Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Nowe życie kompresora olejowego

life27 31 Mar 2008 15:06
  • #91 31 Mar 2008 15:06
    challenger83
    Poziom 2  

    Witam.
    Brunon71 czy mógł byś przybliżyć nieco dokładniej układ smarowanie w wykonanej przez Ciebie sprężarce. Mam sprężarkę HS-19, silnik i większość niezbędnych elementów do wykonania kompresora ale nie wiem jak sobie poradzić z układem smarowania.
    Pozdrawiam

  • #92 31 Mar 2008 21:44
    brunon71
    Poziom 15  

    Na dole sprężarki jest wylot oleju to zaślep go, wyżej ( gdzieś na wysokości osi wału ) powinien być wlot oleju, do tego właśnie otworu podłącz wężyk lub jakąś rurkę i połącz to z zbiorniczkiem umieszczonym na wysokości głowicy kompresora. Doświadczalnie dobierz ilość oleju (tak aby mocowania panewek mogły rozbryzgiwać olejem po wnętrzu silnika) i zalej go. Nadmiar oleju który "wypluje" kompresor przez rurkę zgromadzi się w zbiorniczku otwartym (nieciśnieniowym) zabezpieczonym przed bryzgającym olejem. U mnie pracuje bez zarzutu.

  • #93 01 Kwi 2008 19:35
    jaszczur1111
    Poziom 25  

    Oto moja koncepcja minikompresora.Wystarcza do pompowania kół,klucza pneumatycznego na 1 minutę itp.Waży ok 10 kg.Wykonany na bazie sprężarki od lodówki(najmniejsza jaką znam),butla po freonie,regulator ciśnienia od hydroforu przerobiony na zakres ciśnienia 0.4-0.55 MPa,zawór zwrotny-zawór od przełączania obiegu lodówki Mińsk 15, zawór upustowy (na rozruch sprężarki) - od pralki automatycznej zasilany przez kondensator blokowany rezystorem 40 kΩ.Pojemność kondensatora chyba 100µ/350V.Trzyma otwarty zawór przez ok.5 sek.Chodzi już około roku bez żadnej konserwacji.Odolejacz/odwadniacz-butla z zaworem w spodzie,chłodnica-wężownica z rurki hamulcowej dł. 1.5m.
    Pracuje bezgłośnie i jest absolutnie szczelny.Spadek ciśnienia 0.01Mpa na tydzień.Oleju nie dolewałem przez rok.Wydajność ok 0.7 m³/h,

    Teoretycznie możliwe ciśnienie do 2.5Mpa(test butli) sprężarka daje conajmniej 3 MPa.Na testach z przydławieniem wlotu nawet 4.5MPa.Rozważam opcję z dwoma butlami.W jednej ciśnienie 2.5 MPa a do drugiej przelot przez reduktor ciśnienia i stała wartość ciśnienia na poziomie 0.6Mpa.Wtedy będę miał zapas powietrza i brak wahań ciśnienia na wyjściu.Wada to drogi reduktor.Może ktoś ma pomysł na tani reduktor ciśnienia na taki zakres?

  • #94 04 Kwi 2008 20:10
    karkat666
    Poziom 10  

    Mój problem polega na tym, że kompresor który dostałem przestał wyłanczać się przy 8 barach. Butla jest jedna, natomiast są dwa zegary wyskalowane do 10 bar, ale przy 8 się wyłanczał teraz dochodzi do 8,5 bara i nadal dobija czy mozna to naprawić i co może być uszkodzone ? Jeśli mogę na pw jakiś opisik to bardzo proszę. Jest to taki standardowy mały kompresor z niemieckiego marketu.

  • #95 04 Kwi 2008 21:53
    jaszczur1111
    Poziom 25  

    Uszkodzony jest zapewne czujnik ciśnienia (presostat).Można sprawdzić stan naciągnięcia sprężyny oraz czy styki nie są sklejone i czy w ogóle dochodzi do niego ciśnienie.Presostaty które są stosowane np. w hydroforach 10L są bardzo prymitywne.Właśnie taki zastosowałem w moim kompresorze, bo nie miałem nic innego.Przy max. naciągu sprężyny wyłącza przy ok 0.55 MPa.

  • #96 24 Maj 2008 15:39
    kotweiler
    Poziom 16  

    Sprężarki samochodowe Star HS17, dane techniczne;
    liczba cyl...........................1
    średnica cylindra..............80 mm
    skok tłoka........................36 mm
    pojemność skokowa........229 ccm
    max. obr. praca ciągła...2800 obr/min
    obroty max. chwilowe....3000 obr/min
    ciśnienie robocze................8 atmosfer
    max ciśnienie chwilowe......10 atmosfer
    moc zużyta przy ciśnieniu
    tłoczenia 8 atm.................3.5 kW
    wydatek przy 8 atm..........320 ltr/min
    wydatek przy 5 atm.......... 400 ltr/min

    Podaję te dane dla orientacji, ponieważ prawie wszystkie samochodowe sprężarki pracują na podobnej zasadzie.
    Sprężarki takie pracują przy zewnętrznym smarowaniu ciśnieniowym z silnika, z tzw suchą michą olejową. Do smarowania zastosować można zewnętrzną pompę olejową ruską lub bułgarską, napędzaną paskiem lub małym silniczkiem elektrycznym, wg uznania.. Oczywiście założyć trzeba zbiornik olejowy, poniżej sprężarki około 2 litry(olej powinien spływać do zbiornika), zapobiega to "wyrzucaniu" oleju, oraz nadmiernemu przetłaczaniu nad tłok. Olej ten służy do smarowania jak i do chłodzenia sprężarki. Dodatkowo należy założyć, zawór ciśnieniowy oleju za pompą oraz filtr oleju np z Fiata UNO(tani). Ciśnienie oleju powinno wynosić 2-3 atmosfery. Sprawność sprężarki można sprawdzić na wydatek tłoczenia, a więc powinna nabijać zbiornik o pojemności 40 dcm w czasie nie dłuższym niż 30 sekund, od 4 atm do 8 atm. Sprawdzanie zaolejenia powietrza należy przeprowadzić przy użyciu białego kartonu. Przykładamy karton do wylotu powietrza ze sprężarki (obroty sprężarki ok. 900 obr/min)prostopadle na odległość 50 mm i obserwujemy czy na kartonie pojawiła się jednolita plamka oleju, jeżeli tak, to sprężarka jest zużyta i nadaje się do remontu. Jeżeli ktoś potrzebuje porady to chętnie pomogę, ponieważ zrobiłem taki kompresor do centralnego powietrznego zasilania. Obecnie zmieniłem na sprężarkę z Jelcza ponieważ HS17 rozpadła się po 8 latach użytkowania.

  • #97 29 Maj 2008 00:29
    polololo21
    Poziom 10  

    witam a czy ma pan dane o sprężarce hs18?? mam taką do kupienia i szukam danych jaką ma wydajność jakie obroty i jakie smarowanie i czy ogólnie opłaci sie ją kupić ? będe bardzo wdzięczny za pomoc

  • #98 30 Maj 2008 19:49
    danzel62
    Poziom 9  

    Witam, od jakiegoś czasu, powoli remontuje sobie kompresor na sprężarce HS11. Mam pytanie, dlaczego z otworu w skrzyni korbowej wylatuje mi olej ( mgiełka ) ? Dlatego że jest go za dużo , czy dlatego że mam już za duże przedmuchy ?

  • #99 02 Cze 2008 19:28
    kotweiler
    Poziom 16  

    Sprężarka dwucylindrowa Jelcz typ 440
    liczba cyl...........................2
    średnica cylindra............74,6 mm
    skok tłoka........................48 mm
    pojemność skokowa........420 ccm
    max. obr. praca ciągła...1400 obr/min
    obroty max. chwilowe....1600 obr/min
    ciśnienie robocze................9 atm
    max ciśnienie chwilowe......11 atm
    moc zużyta przy ciśnieniu
    tłoczenia 9 atm.................4.0 kW
    Wydatek tłoczenia............440 ltr/min.
    Sprężarka smarowana centralnie z układu olejowego silnika. Ciśnienie oleju min 3.0 atm. Do smarowania można zastosować pompę hydrauliczną z zaworem regulacyjnym ciśnienia. Prosta w montażu ponieważ posiada zewnętrzne gwinty do mocowania przewodów olejowych, oraz wyjście na mocowanie koła pasowego do napędu. Założyłem w swojej sprężarce i kompresor chodzi idealnie. W sprzedaży są pompy oleju do skuterów czterosuwowych, ale do tej sprężarki są za słabe. Poniżej zamieszczam zdjęcie jak wykonałem, smarowanie sprężarki z Jelcza, na bazie pompy hydraulicznej. Napęd bezpośrednio z wałka pomocniczego sprężarki, za pomocą paska klinowego. Obroty sprężarki 1400 obr/min, a pompy około 700 obr/min. Ciśnienie oleju regulowane jest za pomocą sprężyny i kulki z łożyska, umieszczonej w rurce. Ten wężyk który idzie za pompą w dół, to jest odpływ nadmiaru oleju do kanału ssącego pompy. Górny zbrojony wężyk doprowadza olej do kanału olejowego sprężarki. Olej zasysany jest ze zbiornika oleju umocowanego pod sprężarką, pojemność około 2 ltr.


    Nowe życie kompresora olejowego


    Nowe życie kompresora olejowego

  • #100 03 Cze 2008 12:33
    kotweiler
    Poziom 16  

    danzel62 napisał:
    Witam, od jakiegoś czasu, powoli remontuje sobie kompresor na sprężarce HS11. Mam pytanie, dlaczego z otworu w skrzyni korbowej wylatuje mi olej ( mgiełka ) ? Dlatego że jest go za dużo , czy dlatego że mam już za duże przedmuchy ?


    Sprawdź czy z otworu wylotowego(w głowicy) nie wyrzuca zbyt dużo oleju. Instrukcja sprawdzania jw. Możesz mieć też, tak jak piszesz za dużo oleju. Na korku powinna być miarka, jak jej nie ma to trzeba spuścić olej i zalać odpowiednią ilość oleju wg instrukcji. Nie pamiętam dokładnie ile powinno być oleju w tej sprężarce, ale nie więcej niż około 200 ml. Wał nie powinien być zanurzony w oleju, do smarowania rozbryzgowego w tej sprężarce jest specjalna łopatka na korbowodzie, która nabiera olej i wyrzuca go do góry. Natomiast gdy oleju jest za dużo, to wał uderza w olej i robi się piana (mgła) z oleju i wywala ją na zewnątrz. Ta sprężarka musi mieć wymuszone chłodzenie, wentylatorem(np kanałowym, koszt 20 zł), ponieważ bardzo się grzeje i szybko szlag ją trafia, no chyba, że mało ją używasz.

  • #101 04 Cze 2008 12:11
    danzel62
    Poziom 9  

    Faktycznie, było za dużo oleju. Odkręciłem dziś śrubę spustowa i wylało sie ok 250 ml oleju. Zalałem nowym olejem , ok 150 ml. i już tak nie wylatuje. Dopiero przy ciśnieniu ok 4,5 Bar zaczyna wylatywać . Sprawdziłem zużycie jej wg instrukcji, biała kartka była czyściutka . Wentylatora raczej nie będę montował bo będzie mi ona służyła raczej tylko do pompowania kol w samochodzie .

  • #102 11 Cze 2008 20:22
    birol
    Poziom 9  

    kotweiler napisał:
    Sprężarka dwucylindrowa Jelcz typ 440
    liczba cyl...........................2
    średnica cylindra............74,6 mm
    skok tłoka........................48 mm
    pojemność skokowa........420 ccm
    max. obr. praca ciągła...1400 obr/min
    obroty max. chwilowe....1600 obr/min
    ciśnienie robocze................9 atm
    max ciśnienie chwilowe......11 atm
    moc zużyta przy ciśnieniu
    tłoczenia 9 atm.................4.0 kW
    Wydatek tłoczenia............440 ltr/min.
    Sprężarka smarowana centralnie z układu olejowego silnika. Ciśnienie oleju min 3.0 atm. Do smarowania można zastosować pompę hydrauliczną z zaworem regulacyjnym ciśnienia. Prosta w montażu ponieważ posiada zewnętrzne gwinty do mocowania przewodów olejowych, oraz wyjście na mocowanie koła pasowego do napędu. Założyłem w swojej sprężarce i kompresor chodzi idealnie. W sprzedaży są pompy oleju do skuterów czterosuwowych, ale do tej sprężarki są za słabe. Poniżej zamieszczam zdjęcie jak wykonałem, smarowanie sprężarki z Jelcza, na bazie pompy hydraulicznej. Napęd bezpośrednio z wałka pomocniczego sprężarki, za pomocą paska klinowego. Obroty sprężarki 1400 obr/min, a pompy około 700 obr/min. Ciśnienie oleju regulowane jest za pomocą sprężyny i kulki z łożyska, umieszczonej w rurce. Ten wężyk który idzie za pompą w dół, to jest odpływ nadmiaru oleju do kanału ssącego pompy. Górny zbrojony wężyk doprowadza olej do kanału olejowego sprężarki. Olej zasysany jest ze zbiornika oleju umocowanego pod sprężarką, pojemność około 2 ltr.

    Nowe życie kompresora olejowego



    Mogłbyś wrzucic zdjecie jak wyglada ta Twoja sprezarka? Bo poza tą od ikarusa, mam jeszcze jakies dwie dwucylindrowe i tez nie jestem pewien od czego są.

    Prace nad sprezarka z ikarusa, stoją w miejscu. Dorwalem caly kompresor z wrocławskiej fabryki spreżarek (taki jaki na pierwszej stronie) Wszystko rozebrane na czesci pierwsze, pomalowane, nowy presostat, kola pod zbiornikiem i takie tam pierdoly. Wrzuce zdjecia jak tylko kupie reduktor z filtrem.

  • #103 14 Cze 2008 15:59
    birol
    Poziom 9  

    Dzisiaj uruchomiłem sprężarke. Poza tym, ze kolo na pompie jest krzywe i troche sie wszystko telepie :) to sprezarka dziala i wyglada cudnie.
    Zbiornik 120 (a moze 140litrow - nie pamietam) nabija od zera do 7 atm (na tyle ustawilem wylacznik cis.) w 7 min i pare sekund. Generalnie jestem zadowolony, ale nie do konca usatysfakcjonowany, bo caly czas chodzi mi po glowie cos wiekszego. Dzisiaj z rana pojechalem na złom i padłem z wrazenia. Po pierwsze widzialem cala, kompletna sprezarke ze zbiornikiem min. 250litrow.. A po drugie, zbiorniki cisnieniowe !
    Jeden szczegolnie rzucil mi sie w oczy: piekny, pionowy, o pojemnosci przynajmniej 600L.
    Szkoda tylko, ze dzisiaj zamkniete i moglem spojzec jedynie przez plot, bo zapewne takich cukiereczkow jest tam od groma. Trzeba bedzie tam zawitac w poniedzialek z samego rana :D

    EDIT:
    dwa pytania.
    http://alle
    Czy taka pompka samochodowa, 12v bedzie działała jak ją podłącze do zasilacza takiego zwyklego sieciowego 12v?

    i drugie:
    Czy taka pompka oleju http://alle da sobie rade ze smarowaniem spreżarki?

    Moderowany przez androot:

    Linki do aukcji. REGULAMIN!

  • #104 15 Cze 2008 22:47
    kotweiler
    Poziom 16  

    EDIT:
    dwa pytania.
    http://alle
    Czy taka pompka samochodowa, 12v bedzie działała jak ją podłącze do zasilacza takiego zwyklego sieciowego 12v?

    i drugie:
    Czy taka pompka oleju http://alle da sobie rade ze smarowaniem spreżarki?[/quote]

    Pompa wody. Zasilacz musi mieć odpowiednią moc, wtedy pójdzie bez problemu.
    Jak potrzebujesz do sprężarki, to jest zbędny wydatek. W zupełności wystarcza nagrzewnica samochodowa, zamontowana powyżej głowicy sprężarki. Jak długo używasz sprężarki to można dodatkowo, założyć na nagrzewnicę wentylatorek na 220 V, za 10 zł, naprawdę to wystarcza, sprawdzone. Taką nagrzewniczkę kupisz za 10 zł.
    Pompa oleju. Wystarcza na sprężarkę jednocylindrową. Założyłem do sprężarki dwucylindrowej, to padła druga panewka na wale korbowym. Powodem mogły być też za duże luzy na wale korbowym, tak do końca to nie wiem jaki był powód, czy za małe ciśnienie oleju czy za bardzo zużyte panewki. Fakt, że panewki były fioletowe, swiadczyłoby o tym, że jednak ciśnienie było za słabe. Po wymianie panewek założyłem pompę hydrauliczną i sprężarka chodzi idealnie. Mam bułgarską, podobną do tej z linka. Kupiłem używaną na giełdzie za dwie dychy. Jak chcesz to załączę zdjęcia jak zrobiłem zawór przeciążeniowy. Napęd mam z oryginalnego pomocniczego koła pasowego sprężarki.
    http://www.alle


    Moderowany przez androot:

    Linki do aukcji. REGULAMIN!

  • #105 16 Cze 2008 07:54
    birol
    Poziom 9  

    Wiec tak. Ta spreżarka od ikarusa, ktora mam, ma wal podparty na łozyskach kulkowych. "Wlot" oleju jest z boku, powyzej walu, i wyglada jakby poprostu wpuszczal olej do komory korbowej, bo nie jest polaczony zadnym kanalem z wnetrzem. Ale za to ma cos jakby dozownik. Tzn, ze puszcza olej tylko w danej chwili. Na koncu tej dziwnej sruby, jest zaworek, ktory jest sterowany (wciskany) przez krzywke na wale silnika. Pozniej zrobie foty, bo musze kupic baterie do aparatu.

    Czyli twierdzisz, ze pompka jest nie potrzebna?
    Spreżarka w załozeniu ma nabijac zbiornik okolo 500L wiec bedzie musiala sie chwile pokrecic zanim go napompuje :) Zakładajac, ze jednak bede chcial tą pompke załozyc. Jakiego zasilacza mam szukac? Domyslam sie, ze chodzi o odpowiednie nateżenie. Tylko jakie powinno byc?

  • #106 16 Cze 2008 11:53
    kotweiler
    Poziom 16  

    birol napisał:
    Wiec tak. Ta spreżarka od ikarusa, ktora mam, ma wal podparty na łozyskach kulkowych. "Wlot" oleju jest z boku, powyzej walu, i wyglada jakby poprostu wpuszczal olej do komory korbowej, bo nie jest polaczony zadnym kanalem z wnetrzem. Ale za to ma cos jakby dozownik. Tzn, ze puszcza olej tylko w danej chwili. Na koncu tej dziwnej sruby, jest zaworek, ktory jest sterowany (wciskany) przez krzywke na wale silnika. Pozniej zrobie foty, bo musze kupic baterie do aparatu.

    Czyli twierdzisz, ze pompka jest nie potrzebna?
    Spreżarka w załozeniu ma nabijac zbiornik okolo 500L wiec bedzie musiala sie chwile pokrecic zanim go napompuje :) Zakładajac, ze jednak bede chcial tą pompke załozyc. Jakiego zasilacza mam szukac? Domyslam sie, ze chodzi o odpowiednie nateżenie. Tylko jakie powinno byc?


    W sprężarkach ze Stara, na czopach głównych, też są łożyska, ale walcowe, natomiast na korbowodach są panewki, które smarowane są olejem, ciśnieniowo. Myślę, że w twojej jest tak samo.
    Z pompą wody niepotrzebnie kombinujesz, według mnie lepsza jest z pralki lub zmywarki, zasilana na 220 Volt, moc około 80 wat. Pompuje wodę bardzo dobrze i do sprężarki w zupełności wystarcza. No i cena przystępna, nowa coś z 40 zł a używana 10 zł. Zobacz fotę, ta jest z zachodniej pralki i pompowałem nią wodę, przez kilka dni non stop, chodzi idealnie. Mam podobną pompkę wody, do tej co przedstawiłeś na linku. Zmierzyłem jej pobór prądu, bierze około 4 amper, wydajność 13 ltr/min, ciśnienie max 1.3 bara.

    Nowe życie kompresora olejowego

  • #107 16 Cze 2008 19:37
    birol
    Poziom 9  

    wiec tak:

    http://obrazki.elektroda.net/73_1213637100.jpg

    Na fotkach widac jak wyglada sruba, ktora doprowadzany jest olej.
    Jestem coraz bardziej pewien, ze ma za zadanie jedynie dozowanie odpowiedniej ilosci oleju. Wchodzi poprostu w korpus i w odpowiednim momencie (krzywka na wale, wciska widoczny wałeczek na koncu sruby, otwierajac doplyw oleju) wali olejem w 3 strony (tyle jest otworkow na obwodzie) i to wali chyba w blizej nie okreslonym kierunku, bo przeciez wystarczy odrobina roznicy w dokreceniu sruby i juz olej kierowany bedzie zupelnie inaczej. Widac na zdjeciu sprezarki miejsce w ktore sie ją wkreca i na dole otwor, ktorym olej sobie splywa z dna sprezarki.

    http://obrazki.elektroda.net/49_1213637157.jpg

    I nastepne pytanie. Jako ze jestem zupelnie zielony w kwestii elektryki i elektroniki. Odpowiedzcie mi prosze, co sie stanie, jesli chcialbym pod jeden ze stykow włącznika ciśnieniowego, podlaczyc wentylator i pompke, tak aby wlaczaly sie razem z silnikiem sprezarki? Problem w tym, ze silnik jest na 3 fazy a wentylator i pompka na 220. Moze jakis inny sposob ?Nowe życie kompresora olejowego

  • #108 16 Cze 2008 23:00
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Mozna podłaczyc tak jak piszesz. Podlaczasz do wylacznik 3 fazy ktore ida do silnika, do wentylatora i pompki podlaczasz sie pod jedna z faz i pod zero. Kiedy sprezarka nabije i sie odstawi wylaczy sie pompa i wentylator kiedy cisnienie spadnie zalaczy sie silnik a co za tym idzie pompa i wentylator.

  • #109 01 Sie 2008 16:13
    birol
    Poziom 9  

    Prace ida do przodu. Dostalem z pracy za symboliczne grosze, dosc duza niemiecka spręzarke. Ze zbiornikiem 400l

    Nowe życie kompresora olejowego



    Jako ze sama pompa jak na moje potrzeby jest stanowczo za duza i potrzebuje zbyt duzego silnika (wg tabliczki znamionowej, jesli dobrze zrozumialem i doczytalem 33kW) lezy sobie w kącie i czeka na swoja kolej. albo sie kiedys przyda, albo ja wyremontuje i sprzedam (co ciekawe, pompuje do 13atmosfer, wiec calkiem przyjemnie). W kazdym razie, zaadoptowalem dla siebie zbiornik. Poucinalem mocowania osi i podstawy sprezarki, przyspawalem nogi i zbiornik z poziomego, stal sie pionowym, z racji tego, ze bedzie mi zajmowal duzo mniej miejsca.

    Nowe życie kompresora olejowego



    Co do samej pompy, to tak jak pisalem wyzej, pompa od ikarusa plus silnik 3KW. Mam juz Oba kola pasowe, czekam az wytna mi laserem blache ktora bedzie podstawa tego wszystkiego i biore sie za skladanie. Problem tylko w tym, ze wejscie i wyjscie powietrza w głowicy, ma jakis dziwny gwint. Znalazlem jakis kruciec, ktory srednicą pasuje, ale ma inny skok gwintu. Trudno mi zmierzyc skok wewnetrzego gwintu grzebieniem, bo nie mam jak spojzec czy wzronik pokrywa sie z zarysem gwintu. Stąd moje pytanie, orientuje sie ktos jaki to moze byc gwint?

    http://img112.imageshack.us/my.php?image=7837131d41ddea0.jpg


    EDIT:

    Ok, uporałem sie z kruccami do glowicy. Podczasz sprzatania garazu, znalazlem przewody hydrauliczne do jakiegos rolniczego ustrojstwa i poodkrecalem od nich mufki, okazalo sie ze pasuja idealnie.

    A teraz tak jak obiecalem kiedys tam wczesniej, foty mojej wyremontowanej sprezarki. Duzy wklad w jej obecny wyglad, ma moj ojciec, napracowal sie przy tym rowniez niezle, bo jak ją kupielm, byla w stanie, jak ta z pierwszej strony.

    Nowe życie kompresora olejowego

    Nowe życie kompresora olejowego

    Nowe życie kompresora olejowego

  • #110 18 Sie 2008 20:13
    vw_golfik
    Poziom 9  

    Witam, jako że zastanawiam się nad zrobieniem kompresora, butlę posiadam, sam kompresor również, mam pytanie odnośnie włącznika i zaworu bezpieczeństwa, ostatnio na targu zakupiłem cały włącznik taki jak jest w tych kompresorach chińskich, tj. włącznik, zawór i manometry w jednym i moje pytanie brzmi następująco czy do tego włącznika mogę zastosować jedynie silnik jednofazowy czy można również zastosować 3-fazowy? i nie będzie większego problemu, i jaki min. silnik muszę zastosować do sprężarki, niestety nie mam żadnej tabliczki na niej, jutro postaram się zrobić foto może ktoś będzie wiedział co to za model itp. Dzięki z góry za informacje, Pozdrawiam

  • #111 14 Wrz 2008 21:03
    bizon_126
    Poziom 27  

    bez zdjęć trudno duzo powiedzieć ale od 1 kw w góre

  • #112 31 Paź 2008 16:49
    wojciech_marchel
    Poziom 15  

    mam pytanko czy ten olej z naczynka nadmiarowego w jakiś sposób spływa grawitacyjnie do kompresora czy trzeba go poprostu dolewć ??

  • #113 02 Lis 2008 20:12
    overrun
    Poziom 8  

    Witam, również chcę zbudować kompresor na bazie sprężarki od ursusa. Mam dwa pytanka:
    1. czy podłączenie wyjścia od sprężarki(sprężone powietrze) i wyjścia z butli pod trójnik to dobry pomysł (kolega wczesniej ma takie rozwiązanie Witek 17 lat.) czy to przypadkiem nie będzie skutkowało znacznym wahaniem ciśnienia? i żeby temu zapobiec nie powinno umieścić się tych wejść w znacznej odległości?
    2. ta sprężarka ma słabe zawory (blaszkowe), jakie dodatkowe zawory zwrotne mogę zastosować?

  • #114 05 Lis 2008 21:10
    bizon_126
    Poziom 27  

    z wachaniami nie powinno byc problemu ale gorące powietrze zamiast leciec do butli będzie pompowane do węża a potem do np.koła
    do zabezpieczenia nadaje sie zawór bezbieczeństa od ursusa [2 w jednym zawór bezpieczeństwa i zwrotny] sam takiego używam lub taki z wodociągów 1/2 cala lub większy tylko w drugim przypadku nie zgadzają sie gwinty

  • #115 15 Sty 2009 19:32
    88kamyczek
    Poziom 10  

    Witam. Mam małe pytanie. Może mi ktoś powiedzieć co to za model sprężarki? Mam taką samą jak kolega birol i poszukuje do niej pierścionków. Problem jest nawet z samym zakupem bo nie wiem gdzie to można dostać.

    Dzięki za pomoc...

    Nowe życie kompresora olejowego

  • #116 31 Sty 2009 23:15
    Ober1991
    Poziom 2  

    Witam zrobiłem sprężarke do smarowania wykorzystałem pompe wspomagania od passata ale daje za duże ciśnienie ok 8at. potrzebne mi jest max3 nie da się niczym zredukowac tego ciśnienia potrzebna mi jest jakaś taka nie droga pomóżcie.. ;)

  • #117 01 Lut 2009 15:47
    kotweiler
    Poziom 16  

    Ober1991 napisał:
    Witam zrobiłem sprężarke do smarowania wykorzystałem pompe wspomagania od passata ale daje za duże ciśnienie ok 8at. potrzebne mi jest max3 nie da się niczym zredukowac tego ciśnienia potrzebna mi jest jakaś taka nie droga pomóżcie.. ;)


    Pompa wspomagania ma zawór ciśnieniowy, wystarczy odkręcić zaślepkę i wymienić sprężynę na słabszą lub skrócic (obciąć) oryginalną.
    Jak masz sprężarkę dwucylindrową ze smarowaniem zasilanym z przodu sprężarki, to zrób ciśnienie minimum 4-4.5 atm, przy niższym ciśnienieniu wysiada druga panewka na wale.
    Wspomnę jeszcze, że należy założyć filtr oleju.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    88kamyczek napisał:
    Witam. Mam małe pytanie. Może mi ktoś powiedzieć co to za model sprężarki? Mam taką samą jak kolega birol i poszukuje do niej pierścionków. Problem jest nawet z samym zakupem bo nie wiem gdzie to można dostać.


    W razie jakbyś nie mógł dokupić pierścieni, to można dorobić w firmie
    TOMRING Jarochowskiego 63; 60-248 Poznań tel (061)866 57 93.
    Kiedyś dorabiałem u nich pierścienie do silnika zaburtowego, dwusuwowego MERCURY MARINER.
    W moim przypadku, wysyłałem tłoki razem z pierścieniami, w celu dopasowania szerokości pierścienia do rowka w tłoku.

  • #118 01 Lut 2009 20:32
    Ober1991
    Poziom 2  

    dzięki wielkie za odpowiedź a mam jeszcze jedno pytanie jaki filtr oleju założyc żeby był najtańszy i najlepszy.. Do do budowy kompresora wykorzystałem spężarki stara 200 z centralnym smarowaniem i właśnie do tego potrzebne mi było smarowanie które zrobiłem wykorzystując starą pompe wspomagania...

  • #119 05 Lut 2009 14:11
    diego2885
    Poziom 10  

    Hm...fajne te kompresory ja tez buduje kompresor wyjdzie cos z tego ????...rzucie okiem na czesci...


    Nowe życie kompresora olejowego

    Nowe życie kompresora olejowego

    Nowe życie kompresora olejowego




    jaszczur1111 napisał:
    Ja bym się nie przejmowal tak bardzo atestami.A poza tym skąd te 4 atm?
    W mojej instalacji hydroforowej jest 3.5 do 5.A zbiornik jest bardzo gruby i myślę że wytrzyma spokojnie 10 atm.A dla bezpieczeństwa można by go zakopać.
    Ale przeciez jak zakopiesz to ci go wtedy tak nie rozzadzi .......czy zle mysle ?? Chuba niechcesz trzymac caly czas zakopanej sprezarki pod ziemia a jak go wyciagniesz i napompujesz to wwtedy moze rozerwac.

  • #120 05 Lut 2009 14:14
    life27
    Poziom 15  

    Butle trzeba zaspawać :)

    a co do sprężarki to warto ją rozkręcić i przeczyścić (widać że była piaskowana), jedno ziarenko piasku w cylindrze może zrobić niezłą rysę na gładzi cylindrów.

    Rozebrać przeczyścić i przemyć, montować, odpalać i pochwalić się jej pracą, widzę że dwutłokowa jest sprężareczka

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty