X

czyszczenie wtrysków paliwa

06 Oct 2007 20:16 ZBZbyszekst
  • #1 06 Oct 2007 20:16
    Zbyszekst
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam!

    mam taki problem z chryslerem voyagerem...
    autko jezdzi na gazie już trzy lata, rzadko na benzynie. Ostatnio na listwie zaczelo wyciekac paliwo, no i autko nie chce palic na benzynie prawdopodobie sa zapchane wtryski. zastanawiam sie nad czyszczeniem....
    moze ktos mial podobny problem?????
  • #2 06 Oct 2007 20:34
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    Cześć. Są specjalne płyny do czyszczenia wtryskiwaczy samochodowych, ale ja ich jeszcze nie używałem i nie wiem jak działają. Natomiast też miałem problem zapchanych wtryskiwaczy w RENAULT 21, też z powodu jazdy na gazie. Objawiało się że miał kłopoty z paleniem, był słaby na benzynie, i nie palił na wszystkie cylindry. Wtryskiwacze wymontowałem, nałożyłem na końcówki od strony wylotu wężyk od sprężarki i podałem powietrze pod ciśnieniem 8 bar, po czym dołączałem chwilowo zaciski wtryskiwacza do akumulatora 12V. Po tej operacji problem ustąpił. Tylko że ja to robiłem zaraz po tym jak zaczęły wtryskiwacze się zacinać. Nie wiem jak w twoim samochodzie to by wyszło.
    Powodzenia.
  • #3 06 Oct 2007 21:04
    Removed
    Helpful post? (0)
    Jakoś nie wierzę w te preparaty, swojego czasu miałem takie urządzenie firmy winnys, przelewało to środek czyszczący przez magistralę, ale było mało skuteczne.
    Dobra metoda to wykapać strzykawki w myjce ultradźwiękowej.
  • #4 06 Oct 2007 21:06
    krzysztofdarek
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ja też sądzę jak kolega <elektrit>
  • #5 06 Oct 2007 21:27
    lucik
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Ja zanurzone w nafcie wtryskiwacze podłączam do sterownika który załącza wtryskiwacz impulsami (10Hz), i tak przez godzinę.
  • #6 07 Oct 2007 01:17
    sebastianxxx
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Wtryskiwacze myję się przy pomocy myjki ultradźwiękowej.
  • #7 07 Oct 2007 10:45
    djbarti
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ja w swoim warsztacie używam myjki ultradźwiękowej... Do mycia są specjalne preparaty... do tego generuję impulsy CDIF-em i wtryskiwacze są idealnie wyczyszczone... Myjka ma regulację podgrzewania preparatu do czyszczenia, nie jest to preparat ropopochodny, bo taki by odparował, nie mniej jednak sprawuje się bez zastrzeżeń....
  • #8 03 Oct 2008 01:00
    HQ SERVICE
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Uważam, że niestety tylko w przypadku mechanicznych wtryskiwaczy do benzyny powinno się używać myjki ultradźwiękowej. Natomiast nie przy wtryskach Diesela Common Rail i elektronicznych benzynowych, są zbyt delikatne. Do tych systemów używamy jednak płynów, tylko że to nie są płyny dolewane do paliwa. Wlewa się je do urządzenia ciśnieniowego które czyści cały układ wtryskowy. Srodki dodawane do paliw działają na zasadzie materiału ciernego a to też nie jest wskazane. Niestety nowoczesne wtryski produkuje się z myślą o ich częstej wymianie więc nie zawsze udaje się rozwiązać problem czyszczeniem.

    Dla lubiących czytać troche info i zdjęcie urządzenia: http://www.hq.gniezno.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=30
    Pozdrawiam
  • #9 11 Jun 2009 22:05
    ad52
    Level 1  
    Helpful post? (+2)
    Pozdrawiam:)

    miałem problem z wtryskami benzyny w Twingo (2003) silnik D7F 8 zaworowy. Niestety z mojej winy, kupowałem w latach 2004-2005 benzynę na stacji "kogucik". Twinguś zaczął mało palić, ale i też nie chciał jeździć:). Taki mądrala inż. mechanik w Czeladzi tuż oprzy M1 wycyganił odemnie 180 zł za stwierdzenie, "że to trzeba na myjce ultradźwiękowej, a on nie ma".

    Ale do rzeczy: przeczytałem o sterowaniu cdifem impulsami do załączania w wanience z ropą/naftą. Nie mam takiego czegoś, ale przecież są prostsze sposoby na multiwibrację. Zastosowałem najzwyklejszy przekaźnik od kierunkowskazów:)

    Miałem starą listwę od clio i połączylem za jej pomocą równolegle wszystkie wtryski, 12V z prostownika podałem przez migacz. Śmigało aż miło, a ponieważ było mniejsze obciązenie niż żarówkowe to wył/zał było b.szybkie. Zanurzyłem listę z wtryskami w ropie i zostawiłem na noc.
    Rankiem ropa była ciepła, wtryskiwacze też ciepłe, migacz gorący ale z dala od ropy.

    Po wyłączeniu, ochłodzeniu, wytarciu; zalałem tryski benzyną i sprawdzenie na czystej kartce - wszyskie elegancko wypluły podaną benzynkę. Nic z nich nie kapało przed i po próbie. Po zamontowaniu w silniku - równa praca na wolnych i silnik ładnie wchodzi na obroty.

    Polecam wszystkim, wanienka na ropę była z plastiku (przecięta na pół butla 4l po borygo, ropy wlałem ok 1,5l), ropa ma po kilku godzinach tak z 30 stopni, wtryski są poziomo całkowicie zanurzone w ropie, która je czyści i chłodzi. Podłączenie wtrysków najlepiej wykorzystać ze starej listwy, trzeba trochę zmienić podłączenia na równoległe. I to wszystko.

    Idea czyszczenia ta sama co z cdifem, ale zdecydowanie prostsza i tańsza.
  Search 4 million + Products
Browse Products