Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

OPEL ASTRA II (G) 2.0 DTI 16V 101 KM. MIGAJĄCE ŚWIATŁA

paweljaknic 11 Wrz 2007 08:22
  • #1 11 Wrz 2007 08:22
    paweljaknic
    Poziom 10  

    Witam. Mam auto jak w opisie i zauważyłem że gdy odpalam zimny silnik, gdy auto stało powyżej 12 godzin nieodpalane to zaraz po uruchomieniu silnika wszystkie światełka (drogowe, oświetlenia deski roździelczej, oswietlenia kabiny itp) migaja w dosc wysokiej czestotliwosci. Po około 5 min migania ustępują i juz jest normalnie. Zaraz po uruchomieniu silnika miganiu towarzyszą piski z pod maski silnika.... własnie z okolic alternatora....co radzic? co robic?

  • #2 11 Wrz 2007 08:36
    szwagros
    Poziom 28  

    Podaj napięcie na akumulatorze gdy silnik jest zimny, i jak to napięcie zmienia się w czasie tych 5 minut.
    Pozdrawiam

  • #3 11 Wrz 2007 15:46
    Usunięty
  • #4 11 Wrz 2007 23:59
    paweljaknic
    Poziom 10  

    witam:) znaczy sie jeśli chodzi o skręcone koła do oporu to tak jest ze ściemniają sie wszystkie światła niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny.... wkońcu to jakies tam obciążenie a jesli chodzi o te wartości napięc to jutro rano zmierze i napisze. Pozdrawiam

  • #5 12 Wrz 2007 00:56
    cardiag
    Poziom 30  

    sprawdzic naciag i stan paska, poza tym mase na silniku. Niekiedy pomaga tu wymiana regulatora napiecia.

  • #6 12 Wrz 2007 08:14
    mczapski
    Poziom 38  

    Ja podejrzewam koniec akumulatora. Po dłuższym postoju i uruchomieniu silnika akumulator ma niskie napięcie i pobiera dużo prądu czyli mocy. Regulator próbuje ingerować aby zapobiec klęsce. Duże obciążenie powoduje piszczenie paska napędowego.

  • #7 12 Wrz 2007 12:19
    paweljaknic
    Poziom 10  

    Witam. Dzisiaj rano poświęciłem chwilke i pomieżyłem napięcia. Mianowicie:

    1.Napięcie akumulatora przed załączeniem silnika (po nocy) 12,27 V
    2. Napięcie akululatora (zmiana napięć) zaraz po uruchomieniu silnika (zimny silnik) BEZ obciążenia: 13,89-14,28 V
    3. Napięcie (zmiany napięć) zaraz po uruchomieniu silnika (zimny silnik) Z DUŻYM obciążeniem 12,24-12,28 V
    4. Napięcie (zmiany napięć) po upływie około 5 min (światła przestały juz migotać) 14,30-14,35 (bez obiążenia) 14,22 z zapalonymi światłami drogowymi.
    5. Napięcie akululatora po wyłączeniu ciepłego silnika 12,53 V


    "Akululator" to taka maszyna do usypiania?

  • #8 13 Wrz 2007 07:30
    szwagros
    Poziom 28  

    Akumulator do wymiany.
    Pozdrawiam

  • #9 13 Wrz 2007 11:48
    gordon1
    Poziom 14  

    Odłacz swiece zarowe najprosciej zdjac wtyczki z nich i sprawdz czy dalej swiatła migaja .Układ grzania swiec działa nawet po rozruchu w celu dogrzania silnika i wlasnie wtedy podaje prad pulsacyjnie i mozna to zauwazyc po migajacych swiatłach , układ grzania swiec powinien sie właczyc dopiero przy niskich temperaturach i moze tu jest problem i swiece właczaja sie przy kazdym rozruchu .Moze byc uszkodzony sterownik swiec zarowych.

  • #10 13 Wrz 2007 13:55
    paweljaknic
    Poziom 10  

    może zaczne od podpięcia innego akumulatora ...:) mysle ze to nie ten sterownik. A ile takie cus kosztuje w ogole??? jaki akumulator polecacie ?

  • #11 13 Wrz 2007 14:44
    gordon1
    Poziom 14  

    Watpie ze wymiana aku cos ci da , sprawdz to grzanie swiec a jak to nic nie wyjasni to odłacz alternator i zobacz czy bez ładowania masz to migotanie jesli nie bedzie znaczy ze problem z alternatorem albo na połaceniu alternator aku.

  • #12 13 Wrz 2007 16:41
    golfkiller
    Poziom 9  

    A ja Ci powiem Co jeszcze zobacz u mnie tak sie Dzialo w Vw golf sprawdz stan szczotek na alternatorze albo samoregolator tam moze byc przyczyna :D

  • #13 13 Wrz 2007 18:30
    Usunięty
  • #14 13 Wrz 2007 19:05
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    przy obciążeniu wspomaganiem spada nawet do około 12-12,2V, chyba faktycznie tak musi być, ale z tym mruganiem to wygląda na diody

  • #15 21 Wrz 2007 22:18
    abab24
    Poziom 13  

    No nareszczcie jeden co ma pojęcie.Typowy objaw uszkodzonej diody prostowniczej w alternatorze, pewnie zimny lut.Przy takim uszkodzeniu alternatora w instalacjy płynie prąd przemienny i wszystko mruga. Po nagrzaniu się któraś z diód załapuje i wszystko wraca do normy, ale na długo to nie wystarczy.Musisz wymienić całą płytkę prostowniczą alternatora.
    Tak na marginesie to już myślałem że ci ZNAWCY z powyżej każą Ci kupić nowy samochód
    Andrzej

  • #16 22 Wrz 2007 08:44
    Usunięty
  • #17 22 Wrz 2007 09:53
    szwagros
    Poziom 28  

    paweljaknic napisał:
    1.Napięcie akumulatora przed załączeniem silnika (po nocy) 12,27 V
    5. Napięcie akumulatora po wyłączeniu ciepłego silnika 12,53 V

    Uważacie że ten akumulator jest sprawny ?
    paweljaknic: próbowałeś podmiany ?

    Pozdrawiam

  • #18 22 Wrz 2007 09:57
    paweljaknic
    Poziom 10  

    no włąsnie nie bardzo bo wiekszosc znajomych ma autka z silnikiem 1.0, 1,2 i to benzyniaki i akumy maja po 35-45 ..... i nie wiem czy taki wystarczy ? u mnie jest na standardzie 72 chyba ... albo 68 jakos tak.

  • #19 22 Wrz 2007 10:02
    szwagros
    Poziom 28  

    Tu w sumie bardziej chodzi o prąd rozruchowy, z reguły im większa pojemność tym większy prąd, ale na próbę możesz podmienić. Ostatnio założyłem aku 44Ah do Jetty 1,6TD i jeździł ponad tydzień bez problemu.

  • #20 22 Wrz 2007 11:09
    paweljaknic
    Poziom 10  

    sprawdzilem ... ten co mam to ma 70 Ah i 680 prądu rozruchowego, ale i tak moim zdaniem cos jest nie tak z alternatorem.... wydaje mi sie takjaby cos w regulatorze napiecie nie tak bylo....

  • #21 23 Wrz 2007 09:21
    kwok
    Poziom 38  

    jeśli pulsacje napięcia nie są spowodowane cyklicznym załączaniem się świec żarowych (może tak być) to wymień regulator napięcia (sprawdź stan pierścieni ślizgowych)

  • #22 23 Wrz 2007 21:12
    abab24
    Poziom 13  

    Szkoda,że nie chcesz skorzystać z moich rad.A te docinki pod moim adresem traktuję z uśmiechem ,ponieważ prowadzę warsztat elektromechaniczny i wiem co piszę. A wszystkie te porady to fantazje małolatów, którzy myślą ,że coś wiedzą.Alternator to maszyna prądu przemiennego i to w dodatku trójfazowego.Po drodze jest prostownik diodowy , a następnie regulator napięcia. Logiczne, jeżeli jedna z diód prostowniczych jest uszkodzona to w obwodzie płynie prąd przemienny ( no nie do końca tak jest ), ale to wystarczy na pulsacje w instalacji.Dziękuję za wysłuchanie mojego wykładu, ale dalej nie będzie bo nie ma nic za darmo. A Ciebie proszę Kolego o podziękowania jak dotrzesz do wymiany diód.Andrzej

  • #23 23 Wrz 2007 21:39
    paweljaknic
    Poziom 10  

    hmmm sam sie za to pewnie nie wezmę:P ... bo jeszcze cos zchrzanie... ale dzieki :) aaa tak na marginesie to ile może kosztowac wymiana czegos takiego w serwisie ? (części + robocizna) i czy to jest konieczne? jeżdze juz prawie rok z takim efektem i sie przyzwyczaiłem :)

  • #24 24 Wrz 2007 07:55
    Usunięty
  • #25 24 Wrz 2007 08:30
    zuczysko
    Poziom 14  

    Kolego elektrik kolega abab24 napewno wie że prąd nie płynie przez reg.na akumul.Piszesz że zmierzyłeś się z tym problemem,ale czy wymieniałeś te diody czy tylko w teori sie mierzyłeś?Zamiast się kłócić i popisywać można by kolegów z serwisów opla podpytać.Pozdrawiam.

  • #26 24 Wrz 2007 09:59
    robokop
    Moderator Samochody

    Piszecie panowie takie głupoty że aż się czytac nie chce. Dopuki auto nie ma problemów z zapalaniem, to nie ma potrzeby wymiany akumulatora. Mrygające światła w samochodzie z alternatorem Boscha to nie tylko w Oplu - w Octawi też tak mam i auto jeździ.
    :arrow:Do fachowca który twierdzi że ma warsztat elektromechaniczny - częstotliwość prądu w alternatorze wynosi od kilkuset HZ do kilku kHZ, tak że nawet przy przerwie w obu diodach jednej fazy pomimo istnienia przebiegu gasnacego na wyjściu nie będziesz człowieku widział migotania - bezwładność oka ludzkiego powoduje że nie widzisz migotania o częstotliwość wiekszej niż 50Hz - podstawy panie kolego.
    :arrow:Do moderatora Elektrit - nie uważa kolega że czas zamknąć wątek ?, niedługo zaczną sie pojawiać teorie że silniczek krokowy trzeba wyczyścić.
    :arrow:A do za`łożyciela wątku - dopuki auto Ci odpala, nie przepala żarówek itd, to nie ma powodu do grzebania w instalacji elektrycznej pojazdu.

  • #27 24 Wrz 2007 10:02
    paweljaknic
    Poziom 10  

    i o to mi własnie chodzilo :) dzieki :) czas zakończyc:) pozdrawiam