oleju.
    5. Obroty 1400, średnica gara 75 mm(jak w HS21), ciśnienie max 10 atm, wydatek ok 450ltr/min, zapotrzebowanie mocy 4 kW.
    6. Smarowanie tylko ciśnieniowe, pompa wspomagania da radę, ale trzeba sprawdzić czy daje prawidłowe ciśnienie, jeżeli zawór w pompie uszkodzony, można wyrzucić oryginalny zawór z pompy i założyć zawór cisnieniowy na przewodzie przelewowym. Ciśnienie minimum 3 atm.
    7.Ceny wysokie; panewki, zawory, pierścienie to koszt ok 400 zł.
    8.Dolotowy-ssący z tyłu i przodu, jeden zaślepiony(niepotrzebny), boczny otwór
    jest wylotowy(tłoczący)
    9.Tokarz dorabia piastę, a koło pasowe można dobrać wg. uznania.
    10.M20x1.5, radzę sprawdzić, bo często są przerabiane po zerwaniu gwintu.


    witam posiadam takowa sprezareczke i potrzebuje waszej pomocy. chce ja przerobic na rozbryzgowa widzialem juz kilka takich otóz zagluszamy wylot a na wlocie wypuszczamy rurke i podwieszamy baniaczek , wywalony olej pozniej scieknie spowrotem. czy to zda egzamin daje rade bo nie chce zaraz panewek wymieniac? nastepne pytanie -jak pokrecam za kólko to słychac ze zasysa powietrze ale nie wydobywa sie z wylotu , moze potrzebny jej remont -wymienic pierscionki? powietrze zasysa z jednej strony, druga strona jest zaspawana. jeszcze pytanie dotyczace przełozenia mam zastosowany silnik 4kw wolnoobrotoey 1440obr na tym silniku zamierzam nabic kółko 100mm a na sprezarce 200mm wiec bede mnial 2-1 czyli na sprezarce bede mnial polowe mocy czyli 700obr, czy to nie zamalo jak na nia?

  • #233 18 Sty 2010 16:42
    juzek_kimono
    Poziom 11  

    Ja też właśnie buduje kompresor na sprężarce od jelcza hs31, tylko że ja do smarowania wykorzystam samochodową pompe wspomagania, żeby ta sprężarka działała na rozbryzgowo to trzeba jeszcze nawiercic otwory w korbowodach ale nie wiem jak bedzie z żywotnością. Jak masz silnik 4kw to możesz dac przełożenie 1:1 i spokojnie sobie poradzi, jak dasz 2:1 to poprostu bedzie wolniej biła powietrze. jak ci zasysa powietrze a potem nie wydmuchuje to problem tkwi w zaworach zwrotnych w głowicy (może wystarczy je wyczyścic),a pierścienie to koszt ok.30 za komplet

  • #234 18 Sty 2010 17:58
    kotweiler
    Poziom 16  

    Taenia_Saginata napisał:
    Witam
    Potrafi ktoś rozpoznać co to za sprężarka i coś o niej ciekawego powiedzieć? Wyjscie sprężarki podłączone jest do tych dwóch walców pod nią. Walce są połączone przewodem pod sprężarką i drugim przewodem po drugiej stronie. Ten drugi widać na zdjęciach. Ten pierwszy ledwo ledwo bo jest schowany. Do tych walców podpięte jest pokrętełko z rozbitym manometrem. Co to jest? Reduktor? Trochę dziwne miejsce na reduktor. Dalej od tego pokrętełka przewód prowadzi do wyłącznika ciśnieniowego, kolejnego manometru i zaraz potem do zbiornika. Po drugiej stronie zbiornika jest podpięty bezpośrednio przewód. Jeżeli wspomniane wcześniej pokrętło to reduktor to mi się wydaje, że fajniej by było mieć reduktor i jakieś filtry, osuszacze itp. na wyjściu. Bardzo mnie intrygują te dwa walce między sprężarką a resztą.


    Prawdopodobnie (na 90%) jest to ASPA-Wrocław typ 1JS60,
    Średnica cylindra 60mm
    Skok tłoka 35 mm
    Ciśnienie nominalne 0,6 MPa
    Prędkość obrotowa 1380obr/min
    Objętość skokowa sprężarki 102 cm3
    Wydajność przy 0,6 MPa - 6 Nm3/h
    Smarowanie rozbryzgowe
    Chłodzona powietrzem
    Produkcja coś około lat 70-tych. Pokrętło przy manometrze to reduktor z zaworem ciśnieniowym. Dwie rury(walce) to zbiorniki wyrównawcze z filtrami :D. Kompresor jest po przeróbce, oryginalnie silnik montowany był wzdłuż walców i napędzał sprężarkę zabierakiem gumowym, z przełożeniem 1:1. U Ciebie sprężarka jest odwrócona o 180 stopni, założony masz inny silnik i dorzucony zbiornik na dole. Oryginalnie był to mały kompresorek do pompowania kół. Wlew oleju powinien być z tyłu, po odkręceniu odpowietrznika, a na dole szklany wziernik pokazujący stan oleju.

  • #235 18 Sty 2010 18:33
    Taenia_Saginata
    Poziom 31  

    Dzięki za informację. To by się zgadzało i wyjaśniało czemu ten kompresor taki dziwny jest. Reduktor przed zbiornikiem to chyba trochę rzadko stosowany pomysł bo przy ustawieniu niskiego ciśnienia nie da w ogóle wyłącznikowi zadziałać. Czy dzięki mocniejszemu silnikowi mogę dopompować do okolic 8bar czy to jest nienajlepszy pomysł? Te filtry i zbiorniki wyrównawcze zostawić czy się ich raczej pozbyć. Było w tym temacie pisane kilka razy, że olej ze sprężarki jest dobry dla zbiornika. Czy w takim razie z tymi filtrami przed głównym zbiornikiem mam powody, żeby się o stan zbiornika martwić? Myślałem, żeby mu zamocować na wyjściu filtr z reduktorem z allegro . Jest kilka takich w cenie poniżej 100zł. To jest dobry pomysł czy nie bardzo? Do tego jeszcze jakiś zaworek bezpieczeństwa.

    Sprężareczka z tego co czytam jest dość biedna. Chciałbym nim amatorsko sobie czasem jakiś mebel drewniany czy kolumny polakierować, czasem kółka napompować. Fajnie by było gdyby się nim dało jakiś niewielki kawałek aluminium wypiaskować. Jestem cierpliwy i nie mam tego dużo więc nie zależy mi na tym, żeby się dało bez przerwy pracować. Mogę sobie poczekać, ale czy to jest w ogóle wykonalne?

    Nie mam teraz jak spojrzeć bo kompresor jest w domu a ja w akademiku. Ten wyłącznik ciśnieniowy w pięknym czerwonym plastiku da się jakoś regulować?

  • #236 19 Sty 2010 07:52
    dziungwaj
    Poziom 11  

    Ja też właśnie buduje kompresor na sprężarce od jelcza hs31, tylko że ja do smarowania wykorzystam samochodową pompe wspomagania, żeby ta sprężarka działała na rozbryzgowo to trzeba jeszcze nawiercic otwory w korbowodach ale nie wiem jak bedzie z żywotnością. Jak masz silnik 4kw to możesz dac przełożenie 1:1 i spokojnie sobie poradzi, jak dasz 2:1 to poprostu bedzie wolniej biła powietrze. jak ci zasysa powietrze a potem nie wydmuchuje to problem tkwi w zaworach zwrotnych w głowicy (może wystarczy je wyczyścic),a pierścienie to koszt ok.30 za komplet


    Czy aby przełozenie 1;1 bedzie dobre? bedzie dał rade pociagnac silnik? Jestem w trakcie dorabiania kółek , wydaje mi sie ze z tym kólkiem na spreżarce zejde do 150mm ,a te na silniku pozostawie bez zmian bo akurat takowe wala mi sie w garazu. przy takim przełozeniu bede mnial 1050 obr jezeli dobrze rozumuje? Nastepna sprawa dotyczy smarowania , wlot jest okej gorzej jest z wylotem nie ma tam gwintu , bedzie przeszkadzalo kółko. dzwonilem pytalem sie jak z czesciami wcale nie ma problemu i cenowo nie jest aż tak strasznie -komplet pierscionków na dwa tłoki 36zł , zawór 32zł za szt. od jakiego samochodu planujesz zastoswac pompe? ja chcem uzyc od poloneza poniewaz mozna takowa wyrwac za 40-60zl tylko nie wiem jak z jej wydajnoscia? napedzil bym ja tym pomocniczym wałkiem i dał obroty na 700-czy to zda egzamin?

  • #237 19 Sty 2010 11:13
    juzek_kimono
    Poziom 11  

    Ja bedę miał z jednej strony sprężarki napęd z silnika, a do tego kółka przy sprężarce będzie przykręcone mniejsze do napędu pompy(ja mam od s-coupe)kupiłem za 30 zł plus przesyłka z kółkiem pasowym na pasek klinowy.
    A co do przełożeń to znajomy ma taką sprężarkę podłączoną prosto do wału silnika (silnik ma 2,2 kw i bez problemu daje rade).
    Wylot oleju to nie problem można albo nagwintowac, coś dospawac albo wsunąc tam jakąś dopasowaną rurkę bo tam w środku są dwa gumowe oringi

  • #238 26 Sty 2010 23:43
    kubadi
    Poziom 2  

    Witam
    jestem tu nowy i chciałbym coś wiedzieć najpierw powiem swoje a wy mi pomożecie mam nadzieje mam kompresor z lodówki ale jak kolega chciał zobaczyć gdzie sie rozłącza żeby mi zrobić wzbudzenie to trzeba było ją do światła i ją położył na leżaka a potem ja ją położyłem w pionie rozciołem i podłączyłem chodzi działa tylko jak spuściłem freon to zaczeło mi sie troszkę oleju wylewać coś tam w tym silniku jeszcze jest a chciałbym tego oleju troszkę co mi sie wylało dopełnić czy da sie to zrobić i w którą rurke w rurkę zaciągania powietrza czy w rurkę pompowania?????

    a i jak by sie dało fotkę jak coś i nazwę oleju lub czy da sie olej wylać z innego silnika od lodówki czy jak napełniali te silniki to czy oleju używali tego samego na to też by sie przydała odpowiedź bardzo będę wdzięczny

  • #239 29 Sty 2010 23:20
    pio_len
    Poziom 13  

    Pompa wspomagania raczej nie nadaje się do smarowania sprężarki ma ciśnienie ok 8,5 - 9,5 MPA to jet 85 95 atmosfer więc za dużo powinna mieć ok 4 atm .

  • #240 04 Lut 2010 13:38
    dziungwaj
    Poziom 11  

    złożyłem wszystko do kupy ale pompa wspomagania nie zdała egzaminu. nie pompowała ze startu , wiec zrobiłem smarowanie rozbryzgowe-podczepiłem zbiorniczek płynu chłodniczego. przełozenie 1-2 czyli 715obr na kompresorze , nabija butle 60 do 7at=4min