X
  • #1 23 Sep 2007 22:29
    pawel78
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Posiadam 50m2 powierzchni mieszkalnej. Dom parterowy dobrze ocieplony i zrobio0ne centralne ogrzewanie z rurek pex-al-pex 16mm, ok 100m dlugosci (calosc), mam grzejniki stalowe kupione w tym roku w obi o szerokosci 100 i 60cm w ilosci 7 szt. Chcialbym dogrzewac to piecykiem gazowym na propan - butan w ukladzie jest zamontowana pompa obiegowa i pozostale elementy (np elektrronika sterujaca pompa)- brakuje tylko piecyka.
    PS. ciepla wode uzytkowa mam podgrzana takze nie musze ogrzewac



    1. Chce kupic 2 lub 3 butle 11kg na propan butan - licze sie ze zuzyciem gazu ok 3-5kg na dobe.
    2. Potrzebuje ogrzewacza gazowego (takiego jak do ogrzewania ciepłej wody uzytkowej) lub kociolka gazowego jednofunkcyjnego.
    3. dysponuje budrzetem do 1500zl

    Mam tylko taka mozliwosc i prosze o rade:
    1. Co jest bardziej wydajne w spalaniu gazu do mojego celu: podgrzewacz gazowy czy piecyk jednofunkcyjny?
    2. Ktory ma mniejsza temperature spalin?
    3. Wydajniejszy jest z komora spalania otwarta czy zamknieta?
    4. Prosze polecic mi producenta taniego a dobrego urzadzenia.


    Prosze o szybka odpowiedz. Z gory dzieki
  • #2 23 Sep 2007 23:43
    sq9jjh
    Specjalista elektryk
    Helpful post? (0)
    Witam. Z takim budżetem to będzie problem.
    Tanie i dobre urządzenie to koszt około 3000,- do tego jeszcze wymagania dotyczące kotłowni, wentylacji itd. Koszt kotła z zamkniętą komorą spalania jest jeszcze większy.
    Mój sposób myślenia jest taki:
    50m2 powierzchni mieszkalnej przy dobrze ocieplonym domku to nawet gdyby założyć 100W/m2 to wychodzi 5kW. Pokusił bym się o zabudowanie elektrycznego kotła c.o. małej mocy. W kasie bym się zmieścił, żadnych obostrzeń typu komin, wentylacja i nawiew, czysto i bezpiecznie.
    Zrobisz jak będziesz chciał.
    Powodzenia.
  • #3 23 Sep 2007 23:46
    serwo66
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    1 większa sprawność ma kocioł jednofunkcyjny
    2 niska temp. spalin występuje tylko w kondensatach a to nie ten
    przedział cenowy od 6000 zł.
    3 lepsza komora zamknięta ale sa droższe od kom. otwartej
    4 termet kocioł jednof.unico-13-00/k realna cena zakupu ok.2500 zł.
    termet piecyk gazowy do c.w.u. cena ok. 1150 zł
    To co masz na zakup to jestes bez wyboru tylko piecyk lub używany kocioł
  • #4 24 Sep 2007 10:08
    pawel78
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    sq9jjh wrote:
    Witam. Z takim budżetem to będzie problem.
    Tanie i dobre urządzenie to koszt około 3000,- do tego jeszcze wymagania dotyczące kotłowni, wentylacji itd. Koszt kotła z zamkniętą komorą spalania jest jeszcze większy.
    Mój sposób myślenia jest taki:
    50m2 powierzchni mieszkalnej przy dobrze ocieplonym domku to nawet gdyby założyć 100W/m2 to wychodzi 5kW. Pokusił bym się o zabudowanie elektrycznego kotła c.o. małej mocy. W kasie bym się zmieścił, żadnych obostrzeń typu komin, wentylacja i nawiew, czysto i bezpiecznie.
    Zrobisz jak będziesz chciał.
    Powodzenia.


    Elektryczny kocioł? Hmmm.... a jaki jest jego koszt i teoretyczny koszt oksploatacji - moze orientujesz sie? Moze to wyszloby eksploatacyjnie podobnie jak na te butle propan-butan? Elektryczny kociol hyb z tego co sie oriantuje ma sprawnosc 100%? Tylko czy mnie nie zjedza rachunki za prad?
    Nie moge popelnic bledu - mialem b.duzo inwestycji tego lata i budzecik skromniutki nieststy. A zona i dziecko musza miec cieplo

    Dodano po 2 [minuty]:

    serwo66 wrote:
    1 większa sprawność ma kocioł jednofunkcyjny
    2 niska temp. spalin występuje tylko w kondensatach a to nie ten
    przedział cenowy od 6000 zł.
    3 lepsza komora zamknięta ale sa droższe od kom. otwartej
    4 termet kocioł jednof.unico-13-00/k realna cena zakupu ok.2500 zł.
    termet piecyk gazowy do c.w.u. cena ok. 1150 zł
    To co masz na zakup to jestes bez wyboru tylko piecyk lub używany kocioł


    uwazasz ze da rade ogrzac moj dom taki podgrzewacz gazowy? Nikt nawet w sklepie nie potrafi mi odpowiedziec na 100% czy nawet na 90% pewnosci. A juz zaczyna sie zimno i dogrzewanie farelka nie kalkuluje sie
  • #5 24 Sep 2007 23:26
    sq9jjh
    Specjalista elektryk
    Helpful post? (0)
    Witam. Na stronie www.elterm.pl jest kalkulacja kosztów. Jeśli im wierzyć, to przy dobrze pomyślanym sposobie eksploatacji kotła elektrycznego wychodzi taniej niż gaz płynny. Przy kosztach ogrzewania prądem wychodzi jakieś 26zł/m2 co daje przy 50m2 1300zł na sezon grzewczy, czyli porównywalnie około 3 ton węgla. Jeśli chodzi o kocioł to ceny są różne od 2500,- w dół nawet do kilkuset złotych. Trzeba cierpliwie poszukać. Poczytaj na tej stronie i wyciągnij wnioski. Czy podgrzewacz gazowy c.w.u. może pracować jako kocioł c.o. bardzo wątpię bo to urządzenie ciśnieniowe, konstrukcyjnie przeznaczone do grzania wody użytkowej, sterowane przepływem wody pod ćiśnieniem a nie czujnikiem temperatury jak kocioł. Takie rozwiązanie wydaje mi się bezsensowne.
    Ale to są tylko moje przemyślenia, decyzję musisz podjąć sam i nikt tego za Ciebie nie zrobi.
    Życzę powodzenia.
  • #6 25 Sep 2007 22:12
    pawel78
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    sq9jjh wrote:
    Witam. Na stronie www.elterm.pl jest kalkulacja kosztów. Jeśli im wierzyć, to przy dobrze pomyślanym sposobie eksploatacji kotła elektrycznego wychodzi taniej niż gaz płynny. Przy kosztach ogrzewania prądem wychodzi jakieś 26zł/m2 co daje przy 50m2 1300zł na sezon grzewczy, czyli porównywalnie około 3 ton węgla. Jeśli chodzi o kocioł to ceny są różne od 2500,- w dół nawet do kilkuset złotych. Trzeba cierpliwie poszukać. Poczytaj na tej stronie i wyciągnij wnioski. Czy podgrzewacz gazowy c.w.u. może pracować jako kocioł c.o. bardzo wątpię bo to urządzenie ciśnieniowe, konstrukcyjnie przeznaczone do grzania wody użytkowej, sterowane przepływem wody pod ćiśnieniem a nie czujnikiem temperatury jak kocioł. Takie rozwiązanie wydaje mi się bezsensowne.
    Ale to są tylko moje przemyślenia, decyzję musisz podjąć sam i nikt tego za Ciebie nie zrobi.
    Życzę powodzenia.


    Witam

    Bede mial chyba problem z elektrycznym piecem, gadalem z elektrykiem i zapotrzebpowanie zgloszone na nasz dom do zakladu energetycznego to tylko 5kW, (na fazie kazdej mam bezpieczniki 16A) - bez mozliwosci zwiekszenia. Czyli podszedlby jedynie piec miedzy 3-4kW trojfazowy. Jest cos takiego? i czy bedzie taki piec radzil sobie z grzaniem w duze mrozy minimum te 20-21 st C w pomieszczeniach?
  • #7 26 Sep 2007 15:14
    pawel78
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    a moze jakies nowe pomysły dla rozwiazania mojego problemu?

    prosze o rady - musze cos w tym tygodniu kupic


    PS. mam jescze taki pomysl zeby kupic wklad kominkowy za 600zł bez plaszcza wodnego i do tego na gure zalozyc za 500zl rekuparator spalin z woda i ten plasz podlaczyc do centralnego. WG opisu ten plaszcz ma moc 8,5kW - da rade ogrzac? Palone byloby drewnem bo wegla sie chyba nie wrzuca do kominka? :)

    Pomyslalem tez ze do takiego kominka mozna by wsadzic do srodka po boku chlodnice stalowa od zuka na przyklad :) nie wypali jej ogien? Moze samemu zbudowac kominek z szmotowki i jakies rury do srodka powsadzac?

    Cos z tych nowych pomyslow wypali?
  • #8 26 Sep 2007 16:15
    am44
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Może te dane coś podpowiedzą. Mieszkanie 52 m2 na I piętrze,ale ostatnim. Strop nad mieszkaniem żelbetowy z 3 cm styropianu. Ogrzewanie gazowe z trzema grzejnikami aluminiowymi. W zimie zwykle siedzę w koszuli, przy większych mrozach wkładam sweterek. Zużycie gazu GZ50 wynosiło:
    2000r - 624 m3
    2001 - 610
    2002 - 601
    2003 - 724
    2004 - 613
    2005 - 620
    2006 - 637
    Jak zrozumiałem opis Kolegi, to ma ogrzewanie podłogowe ze sporą akumulacją. Można zastosować kociołek elektryczny o mocy 3-4 kWh i jak by się dało to licznik dwutaryfowy. Koszt inwestycji najmniejszy, a koszt grzania podobny, jak przy gazie płynnym.
  • #9 28 Sep 2007 00:37
    pawel78
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    pawel78 wrote:
    a moze jakies nowe pomysły dla rozwiazania mojego problemu?

    prosze o rady - musze cos w tym tygodniu kupic


    PS. mam jescze taki pomysl zeby kupic wklad kominkowy za 600zł bez plaszcza wodnego i do tego na gure zalozyc za 500zl rekuparator spalin z woda i ten plasz podlaczyc do centralnego. WG opisu ten plaszcz ma moc 8,5kW - da rade ogrzac? Palone byloby drewnem bo wegla sie chyba nie wrzuca do kominka? :)

    Pomyslalem tez ze do takiego kominka mozna by wsadzic do srodka po boku chlodnice stalowa od zuka na przyklad :) nie wypali jej ogien? Moze samemu zbudowac kominek z szmotowki i jakies rury do srodka powsadzac?

    Cos z tych nowych pomyslow wypali?


    co panowie i panie na ten pomysl?
  • #10 28 Sep 2007 08:58
    karter
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Mam następujące wątpliwości moc 3-4 kw może być za mała, druga taryfa zdaje w pełni egzamin przy zastosowaniu pieców akumulacyjnych (które odpadają ze względu na koszty zakupu). Jest dość proste i (względnie) tanie rozwiązanie .Zakupić zwykły uniwersalny piec CO na paliwa stałe (węgiel, drewno) należy wybierać taki z odpowiednio dużym otworem wrzutowym , co ułatwia załadunek drewna. Do takiego pieca zamontować grzałki elektryczne .Oczywiście nie do komory spalania , ale bezpośrednio do płaszcza wodnego .Dzięki temu można by korzystać z pieca w sposób klasyczny (paląc opałem) jak i alternatywny (korzystając z prądu).Myślę, że najprościej byłoby dogadać się z jakimś lokalnym producentem pieców w celu dokonania takiej przeróbki.
  • #11 28 Sep 2007 10:24
    pawel78
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    karter wrote:
    Mam następujące wątpliwości moc 3-4 kw może być za mała, druga taryfa zdaje w pełni egzamin przy zastosowaniu pieców akumulacyjnych (które odpadają ze względu na koszty zakupu). Jest dość proste i (względnie) tanie rozwiązanie .Zakupić zwykły uniwersalny piec CO na paliwa stałe (węgiel, drewno) należy wybierać taki z odpowiednio dużym otworem wrzutowym , co ułatwia załadunek drewna. Do takiego pieca zamontować grzałki elektryczne .Oczywiście nie do komory spalania , ale bezpośrednio do płaszcza wodnego .Dzięki temu można by korzystać z pieca w sposób klasyczny (paląc opałem) jak i alternatywny (korzystając z prądu).Myślę, że najprościej byłoby dogadać się z jakimś lokalnym producentem pieców w celu dokonania takiej przeróbki.


    dzieki za pomysl - cos z tego wykorzystam ale do kominka - sytuacja jest taka ze nie mam gdzie wstawic ppieca weglowego - do salonu nie wrzuce go - zostaje mi tylko rozwiazanie problemu poprzez zbudowanie kominka z plaszczem i moze wrzuce te grzaleczki
  • #12 28 Sep 2007 10:30
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    co do kominka to przy temperaturach w palenisku powyżej 1000 st.c chłodnica może kilka godzin wytrzyma :( popełniłem takie coś ze zwykłego wkładu, wężownica podwieszonapod płytą oporową, wyspawana z rury kwadratowej 40/40/5 mm, działa bardzo dobrze napędzając centralne ale UWAGA! wyłączenie na kilka minut pompy powoduje natychmiastowe zagotowanie wody w płaszczu...
  • #13 28 Sep 2007 11:14
    Pawel61
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam kolege,
    Ja mam dom okolo 180m2 instalacja CO w miedzi -uklad zamkniety.(rurki 16mm) kaloryferki Regulusa i piec kondensacyjny ULRICH na propan- butan z zamknietą komorą spalania. Rewelacja dla oszczednych- male zuzycie gazu.
    Jeden problem tylko to nie ten przedzial cenowy.
    Ale mysle ze jak poszukacz czegos używanego na Allegro to do 2000 zl powinieneś coś kupić.
    Może nie kondensat poszukaj starszego modelu z otwarta komorą i modelu jednofunkcyjnego o mocy okolo 8 do 10 KW .
    moze byc piec na gaz GZ50 (ziemny) zmienisz dysze + regulacja i masz model nagaz płynny.
    pozdrawiam
  • #14 28 Sep 2007 20:41
    pawel78
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    kortyleski wrote:
    co do kominka to przy temperaturach w palenisku powyżej 1000 st.c chłodnica może kilka godzin wytrzyma :( popełniłem takie coś ze zwykłego wkładu, wężownica podwieszonapod płytą oporową, wyspawana z rury kwadratowej 40/40/5 mm, działa bardzo dobrze napędzając centralne ale UWAGA! wyłączenie na kilka minut pompy powoduje natychmiastowe zagotowanie wody w płaszczu...


    Prosze o wiecej szczegolow jesli mozesz. Jakies zdjecia rysunki lub cokolwiek? Moge podac adres mailowy - ewentualnie rzucaj na forum. Planuje zrobic z zasilaniem awaryjnym (jakis UPS komputerowy)
  • #15 05 Oct 2007 21:49
    pawel78
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    zamykam temat, dzieki za podpowiedzi


    pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products