Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Nowe życie kompresora olejowego

life27 11 Cze 2008 20:22
  • #91 11 Cze 2008 20:22
    birol
    Poziom 9  

    kotweiler napisał:
    Sprężarka dwucylindrowa Jelcz typ 440
    liczba cyl...........................2
    średnica cylindra............74,6 mm
    skok tłoka........................48 mm
    pojemność skokowa........420 ccm
    max. obr. praca ciągła...1400 obr/min
    obroty max. chwilowe....1600 obr/min
    ciśnienie robocze................9 atm
    max ciśnienie chwilowe......11 atm
    moc zużyta przy ciśnieniu
    tłoczenia 9 atm.................4.0 kW
    Wydatek tłoczenia............440 ltr/min.
    Sprężarka smarowana centralnie z układu olejowego silnika. Ciśnienie oleju min 3.0 atm. Do smarowania można zastosować pompę hydrauliczną z zaworem regulacyjnym ciśnienia. Prosta w montażu ponieważ posiada zewnętrzne gwinty do mocowania przewodów olejowych, oraz wyjście na mocowanie koła pasowego do napędu. Założyłem w swojej sprężarce i kompresor chodzi idealnie. W sprzedaży są pompy oleju do skuterów czterosuwowych, ale do tej sprężarki są za słabe. Poniżej zamieszczam zdjęcie jak wykonałem, smarowanie sprężarki z Jelcza, na bazie pompy hydraulicznej. Napęd bezpośrednio z wałka pomocniczego sprężarki, za pomocą paska klinowego. Obroty sprężarki 1400 obr/min, a pompy około 700 obr/min. Ciśnienie oleju regulowane jest za pomocą sprężyny i kulki z łożyska, umieszczonej w rurce. Ten wężyk który idzie za pompą w dół, to jest odpływ nadmiaru oleju do kanału ssącego pompy. Górny zbrojony wężyk doprowadza olej do kanału olejowego sprężarki. Olej zasysany jest ze zbiornika oleju umocowanego pod sprężarką, pojemność około 2 ltr.

    Nowe życie kompresora olejowego


    Mogłbyś wrzucic zdjecie jak wyglada ta Twoja sprezarka? Bo poza tą od ikarusa, mam jeszcze jakies dwie dwucylindrowe i tez nie jestem pewien od czego są.

    Prace nad sprezarka z ikarusa, stoją w miejscu. Dorwalem caly kompresor z wrocławskiej fabryki spreżarek (taki jaki na pierwszej stronie) Wszystko rozebrane na czesci pierwsze, pomalowane, nowy presostat, kola pod zbiornikiem i takie tam pierdoly. Wrzuce zdjecia jak tylko kupie reduktor z filtrem.

  • #92 14 Cze 2008 15:59
    birol
    Poziom 9  

    Dzisiaj uruchomiłem sprężarke. Poza tym, ze kolo na pompie jest krzywe i troche sie wszystko telepie :) to sprezarka dziala i wyglada cudnie.
    Zbiornik 120 (a moze 140litrow - nie pamietam) nabija od zera do 7 atm (na tyle ustawilem wylacznik cis.) w 7 min i pare sekund. Generalnie jestem zadowolony, ale nie do konca usatysfakcjonowany, bo caly czas chodzi mi po glowie cos wiekszego. Dzisiaj z rana pojechalem na złom i padłem z wrazenia. Po pierwsze widzialem cala, kompletna sprezarke ze zbiornikiem min. 250litrow.. A po drugie, zbiorniki cisnieniowe !
    Jeden szczegolnie rzucil mi sie w oczy: piekny, pionowy, o pojemnosci przynajmniej 600L.
    Szkoda tylko, ze dzisiaj zamkniete i moglem spojzec jedynie przez plot, bo zapewne takich cukiereczkow jest tam od groma. Trzeba bedzie tam zawitac w poniedzialek z samego rana :D

    EDIT:
    dwa pytania.
    http://alle
    Czy taka pompka samochodowa, 12v bedzie działała jak ją podłącze do zasilacza takiego zwyklego sieciowego 12v?

    i drugie:
    Czy taka pompka oleju http://alle da sobie rade ze smarowaniem spreżarki?

    Moderowany przez androot:

    Linki do aukcji. REGULAMIN!

  • #93 15 Cze 2008 22:47
    kotweiler
    Poziom 16  

    EDIT:
    dwa pytania.
    http://alle
    Czy taka pompka samochodowa, 12v bedzie działała jak ją podłącze do zasilacza takiego zwyklego sieciowego 12v?

    i drugie:
    Czy taka pompka oleju http://alle da sobie rade ze smarowaniem spreżarki?[/quote]

    Pompa wody. Zasilacz musi mieć odpowiednią moc, wtedy pójdzie bez problemu.
    Jak potrzebujesz do sprężarki, to jest zbędny wydatek. W zupełności wystarcza nagrzewnica samochodowa, zamontowana powyżej głowicy sprężarki. Jak długo używasz sprężarki to można dodatkowo, założyć na nagrzewnicę wentylatorek na 220 V, za 10 zł, naprawdę to wystarcza, sprawdzone. Taką nagrzewniczkę kupisz za 10 zł.
    Pompa oleju. Wystarcza na sprężarkę jednocylindrową. Założyłem do sprężarki dwucylindrowej, to padła druga panewka na wale korbowym. Powodem mogły być też za duże luzy na wale korbowym, tak do końca to nie wiem jaki był powód, czy za małe ciśnienie oleju czy za bardzo zużyte panewki. Fakt, że panewki były fioletowe, swiadczyłoby o tym, że jednak ciśnienie było za słabe. Po wymianie panewek założyłem pompę hydrauliczną i sprężarka chodzi idealnie. Mam bułgarską, podobną do tej z linka. Kupiłem używaną na giełdzie za dwie dychy. Jak chcesz to załączę zdjęcia jak zrobiłem zawór przeciążeniowy. Napęd mam z oryginalnego pomocniczego koła pasowego sprężarki.
    http://www.alle


    Moderowany przez androot:

    Linki do aukcji. REGULAMIN!

  • #94 16 Cze 2008 07:54
    birol
    Poziom 9  

    Wiec tak. Ta spreżarka od ikarusa, ktora mam, ma wal podparty na łozyskach kulkowych. "Wlot" oleju jest z boku, powyzej walu, i wyglada jakby poprostu wpuszczal olej do komory korbowej, bo nie jest polaczony zadnym kanalem z wnetrzem. Ale za to ma cos jakby dozownik. Tzn, ze puszcza olej tylko w danej chwili. Na koncu tej dziwnej sruby, jest zaworek, ktory jest sterowany (wciskany) przez krzywke na wale silnika. Pozniej zrobie foty, bo musze kupic baterie do aparatu.

    Czyli twierdzisz, ze pompka jest nie potrzebna?
    Spreżarka w załozeniu ma nabijac zbiornik okolo 500L wiec bedzie musiala sie chwile pokrecic zanim go napompuje :) Zakładajac, ze jednak bede chcial tą pompke załozyc. Jakiego zasilacza mam szukac? Domyslam sie, ze chodzi o odpowiednie nateżenie. Tylko jakie powinno byc?

  • #95 16 Cze 2008 11:53
    kotweiler
    Poziom 16  

    birol napisał:
    Wiec tak. Ta spreżarka od ikarusa, ktora mam, ma wal podparty na łozyskach kulkowych. "Wlot" oleju jest z boku, powyzej walu, i wyglada jakby poprostu wpuszczal olej do komory korbowej, bo nie jest polaczony zadnym kanalem z wnetrzem. Ale za to ma cos jakby dozownik. Tzn, ze puszcza olej tylko w danej chwili. Na koncu tej dziwnej sruby, jest zaworek, ktory jest sterowany (wciskany) przez krzywke na wale silnika. Pozniej zrobie foty, bo musze kupic baterie do aparatu.

    Czyli twierdzisz, ze pompka jest nie potrzebna?
    Spreżarka w załozeniu ma nabijac zbiornik okolo 500L wiec bedzie musiala sie chwile pokrecic zanim go napompuje :) Zakładajac, ze jednak bede chcial tą pompke załozyc. Jakiego zasilacza mam szukac? Domyslam sie, ze chodzi o odpowiednie nateżenie. Tylko jakie powinno byc?


    W sprężarkach ze Stara, na czopach głównych, też są łożyska, ale walcowe, natomiast na korbowodach są panewki, które smarowane są olejem, ciśnieniowo. Myślę, że w twojej jest tak samo.
    Z pompą wody niepotrzebnie kombinujesz, według mnie lepsza jest z pralki lub zmywarki, zasilana na 220 Volt, moc około 80 wat. Pompuje wodę bardzo dobrze i do sprężarki w zupełności wystarcza. No i cena przystępna, nowa coś z 40 zł a używana 10 zł. Zobacz fotę, ta jest z zachodniej pralki i pompowałem nią wodę, przez kilka dni non stop, chodzi idealnie. Mam podobną pompkę wody, do tej co przedstawiłeś na linku. Zmierzyłem jej pobór prądu, bierze około 4 amper, wydajność 13 ltr/min, ciśnienie max 1.3 bara.
    Nowe życie kompresora olejowego

  • #96 16 Cze 2008 19:37
    birol
    Poziom 9  

    wiec tak:

    http://obrazki.elektroda.net/73_1213637100.jpg

    Na fotkach widac jak wyglada sruba, ktora doprowadzany jest olej.
    Jestem coraz bardziej pewien, ze ma za zadanie jedynie dozowanie odpowiedniej ilosci oleju. Wchodzi poprostu w korpus i w odpowiednim momencie (krzywka na wale, wciska widoczny wałeczek na koncu sruby, otwierajac doplyw oleju) wali olejem w 3 strony (tyle jest otworkow na obwodzie) i to wali chyba w blizej nie okreslonym kierunku, bo przeciez wystarczy odrobina roznicy w dokreceniu sruby i juz olej kierowany bedzie zupelnie inaczej. Widac na zdjeciu sprezarki miejsce w ktore sie ją wkreca i na dole otwor, ktorym olej sobie splywa z dna sprezarki.

    http://obrazki.elektroda.net/49_1213637157.jpg

    I nastepne pytanie. Jako ze jestem zupelnie zielony w kwestii elektryki i elektroniki. Odpowiedzcie mi prosze, co sie stanie, jesli chcialbym pod jeden ze stykow włącznika ciśnieniowego, podlaczyc wentylator i pompke, tak aby wlaczaly sie razem z silnikiem sprezarki? Problem w tym, ze silnik jest na 3 fazy a wentylator i pompka na 220. Moze jakis inny sposob ?Nowe życie kompresora olejowego

  • #97 16 Cze 2008 23:00
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Mozna podłaczyc tak jak piszesz. Podlaczasz do wylacznik 3 fazy ktore ida do silnika, do wentylatora i pompki podlaczasz sie pod jedna z faz i pod zero. Kiedy sprezarka nabije i sie odstawi wylaczy sie pompa i wentylator kiedy cisnienie spadnie zalaczy sie silnik a co za tym idzie pompa i wentylator.

  • #98 01 Sie 2008 16:13
    birol
    Poziom 9  

    Prace ida do przodu. Dostalem z pracy za symboliczne grosze, dosc duza niemiecka spręzarke. Ze zbiornikiem 400l

    Nowe życie kompresora olejowego

    Jako ze sama pompa jak na moje potrzeby jest stanowczo za duza i potrzebuje zbyt duzego silnika (wg tabliczki znamionowej, jesli dobrze zrozumialem i doczytalem 33kW) lezy sobie w kącie i czeka na swoja kolej. albo sie kiedys przyda, albo ja wyremontuje i sprzedam (co ciekawe, pompuje do 13atmosfer, wiec calkiem przyjemnie). W kazdym razie, zaadoptowalem dla siebie zbiornik. Poucinalem mocowania osi i podstawy sprezarki, przyspawalem nogi i zbiornik z poziomego, stal sie pionowym, z racji tego, ze bedzie mi zajmowal duzo mniej miejsca.

    Nowe życie kompresora olejowego

    Co do samej pompy, to tak jak pisalem wyzej, pompa od ikarusa plus silnik 3KW. Mam juz Oba kola pasowe, czekam az wytna mi laserem blache ktora bedzie podstawa tego wszystkiego i biore sie za skladanie. Problem tylko w tym, ze wejscie i wyjscie powietrza w głowicy, ma jakis dziwny gwint. Znalazlem jakis kruciec, ktory srednicą pasuje, ale ma inny skok gwintu. Trudno mi zmierzyc skok wewnetrzego gwintu grzebieniem, bo nie mam jak spojzec czy wzronik pokrywa sie z zarysem gwintu. Stąd moje pytanie, orientuje sie ktos jaki to moze byc gwint?

    http://img112.imageshack.us/my.php?image=7837131d41ddea0.jpg


    EDIT:

    Ok, uporałem sie z kruccami do glowicy. Podczasz sprzatania garazu, znalazlem przewody hydrauliczne do jakiegos rolniczego ustrojstwa i poodkrecalem od nich mufki, okazalo sie ze pasuja idealnie.

    A teraz tak jak obiecalem kiedys tam wczesniej, foty mojej wyremontowanej sprezarki. Duzy wklad w jej obecny wyglad, ma moj ojciec, napracowal sie przy tym rowniez niezle, bo jak ją kupielm, byla w stanie, jak ta z pierwszej strony.

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

  • #99 18 Sie 2008 20:13
    vw_golfik
    Poziom 9  

    Witam, jako że zastanawiam się nad zrobieniem kompresora, butlę posiadam, sam kompresor również, mam pytanie odnośnie włącznika i zaworu bezpieczeństwa, ostatnio na targu zakupiłem cały włącznik taki jak jest w tych kompresorach chińskich, tj. włącznik, zawór i manometry w jednym i moje pytanie brzmi następująco czy do tego włącznika mogę zastosować jedynie silnik jednofazowy czy można również zastosować 3-fazowy? i nie będzie większego problemu, i jaki min. silnik muszę zastosować do sprężarki, niestety nie mam żadnej tabliczki na niej, jutro postaram się zrobić foto może ktoś będzie wiedział co to za model itp. Dzięki z góry za informacje, Pozdrawiam

  • #100 14 Wrz 2008 21:03
    bizon_126
    Poziom 27  

    bez zdjęć trudno duzo powiedzieć ale od 1 kw w góre

  • #101 31 Paź 2008 16:49
    wojciech_marchel
    Poziom 15  

    mam pytanko czy ten olej z naczynka nadmiarowego w jakiś sposób spływa grawitacyjnie do kompresora czy trzeba go poprostu dolewć ??

  • #102 02 Lis 2008 20:12
    overrun
    Poziom 8  

    Witam, również chcę zbudować kompresor na bazie sprężarki od ursusa. Mam dwa pytanka:
    1. czy podłączenie wyjścia od sprężarki(sprężone powietrze) i wyjścia z butli pod trójnik to dobry pomysł (kolega wczesniej ma takie rozwiązanie Witek 17 lat.) czy to przypadkiem nie będzie skutkowało znacznym wahaniem ciśnienia? i żeby temu zapobiec nie powinno umieścić się tych wejść w znacznej odległości?
    2. ta sprężarka ma słabe zawory (blaszkowe), jakie dodatkowe zawory zwrotne mogę zastosować?

  • #103 05 Lis 2008 21:10
    bizon_126
    Poziom 27  

    z wachaniami nie powinno byc problemu ale gorące powietrze zamiast leciec do butli będzie pompowane do węża a potem do np.koła
    do zabezpieczenia nadaje sie zawór bezbieczeństa od ursusa [2 w jednym zawór bezpieczeństwa i zwrotny] sam takiego używam lub taki z wodociągów 1/2 cala lub większy tylko w drugim przypadku nie zgadzają sie gwinty

  • #104 15 Sty 2009 19:32
    88kamyczek
    Poziom 10  

    Witam. Mam małe pytanie. Może mi ktoś powiedzieć co to za model sprężarki? Mam taką samą jak kolega birol i poszukuje do niej pierścionków. Problem jest nawet z samym zakupem bo nie wiem gdzie to można dostać.

    Dzięki za pomoc...

    Nowe życie kompresora olejowego

  • #105 31 Sty 2009 23:15
    Ober1991
    Poziom 2  

    Witam zrobiłem sprężarke do smarowania wykorzystałem pompe wspomagania od passata ale daje za duże ciśnienie ok 8at. potrzebne mi jest max3 nie da się niczym zredukowac tego ciśnienia potrzebna mi jest jakaś taka nie droga pomóżcie.. ;)

  • #106 01 Lut 2009 15:47
    kotweiler
    Poziom 16  

    Ober1991 napisał:
    Witam zrobiłem sprężarke do smarowania wykorzystałem pompe wspomagania od passata ale daje za duże ciśnienie ok 8at. potrzebne mi jest max3 nie da się niczym zredukowac tego ciśnienia potrzebna mi jest jakaś taka nie droga pomóżcie.. ;)


    Pompa wspomagania ma zawór ciśnieniowy, wystarczy odkręcić zaślepkę i wymienić sprężynę na słabszą lub skrócic (obciąć) oryginalną.
    Jak masz sprężarkę dwucylindrową ze smarowaniem zasilanym z przodu sprężarki, to zrób ciśnienie minimum 4-4.5 atm, przy niższym ciśnienieniu wysiada druga panewka na wale.
    Wspomnę jeszcze, że należy założyć filtr oleju.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    88kamyczek napisał:
    Witam. Mam małe pytanie. Może mi ktoś powiedzieć co to za model sprężarki? Mam taką samą jak kolega birol i poszukuje do niej pierścionków. Problem jest nawet z samym zakupem bo nie wiem gdzie to można dostać.


    W razie jakbyś nie mógł dokupić pierścieni, to można dorobić w firmie
    TOMRING Jarochowskiego 63; 60-248 Poznań tel (061)866 57 93.
    Kiedyś dorabiałem u nich pierścienie do silnika zaburtowego, dwusuwowego MERCURY MARINER.
    W moim przypadku, wysyłałem tłoki razem z pierścieniami, w celu dopasowania szerokości pierścienia do rowka w tłoku.

  • #107 01 Lut 2009 20:32
    Ober1991
    Poziom 2  

    dzięki wielkie za odpowiedź a mam jeszcze jedno pytanie jaki filtr oleju założyc żeby był najtańszy i najlepszy.. Do do budowy kompresora wykorzystałem spężarki stara 200 z centralnym smarowaniem i właśnie do tego potrzebne mi było smarowanie które zrobiłem wykorzystując starą pompe wspomagania...

  • #108 05 Lut 2009 14:11
    diego2885
    Poziom 10  

    Hm...fajne te kompresory ja tez buduje kompresor wyjdzie cos z tego ????...rzucie okiem na czesci...


    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego


    jaszczur1111 napisał:
    Ja bym się nie przejmowal tak bardzo atestami.A poza tym skąd te 4 atm?
    W mojej instalacji hydroforowej jest 3.5 do 5.A zbiornik jest bardzo gruby i myślę że wytrzyma spokojnie 10 atm.A dla bezpieczeństwa można by go zakopać.
    Ale przeciez jak zakopiesz to ci go wtedy tak nie rozzadzi .......czy zle mysle ?? Chuba niechcesz trzymac caly czas zakopanej sprezarki pod ziemia a jak go wyciagniesz i napompujesz to wwtedy moze rozerwac.

  • #109 05 Lut 2009 14:14
    life27
    Poziom 15  

    Butle trzeba zaspawać :)

    a co do sprężarki to warto ją rozkręcić i przeczyścić (widać że była piaskowana), jedno ziarenko piasku w cylindrze może zrobić niezłą rysę na gładzi cylindrów.

    Rozebrać przeczyścić i przemyć, montować, odpalać i pochwalić się jej pracą, widzę że dwutłokowa jest sprężareczka

  • #110 05 Lut 2009 14:46
    diego2885
    Poziom 10  

    Coz sprezarka nie byla piaskowana lecz oczyszczona i pomalowana ,byly rowniez rozkrecane i myte zawoty ,spr.zostala po zlozeniu pomalowana podkladem oraz odpalona i ladnie spreza .Chodzi natomiast o zbiornik zamierzam go zrobic z zalączonego na fotce bojlera ,lecz nie wiem czy nie wybuchnie? A czy uda mi sie uzyskac za pomoca tej sprezarki cisnienie 10 bar? Gdzie moge znalesc przewody rurowe do polaczenia wydechy sprwzarki z ogolejaczem ?


    Mówi się, że jeśli ktoś używa więcej niż trzech znaków przestankowych, ma problemy emocjonalne.
    Poprawiłem
    (joy_pl)

  • #111 05 Lut 2009 15:48
    life27
    Poziom 15  

    co do 10 bar to zależy też od silnika, przy takim ciśnieniu oraz mniejszym oczywiście musisz użyć zaworu zwrotnego, Nie wiem dokładnie od czego jest, ta sprężarka.
    przewody, hmmm poszukaj, ale prędzej zrobisz z rur do hydrauliki w domu... miedź etc, ale nie ręczę że połączenia lutowane wytrzymają 10 bar albo kupisz stalowe rury i będziesz je wyginał, spawał robił kryzy, albo plastikowe PCV, łączone za pomocą zgrzewarki, to chyba najlepsza opcja

    BTW po co Ci aż 10 bar?

  • #112 05 Lut 2009 16:21
    diego2885
    Poziom 10  

    Silnik mam 3 kw 1420obr/min .to chyba styknie ??Zastanawia mnie zbiornik ....jak go prsetestowac?
    Co do zaworu zwrotnego to wydaje mi się ze znajduje się on w tej żebarkowanej bance obok spreżarki i silnika jak to rozebrałem to było tam nasypane miedżienych blaszek (nadal jest nasypane)a w górnej części tej banki znajduje sie zawór jednokierunkowy taki sam jak w głowicy sprężarki tyle ze większy ,wydaje mi sie ze ta banka ma za zadanie chłodzić powietrze i zbierać olej a zawór w jej górnej cześci ma za zadanie za pobiegać cofaniu się powietrza z powrotem do glowicy kompresora ...Dobrze myślę??? jeśli tak to wystarczy ze połacze to wszystko z baniakiem dodam presostat ,włącznik ,zegar ciś.i powinno działać....co myślicie o moim planie ???
    Dlaczego 10 bar ? Ponieważ chce używać w przyszłości kompresora do piaskowania a do tego potrzebne jest chyba takie ciśnienie ?..w sumie to sam nie wiem ,ale myslę że około 10 bar jako ciśnienie górne powinno byc OK.

  • #113 06 Lut 2009 20:18
    Breżniew
    Poziom 21  

    Zbiornik możesz sprawdzić tylko w jeden sposób stosując tzw próbę wodna. W tym celu zalewasz zbiornik do pełna wodą i za pomocą ręcznej pompki wodnej wytwarzasz ciśnienie próbne z pomiarem manometrem. Jeśli wytrzyma to ciśnienie oraz je utrzyma przez pewien okres czasu to ok. Jesli natomiast pęknie gdzieś na spawie lub w miejscu korozji to tylko pocieknie woda. W przypadku sprawdzania powietrzem masz po prostu wielką bombę.
    Zbiorniki od bojlerów maja ciśnienie max 6Bar więc do sprężarki o cisnieniu roboczym 10 bar odpadają. Szukaj lepiej zbiornika od LPG z samochodowych instalacji gazowych.
    Ta bańka z żeberkami i blaszkami miedzianymi to deflegmator. Jego celem jest wytracanie oleju z powietrza. Zbiornika nigdy nie zakopuj. Musi byc możliwość kontroli zewnętrznej oraz spustu wody (kondensatu) . Poza tym w przypadku rozerwania masy gruntu moga poranić.

  • #114 06 Lut 2009 21:14
    diego2885
    Poziom 10  

    Dzięki za rady bardzo się przydały .A wiesz moze czy ten separator oleju to tez z chładza powietrze ? I jak mam sprawdzić pompką wytrzymalosc zbiornika? przecież pompka nie da takich wysokich atmosfer aby sprawdzic.
    Myślałem o zbiorniku od LPG wytrzymuje 30bar ale taki zbiornik jest za mały do tak dużej sprężarki, poza tym chce jej używać do piaskowania a do tego potrzebna jest duża ilość powietrza wiec i duży baniak a od LPG są nie wielkie ,może jak by złączyc 2 ? Jak myślicie?

  • #115 07 Lut 2009 00:09
    Breżniew
    Poziom 21  

    http://s-u-b-a-l.w.interia.pl/obrazki/1.jpg

    Masz tutaj zdjęcie zamieszczone wcześniej w tym topicu przez któregos z kolegów. Zbiornik 130l od LPG. W razie czego dajesz drugi taki sam. Moim zdaniem przy wydajnej sprężarce taka pojemność wystarczy z powodzeniem. Przy piaskowaniu liczy się duza wydajność samej sprężarki. Zbiornik to sprawa drugorzędna bo przy dużym poborze powietrza i tak bys go opróżnił.
    Separacja kondensatu i oleju polega właśnie na schłodzeniu tłoczonego powietrza i wykropleniu par na dużej powierzchni np w materiale porowatym, sicie itp.
    Pamiętaj aby zamontować wentylator dmuchający na cylinder sprężarki jeśli będzie intensywnie używana.

    Co do pompki to napisałem o specjalnej pompce wodnej tłokowej z napędem ręcznym stosowanej do tego typu prób. można tez wykorzystać pompkę nożną do kół lub sprężarkę. Poczytaj w necie na temat próby wodnej w hydraulice , zbiornikach ciśnieniowych itd.

  • #116 07 Lut 2009 14:30
    diego2885
    Poziom 10  

    No ta butla jest piękna ,ale trudno zdobyć taka dużą ,gdyby udało mi się zdobyć tak dużą butle po LPG jak na pisałeś to moja sprężarka waliła by na łeb te ze sklepu made in china ,ale z kąt taka butle 130 l po LPG? w samochodach stosują znacznie mniejsze 30l 50l nie spotkałem się jeszcze z 130.Z kąt taką wziąć?

  • #117 07 Lut 2009 17:17
    bizon_126
    Poziom 27  

    albo składać z kilku albo rozejrzec sie za starym hydroforem tam beczka jest 200l tylko nie wiem jaka wytrzymałośc

  • #118 07 Lut 2009 17:58
    diego2885
    Poziom 10  

    http://s-u-b-a-l.w.interia.pl/obrazki/1.jpg ale tu kolega jak widzć nie składał z kilku tylko dorwał gdzieś taki duzy zbiornik po LPG ale z kąt?
    a swoja drogą to hydrofor ma podobna wytrzymałosc co i bojler a bojler właśnie mam i juz nie długo go zaspawam i będę robił test na ciśnienie , chce zmontować manometr i podłącze go do sprężarki w taki sposob ze baniak bedzie stal podczas testu na dworze a manometr wraz ze sprężarka będę obsługiwał w w garażu jak wytrzyma jakieś 15 bar to robie baniak z bojlera...

  • #119 07 Lut 2009 19:18
    kotweiler
    Poziom 16  

    Tak jak piszą wyżej, sprawdzasz wytrzymałośc na ciśnienie wodą, ale trzeba sprawdzić dynamicznie a nie statycznie. Na baniaku pracuje sprężarka, która cały czas wprawia baniak w wibracje. Jak wytrzyma ponad 20 atm to można uznać, że jest OK. Dodatkowo możesz dorobić opaski np z płaskownika 50x4 mm, żeby wzmocnić baniak i do nich zamocować (przyspawać) osprzęt. Płaskownik najlepiej podgrzać palnikem, następnie założyć na baniak i zespawać na zakładkę.

  • #120 07 Lut 2009 19:30
    diego2885
    Poziom 10  

    Dzięki za poradę przyda się ...właśnie pomysł z opaskami jest ciekawy,zrobię niebawem próbę ciśnieniową i napisze co i jak wyszło .

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty