X

Nierówna praca silnika PEUGEOT 106

06 Nov 2007 20:29 MOmotocyklista
  • #1 06 Nov 2007 20:29
    motocyklista
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Kto z was mi powie jak zdiagnozować czujnik podciśnienia 2 pin?. Borykam się z nierówna praca silnika w PEUGEOCIE 106 1.1 z 92r.zastosowany jest w nim system BOSCH Podejrzewam czujnik najdziwniejsze ze silnik pracuje jak chce( gubi obroty wskazówka obrotomierza pływa ) czy to na pewno może być ten czujnik ???? bardzo dziwna sprawa . silniczek krokowy został wymieniony wiec uznaje go za sprawny .Na zimnym silnik strasznie przebiera przy dodawaniu gazu dopiero jak się rozgrzewa zanikają te objawy zauważyłem jeszcze gdy zdejmę wtyczkę od czujnika temperatury silnika która daje sygnał do komputera nie zmienia to żadnego faktu silnik pracuje tak samo może to ten czujnik wszystko kaleczy ??? proszę o wypowiedzi z góry dziękuje .
  • #2 06 Nov 2007 20:36
    Removed
    Helpful post? (0)
    motocyklista wrote:
    Witam
    Kto z was mi powie jak zdiagnozować czujnik podciśnienia 2 pin?. .


    Po pierwsze nalezy się nauczyć rozróżniać czujnik podciśnienia od elektrozaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa.
    Jak się ten etap przebrnie-można się brać za resztę.
  • #3 06 Nov 2007 20:57
    motocyklista
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    A no trzeba
    A ten czujnik podciśnienia od elektrozaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa.
    Ma wpływ na nierówna prace silnika ?? gdzie mam szukać usterki ?????
  • #4 07 Nov 2007 15:34
    motocyklista
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czekam na wypowiedzi ??????????????
  • #5 07 Nov 2007 17:07
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tak, ma, a nie wystarcza pomyśleć, i zaślepić wężyki idące do tego elektrozawroka?
  • #6 07 Nov 2007 18:45
    motocyklista
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    podejrzewam czujnik temperatury cieczy chłodzącej odpowiedzialny za sterowanie pracą silnika na zimnym jak i gorącym silniku pomiar omomierzem wykazał przerwę. Najdziwniejsze w tym ze kontrolka diagnostyki nie świeci po zdjęciu wtyczki zapala się lecz praca silnika bez zmian stawiam na ten czujnik tylko mam problem z dostaniem nowego jest to dwu pin. Zielony . fi 14 . jeśli ktoś ma namiary na taki czujnik proszę o wypowiedz
  • #7 07 Nov 2007 23:54
    Mario.M
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Ten silniczek krokowy wymieniłeś na nowy ? Nie wiem czy to akurat w tym silniku ale w tych silniczkach krokowych jest styk biegu jałowego który często się psuje i jest podobny objaw jak opisujesz.
  • #8 07 Nov 2007 23:58
    Removed
    Helpful post? (0)
    A widziałes kiedy w Boschu silniczek krokowy?
  • #9 08 Nov 2007 00:01
    Mario.M
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Inaczej, silnik regulujący prędkość na biegu jałowym, do krokowych on sie nie zalicza. Po prostu przyzwyczajenie do tych silników krokowych.
  • #10 08 Nov 2007 00:03
    Removed
    Helpful post? (0)
    I bardzo ładnie!
    :)
  • #11 08 Nov 2007 21:12
    motocyklista
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i na pierwszym 6 MPS na 2 –4 niecałe 4 MPS
    rozebrałem głowice i zrobiłem pomiar na szczelność benzyna okazało się ze na 2-4 benzyna w krótkim czasie przeszła przez zawory a w 1 było prawie ok. .Jutro dostaje się do zaworów mam nadzieje ze nie mam wypalonych gniazd zaworowych może wystarczy je tylko dotrzeć .
    To chyba przez zawory ten silnik tak kaleko pracował .
  • #12 08 Nov 2007 21:49
    Mario.M
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Najpierw jedz do warsztatu żeby go podłączyć pod komputer chociaż, dopiero później zabieraj sie za rozbieranie silnika.
  • #13 09 Nov 2007 20:33
    motocyklista
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mario.M już wiem co jest grane niema ciśnienia na cylindrach zawory tak na zdrowy rozum jak by cos było uszkodzonego zapalała by się pomarańczowa lampka diagnostyki , wiem jak sprawdzić błędy po prostu jak na cylindrze jest mniej niż 4 atmosfery wszystko mówi za siebie zawory wypalone
  • #14 09 Nov 2007 20:55
    zbyniuś
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Fajnie by było jak by zapalała się pomarańczowa lampka diagnostyki przy niektórych profilach,
    ale to tylko marzenia!!!
  • #15 14 Nov 2007 20:16
    motocyklista
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za wypowiedzi problem rozwiązany niby prymitywna konstrukcja ale .... cóż to tylko maszyna !! weryfikacja nieszczelne zawory demontaż silnika , zakup używanego silnika efekt końcowy samochodzik żyje i to jeszcze jak koszta 300 zł robocizna własnym zakresie :D:D:D
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products