X
  • #1 17 Nov 2003 13:25
    pezet
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Czesc, nadchodzi zima i coraz czesciej zachodzi potrzeba odpalania auta z gaznikiem na benzynie! Mozna ta koniecznosc poninac stosujac dodatkowe (chwilowe) ogrzewanie komory wodnej reduktora lpg. Czy ktos moze mi powiedziec czy swieca zarowa do diesla mogla by to zadanie spelnic czy moze by ja trafilo!!??
  • #2 17 Nov 2003 14:03
    remot
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    ¦wiece żarowe nie s± przystosowane do pracy w jakim¶ płynie. To chyba sie nie uda.Niemniej jednak też jestem zainteresowany tym tematem.Poczekajmy na inne odpowiedzi
  • #3 17 Nov 2003 15:08
    mojomax
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    pezet wrote:
    Czesc, nadchodzi zima i coraz czesciej zachodzi potrzeba odpalania auta z gaznikiem na benzynie! Mozna ta koniecznosc poninac stosujac dodatkowe (chwilowe) ogrzewanie komory wodnej reduktora lpg. Czy ktos moze mi powiedziec czy swieca zarowa do diesla mogla by to zadanie spelnic czy moze by ja trafilo!!??


    pomysł na prawdę ciekawy, sam o czym¶ takim myslałem, jednak jest mały problem - do czasu kiedy płyn chłodniczy się nie nagrzeje - będzie chłodził podgrzewany przez ciebie parownik.

    sam my¶lałem o zamontowaniu jakiej¶ grzałki w przewodzie cieczy chłodniczej przy parowniku.
  • #4 17 Nov 2003 15:10
    vymiathatch
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    panowie to by musialo byc cos na zasadzie grzałki bo swieca zarowa to na pewno nie bedzie dzialac. kiedys sie sam z takim czyms meczylem ale temat jest ciezki bo trzeba by ogrzac wode w hlodnicy a nie tylko w reduktorze a wody tej jest troszke za duzo a wszelkiedo rodzaju grzalki na 12v sa troche za male na takie numery.
  • #5 18 Nov 2003 08:40
    Bartosz Łuczak
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Nie do końca się zgadzam z tym, że trzeba ogrzewać wode w całej chłodnicy przecież jest takie dobrodziejstwo jak termostat, który odcina nam obieg przez chłodnicę do czasu, aż samochód nie osi±gnie wła¶ciwej temp.. Ja kiedy¶ zastanawiałem się nad zrobieniem czego¶ takiego, ale uruchamianego z dodatkowego programowalnego przycisku w alarmie. Wystarczyło by będ±c jeszcze w domu, wł±czyć podgrzewanie parownika i po kilku minutach mamy już podgrzany płyn i możemy spokojnie jechać. Bezwładno¶ć cieplna parownika pozwoliła by na utrzymanie przez odpowiednio długi okres min. tem. gazu., czyli do czasu aż silnik nie rozgrzeje płynu (powyżej 15 st. C) a nie trwa to więcej niż max. 3 min. nawet przy mrozie. ( w małym obiegu chłodzenia ilo¶ć płynu jest naprawde niewielka a jego ogrznie nie trwa długo) :?

    ===============================================

    Wysłany: 18 Lis 2003 08:45

    --------------------------------------------------------------------------------

    No i jeszcze jedno, pomysł z podgrzeaniem wody lub też oleju w silnikach samochodowych nie jest nowy, w krajach gdzie ¶rednia temperatura jest dużo niższa od ¶redniej w Polsce takie urz±dzenia s± ogólnie stosowanie i dostępne. Przypomniałem sobie także o tym, że niektóre drogie samochody maj± co¶ w rodzaju WEBASTO na piota - to jest dopiero dobry pomysł, wychdzimy z domu a na samochodzie ani kawałka lodu a w ¶rodku ciepluto

    post ł±czony z dwóch pisanych jeden pod drugim - Regulamin !!! [R]
  • #6 18 Nov 2003 08:49
    pezet
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sluchajcie sa swiece zarowe tzw. agrawkowe do np. mb 200d jak sie niemyle i one powinny wytrzymac, raczej. Jeszcze nie sprawdzalem.Tylko maja duza wade- sa za duze!! Co do nagrzania calej wody w ukladzie to tylko moze to zrobic ogrzewanie typy hydroniik od eberspaechera lub webasto, obydwa kosztuja 5000 pln nowe. Ale przeciez wystarczy tylko podgrzac sam parownik nawet na chwile pierwszego startu, a zeby ciepla woda nie uciekla trzeba zastosowac elektro zawor, wystarczy jeden,na 12v lub 24v (tez sie otworzy). I to tyle co do elementow wykonawczych, teraz jakis maly sterownik lub przekaznik czasowy i po klopocie! Tylko zeby swieca wytrzymala bo trzeba na nia zrobic dziure w parowniku :( i... moze byc klapa!!!
  • #7 19 Nov 2003 07:24
    ladamaniac
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    A może spróbować "jeża" Takie ustrojstwo było (jest???) montowane w niektórych samochodach w kolektorze dolotowym do podgrzewania mieszanki gdy silnik jest zimny pod wtryskiwaczem.
  • #8 19 Nov 2003 10:18
    pezet
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mozna sprobowac z tym jezem ale chyba bedzie za duzy
  • #9 19 Nov 2003 10:39
    DAREK M
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Niemcy swego czasu w byłym NRD mieli grzałki do podgrzewania samochodów ciężarowych. Grzałka była wstawiona w obieg układu chłodzenia i urzymywała stał± tęperaturę a kierowca rzychodz±c rano miał ciepły silnik. jedyny do¶ć poważny mankament to to że grzałki te były pod 220V.
  • #10 19 Nov 2003 16:22
    gulgot
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Z tego co sie orientuje to w silnikach sa dwa obiegi cieczy chlodzacej - maly i duzy. Obiegami steruje termostat. Maly obieg zamyka sie w bloku silnika (i w nagrzewnicy- nie jestem pewien czy we wszystkich autach jest tak samo). Duzy obieg otwiera sie po osiagnieciu przez silnik odpowiedzniej temperatury 70-80'C. Tak wiec jesli przez reduktor przeplywa ciecz przy zimnym silniku znaczy to ze przacuje on na malym obiegu i mozna zastosowac do podgrzewania 1 lub 2 swiece zarowe. Nie widze przeciwwskazan zeby swiece pracowaly w cieczy.
    Pozdrawiam
  • #11 19 Nov 2003 19:59
    Removed
    Helpful post? (0)
    Szkoda że nikt nie wpomniał o tym że można parownik opatulić jak±¶ warstw± izoluj±c± od otoczenia.Na nic grzanie waszymi wynalazkami jak spor± czę¶ć ciepła odda on przez scianki na zewn±trz.
  • #12 19 Nov 2003 22:34
    jarek3
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    W parowniku gaz z fazy ciekłej przechodzi w fazę gazow±. Jeżeli kto¶ uważał na lekcji fizyki to wie że do tej przemiany potrzeba dużo ciepła.
    Pobierane jest ono z otoczenia - czyli w parowniku ze ¶cianek. Sam miałem kilka przypadków zamrożenia parownika (7mm szronu) przez zbyt szybkie przeł±czenie na gaz. W±tpię, by ¶wiece żarowe dostarczyły tyle ciepła do ogrzania odparowuj±cego gazu.
  • #13 20 Nov 2003 21:28
    ertes232
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    opatuliłem parownik najpierw foli± aluminiow± a następnie wełn± mineraln±, efakt jest taki że bardzo mało czasu potrzeba aby parownik złapał trochę ciepła ( sam prawie nie oddaje) i szybko przechodzę na gaz.
    pozdr.
  • #14 20 Nov 2003 21:28
    stadeks
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ciekawa literatura-od 9 lat palę silnik lato,zima na gazie nawet przy minus 20 stopni i niestosuję podgrzewania ekstra.Przy sprawnym termostacie,dobrze napełnionym układzie chłodzenia oraz zachowuj±c rozs±dek/czytaj lekk± nogę/przez kilka minut jazdy ,wszystko gra i niezamarza.Owszem przy dużym mrozie zawsze zamykam obieg nagrzewnicy ale z bardzo prostej przyczyny-szyby niezaparowuj± a przy okazji szybciej nagrzewa sie płyn .
  • #15 20 Nov 2003 21:37
    ertes232
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    A jak by zastosować elektrozawór i przed zapaleniem odci±ć dopływ (przepływ zimnego płynu chłodniczego ) właczyć podgrzewanie np pelterem, gdy silnik osi±gnie temp. odp. to prosty układ elektr. by przeł±czył w pozycje standard.
  • #16 23 Nov 2003 17:13
    j_a_c
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    takie grzałki widziałem w polo 19 sdi sa tam w bloku 2 grzałkikture podgrzewaja wode po uruchomieniu silnika wygladaja bardzo podobnie do zarowych ale sa do tego przystosowane ,no mozna tez załozyc ogdzewanie postojowe wodne kture działa na bezyne i podgzewa wode w układzieo zaprogramowanej godzinie da sie to znalesc na giełdach nikt za bardzo nie wie co z tym zrobic
  • #17 23 Nov 2003 21:39
    Artwin
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Od kilku lat jestem mechanikiem,ale fizyki się też uczyłem.Te wszystkie urz±dzenia wymagaj± ogromnych amperarzy,a sk±d zim± wzi±¶ć zbędny pr±d.Opatulać parownik można ale to co chłodzi go to rozprężany gaz wszystko na nic.Można odpalić auto pięć minut wcze¶niej podgrzać do ok.50st. i wtedy jechać.Można też spróbować podgrzać parownik powietrzem nagrzanym przez kolektor wydechowy.
  • #18 21 Dec 2003 23:04
    michalakmiroslaw
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    ja proponuję zwykłe rezystory (warto¶ć i moc dobrać samemu ) przymocować do parownika i zastosować izolacię termiczn± .
    ja palę zawsze na gazie i czekam minutkę lub dwie jak kto¶ wcze¶niej wspomniał i jest OK.
    pozdrawiam
  • #19 06 Jan 2004 21:02
    Ryski
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam

    A może jakas grzałke odrazu na parownik, przeciez jak sie rozgrzeje i odpali i nie zgasnie przez ok 3min to juz sie zaczyna grzac uklad.
  • #20 07 Jan 2004 08:26
    blackpower
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    tak zgadzam się z kiblonurkiem, wszystko ładnie, tylko po paru dniach akumulator do wymiany,a po drugie
    ciekaw jestem ile litrów wody jest w małym obiegu, my¶lę że około 2-3, a co za tym idzie ile energii trzeba władować żeby te litry wody chciały się podnie¶ć w 3 min. o kilkana¶cie stopni.
    My¶lę ,że 1-2 ¶wiece żarowe nie wystarcz± napewno, dlatego chyba najrozs±dniejszym wyj¶ciem jest sprawny układ chłodzenia i dobrze wyregulowana instalka gazu i nie powinno być problemów z zamarzaniem parownika
  • #21 07 Jan 2004 10:35
    diag
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Już od wielu lat jest stosowane LPG ale nie ma lepszego i prostszego rozwiazania od podgrzwania parownika ciecz± chlodzac±. Najlepsze rozwiazanie to podgrzewanie cieczy grzałk± elektr. podł±czona do 220v, czesto stosowane w dislach, lub podgrzwacz wodny np Ebesprecher(pracuje na paliwie).
  • #22 07 Jan 2004 10:46
    Andrzej2612
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ja stosowałem w poprzednim samochodzie podgrzewacz do gazu a wygl±dało to tak: przewód doprowadzaj±cy gaz do miksera rozci±łem i wstawiłem w szereg rurkę około fi 18-20 z mosi±dzu na która nałożyłem
    rezystor 2,5 ohma 50 W i wszystko to dobrze zaizolowałem .
    rano po wyj¶ciu z domu do samochodu właczyłem podgrzewacz i skrobałem szyby po tej czynnosci około 3 min wyłaczyłem podgrzewacz
    i zapalałem silnik. Po uruchomieniu ponownie zał±czałem podgrzewacz na około 5 min
    UWAGA - po odpaleniu silnika nie dopu¶cic do zga¶nięcia bo ponowne zapalenie jest bardzo trudne z powodu nadmiernej ilo¶ci gazu w silniku
    tz. zalanie
    Pozdrawiam .
  • #23 07 Jan 2004 11:09
    guard10
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam Szanowne forum.Do dzis bylem posiadaczem Mazdy z gazem doslownie bo bak jest dziurawy od niewiem kiedy tak± kupilem jest w niej instalacja Holenderska i do tego ciekawie podl±czona bo z silnika płyn chłodz±cy nie idzie pierw na chodniczkę dmuchawy jak to jest we Włoskich i dopiero na parownik tylko na parownik i chłodniczkę. Odpalałem na dużych mrozach i nie było problemu bo zagrzany płyn ze silnika odrazu nagrzewa parownik
  • #24 07 Jan 2004 13:13
    P.Artek
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Wreszcie kto¶ poruszył ten temat!Panowie można wykonać co¶ takiego bardzo łatwo.Ja chcę to zrobić tak(jak na razie nie znalazłem czasu na to)Do reduktora prowadz± dwa węże,na tym doprowadzaj±cym płyn zamontować elektrozawór za tym zaworem wstawić miedzian± rurkę ze ¶wiec± żarow± następnie za rurk± wstawić elektryczn± pompkę cieczy chłodz±cej(jest taka stosowana w Wv golfie 1.6TD)aby płyn kr±żył w obiegu reduktor element grzewczy(rurka ze ¶w.)Cało¶ć (rurka&pompka)łaczyć będzie dwa węże.Do tego ukł.ster.który będze ograniczał moc na ¶.żarowej,nie dopó¶ci do wzrostu tem.większej niż ok 90st(w obiegu reduktor-element grz.)oraz je¶li tem. silnika wzro¶nie ponad tem podgrzewanego reduktora to wył±czy ¶w.żarow±,pompkę cieczy i otworzy elektrozawór.I zamiast podgrzewać cały silnik czego akumulator by nie "przeżył" podgrzewamy tylko reduktor,jedna ¶wieca pobiera ok 15A co wystarczy żeby podgrzać ok 200-300ml cieczy w krótkim czasie.Co wy na to szanowni urzytkownicy inst.LPG?
  • #25 07 Jan 2004 13:36
    P.Artek
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Mój poprzedni opis jest trochę nie jasny.Jak "dopadnę" jaki¶ skaner to zał±cze rysunek.
  • #26 07 Jan 2004 23:22
    blackpower
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    znalazlem na allegro podgrzewacz paliwa do diesla, chyba o to wam chodzi: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=19513969
  • #27 07 Jan 2004 23:45
    jkk
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jak miałem Uaza (silnik 2,500 ccm) to stosowałem mało elektroniczne ale nad wyraz skuteczne rozwi±zanie, :lol: zapodane zreszta przez inngo kolege elektronika. Zim± id±c rano do auta. zabierałem ze soba 1,5 butelkę PET z gor±ca woda.(tylko takie wtedy były, teraz może być i 2 litrowa) Połowę wody wylewałem ostrożnie na reduktor, odpalałem na gazie, a po uruchomieniu dalej ostrożnie ciepła wod± polewałem reduktor by nie zamarzł. Wężyk wodny do reduktora był doprowadzony prosto z pompy wodnej, zeby płyn prosto z bloku docierał do reduktora, a dopiero potem do nagrzewnicy. Skutkowało nawet w b. niskich tempreaturach, gdy siadał akumulator i trzeba było kręcic korb± bo przy rozruchuod spadków napięcia puszczał ekektrozawór od gazu. Przy okazji człowiek się tez rozgrzał. Niewiele w tym elektroniki ale działało u kolegi w Żuku też. :lol:
  • #28 08 Jan 2004 12:51
    Ryski
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    blackpower wrote:
    znalazlem na allegro podgrzewacz paliwa do diesla, chyba o to wam chodzi: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=19513969
    Tu chodzi nam o ogrzewanie GAZU-LPG 8)
  • #29 08 Jan 2004 14:01
    blackpower
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    przeczytaj post p.artka, takie cos mozna zamontowac na krotkim obiegu z elektrozaworem: reduktor podgrzewacz reduktor
  • #30 11 Jan 2004 12:02
    JACU626

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Podsyłam link do strony producenta układów podgrzewania cieczy
    http://www.autoakces.republika.pl/
  Search 4 million + Products
Browse Products