X

OPEL ASTRA II (G) 2.0 DTI 16V 101 KM. MIGAJ。E 名IATx

11 Sep 2007 08:22 PApaweljaknic
  • #1 11 Sep 2007 08:22
    paweljaknic
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam auto jak w opisie i zauwa篡貫m 瞠 gdy odpalam zimny silnik, gdy auto sta這 powy瞠j 12 godzin nieodpalane to zaraz po uruchomieniu silnika wszystkie 鈍iate趾a (drogowe, o鈍ietlenia deski ro寮zielczej, oswietlenia kabiny itp) migaja w dosc wysokiej czestotliwosci. Po oko這 5 min migania ust瘼uj i juz jest normalnie. Zaraz po uruchomieniu silnika miganiu towarzysz piski z pod maski silnika.... w豉snie z okolic alternatora....co radzic? co robic?
  • #2 11 Sep 2007 08:36
    szwagros
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Podaj napi璚ie na akumulatorze gdy silnik jest zimny, i jak to napi璚ie zmienia si w czasie tych 5 minut.
    Pozdrawiam
  • #3 11 Sep 2007 15:46
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tak si dzieje je瞠li jest zamontowany alternator Bosch, zobacz czy efekt wyst瘼uje jak masz skr璚one do oporu ko豉.
    Chodzi o to aby obci捫y uk豉d pomp wspomagania.
  • #4 11 Sep 2007 23:59
    paweljaknic
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam:) znaczy sie je郵i chodzi o skr璚one ko豉 do oporu to tak jest ze 軼iemniaj sie wszystkie 鈍iat豉 niezale積ie czy silnik jest ciep造 czy zimny.... wko鎍u to jakies tam obci捫enie a jesli chodzi o te warto軼i napi璚 to jutro rano zmierze i napisze. Pozdrawiam
  • #5 12 Sep 2007 00:56
    cardiag
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    sprawdzic naciag i stan paska, poza tym mase na silniku. Niekiedy pomaga tu wymiana regulatora napiecia.
  • #6 12 Sep 2007 08:14
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Ja podejrzewam koniec akumulatora. Po d逝窺zym postoju i uruchomieniu silnika akumulator ma niskie napi璚ie i pobiera du穎 pr康u czyli mocy. Regulator pr鏏uje ingerowa aby zapobiec kl瘰ce. Du瞠 obci捫enie powoduje piszczenie paska nap璠owego.
  • #7 12 Sep 2007 12:19
    paweljaknic
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam. Dzisiaj rano po鈍i璚i貫m chwilke i pomie篡貫m napi璚ia. Mianowicie:

    1.Napi璚ie akumulatora przed za陰czeniem silnika (po nocy) 12,27 V
    2. Napi璚ie akululatora (zmiana napi耩) zaraz po uruchomieniu silnika (zimny silnik) BEZ obci捫enia: 13,89-14,28 V
    3. Napi璚ie (zmiany napi耩) zaraz po uruchomieniu silnika (zimny silnik) Z DU玆M obci捫eniem 12,24-12,28 V
    4. Napi璚ie (zmiany napi耩) po up造wie oko這 5 min (鈍iat豉 przesta造 juz migota) 14,30-14,35 (bez obi捫enia) 14,22 z zapalonymi 鈍iat豉mi drogowymi.
    5. Napi璚ie akululatora po wy陰czeniu ciep貫go silnika 12,53 V


    "Akululator" to taka maszyna do usypiania?
  • #8 13 Sep 2007 07:30
    szwagros
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Akumulator do wymiany.
    Pozdrawiam
  • #9 13 Sep 2007 11:48
    gordon1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Od豉cz swiece zarowe najprosciej zdjac wtyczki z nich i sprawdz czy dalej swiat豉 migaja .Uk豉d grzania swiec dzia豉 nawet po rozruchu w celu dogrzania silnika i wlasnie wtedy podaje prad pulsacyjnie i mozna to zauwazyc po migajacych swiat豉ch , uk豉d grzania swiec powinien sie w豉czyc dopiero przy niskich temperaturach i moze tu jest problem i swiece w豉czaja sie przy kazdym rozruchu .Moze byc uszkodzony sterownik swiec zarowych.
  • #10 13 Sep 2007 13:55
    paweljaknic
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    mo瞠 zaczne od podpi璚ia innego akumulatora ...:) mysle ze to nie ten sterownik. A ile takie cus kosztuje w ogole??? jaki akumulator polecacie ?
  • #11 13 Sep 2007 14:44
    gordon1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Watpie ze wymiana aku cos ci da , sprawdz to grzanie swiec a jak to nic nie wyjasni to od豉cz alternator i zobacz czy bez 豉dowania masz to migotanie jesli nie bedzie znaczy ze problem z alternatorem albo na po豉ceniu alternator aku.
  • #12 13 Sep 2007 16:41
    golfkiller
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    A ja Ci powiem Co jeszcze zobacz u mnie tak sie Dzialo w Vw golf sprawdz stan szczotek na alternatorze albo samoregolator tam moze byc przyczyna :D
  • #13 13 Sep 2007 18:30
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tak prawd powiedziawszy to nie wiadomo co jest przyczyn, par razy mierzy貫m si z problemem i stwierdzi貫m 瞠 chyba tak ma by.
    Zawsze to wyst瘼uje gdy jest zamontowany alternator Bosch, przy Delphi tego nie ma.
    Wydaje mi si 瞠 dzia豉 jakie zabezpieczenie przed poborem zbyt du瞠go pr康u z alternatora.
    Czasami chwilowe mrugni璚ie 鈍iat豉mi powoduje gwa速owny spadek napi璚ia i p造nny wzrost.
  • #14 13 Sep 2007 19:05
    goldwinger
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda
    Helpful post? (0)
    przy obci捫eniu wspomaganiem spada nawet do oko這 12-12,2V, chyba faktycznie tak musi by, ale z tym mruganiem to wygl康a na diody
  • #15 21 Sep 2007 22:18
    abab24
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    No nareszczcie jeden co ma poj璚ie.Typowy objaw uszkodzonej diody prostowniczej w alternatorze, pewnie zimny lut.Przy takim uszkodzeniu alternatora w instalacjy p造nie pr康 przemienny i wszystko mruga. Po nagrzaniu si kt鏎a z di鏚 za豉puje i wszystko wraca do normy, ale na d逝go to nie wystarczy.Musisz wymieni ca陰 p造tk prostownicz alternatora.
    Tak na marginesie to ju my郵a貫m 瞠 ci ZNAWCY z powy瞠j ka膨 Ci kupi nowy samoch鏚
    Andrzej
  • #16 22 Sep 2007 08:44
    Removed
    Helpful post? (0)
    abab24 wrote:
    instalacjy p造nie pr康 przemienny

    Wiesz co piszesz?

    abab24 wrote:
    Po nagrzaniu si kt鏎a z di鏚 za豉puje i wszystko wraca do normy,


    To pewnie kt鏎a z diod ma lichy ga幡iczek-nie w陰cza jej ssania :)
    Cz這wieku, id z tymi bzdetami na jakie forum typu "autok帷ik"
  • #17 22 Sep 2007 09:53
    szwagros
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    paweljaknic wrote:
    1.Napi璚ie akumulatora przed za陰czeniem silnika (po nocy) 12,27 V
    5. Napi璚ie akumulatora po wy陰czeniu ciep貫go silnika 12,53 V

    Uwa瘸cie 瞠 ten akumulator jest sprawny ?
    paweljaknic: pr鏏owa貫 podmiany ?

    Pozdrawiam
  • #18 22 Sep 2007 09:57
    paweljaknic
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    no w陰snie nie bardzo bo wiekszosc znajomych ma autka z silnikiem 1.0, 1,2 i to benzyniaki i akumy maja po 35-45 ..... i nie wiem czy taki wystarczy ? u mnie jest na standardzie 72 chyba ... albo 68 jakos tak.
  • #19 22 Sep 2007 10:02
    szwagros
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Tu w sumie bardziej chodzi o pr康 rozruchowy, z regu造 im wi瘯sza pojemno嗆 tym wi瘯szy pr康, ale na pr鏏 mo瞠sz podmieni. Ostatnio za這篡貫m aku 44Ah do Jetty 1,6TD i je寮zi ponad tydzie bez problemu.
  • #20 22 Sep 2007 11:09
    paweljaknic
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdzilem ... ten co mam to ma 70 Ah i 680 pr康u rozruchowego, ale i tak moim zdaniem cos jest nie tak z alternatorem.... wydaje mi sie takjaby cos w regulatorze napiecie nie tak bylo....
  • #21 23 Sep 2007 09:21
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    je郵i pulsacje napi璚ia nie s spowodowane cyklicznym za陰czaniem si 鈍iec 瘸rowych (mo瞠 tak by) to wymie regulator napi璚ia (sprawd stan pier軼ieni 郵izgowych)
  • #22 23 Sep 2007 21:12
    abab24
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Szkoda,瞠 nie chcesz skorzysta z moich rad.A te docinki pod moim adresem traktuj z u鄉iechem ,poniewa prowadz warsztat elektromechaniczny i wiem co pisz. A wszystkie te porady to fantazje ma這lat闚, kt鏎zy my郵 ,瞠 co wiedz.Alternator to maszyna pr康u przemiennego i to w dodatku tr鎩fazowego.Po drodze jest prostownik diodowy , a nast瘼nie regulator napi璚ia. Logiczne, je瞠li jedna z di鏚 prostowniczych jest uszkodzona to w obwodzie p造nie pr康 przemienny ( no nie do ko鎍a tak jest ), ale to wystarczy na pulsacje w instalacji.Dzi瘯uj za wys逝chanie mojego wyk豉du, ale dalej nie b璠zie bo nie ma nic za darmo. A Ciebie prosz Kolego o podzi瘯owania jak dotrzesz do wymiany di鏚.Andrzej
  • #23 23 Sep 2007 21:39
    paweljaknic
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    hmmm sam sie za to pewnie nie wezm:P ... bo jeszcze cos zchrzanie... ale dzieki :) aaa tak na marginesie to ile mo瞠 kosztowac wymiana czegos takiego w serwisie ? (cz窷ci + robocizna) i czy to jest konieczne? je盥ze juz prawie rok z takim efektem i sie przyzwyczai貫m :)
  • #24 24 Sep 2007 07:55
    Removed
    Helpful post? (0)
    abab24 wrote:
    Alternator to maszyna pr康u przemiennego i to w dodatku tr鎩fazowego.Po drodze jest prostownik diodowy , a nast瘼nie regulator napi璚ia. j


    Acha, to z prostownika pr康 p造nie poprzez regulator i z regulatora na akumulator :)
    A mo瞠 kolego sympatyczny zapyta by czy on tam ma alternator Delphi lub Bosch :)
  • #25 24 Sep 2007 08:30
    zuczysko
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Kolego elektrik kolega abab24 napewno wie 瞠 pr康 nie p造nie przez reg.na akumul.Piszesz 瞠 zmierzy貫 si z tym problemem,ale czy wymienia貫 te diody czy tylko w teori sie mierzy貫?Zamiast si k堯ci i popisywa mo積a by koleg闚 z serwis闚 opla podpyta.Pozdrawiam.
  • #26 24 Sep 2007 09:59
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Piszecie panowie takie g逝poty 瞠 a si czytac nie chce. Dopuki auto nie ma problem闚 z zapalaniem, to nie ma potrzeby wymiany akumulatora. Mrygaj帷e 鈍iat豉 w samochodzie z alternatorem Boscha to nie tylko w Oplu - w Octawi te tak mam i auto je寮zi.
    :arrow:Do fachowca kt鏎y twierdzi 瞠 ma warsztat elektromechaniczny - cz瘰totliwo嗆 pr康u w alternatorze wynosi od kilkuset HZ do kilku kHZ, tak 瞠 nawet przy przerwie w obu diodach jednej fazy pomimo istnienia przebiegu gasnacego na wyj軼iu nie b璠ziesz cz這wieku widzia migotania - bezw豉dno嗆 oka ludzkiego powoduje 瞠 nie widzisz migotania o cz瘰totliwo嗆 wiekszej ni 50Hz - podstawy panie kolego.
    :arrow:Do moderatora Elektrit - nie uwa瘸 kolega 瞠 czas zamkn望 w徠ek ?, nied逝go zaczn sie pojawia teorie 瞠 silniczek krokowy trzeba wyczy軼i.
    :arrow:A do za`這篡ciela w徠ku - dopuki auto Ci odpala, nie przepala 瘸r闚ek itd, to nie ma powodu do grzebania w instalacji elektrycznej pojazdu.
  • #27 24 Sep 2007 10:02
    paweljaknic
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    i o to mi w豉snie chodzilo :) dzieki :) czas zako鎍zyc:) pozdrawiam
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products