Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mój nowy składzik na imprezy

djdinitro 07 Paź 2007 13:09 7119 20
  • A wiec od poczatku: Kolumny głowne to juz znane niektorym tu na forum wielokrotnie przerabiane DIY tyle ze teraz na dobrze dobranym w ta paczke PS'ie15 i tubie z driverem 'No name' (ktos mi powiedział ze to z systemow LineArry) ale grajacym doskonale majacym ogromna skutecznosc i dobra jakosc dzwieku.Zwrotnica prosty układ nic nie zmieniany od kiedy ja zrobiłam(dwa lata) cewka 0,6mh sam nawijałem i obliczałem,kondensator 6,8mF Phiipsa.kable 2x3mm i 2x1,5mm.Wymiary znane ale jak cos to pisac. Koszt juz nie pamietam i ciezko mi obliczyc dla mnie sa bezcenne. Nadstawy: to najnowsze dziecko zbudowane na 10" basie DAX'a ktory został poddany tuningowi tzn membrana zmieniona na estradowa i resor dolny.Tuba to niestety tymczasowo piezo ale wmontuje tam jakiegos drivka,pozatym w kolumnach tych wiekszych mam pod dostatkiem wysokich i o dziwo srednich tonow.Oba zestawy sie nawzajem uzupełniaja nie brak im basu ale dopalacz jest we planach cos na 18" bo teraz zaczyna sie sezon na granie,co do srednicy to jest taka jaka chciałem i lubie oczywiscie wokal w muzie elektro zadko wystepuje wiec pewne braki nie sa rażące,Wysokie tony...nadmiar klarownosc i zadnego zniekształcenia czy blaszanego dzwieku.Wzmacniacze do tego to Powermixer LDM mx6e dla nadstawy i Phonic max 2500 dla głownych wiekszych kolumn. A reszta jak widac na zdjeciach! Mój nowy składzik na imprezy


    Fajne!
  • #2 07 Paź 2007 17:13
    jarmol90
    Poziom 20  

    No no, bardzo ładne kolumienki ;)
    Mam pytanie odnośnie tych DAX-ów: Gdzie i za ile je kupiłeś? Ja mam kolumny na tych głośnikach ale na 12" i sądząc po koszu to są to głośniki z tej samej serii co twoje. Ale co dało zmienienie membrany na tą z estradowym zawieszeniem? Czy wpłynęło to jakoś na dźwięk?

    Jeśli chodzi o ps15 to nawet dobre głośniki ale czy nie lepiej było dołozyc te 20zł i kupić magnuma 15? Zawsze to 2dB efektywności byś miał więcej. No i magnum jest mocniejszy, bo ten ps to raczej nie wytrzyma tych 300Wrms.

    pozdrawiam

  • #3 07 Paź 2007 17:52
    SzokalML
    Poziom 36  

    Co to za membrany? Gdzie kupowałeś?

  • #4 07 Paź 2007 19:22
    djdinitro
    Poziom 25  

    Tak własnie co do daxow kupiłem je w dosc kiepskim stanie na allegro za 30zł szt i chciał czy niechciał musiałem zmienic ale wolałem dac te membrany bo wyszły lzejsze i bardziej sztywne a i chciałem dac cewke nieco nizej w szczeline indukcyjna.Teraz dzwiek jest czytelniejszy i ma wiecej srednicy lepszej jakosci.membrany mam ze sklepu internetowego z czesciami do głosnikow.Co do Ps'ow nie narzekam chciałem je miec tylko na spróbowanie i tak jakos kupiłem je za 70%ceny nowki wiec okazja była a i stało sie tak ze zagrały lepiej niz oczekiwałem i zostaja puki nie zarobie na konkrety wtedy powybieram sobie.

  • #5 07 Paź 2007 22:49
    miszal
    Poziom 19  

    super napisz jakie są wrażenia:)
    miałeś juz okazje wypróbować je na większej sali?
    pozdro :)

  • #6 08 Paź 2007 11:33
    djdinitro
    Poziom 25  

    Tak juz odbył sie test w plenerze oczywiscie bez osob słuchajacych ot taki test na sucho w ogrodowych warunkach.Wiec tak nim to mogło zagrac głosniej musiałem wszystko zestroic,korektory,mixer tak by było cacy.Potem ustawienie w odpowiedniej odległosci skrzynki i poszło.Poustawiałem głosnosci w wzmacniaczach na"oko" i odpaliłem z 30%wysterowaniem fadery do połowy korektor w mixerze wszystko na zero.Odrazu co dało sie wyczyc to lekka dominacja sredniego zakresu i wyzszego bassu,tak sie spodziewałem bo głosnosc niska to dlatego.Gdy juz sie rozgrzały wzmacniacze dałem prawie ponad połowe i podciągnełem fadery na 80%...pokazał sie dzwiek przesycony wysokimi tak jak chciałem,bas nie dominował ale był wyraznie zauwazalny,sklejał sie z całoscia ale podbicie okolic 50hc i 80hc dodało nieco głebi i wtedy juz wiedziałem jak ma to byc ustawione i jak bedzie grało-dzwiek czyli muza słyszana była na duuza odległosc a stanie wis a wis kolumn w odległosci 5m od nich trzeba bylo głosno krzyczec do kogos by cos powiedziec zrozumiale.Test w sali odbył sie dnia nastepnego wymiary 12x10x5m z lekką adaptacja akustyczna tzn czas pogłosu był rowny 0,6sec.Podobne ustawienie wszystkich parametrow okazało sie niezbyt dobrym rozwiązaniem dominacja basu a raczej dudnienia i buczenia srednica sie schowała a wysoki kuły w uszy i miało sie wrazenie ze jest to i tylko to.troche zabawy z korektorem poprawiło jakosc.Głosnosc idealna nic nie przesterowałem a i tak w zupełnosci wystarczyło,dodanie dopalacza do niskich czestotliwosci poprawiło by nieco,zabrał bym troche basu z kolumn głownych na rzecz srednicy i było by ok. Ps. nadstawy moge sprzedac chociaz szkoda troche ale takie było załozenie oddac serce w zmontowanie tego uzyskac swietny rezultat i sprzedac bo i tak mam czym je zastąpic ale tamte sa dojechane a te nowiutkie wiec jak by ktos zainteresowany to prosze pisac.

  • #7 14 Paź 2007 13:20
    daro9925
    Poziom 13  

    Witam
    Nonono jestem zaszokowany. Super kolumny i widać że solidnie wykonane.
    pozdro

  • #8 14 Paź 2007 13:26
    djdinitro
    Poziom 25  

    No tak sa solidne bo front w głownych ma 35mm reszta 22mm wazą swoje ale jak upadły na parkiet to on tylko uległ zniszczeniu.nadstawy sa lekkie niewiem dlaczego ale płyta z jakiej zostały zrobione to 18mm.Kilka rozpurek usztywnien i jest jak jest. Dzieki pozdro- ps.Dla zainteresowanych nadstawki moge odsprzedac.

  • #9 20 Paź 2007 18:47
    Malas1984
    Poziom 29  

    Elegancko-podoba mi cos takiego,ale jestem maxymalnym zwolennikiem dwoch basow miedzy ,ktorymi sa tunele i na gorze takie cos-z wysokotonowych jak Ty masz. 5/6

  • #10 20 Paź 2007 19:13
    djdinitro
    Poziom 25  

    Ale to tymczasowo w nadstawkach jest piezo juz mysle o zmianie na drivera z prawdziwego zdazenia.A co to tuneli br jakos mi one nic nieprzeszkadzają tam gdzie sa bo jak mi wiadomo to lepiej z przodu niz z tyłu.No ale jak bede zmieniał przednia scianke otwory br umieszcze na dole, a co do driverow w głównych kolumnach to jest hmm jak by to powiedziec lepiej niz Superowy-wielki, ciezki,z 2'cewka fenolikowa(czy jakos tak to sie zwie) z jakimis klimatami pod cewką i z dziwnymi kanałami sprzegajacymi ale widocznie poprawia to skutecznosc.Ale niestety No name i nie jestem pewien JBL'a albo EV w 100%. Dzieki za ocene i uwagi!

  • #11 20 Paź 2007 19:33
    Malas1984
    Poziom 29  

    Nie. No ogolnie ladnie-tylko poprostu wyrazilem takie swoje male zdanko na temat tego i mojego gustu. ok.

  • #12 20 Paź 2007 19:36
    djdinitro
    Poziom 25  

    W sumie dobrze miec gust i to nie byle jaki jak to u niektorych jest-ma grac niewazne jak...jak czesto słysze(zgroza) Ok a ja ponownie dziekuje za miłe słowa! :-)

  • #13 20 Paź 2007 19:40
    Malas1984
    Poziom 29  

    Spox-nie musze zasladzac ;-) -poprostu tak jest naprawde-u Ciebie ladne kolumny wyszly-troszke masz wiedzy-i to dobrze. Pozdro.

  • #14 20 Paź 2007 19:46
    djdinitro
    Poziom 25  

    Powiem tak ze graja tak dobrze jak to tylko mozliwe na jakosc przetwornikow i wykonania.Nie oszczedzałem na niczym robiłem to długo i wiem ze jest Dobre, owszem sa sprzety w podobnej cenie co napewno maja lepszy dzwiek ale ja robiłem te kolumny pod siebie tak by mi sie podobało z małym experymentem. Pozdro dla wszystkich ogladajacych i czytajacych tem temat.

  • #15 21 Paź 2007 12:13
    Malas1984
    Poziom 29  

    Loolll. Tak naprawde to podobaja mi sie zestawy estradowe-ogolem to glosniki na sztywnym zawieszeniu mi odpowiadaja-wzbudzaja we mnie zainteresowanie. Kiedys napewno musze jeszcze cos na podobnych zrobic. Chcialbym na zywo uslyszec ten Twoj zestawik-nie ma jak to prawdziwe wrazenia na zywo ;-)

  • #16 21 Paź 2007 12:36
    djdinitro
    Poziom 25  

    Prawde mowiac tes bym chciał jeszcze posłuchac jak to gra ale warunki narazie nie pozwalaja miałem tylko mozliwosc kilka godzin grac z czego połowa to był test jak co i czemu takie dostosowywanie by było ok.Z dodatkowym dopalaczem basowym bedzie juz o wiele lepiej.

  • #17 22 Paź 2007 20:37
    miszal
    Poziom 19  

    podaj jeszcze cennik i czym są malowan/oklejone kolumienki:)

  • #18 22 Paź 2007 23:10
    50146
    Usunięty  
  • #19 23 Paź 2007 20:37
    djdinitro
    Poziom 25  

    Prosze oto cennik. Skrzynie głowne te wieksze: skladane z kilku rodzaju materiału a wiec głowna wiurowa 18mm i sklejka 16mm dwie warstwy.Sklejke kupiłem MDF tez a wiuraka mam za free(znajomy w OBI robi).ok 80zł Uchwyty sam zrobiłem wiec darmo je mam. narozniki 16szt po 2zł.Gniazda na statyw po 16zł.Koc miałem szary wojskowy zabarwiłem go i jest prawie za darmoche koszt farby do tkanin 6zł.Głosnik PS 140zł Horn do tuby 32zł Driver bezcenny ceny nie podam drogi jak cholera.Srubki wkrety klej 50zł Zwrotnice prawie darmo cewki sam nawinełem kondensatory Philips 23zł szt kabel 30zł 0,8m i 0,9m 1,5mm i 2,5mm. Nadstawy:Głosniki basowe zreperowane i po tuningu koszt naprawy i kupna zmiescił sie w 120zł za dwa, tubki wysokotonowe z driverem po 25zł szt. skrzynki orginał tonsila-unitry z poprawa przedniej i tylnej scianki,Koc 12zł uchwyty po 2zł szt zacisk 8zł szt.... wszystko chyba? A co do PS'a do samochodu.... woziłem moja kolumne głowna w aucie i powiem...moje ciało i struny głosowe uległy uszkodzeniu ze o odpadajacej szpachli ze zdezakow nie wspomne i braku przedniej szyby-Wiecej nie trzeba!

  • #20 27 Maj 2008 10:56
    kospan2
    Poziom 10  

    panie djdinitro pan zrobił dwie lewe kolumny

  • #21 27 Maj 2008 11:05
    djdinitro
    Poziom 25  

    To juz stare foto jest a pozatym nie rozumiem jak dwie lewe kolumny zrobiłem?heh! teraz mam 2x18" na bassie, szerokopasmowe kolumny 15"plus 1,7"Driver,2x15bass br,nadstawki 12"plus 1" driver.Firmy...Eminence,Selenium,Tonsil,No name.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME