FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

Ładowarka na 8 telefonów komórkowych.

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Electronic Circuits DIY ideas, problems -> Ładowarka na 8 telefonów komórkowych.
Author
Poziom 3
Poziom 3

Post#1 Post from the author of the topic 25 Oct 2007 22:07   

Witam wszystkich serdecznie! :) Jestem uczniem technikum i na przedmiot Układy Analogowe mamy zbudować jakiś układ... Wszyscy robią jakieś stroboskopy albo zasilacze... Chciałem być oryginalny i wpadłem na pomysł ładowarki do telefonów komórkowych... Nie jakiejś zwykłej, ale takiej, żeby można było nią ładować do 8 telefonów naraz... :) Do wszystkiego już doszedłem, mam wsio obliczone itd [choć nie gwarantuję, że dobrze], ale mam jedno pytanie... Czy jest możliwość przeładowania baterii przy ładowaniu taką ładowarką? Wiem, że to telefon steruje ładowaniem, a nie ładowarka, ale jednak nie mam pewności... Słyszałem coś o stosowaniu warystorów jako zabezpieczeń prądowych, ale nie mam pojęcia, jak je wykorzystać jeżeli byłoby to konieczne...:) Dodam tylko, że diody w każdej gałęzi które są między wyłącznikami a wyjściem mają sygnalizować pojawienie się napięcia w gałęzi, a te za wyjściem pokażą podłączenie telefonu [sam na to wpadłem] :) Jeżeli komuś zechce się czytać ten wykład - z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam :)

Back to top

Google

Google Adsense

Post# Post from the author of the topic 25 Oct 2007 22:07   

Back to top

TheWiktus
Poziom 17
Poziom 17

Post#2 26 Oct 2007 12:25   

Re: Ładowarka na 8 telefonów komórkowych.

Żebyś nie wiem jak się starał diody D3 ,D5 ,itd. nie zaświecą ,pozatym diody będą migać ponieważ telefon pobiera prąd "co chwilę"no i nie każdy telefon ma ładowarkę na 5V.Już lepiej gdybyś zrobił ładowarkę do baterii telefonów komórkowych ,było by to chyba prostsze ponieważ większość telefonów ma akumulator na 3.6V .
Back to top

Google

Google Adsense

Post# 26 Oct 2007 12:25   

Back to top

Matkas