X

Peugeot 307 antipollution fault

naryb 26 Oct 2007 19:25
  • #1 26 Oct 2007 19:25
    naryb
    Level 1  
    Helpful post? (+2)
    Witam
    Mam problem w moim Peugeot 307 2.0 HDI pojawił mi się na wyświetlaczu komunikat
    antipollution fault i silnik traci na mocy, wchodzi maksymalnie do 2,5 tys obrotów i więcej nie przyjmie.
    Nie wiem co oznacza ten komunikat. Proszę o pilną pomoc.
  • #2 26 Oct 2007 19:41
    labisp
    Level 17  
  • #3 26 Oct 2007 19:42
    arto
    Level 17  
    Helpful post? (+2)
    prawdopodobnie problem z fap,czyli serwis
  • #4 26 Oct 2007 20:01
    lucik
    Level 16  
    Helpful post? (+3)
    Bez podłączenia diagnoskopu się nie obejdzie. Jest to komunikat, mówiący o tym, że komputer nie jest w stanie zachować norm czystości spalin. Powód? Może ich być ze sto, np. zapchany FAP, przepływomierz, EGR, itd.
  • #5 12 Feb 2008 23:32
    Thomson1024
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Odgrzeję trochę temat, ale właśnie dopadła mnie w/w usterka :/
    Mam Puga 307 1.4 16V benzyna 2004 r.
    2 dni temu jadąc sobie trasą ok 70 km/h na V biegu (2000 rpm) nagle poczułem delikatne szarpnięcie. Tak jakby na chwilę się wyłączył silnik i w ułamku sekundy zaskoczył z powrotem. Zdarzeniu temu towarzyszyło zapalenie się czerwonych (ale nie wiem których) kontrolek na desce rozdzielczej. Niestety trwało to tak krótko, że zauważyłem to tylko kątem oka i jak spojrzałem na deskę to już wszystko było w porządku. Auto jechało normalnie bez wyczuwalnych niedomagań.
    Wczoraj wyjechałem tylko odholować popsute auto znajomego, zrobiłem przy tym może w sumie 12 km.
    Dziś jeździłem znacznie więcej. W sumie ok 60-70 km, głównie w mieście. Niestety jadąc znów trasą (wracając już do domu) w podobnych warunkach jak przedwczoraj, otrzymałem wspomniany komunikat "antipoluttion fault", zapaliła się pomarańczowa kontrolka od silnika i w zasadzie to tyle :| Auto w zasadzie jeździ tak jak do tej pory, nie ma raczej odczuwalnego spadku mocy, normalnie wkręca się na obroty. Wydaje mi się tylko, że po zmianie biegu na wyższy jak puszczam sprzęgło to przez chwilę (przy wciśniętym gazie) obroty nie wzrastają (trwa to może sekundę). Ale to może dlatego mam takie wrażenie, że ogólnie delikatnie jeżdżę, a wcześniej może na to nie zwracałem uwagi :] Zauważyłem jeszcze, że chyba trochę więcej spalin wydobywa się z wydechu (przy rozgrzanym silniku) niż to zwykle bywa. Niestety było ciemno jak to sprawdzałem, ale za stojącym autem widać było unoszące się spaliny. W zasadzie wcześniej nie zwracałem na to uwagi i może mam takie wrażenie po pojawieniu się tego komunikatu, a wcześniej było tak samo, ale to też jest jakieś spostrzeżenie :]
    Wiem, żę bardzo ogólne jest pytanie "co to może być?", ale jednak jeżeli macie jakieś sugestie to chętnie się z nimi zapoznam.
    Przeglądałem już tematy na tym forum o podobnej usterce w innych modelach Puga, ale może mój opis sytuacji troszkę bardziej rozjaśni sprawę mojego przypadku :)
  • #6 12 Feb 2008 23:40
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Jedź na diagnostykę silnika... albo sam kup sobie urządzenie do diagnozy ...



    Pozdrawiam.
  • #7 13 Feb 2008 11:59
    Thomson1024
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Tak właśnie zrobię :)
    Ale mam jeszcze dwa spostrzezenia:
    - w serwisie Puga gość zasugerował mi, żebym odpiął klemę na chwilę, bo to może być przejściowy problem, a że to czasem podobno pomaga. U mnie nie pomogło :/
    - powąchałem sobie spaliny (rozgrzany silnik) i jak się okazało mają dziwny zapach - śmierdzą jak zgniłe jaja, co sugeruje siarkę w paliwie. A 95% paliwa tankowałem na TEJ SAMEJ stacji jednej z markowych sieci (na razie nie napiszę jakiej). Jeżeli okaże się, że to wina paliwa to oczywiście podzielę się informacją o tej stacji :)
  • #8 13 Feb 2008 20:52
    krzysiek99300
    Level 12  
    Helpful post? (+2)
    mozesz miec brak eolys i wywala sie usterka FAP
  • #9 13 Feb 2008 20:59
    Thomson1024
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    krzysiek99300 wrote:
    mozesz miec brak eolys i wywala sie usterka FAP

    benzyna :] nie mam FAP :]
    Poza tym przebieg auta to 22 tys km :] I to też mi się nie podoba, że po tak niewielkim przebiegu już cos się wywala :/ Ale cóż, zdarzyło się i już :]
  • #10 15 Feb 2009 20:08
    piotr98
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Miałe taki problem antypolution , okazało się uszkodzone świece żarowe do wymiany. Lampka zgasła. Przez dwa tygodnie wszystkook , potem straciło moc. Może ktos podpowie dlaczego.
  • #11 14 Apr 2009 10:59
    damian024
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    zawór cisnienia paliwa do wymiany
  • #12 17 Jun 2009 09:18
    Pi9
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam! Od kilu dni mam podobne problemy w 307 HDI 100 KM, FAP z komunikatem antipolution fault. Pojawił się komunikat, spadła moc, czasami wchodzi tylko do 2800/min, casami wkręca się na obroty prawie dobrze, ale często po osiągnięciu ok. 3500/min gaśnie. Można go natychmiast odpalić i jechać dalej.
    Po diagnostyce prawie na pewno nie jest to problem braku regeneracji FAP (choć jeden błąd to było właśnie osiągnięcie maksymalnej liczby prób regeneracji kiedyś w przeszłości). Drugi to: " Stały błąd. Obwód regulacji wysokiego ciśnienia oleju napędowego. Ciśnienie mniejsze od wartości zadanej." I teraz zaczynają się schody. Dzwoniłem do serwisu i zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że na listwie (common rail) jest tylko czujnik ciśnienia, inni, że jest tam regulator. Jeszcze inni twierdzą, że regulator jest w jednym bloku z pompą paliwa i wymiana tyko z pompą (kasa!!!)

    Mam pytanie do damian024 - jaki to zawór i gdzie się znajduje? Ile +/- kosztuje? Bo mnie też to pasuje na złą regulację ciśnienia paliwa. Prosto mówiąc - za mało w stosunku do potrzeb. Więc może to być też pompa??
    Dzięki z góry za odpowiedzi.
    Piotr
  • #13 22 Jun 2009 23:28
    damian024
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Zawór znajduje sie na pompie paliwowej koszt to 500zł
  • #14 27 Jun 2009 23:21
    mdread
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mam podobny problem - 307 HDi 90KM (bez FAP). Podczas jazdy czasem wyświetla się komunikat ANTIPOLLUTION FAULT. Jeśli to nastąpi nie jestem w stanie przekroczyć 1900 obrotów gazując - tak jakby odcinało dopływ paliwa, można wciskać pedał gazu i nic. Da się natomiast jechać utrzymując obroty poniżej 2k, często zmieniając biegi, ale wiadomo że o dynamice jazdy można zapomnieć. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika problem tak jakby się 'resetuje'. Auto pojedzie na diagnostykę ale może ma ktoś pomysł co jest przyczyną - wiadomo że w serwisie lubią wymieniać od razu wszystko..
  • #15 01 Jul 2009 17:57
    mdread
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Hmm.. auto poszło na diagnostykę, nie wykryto żadnych poważnych błędów, coś wyszło z czujnikiem. Mechanik więc go wymienił i powiedział aby zrobić jazdę próbną. Rodzice wybrali się więc dzisiaj na wycieczkę no i po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik stracił moc i zaczął chodzić jak traktor. Wystraszyli się i auto wróciło na lawecie do warsztatu. Mechanik stwierdził że prawdopodobnie 'wypłukało' uszczelkę - koszt naprawy orientacyjnie 2-3kzł?!? Auto stoi na warsztacie i jutro ma być dokładnie sprawdzane i oceniony ma być koszt naprawy. POMOCY! Jak to wypłukało uszczelkę tuż po wizycie w warsztacie, o co tu może chodzić?
  • #16 01 Jul 2009 18:07
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Jaką uszczelkę? Dekla zaworów, głowicy, pompy wodnej, szyby przedniej???? Jakim czujnikiem parkowanie, temperatury, ciśnienia oleju????
    Jaja sobie robisz pisząc takie posty!
  • #17 02 Jul 2009 02:03
    mdread
    Level 2  
    Helpful post? (+2)
    Nie robię sobie jaj tylko jestem za granicą a auto jest własnością mojego prawie siedemdziesięcioletniego ojca. Nie jest on mi w stanie za bardzo wyjaśnić co się dzieje a pewien jestem tylko tego błędu który pamiętam z jazdy autkiem w połowie maja. Piszę bo może ktoś miał podobny przypadek i coś może powiedzieć, albo coś mu w głowie zaświta. Zdaję sobie sprawę że nie są to konkretne informacje ale co poradzę na to że wydruk z komputera po wymianie czujnika ojciec zostawił w aucie które teraz stoi w warsztacie a wiem tylko tyle ile jest mi on w stanie powiedzieć. Nie cieszę się z tej całej sytuacji i szukam pomocy a nie krytyki. Jeśli daj Boże naprawią to auto i będzie wszystko OK to chętnie napiszę co się konkretnie stało, może komuś to pomoże w przyszłości. A Ty może powiesz coś konstruktywnego, doradzisz dobry warsztat w Krakowie, podzielisz się opinią n/t serwisu aut francuskich na Głowackiego albo znasz podobny przypadek?
  • #18 02 Jul 2009 02:37
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (-1)
    Z takim opisem nic Ci nie poradzę, o dobry warsztat w Krakowie zapytaj Kolegę Elektrita, może Ci podpowie, też jest z południa Polski.
  • #19 02 Jul 2009 13:40
    mdread
    Level 2  
    Helpful post? (-2)
    Kolejne informacje jakie otrzymałem - pękła/odłamała się jedna z czterech dźwigienek które popychają zawory do otwarcia i zamknięcia.. mechanik nie wie co było przyczyną i szuka dalej. Będę uaktualniać tego posta w miarę jakichś kolejnych informacji.
    Edit:
    Mechanik dzwonił i powiedział że musieli zdjąć głowicę, co było dobrą decyzją - okazało się że dwa zawory uderzały o tłoki. Całe szczęście że rodzice od razu zjechali na pobocze i nie próbowali jechać dalej.
    Nie znam się na tyle żeby oceniać czy wcześniejsze sygnały Antipollution Fault mają z tym jakikolwiek związek. Jeśli nie to sorki za użycie tego tematu. Niemniej jeśli jeszcze się czegoś dowiem, uaktualnię posta.
    Edit2: diagnoza - poszła ośka w układzie rozrządu na ktorej jest popychacz zaworów - efekt taki jakby rozrząd szlag trafił. A wymieniałem skubańca tuż po kupnie auta.. koszt całej imprezy 3.800zł.
  • #20 02 Aug 2009 20:49
    maulo
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie mam również ten sam problem, pojawił się u mnie również ten napis mam Peugeota 307HDI 1,4. Pojawił się ten napis zatrzymałem samochód i po pięciu minutach odpalenia wszystko wróciło do normy napisu nie ma i znaczek sygnalizujący spaliny znikł. Wcześniej miałem ten problem jakiś miesiąc temu, tak samo postąpiłem i również wszystko wróciło do normy, teraz mi to wyskoczyło po za tankowaniu samochodu na stacji po przejechaniu jakichś 10km.Mam pytanie czy jezeli zniknął ten napis czy jak pojadę do Peugeota, to na komputerze wyświetli im problem który mi sie wcześniej pojawiał na wyświetlaczu?Objawiało się to wszystko tym ze samochód tracił na mocy i szarpał jak dodawałem gazu, tak jakby nie pracował na wszystkie wtryski, albo nie dostawał paliwa, ale jak tylko zatrzymałem samochód i odczekałem jakieś 5min. wszystko wróciło do normy.
  • #21 02 Aug 2009 21:08
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    A byłeś na regeneracji fap? Kiedykolwiek?
  • #22 02 Aug 2009 21:51
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (-1)
    Po co? Jesli samochod jest normalnie eksploatowany regeneracja robi sie automatycznie.
    Wskazane byloby natomiast sprawdzenie, dlaczego zapala sie MIL.
    Pozdrawiam, Georges
  • #23 03 Aug 2009 20:40
    maulo
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Nie nie byłem na regeneracji FAP ponieważ moj nie ma tego.
  • #24 22 Aug 2009 11:50
    hary99
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mam ten sam problem Antipollution fault 307 HDI, na diagnostyce wykazało uszkodzony zawór wysokiego ciśnienia paliwa. Problem polega dodatkowo na tym że nikt nie chce sie zabrac za moją 307 bo jest to pompa SIEMENS. Jeśli ktoś ma namiar na warsztat w okolicach Katowic, Krakowa, Opola, Częstochowy to proszę o pomoc.
  • #25 20 Nov 2009 02:26
    sheliak
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Dziś mi się przydarzył podobny problem... Wracałem do domu, kontrolka paliwa sie świeciła na pomarańczowo ale w instrukcji było napisane ze na rezerwie mozna przejechac jeszcze ok 50km tymczasem po przejechaniu niecalych 30. nagle silnik zgals... Na szczescie stacja byla niedaleko, ale po zatankowaniu wlaczam silnik, przez chwile pokazuje mi sie stan oleju silnikowego w polowie (a niedawno wymienialem olej i filtry) i wyswietlil sie komunikat ANTIPOLLUTION FAULT... Wprawdzie jezdzi normalnie (nie wkrecalem go jeszcze powyzej 2tys obrotow wiec nie wiem czy beda objawy takie jak w postach wyzej) i kontrolka poziomu oleju pokazuje znowu "pełno" ale komunikat "ANTIPOLLUTION FAULT" pozostal i pojawia sie przy kazdym uruchomieniu silnika...
    Mam Peugeota 307SW 2.0 HDI 2003r
    Co to może być? Ten filtr FAP? moze zassalem jakies brudy z dna baku? albo spalil troche oleju silnikowego?
    Bardzo prosze o pomoc poniewaz nie znam sie na tym :(

    Dziękuję

    Pozdrawiam
  • #26 08 Dec 2009 22:24
    stasiudrobnin
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Koledzy moze to wam się wyda śmieszne ale sprawdzcie płyn w chłodnicy
    bokomunikat jest typowo od układu chłodzenia ja w 206 perzocie miałem to samo i dolałem płynu było mniej niż minimum
  • #27 09 Dec 2009 10:49
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Nie myl antipollution z antipercolate.
  • #28 17 Dec 2009 06:20
    samiec76
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam
    MIAŁEM , zaznaczam miałem taki sam problem "Antipollution fault" .
    Mam Peugeota 307 hdi 2001 rok, 2.0 litra silnik siemensa zdaje sie 90-95konny...
    Problem pojawiał się gdy odpalałem autko zimne , np.po nocce nad ranem gdy czas do pracy...przekręcam stacyjkę, odpalał się za pierwszym kopem, przygazówka - i strasznie kopci przy odpalaniu, ok, ruszam , 30-40kmh i nagle komunikat "Antipollution fault" obroty nie chcą wejść powyżej 2,5tys.obr. ,autko jakby nie miało siły, staje wyłączam autko na 10-15 sekund odpalam ponownie i już jest ok niema komunikatu obroty wchodzą wysoko...jadę do pracy... po przeczytaniu wcześniej waszych postów przestraszyłem się ze będę musiał wywalić 2-4tys na pompę wysokiego ciśnienia lub FAP lub jeszcze coś innego, ale obyło się...koszt części 129zeta, naprawa-wymiana - samodzielna !!!
    Kupiłem filtry:) , paliwa, powietrza i niemający z tym nic wspólnego kabinowy.
    Stare były zasyfione - masakra...ojciec zawodowy kierowca stwierdził ze jeszcze takich nie widział... dodatkowo wyczyściłem obudowy w których znajdują się filtry, w obudowie-pojemniku na filtr paliwa na dnie był osad i jakieś drobinki jakby ktoś wrzucił garść(może nie garść-trochę na dnie) piasku plażowego-drobniutkiego, wszystko poskładawszy na nowo po wyczyszczeniu - odpalam - ruszam i pierwszy szok... autko ma takiego powera jakiego nigdy nie miało (jestem drugim właścicielem) Jest duuzo...silniejszy ma takiego kopa ze jestem w szoku ale nic...wieczór już był pora do domku ...i spać... nad ranem do pracy odpalam jak ZAWSZE odkąd miałem ten komunikat (od 3-4miesiecy) i następny SZOK !!!! odpalił bez problemu, niema komunikatu i niema już problemu już 3 dzień:) (a problem był codzienne)
    Wiec mogę poradzić wszystkim którzy maja taki problem jaki JA OPISAŁEM by wymieni filtry paliwa i powietrza i dokładnie wyczyścili obudowy(pojemniki) w których znajdują się filtry:)
    Teraz mogę napisać że wiedziałem ze filtry są ważne, ale nie zdawałem sobie sprawy ze aż tak ważne :) i że tak łatwo pozbędę się moich problemów:)

    Już szczęśliwy posiadacz peugeota 307hdi 2.0l, 2001 rok...pozdrawiam:)
  • #29 19 Dec 2009 08:25
    katani30
    Level 2  
    Helpful post? (+2)
    Witam, mam peugeota 307 1.4 HDI . Problem: antipollution fault, oraz zapalona kontrolka diagnostyczna silnika. Pierwsze kroki skierowałem na komputer, po podłączeniu wyskoczyły trzy błędy układu zasilania paliwem ( pompa paliwowa) Po wykasowaniu błędów i wymianie filtra paliwa kłopoty zniknęły.
    Koszt: podłączenie komputera i usunięcie błędów 35 zł
    wymiana filtra paliwa 20zł
    filtr paliwa 169zł !!!!!!!
    Może to komuś pomoże w usunięciu usterki. Dodam że był silny mróz i z filtra dało się wytrzepać kawałki parafiny, wiec polecam na zimę zakupić uszlachetniacz do paliwa za 24zł. Paliwo było z Orlenu- ON werwa
    Pozdrawiam
  • #30 21 Dec 2009 08:20
    samiec76
    Level 2  
    Helpful post? (-2)
    nie wiem gdzieś ty ten filtr kupował że tyle...w sklepach w gdańsku 69zł a w pruszczu gdańskim 29zł :)
  Search 4 million + Products
Browse Products