| Author |
chudykrotoszyn Poziom 3

Joined: 12 Oct 2007 Posts: 7 Location: Krotoszyn / ZST Ostrów Wlkp.
|
25 Oct 2007 22:07 Ładowarka na 8 telefonów komórkowych. |
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie! :) Jestem uczniem technikum i na przedmiot Układy Analogowe mamy zbudować jakiś układ... Wszyscy robią jakieś stroboskopy albo zasilacze... Chciałem być oryginalny i wpadłem na pomysł ładowarki do telefonów komórkowych... Nie jakiejś zwykłej, ale takiej, żeby można było nią ładować do 8 telefonów naraz... :) Do wszystkiego już doszedłem, mam wsio obliczone itd [choć nie gwarantuję, że dobrze], ale mam jedno pytanie... Czy jest możliwość przeładowania baterii przy ładowaniu taką ładowarką? Wiem, że to telefon steruje ładowaniem, a nie ładowarka, ale jednak nie mam pewności... Słyszałem coś o stosowaniu warystorów jako zabezpieczeń prądowych, ale nie mam pojęcia, jak je wykorzystać jeżeli byłoby to konieczne...:) Dodam tylko, że diody w każdej gałęzi które są między wyłącznikami a wyjściem mają sygnalizować pojawienie się napięcia w gałęzi, a te za wyjściem pokażą podłączenie telefonu [sam na to wpadłem] :) Jeżeli komuś zechce się czytać ten wykład - z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam :)
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
25 Oct 2007 22:07 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
TheWiktus Poziom 17

|
26 Oct 2007 12:25 Re: Ładowarka na 8 telefonów komórkowych. |
|
|
|
Żebyś nie wiem jak się starał diody D3 ,D5 ,itd. nie zaświecą ,pozatym diody będą migać ponieważ telefon pobiera prąd "co chwilę"no i nie każdy telefon ma ładowarkę na 5V.Już lepiej gdybyś zrobił ładowarkę do baterii telefonów komórkowych ,było by to chyba prostsze ponieważ większość telefonów ma akumulator na 3.6V .
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
26 Oct 2007 12:25 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Matkas Poziom 15

|
26 Oct 2007 14:09 Re: Ładowarka na 8 telefonów komórkowych. |
|
|
|