Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

octavia 1.9 TDI 2000r ciezko pali zimna

maxylewith 09 Lis 2007 00:34 7678 10
  • #1 09 Lis 2007 00:34
    maxylewith
    Poziom 11  

    Witam kolegow.Zakupilem ww samochod ze swiadomoscia ,ze ciezko odpala z rana.Kiedy jednak nadszedl pierwszy ranek przerazilem sie nieco ,bo krecilem 6,7 razy po ponad 10s i nic.W tym czasie z tylu kopcilo sie nieco nie przepalona ropa.Dym bardziej ciemny niz bialy.Auto probuje odpalac ale nie wchodzi na obroty i trzepie buda.Po odpuszczeniu kluczyka potrzepie sie <1s i gasnie.
    Po odlaczeniu czujnika temp nie jest lepiej.Grzanie nie pomaga.
    Pewien magik odczytywal bledy jakims testerem(nie byl to vas ani vag),znalazl przeplywomierz ale nie powiedzial czy ten blad wystepuje w dalszym ciagu czy byl chwilowy.Oprocz tego jeszcze czujnik temp,ale to moja sprawka.W przewodach paliwowych byl babel-wymienilem filtr,oring,mechanik napompowal go jakas pompka(czy w ten sposob odpowietrzyl tez pompe?),ale rezultatow to nie przynioslo.Dzisiaj wyczyscilem wtryski,przeplywomierz-nic.
    Dodam ,ze jesli w koncu odpali cala ulica chowa sie w dymie;P a pozniej pali na pol obrotu za kazdym razem.Postoi pare godzin i znowu problem.

    1.czy czepic sie przeplywomierza?(slyszalem ,ze czesto sie sypia,lecz czy to mialoby wplyw na ciezkie odpalanie?w koncu po dlugim czasie odpala)
    2.czy moze ropa cofa sie do zbiornika ,a jak tak ,to czemu?
    3.jak w ogole zidentyfikowac ten silnik bo nie wiem czy to 90 czy 110 KM(po kopie wydaje mi sie ,ze 110).Nie potrafie znalezc nigdzie na silniku oznaczen ktore funkcjonuja na elektrodzie.
    Bardzo prosze o jakiekolwiek wskazowki,poniewaz musze doprowadzic sam to auto do porzadku-rzecz dzieje sie w krainie gdzie spotkac mozna samych wymieniaczy bez pojecia,"moze najpierw to wymienimy i zobaczymy co dalej."
    Tyle to ja sam wiem.A na koniec caly motor bo klin sciety....;)
    Pozdrawiam i czekam na wskazowki.
    Z gory dziekuje.
    P.S.Auto jest z taksowki jesli to wazne-ma przejechane udokumentowane 202tys km i sluchajac rozrusznika problem pojawil sie chyba dosc dawno.
    Pozdrawiam

  • #2 09 Lis 2007 10:09
    kg1
    Poziom 12  

    sprawdź kompresje może cos podpowie

  • #3 09 Lis 2007 10:39
    viper555
    spec od auto-elektro

    Sprawdź świece.P

  • #4 09 Lis 2007 13:44
    snou
    Poziom 12  

    Masz na 75 procent nieszczelnosc w ukladzie paliwowym wiec nie ma sie czego czepiac przy przeplywce i silniku . Po pierwszym odpaleniu juz pozniej pali normalnie w ciagu dnia czyli paliwko ci splywa do zbiorniczka i thats all sprawdz szczelnosc ukladu od poczatku do samego konca. Ssak w zbiorniku powinien moze jest winny uszkodzenie jego choc malo prawdopodobne zdaza sie ;). Pozatym jesli juz filtr wymieniles to popatrz jak przy pracy wyglada przewod pojawiaja sie babelki powietrza ?? Najprawdopodobniej tak i zdecydowanie masz gdzies nieszczelnosc w ukldzie ;)
    Pozdrawiam i mam nadzieje ze pochwalisz sie w ktorym momencie jest ten bol ;)

  • #5 09 Lis 2007 14:09
    bartek_j
    Poziom 35  

    Może być jeszcze problem z ustawieniem pompy względem rozrządu. Do sprawdzenia VAGiem, opisywane jak tu i ówdzie wielokrotnie.

  • #6 09 Lis 2007 14:35
    T/J
    Poziom 21  

    Sprawdź VAGiem kąt wtrysku,wskazania czujnika temperatury.Sprawdź czy świece dostają napięcie do grzania, wykręć świece żarowe i każdą sprawdź podłączając pod akumulator czy grzeje.Bardzo ważne jest jak szybko kręci rozrusznik.

  • #7 09 Lis 2007 15:25
    maxylewith
    Poziom 11  

    dziekuje za odpowiedzi.Nie za bardzo obeznaje sie w sprzecie diagnostycznym.Nie wiem czy z jakiegos PC vaga da sie odczytac kat wtrysku.Swiece jak slyszalem,grzeja dopiero ponizej -3 stopni.Poza tym odpinalem czujnik temp,swiece grzeja wtedy dosc dlugo i auto i tak nie odpala.Tak czy inaczej wszystkie swiece sa OK(sprawdzone amperomierzem).
    Slyszalem tez o jakims zaworku zwrotnym w pompie.
    Bable zniknely po wymianie filtra paliwa,a samochod dalej nie pali.
    Wczoraj wyczyscilem wtryski i dalej lipa.
    Kolego Snou twierdzisz,ze nalezy wyeliminowac przeplywomierz z kregu podejrzanych?Byl jego blad w pamieci,z drugiej jednak strony dziwne,ze jak juz odpali to kopa ma jak trzeba,nie kopci i odpala za kazdym razem.
    Odnosnie katow wtrysku to czy da sie to skorygowac tylko ustawieniem rozrzadu czy jest mozliwy inny sposob(programowo czy jakos tak).

    Kolego TJ rozrusznik kreci z raczej normalna predkoscia choc tulejek juz chyba nie ma...
    Przepraszam za niefachowosc wypowiedzi ale nie znam sie na traktorach TDI...To moj pierwszy i ostatni;)


    Pozdrowienia z Wyspy

  • #8 09 Lis 2007 15:47
    bartek_j
    Poziom 35  

    Ee traktory TDI (tłokorozdzielaczowe) mimo swoich rozlicznych wad takie złe nie są ;)
    Cóż, jak przy tym silniku chcesz sam grzebać to musisz się na VAGu poznać - to nie takie trudne. Jest sporo literatury na necie, i po polskui po angielsku. Są też fora 'specjalizowane' w TDI gdzie temat jest wałkowany na wszystkie strony.
    Kąt da się sprawdzić VAGiem ( a ściślej 2 kąty - wyliczony i zmierzony)
    Ustawia się go różnie zależnie od silnika - albo luzując pompę i przekręcając lekko, albo przestawiając kółko względem pompy.

    Poczytaj na początek:
    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1604

    http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?p=336312

    to takie pierwsze linki zguglowane.

    Cóż, albo oddasz to komuś do zrobienia niekoniecznie dobrze za ciężkie pieniądze, albo sam się nauczysz i sobie zrobisz. Najwięcej kosztuje niechęć do nauki.. ;)

  • #9 09 Lis 2007 22:07
    Raczek_6
    Poziom 15  

    Moc silnika odczytasz po oznaczeniu numeru silnika, pierwsze trzy litery (starszy dowód rejestracyjny lub naklejka na obudowie paska rozrządu) lub w bagażniku przy kole zapasowym z lewej strony jest taka biała kartka i tam przeważnie piszą numer VIN, kod silnika trzy litery, czasami też jest moc podana w KW.

  • #10 09 Lis 2007 22:45
    maxylewith
    Poziom 11  

    witam ponownie.Okazalo sie ,ze mimo iz kontrolka swiec zapala sie na sekunde to swiece grzeja ok 6s.jedna nie grzala.Auto dalej ma problemy z odpalaniem,zauwazylem w wejsciu babelki.Sam nie wiem czy byl zapowietrzony czy zapowietrzylem go wczoraj ja podczas czyszczenia wtryskow.Zauwazylem ze nawet po kilkunastu minutach po pierwszym najgorszym odpaleniu znowu trzeba kilku obrotow walu by odpalil,Po pierwszym odpaleniu na zimnym silniku kopci przy przygazowkach.Nie wiem w jakim kolorze bo bylo juz ciemno,ale raczej nie na bialo.Jak ten uklad odpowietrzyc?Czy jest to mozliwe w domowych warunkach czy niezbedna jest pompka?
    Dziekuje jeszcze raz za wszystkie odpowiedzi koledzy.
    Pozdrawiam
    P.S. Motor posiada oznczenie AGR i 66kW

  • #11 10 Lis 2007 19:42
    maxylewith
    Poziom 11  

    Juz dobrze z klekotem...
    Przestawiona pompa o 1 zab.Obylo sie bez VAGa.Jednak sa w Irlandii Polscy mechnicy z pojeciem:))))
    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi,bo pozwolily one zmniejszyc krag podejzanych winnych usterki.
    Mozna zamknac temat.
    Pozdrawiam

    Dodano po 24 [minuty]:

    maxylewith napisał:
    Juz dobrze z klekotem...
    Przestawiona pompa o 1 zab.Obylo sie bez VAGa.Jednak sa w Irlandii Polscy mechnicy z pojeciem:))))-tylko ,ze nigdzie sie nie oglaszaja.
    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi,bo pozwolily one zmniejszyc krag podejzanych winnych usterki.
    Mozna zamknac temat.
    Pozdrawiam

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme