X

Nowe życie kompresora olejowego

15 Sep 2009 19:52 LIlife27
  • #211 15 Sep 2009 19:52
    HouseM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Sprężarka jest dwutłokowa z Ziła napędzana bezpośrednio z silnika 3 fazowego 1470 obr.
    Wydajność spadła ostatnimi czasy bo postanowiłem wymienić w niej olej. :cry: Spuściłem stary gęsty prawie jak towot i nalałem świeżutkiego oleju kompresorowego. Po tym zabiegu pierścienie zaczęły puszczać olej.
  • #212 15 Sep 2009 20:23
    nowikzdw
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Hmmm nie wiem jaki powinien być olej w tej sprężarce, niech się wypowie ktoś kto ma wiedzę. Ale jeżeli olej stosowany w sprężarkach pasuje do Twojej, a pierścionki puszczają to chyba wymagają wymiany? A jak ze szczelnością? Ładnie Ci trzyma, czy powietrze ucieka ze zbiornika?
  • #213 15 Sep 2009 21:47
    HouseM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Mam zawór zwrotny między butlą a sprężarką więc ciężko powiedzieć czy zaworki w głowicy dobrze działają.

    To mój "po-Twór" Butla do pneumatyki 40 dm^3 + sprężarka Ził + Zawór zwrotny Heco + Silnik 1,7 kW (wiem dziwny ale taki miałem i w dodatku był ze sprzęgłem)
    Kiepska jakość zdjęć bo robione telefonem.
    Nowe życie kompresora olejowego

    Nowe życie kompresora olejowego

    Olej jakiś bardzo dziwny (Metabo) <-[METABO jakiś skrypt uporczywie zmienia mi nazwę na taką z błędem i podlinkowuje ten błąd pod jakiś sklep z elektronażędziami] teraz jak patrzę z bliska to poci się na wszystkich łączeniach rur mimo że układ jest szczelny (pakuły + pasta do pneumatyki)

    Co do walorów estetycznych ... proszę o nie komentowanie :D Plan był taki:
    1) Zaprojektować
    2) Zbudować
    3) Rozkręcić
    4) Pomalować
    5) ...
    6) PROFIT

    Jednak na drugim punkcie się skończyło
  • #214 15 Sep 2009 22:05
    nowikzdw
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Ja w swojej też mam zawór zwrotny, ułatwia rozruch jak butla jest już trochę nabita ;)
    Niestety, w moim kompresorku należałoby sprawdzić wszystkie połączenia, bo niestety jest słyszalna nieszczelność, dodatkowo przydałoby się docieranie zaworków i wymiana uszczelki pod głowicą bo się poci. Ale wiesz jak to jest....działa? działa, trzeba naprawić - no trzeba, ale może jutro... :D
    Wiem, strasznie zły tok myślenia, ale to ludzka mentalność ;)
    Nie mam pojęcia o tej sprężarce, dlatego nie wiem jak gęsty powinien być tam olej....

    Ja w swojej mam zwykły mineralny olej silnikowy. Z tym że ja mam kompresor na sprężarce z ursusa. Są zdjęcia w tym temacie ;)

    Pozdrawiam
  • #215 19 Sep 2009 16:42
    Dogu
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam:)

    mam pytanie odnosnie dołaczania dodatkowej butli do komprezora.
    w przyszym tygodniu bede miał bulte po LPG 65l i che ja dopiac do mojego kompresora 50l.

    wiem ze bede musiał dotoczyc "denko" do butli lpg zeby zamontowac... no własnie co??

    na pewno szybkozłacze i co jeszcze manometr moze by sie przydał zeby kontrolowac ile powietrza jest w butli chociaz bez niego sie obede bo w koncu bede miał manometr przy kompresorze. nie wiem tez czy nie zamontowac jakiegos zaworu bespieczenstwa?? chociaz w koncu tez jest przy kompresorze.

    no i jak podłączyc kompresor z dodatkową butlą??
    w kompresorze mam 2 wyjscia
    1> z regulacją cisnienia
    2> bespośrednio z butli bez gegulacji
    3> jest tez jakby dodatkowe wyjscie przy wejsciu od sprezarki do baniaka zakrecone nympem .
    która opacja bedzie najlepsza 2 czy 3??

    z góry dziki za pomoc i sory za zwiłosc:P





    Moderated By joy_pl

    W jakim języku kolega pisze?
    Ze względu na kolegi dotychczasowy „dorobek” udzielam ostrzeżenia, pkt.15

  • #216 19 Sep 2009 21:47
    HouseM
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Najlepsza będzie opcja 2. Po drodze żadnych zaworów zwrotnych nie dawaj. I pamiętaj żeby dobrze wywietrzyć butle po LPG.
  • #217 19 Sep 2009 21:52
    Dogu
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    HouseM wrote:
    Najlepsza będzie opcja 2. Po drodze żadnych zaworów zwrotnych nie dawaj. I pamiętaj żeby dobrze wywietrzyć butle po LPG.


    czyli rozmiem ze tylko zamontowac szybkozłacze zeby podpiac wąz z powietrzem z kompresora i tyle bez manometru i zaworu bespieczenstwa tak??
  • #218 07 Oct 2009 22:37
    marcing66
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Odnosząc się do wcześniejszych postów chciałbym zaznaczyć, że jeśli zbiornik powietrza był długo nieużywany lub rdza się z niego sypie równo, to dopiero trzeba ten zbiornik konserwować od środka. W innym przypadku nawet wizualnie spora ilość rdzy w czasie przyszłej eksploatacji zostanie zniwelowana przez nasze sprężarki(:D) które w większości skutecznie sobie poradzą z naolejeniem wnętrza butli nawet po fazie docierania pierścieni). Po prostu na olej w takich sprężarkach nie ma siły. Dlatego wszyscy fachowcy z tego forum w 100% słusznie polecają odolejacze powietrza, lecz już za zbiornikiem wtedy jest i konserwowana butla i powietrze bez oleju.

    Jeśli chodzi o butle po gazie - fachowcem nie jestem; jedyna znana mi metoda to wietrzenie przez dłuższy czas najlepiej na dworze bądź w innym wietrznym miejscu. ;-)

    -> Dogu
    Tak, bo po co Ci kolejny manometr i zawór bezpieczeństwa jak masz takowe na kompresorze - ustami więcej nie napompujesz. ;-)

    Mam też problem - smarowanie sprężarki od stara 200 - przeróbka na rozbryzgowe rozumiem, ale nie wiem do końca jak to wychodzi w praktyce - takie coś nadaje się do długotrwałej pracy, czy może tylko krótkie dystanse? Prosił bym o podzielenie się doświadczeniem z tą sprężarką pod tym kątem.

    Pozdrawiam i udanych pomysłów życzę (zrealizowanych też :D )
  • #219 03 Nov 2009 09:45
    harryon
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich śledzących ten temat. Wczoraj odkopałem w garażu stary polski kompresorek i chciałbym go przywrócić do stanu świetności z przed lat. Czy ktos mógłby w skrócie powiedzieć co należałoby wymienić/przejrzeć/sprawdzić? Gdzie i czy w ogóle można kupić jakies częsci do tego typu pompy tłokowej.

    pozdrawiam

    harryON
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego
  • #220 05 Nov 2009 21:29
    bizon_126
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Znam ta sprężarkę pracowałem na niej wiele lat
    po pierwsze zobacz ręką czy wogóle sprzęgło sie kręci jeśli tak to zobacz do oleju jaki poziom[służy do tego bagnet] jeśli tłok nie zatarty i jest olej to do pracy
  • #221 05 Nov 2009 23:37
    harryon
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    bizon_126 wrote:
    Witam
    Znam ta sprężarkę pracowałem na niej wiele lat
    po pierwsze zobacz ręką czy wogóle sprzęgło sie kręci jeśli tak to zobacz do oleju jaki poziom[służy do tego bagnet] jeśli tłok nie zatarty i jest olej to do pracy


    dzięki, tak zrobiłem. Teraz ma nowy olej i ładnie śmiga. Niestety zawór bezpieczeństwa coś popuszcza.

    Nie wiesz na jakich ciśnieniach można z nią pracować?

    pozdrawiam

    harryON
  • #222 07 Nov 2009 17:51
    bizon_126
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Moją pracowałem 3-4 at. głównie pompowanie kół, przedmuchiwanie, raz na jakiś czas konserwacja podwozia auta, czasem zdarzało się nawet 8 at.
  • #223 09 Nov 2009 20:53
    lukaszluk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Ja takim sprżętem pompowałem do 7,5 atm cały czas do wyłączania się wyłącznika ciśnieniowego.
  • #224 12 Nov 2009 21:30
    leszekszop
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    O ile łatwo policzyć wydajność teoretyczną to czy ktoś mógłby przytoczyć sposób liczenia wydajności praktycznej, przy danych pojemność butli, ciśnienie, czas od włączenia. Z czym związane jest zwalnianie przyrostu ciśnienia, czy to kwestia malejących obrotów czy może sprężarka traci na sprawności? Mam na myśli to, że przykładowo moja nabija ładnie do 4 barów a później ciśnienie przyrasta znacznie wolniej. Ostatnie- mam 3 kompresory o bardzo zbliżonych, wręcz identycznych parametrach i chciałbym wybrać najlepszy z nich. Czy mam je sprawdzić jak silniki spalinowe mierząc ciśnienie sprężania czy może są jeszcze jakieś inne sposoby? Dziękuje za wszelkie rady.
  • #225 27 Nov 2009 21:08
    dziungwaj
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    witam jak mozna zrobic smarowanie do Sprężarki dwucylindrowej od Jelcza typ 440 HS 21. na 4 stronie bylo napisane ze ktos zastosowal pompe hydrauliczna z regulatorem cisnienia czyli moze to byc pompa olejowa samochodowa tylko jaka nabije 3 at?
  • #226 02 Dec 2009 17:25
    bizon_126
    Level 27  
  • #227 04 Dec 2009 11:06
    cichy_misiek
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu.
    1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31?
    2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie?
    3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju.
    4. Patrząc od strony przyszłego koła pasowego, to w którą stronę powinny być obroty, lewo czy w prawo?
    5. Jakie są obroty pracy i inne parametry.
    6. W przypadku smarowania ciśnieniowego da się ją jakoś przerobić na smarowanie rozbryzgowe? Które smarowanie jest lepsze? Czy pompa wspomagania od poloneza może posłużyć do smarowania ciśnieniowego?
    7. Ile może kosztować zestaw naprawczo regeneracyjny do takiej sprężarki?
    8. Który kanał jest ssący a który wydechowy powietrza, jeden kanał 0 jest zaślepiony?
    9. Jest może na forum jakaś osoba, która może dorobić koło pasowe na 2 paski to tej sprężarki, lub gdzie można takie koło znaleść?
    10. Jakie gwinty są na głowicy do podłączenia przewodów? Calowe czy metryczne, jaki rozmiar?
    Proszę o pomoc

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #228 04 Dec 2009 14:42
    kotweiler
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    cichy_misiek wrote:
    Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu.
    1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31?
    2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie?
    3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju.
    4. Patrząc od strony przyszłego koła pasowego, to w którą stronę powinny być obroty, lewo czy w prawo?
    5. Jakie są obroty pracy i inne parametry.
    6. W przypadku smarowania ciśnieniowego da się ją jakoś przerobić na smarowanie rozbryzgowe? Które smarowanie jest lepsze? Czy pompa wspomagania od poloneza może posłużyć do smarowania ciśnieniowego?
    7. Ile może kosztować zestaw naprawczo regeneracyjny do takiej sprężarki?
    8. Który kanał jest ssący a który wydechowy powietrza, jeden kanał 0 jest zaślepiony?
    9. Jest może na forum jakaś osoba, która może dorobić koło pasowe na 2 paski to tej sprężarki, lub gdzie można takie koło znaleść?
    10. Jakie gwinty są na głowicy do podłączenia przewodów? Calowe czy metryczne, jaki rozmiar?
    Proszę o pomoc

    1. Hs 31.
    2. Panewki, smarowanie centralne od silnika.
    3. Wlot oleju nad wałkiem z tyłu, wylot na dole od strony mocowania sprężarki z przodu. Oryginalnie sprężarka napędzana jest kołem zębatym i olej odprowadzany jest w stronę tego koła.
    4. Obojętnie, nie ma znaczenia w którą stronę, chyba że zastosujesz napęd z tylnego wyjścia wału do napędu pompy oleju, wówczas obroty zgodne do kierunku pracy pompy oleju.
    5. Obroty 1400, średnica gara 75 mm(jak w HS21), ciśnienie max 10 atm, wydatek ok 450ltr/min, zapotrzebowanie mocy 4 kW.
    6. Smarowanie tylko ciśnieniowe, pompa wspomagania da radę, ale trzeba sprawdzić czy daje prawidłowe ciśnienie, jeżeli zawór w pompie uszkodzony, można wyrzucić oryginalny zawór z pompy i założyć zawór cisnieniowy na przewodzie przelewowym. Ciśnienie minimum 3 atm.
    7.Ceny wysokie; panewki, zawory, pierścienie to koszt ok 400 zł.
    8.Dolotowy-ssący z tyłu i przodu, jeden zaślepiony(niepotrzebny), boczny otwór
    jest wylotowy(tłoczący)
    9.Tokarz dorabia piastę, a koło pasowe można dobrać wg. uznania.
    10.M20x1.5, radzę sprawdzić, bo często są przerabiane po zerwaniu gwintu.
  • #229 16 Dec 2009 23:40
    juzek_kimono
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam, wie ktoś może jakie są dane techniczne sprężarki HS17 oraz sprężarki HS11 i jakie mają smarowanie z silnika czy własne :?: .
    chce je połączyc ze sobą, jak myślicie ile mocy mysi miec silnik żeby to napędzic :?:
  • #230 21 Dec 2009 18:59
    lukaszluk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    juzek_kimono wrote:
    witam, wie ktoś może jakie są dane techniczne sprężarki HS17 oraz sprężarki HS11 i jakie mają smarowanie z silnika czy własne :?: .
    chce je połączyc ze sobą, jak myślicie ile mocy mysi miec silnik żeby to napędzic :?:


    Witaj, jeżeli chcesz się dużo dowiedzieć o tych sprężarkach to napisz do tej firmy http://anset.pl/inne_spr.php oni wszystko wiedzą bo zamawiałem u nich części do HS-19 i podali mi w plikach pdf wszystko o tej sprężarce, myślę że Ci to pomoże
  • #231 27 Dec 2009 21:44
    front247
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    witam
    Chciałem nieco odświeżyć ten ciekawy temat,gdyz mam kilka niejasnosci.
    Potrzebuje kompresor tylko i wyłacznie do lakierowania...aloe tylko pojedynczych elementow,motocykli itd.
    Po przegladnieciu allegro głupieje,bo juz nie wiem co wazniejsze czy wydajna sprezarka czy sama pojemnosc butli.
    Moje wymagania są takie żeby pistolet o poborze około 200-230l/min ,pracował bez przerw i wahań ciśnienia powiedzmy 4-6 minut(wystarczający czas do polakierowania 1-2 elementów.
    I teraz pytanie jak to przeliczyć? Czyli jaka pojemność butli i jaka wydajność samej sprężarki bedzia odpowiednia by pracowac bez zmęczenia czyli żeby mi sprzęt nie siadła po tygodniu.
    Załózmy że spręzarka ma chodzić około 20-30 minut dzienniie na tym cisnieniu z przerwami.
    Czy lepiej kupić chinczyka czy zbudowac coś na silniku ,spręzarce i takiej powiedzmy butli od lpg ze złomu 80-100l.
    Niestety nie stac mnie na sprzet za 3000-4000zł dlatego kombinuje taniej ale przyzwoicie.
    pozdrawiam bede wdzieczny za rady.
  • #232 28 Dec 2009 07:13
    tomo19811
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    front247 wrote:
    witam
    Chciałem nieco odświeżyć ten ciekawy temat,gdyz mam kilka niejasnosci.
    Potrzebuje kompresor tylko i wyłacznie do lakierowania...aloe tylko pojedynczych elementow,motocykli itd.
    Po przegladnieciu allegro głupieje,bo juz nie wiem co wazniejsze czy wydajna sprezarka czy sama pojemnosc butli.
    Moje wymagania są takie żeby pistolet o poborze około 200-230l/min ,pracował bez przerw i wahań ciśnienia powiedzmy 4-6 minut(wystarczający czas do polakierowania 1-2 elementów.
    I teraz pytanie jak to przeliczyć? Czyli jaka pojemność butli i jaka wydajność samej sprężarki bedzia odpowiednia by pracowac bez zmęczenia czyli żeby mi sprzęt nie siadła po tygodniu.
    Załózmy że spręzarka ma chodzić około 20-30 minut dzienniie na tym cisnieniu z przerwami.
    Czy lepiej kupić chinczyka czy zbudowac coś na silniku ,spręzarce i takiej powiedzmy butli od lpg ze złomu 80-100l.
    Niestety nie stac mnie na sprzet za 3000-4000zł dlatego kombinuje taniej ale przyzwoicie.
    pozdrawiam bede wdzieczny za rady.


    Najważniejsza jest wydajność rzeczywista sprężarki i tym się sugeruj kupując {budując kompresor} w twoim przypadku szukałbym sprężarki o wydajności teoretycznej ok 360l/min {ok 300l/min rzeczywista} i to powinno ci spokojnie wystarczyć nawet z zapasem , butla o pojemności 100-200l . taki zestaw spokojnie da radę przy zapotrzebowaniu jakie opisałeś . Największy koszt to sprężarka i silnik , tu masz linka o kompresorze gdzie stosunek cena /jakość/wydajność jest na przyzwoitym poziomie

    http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2393
  • #233 28 Dec 2009 13:42
    front247
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    własnie nad tymi kompresorami expo sie zastanawiałem tylko 1500 zl troche przekracza budzet,chciałem sie zamknąć w 1000 zł i warunkiem jest zasilanie na 230v,a ten jest na 400v.
    Mylałem nad kompresorkiem tej samej firmy expo tylko butla 50 litrów,a silnik 2 cylindrowy i wydajnosc teoretycznie ponad 300l...kosztuje 799 zł wiec dla mnie ok...tylko czy to starczy na pojedyncze elementy.
    http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2546-ten z tego tematu
    Ja wiem ze 100-200 l jest ok ale kasa ogranicza,tym b\ardziej ze będe lakierował moze 1-2 elementy dziennie,napewno nie wiecej.
    pozdrawiam i dzieki za te rady:)
  • #234 28 Dec 2009 18:21
    damiandazo
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    CZEŚĆ
    Wiesz z czego to kompresor
    Bo mam taki sam i chce kupić pierścienie i zaworki a nei wiem od czego to
  • #235 28 Dec 2009 18:28
    tomo19811
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    front247 wrote:
    własnie nad tymi kompresorami expo sie zastanawiałem tylko 1500 zl troche przekracza budzet,chciałem sie zamknąć w 1000 zł i warunkiem jest zasilanie na 230v,a ten jest na 400v.
    Mylałem nad kompresorkiem tej samej firmy expo tylko butla 50 litrów,a silnik 2 cylindrowy i wydajnosc teoretycznie ponad 300l...kosztuje 799 zł wiec dla mnie ok...tylko czy to starczy na pojedyncze elementy.
    http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2546-ten z tego tematu
    Ja wiem ze 100-200 l jest ok ale kasa ogranicza,tym b\ardziej ze będe lakierował moze 1-2 elementy dziennie,napewno nie wiecej.
    pozdrawiam i dzieki za te rady:)


    No to rzeczywiście cieniutko , jeszcze jak ma być na 240V to już w ogóle odpada sprzęt powiedzmy "pro" , przy takiej kasie to jedynie szukać chińczyka ,i chyba rzeczywiście pozostaniesz na tym mniejszym EXPO.
  • #236 28 Dec 2009 22:46
    juzek_kimono
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    za 1000zł to spokojnie sobie złożysz fajny kompresorek. za te kasę kupisz nowy silnik, używaną sprężarkę albo ze dwie, wyłącznik ciśnieniowy,reduktor,zawór bezpieczeństwa, butle, odolejacz. Wszystko łączysz ze sobą i masz sprzęt który służy ci na długie lata, to nie to co te tanie chińczyki, które po minięciu okresu gwarancji zaraz się posypią. Przynajmniej ja tak uważam, ale zrobisz jak zechcesz.
  • #237 30 Dec 2009 06:45
    lukaszluk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witaj Kolego front247!
    No cóż, powiedzmy tak z tego co się orientuję, ja nie kupuję sprężarek tylko sam je robię a wykonałem już 4 szt i zbieram części na 5 sztukę (małe zamówienie), co do lakiernictwa to bym polecał sprężarki WAN, najlepsze jakie znalazłem a i części jest mnóstwo zarówno nowych jak i używanych, z wydajnością (pojemnością) to juz zależy od ilości tłoków - do 2 spotkasz jakieś ale z trudem na 230 a powyżej 2 tłoków tylko na 400v
  • #238 30 Dec 2009 21:13
    bizon_126
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam dylemat czy silnik trójfazowy 2.2 kW 1400 obr/min poradzi sobie z 2 sprężarkami hs19 przy przełożeniu 3:2
    Proszę o pomoc
  • #239 04 Jan 2010 17:47
    lukaszluk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    bizon_126 wrote:
    Witam
    Mam dylemat czy silnik trójfazowy 2.2 kW 1400 obr/min poradzi sobie z 2 sprężarkami hs19 przy przełożeniu 3:2
    Proszę o pomoc


    Witaj
    Jeśeli dasz mniejsze koło na silniku to powinien dać radę, siła to siła
  • #240 07 Jan 2010 18:48
    bizon_126
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Jedną sprężarkę mam już zamontowaną
    jej korbowód kręci sie z prędkością ok 1000 obr./min ale chciałem dołożyć 2 bo przy malowaniu brakuje powietrza
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products