X

Instalacje LPG w samochodzie

jasiek89 27 Sep 2007 08:18
  • #1 27 Sep 2007 08:18
    jasiek89
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Szczęść Boże Wszystkim, mam takie pytanie, czy instalacja gazowa daje ludziom oszczędność, jest to naprawdę tańsze? Ile kosztuje przeróbka samochodu z 1 punktowym wtryskiem. Jeżdżę fiatem maręą. Samochód Pali ok. 7 litrów benzyny na setke. W mieście, jak korek to 11 jak w mordę. Ile zaoszczędzę, ile kosztuje litr gazu, ile litrów będę potrzebował żeby ujechać 100 km Pozdrawiam wszystkich Formowiczów.
  • #2 27 Sep 2007 08:39
    kamil_Ziomek
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Z tego co mi się zdaje to to instalacja kosztuje okolo 1,5 tyz zł cene gazu sobie sam sprawdz bo wszedzie jest inaczej. Auto spali troszke wiecej ale będzie słabsz chyba ze założysz gaz sekwencyjny ale to jest drozsza instalacja.
    Jeśli dużo jeżdzisz to sie zwruci.
  • #3 27 Sep 2007 09:51
    IWEX100
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Koszt założenia gazu do Twojego samochodu to 1.350,00 zł ze zbiornikiem w miejsce koła zapasowego (1.300,00 zł ze zbiornikiem walcowym) oczywiście w/w instalacja jest z wymaganą ustawowo elektroniką a nie atrapą elektroniki, a oszczędności jest to około 50% taniej.

    Pozdrawiam
    Wojciech Bielenin
    iwexautogaz(malpa)wp.pl
  • #4 27 Sep 2007 10:38
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Auto ma silnik SPI (przynajmniej w/g autora) więc najlepsze co można do tego założyć to tzw. ciągły wtrysk LPG (instalacja III gen.), większość gazowników upchnie oczywiście instalację gaźnikową (z tzw. mikserem) z komputerem sterującym attuatorem (II gen.).

    Założenie instalacji gaźnikowej spowoduje pewien spadek mocy i momentu obrotowego oraz wzrost spalania również na benzynie (mikser ograniczy przepływ powietrza co spowoduje wzrost podciśnienia w kolektorze dolotowym). Spalanie gazu jest ok 10-15% większe niż benzyny.

    Trzeba też pamiętać, że nie każdy silnik dobrze znosi jazdę na LPG a już na pewno żaden dobrze nie znosi jazdy na źle ustawionym LPG (wypalone zawory, przegrzane tłoki, etc.)... trzeba się też bardziej pilnować, żeby zbytnio nie "deptać" na zimnym silniku (oczywiście na noPb też ale na LPG trzeba to zalecenie traktować poważniej).

    LPG kosztuje ok. 1/2 tego co noPb-95 na dobrej stacji, do zbiornika LPG nigdy nie wchodzi "do pełna", do tego trzeba częściej wymieniać olej (10kkm) i świece (zaleca się stosowanie specjalnych świec do LPG) oraz co roku dokonywać (odpłatnego) przeglądu instalacji LPG.

    Generalnie przy większych przebiegach (powiedzmy 50kkm rocznie) to się opłaca ale nie warto oszczędzać na instalacji i trzeba znaleźć dobrego specjalistę, który dobrze dobierze i ustawi całą instalację, bo w przeciwnym razie czekają nas ciągłe wizyty w warsztacie celem podregulowania instalacji a po niedługim czasie kapitalny remont silnika...
  • #5 27 Sep 2007 22:19
    gondoljerzy
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    tzok wrote:
    Auto ma silnik SPI (przynajmniej w/g autora) więc najlepsze co można do tego założyć to tzw. ciągły wtrysk LPG (instalacja III gen.), większość gazowników upchnie oczywiście instalację gaźnikową (z tzw. mikserem) z komputerem sterującym attuatorem (II gen.).

    Instalacji III generacji już chyba nie produkują i praktycznie zniknęły one z oferty warsztatów gazowych. Silniki z jednopunktowym wtryskiem zwyle dobrze ,,przyjmują" zagazowanie II generacją i mają stosunkowo nieduże spadki mocy.

    Quote:
    ... trzeba się też bardziej pilnować, żeby zbytnio nie "deptać" na zimnym silniku (oczywiście na noPb też ale na LPG trzeba to zalecenie traktować poważniej).

    Jeśli instalacja będzie III lub IV generacji to przełącza się na gaz dopiero po podgrzaniu silnika na benzynie. Jeśli I lub II generacja to co miało by grozić? Co najwyżej można szybciej wykończyć membrany w parowniku.

    Quote:
    ... do tego trzeba częściej wymieniać olej (10kkm) i świece (zaleca się stosowanie specjalnych świec do LPG) oraz co roku dokonywać (odpłatnego) przeglądu instalacji LPG.

    Z olejem to mit. Można jeździć co najmniej tyle samo co na benzynie.
  • #6 27 Sep 2007 23:27
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    gondoljerzy wrote:
    Jeśli instalacja będzie III lub IV generacji to przełącza się na gaz dopiero po podgrzaniu silnika na benzynie. Jeśli I lub II generacja to co miało by grozić? Co najwyżej można szybciej wykończyć membrany w parowniku.
    Tym samym co robienie tego na benzynie, tylko w większym stopniu...

    gondoljerzy wrote:
    Z olejem to mit. Można jeździć co najmniej tyle samo co na benzynie.
    Na gazie jest wyższa temperatura spalania i olej się szybciej zużywa, to nie mit, zwłaszcza w jeździe miejskiej to jest ważne.
  • #7 12 Nov 2007 18:32
    rafcio_21
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Instalacje III generacji na pewno nie załozysz do silnika z jednopunktowym wtryskiem ,w gre wchodzi tylko instalacja II generacji np AL700 jest to dobra instalacja i dobrze ustawiona nie stwarza problemow i nie ma odczowalnego spadku mocy ,na pewno sie oplaca zagazowanie bo jezeli sporo jezdzimy to sie bardzo szybko zwruci skoro gaz jest przeszlo 2 razy tanszy od Pb
  • #8 12 Nov 2007 19:01
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Dlaczego nie założy, przecież III gen to właśnie monowtrysk gazu i skoro może pracować z "full-grupowym" MPI, czemu nie mogłaby pracować z SPI? Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nawet IV gen można założyć do SPI, choć nie każda instalacja IV potrafi pracować w trybie nie-sekwencyjnym.
  • #9 13 Nov 2007 08:23
    rafcio_21
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Sekwencja pracuje na zasadzie ze zczytuje informacje z kazdego wtryskiwacza przetwarza ja i uruchamia wtryski gazowe , to jezeli jest monowtrysk to jeden wtryskiwacz gazowy bedzie dzialal a reszta skad ma niby brac informacje kiedy podac gaz i na który cylinder?,dlatego sekwencje montuje sie tylko na wielopunktowym wtrysku.
  • #10 13 Nov 2007 11:23
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Ze względu na koszty się tak montuje.
    Tak jak napisał Tzok, niby dlaczego nie potraktować SPI jako wtrysku grupowego i wysterować tym wszystkie wtryskiwacze gazowe?
  • #11 13 Nov 2007 18:51
    i-punkt
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    witam, w tamtym tygodniu zalozono mi instalacje gazowa d.t. gas system nowa na gwarancji do samochodu audi 80 2.0 b4 kombi, dzis jadac z pracy nastapil wystrzal i rozerwalo mi obudowe filtru powietrza. w serwisie powiedzieli mi ze po 1000 km mam podjechac w celu wyregulowania jej. mam pytanie czy rozwalona obudowe moge oddac im na gwarancji??
  • #12 13 Nov 2007 20:14
    elektromechanik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Są 2 podstawowe warunki montażu instalacji gazowej do samochodu.

    1. Opłacalność- koszt w tej chwili to około 55 procent jazdy na benzynie.

    2. Dobra i dobrze założona instalacja.

    W pierwszym przypadku łatwo wyliczyć kiedy się zwróci. Zależnie od ilości przejeżdżanych miesięcznie km. Mnie się zwróciła po 3,5 miesiącach.

    W drugim to już trzeba znaleźć dobrego i uczciwego instalatora albo jak w moim przypadku i nie tylko moim dopracować samemu.
    Zauważyłem ,że na różnych forach gazowych zajmują krytyczny głos ci co mają najmniej pojęcia o tym, i powielają zdania zasłyszane.

    Ja jeżdżę już 3 samochodem na gazie.

    1- 25 tys. km Renault 11
    2-180 tys. km w sumie 380 tys. km Renault 21 Nevada
    3- jeżdżę w tej chwili , w ciągu 15 miesięcy 43 tys. km. w sumie 242 tys. km Renault Espace 2.

    Obecna instalacja 2 generacji, w poprzednich 1.

    Drugi samochód bez grama benzyny- lato i zima. 2 razy wymieniane membrany. Raz krótko po zakupie wymienione pierścienie.( zaczął brać olej) Sprzedany w dość dobrym jeszcze stanie.

    A wypalanie zaworów, tłoków, spalanie oleju, przegrzewanie itp. to bzdury
  • #13 11 Aug 2009 17:54
    stanislaw 1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Jest warsztat w Psarach k/Będzina diagnosta na słuch skasował 90 zł rozregulował instalacię muszę jezdzić na bęzynie. Podaję do przemySleń.
  Search 4 million + Products
Browse Products