Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Scania 113 EDC


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Scania 113 EDC
Autor
Wiadomość
Radzio410
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 49
Miasto: Ciechanów

Post#1 Post autora tematu 20 Lis 2007 20:35   

Scania 113 EDC


witam! mam scanie 113 380 z edc z 93 roku wyświetla mi 3 błędy 8 10 i 11 mrugnięć lampki i dużo pali nierówno pracuje dymi 38 litrów przy ładunkach 12 -13 ton pompa po regeneracji i końcówki wtrysków nowe turbina po regeneracji ćiśnienie na cylindrach jest dobre
Powrót do góry
   
serwis_gh
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1193
Miasto: Libia

Post#2 20 Lis 2007 21:05   

Re: Scania 113 EDC


Witam.
Skasuj usterki które powstały po legalizacji tachografu.
1 pedał stopu wciśnięty oraz przycisk EDC test
2 trzymając wciśnięty pedał stopu i edc test włączyć stacyjkę trzymając wszystko jeszcze przez 3-4 sekundy
3 uruchomić silnik, jeśli EDC nie zgasło, powtórzyć na pracujacym silniku

Pytanie: jakie są max obroty silnika?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Lis 2007 21:05   





Powrót do góry
   
Radzio410
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 49
Miasto: Ciechanów

Post#3 Post autora tematu 20 Lis 2007 21:12   

Re: Scania 113 EDC


lampka edc gaśnie a obroty są ponad 2200
8 mrugnięć lampki to jest czujnik biegu jałowego gdzie on sie znajduje?
10 to jest brak sygnału z tachografu
Powrót do góry
   
serwis_gh
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1193
Miasto: Libia

Post#4 20 Lis 2007 23:52   

Re: Scania 113 EDC


To jest lista kodów usterek na "Scanii" 113 i 143 - 380/400/500hp
Nie wiem skąd wziąłeś swoje opisy do tych usterek, te są na 100% ze Scanii.
Czujnik biegu jałowego znajduje się w pedale gazu - jest dla bezpieczeństwa aby w razie złego kontaktu potencjometru gazu silnik nie wszedł w obroty.

Max obroty powinne być ok. 2450-2550 jeśli będą większe silnik zgaśnie generując usterkę "10"

Lista usterek:
1 czujnik pedału gazu - styk biegu jałowego
2 potencjometr pedału gazu
3 temperatura doładowania
4 czujnik obrotów (w pompie)
5 czujnik ciśnienia doładowania
6 czujnik skoku listwy (hdk)
7 czujnik temperatury płynu chłodzącego
8 tachograf (max obroty)
10 nastawnik pompy (solenoid nastawczy)
11 tachograf (prędkość)
13 sterownik EDC
14 obroty silnika (alternator zacisk W)
15 nastawnik pompy (listwa zablokowana)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Lis 2007 23:52   





Powrót do góry
   
Radzio410
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 49
Miasto: Ciechanów

Post#5 Post autora tematu 21 Lis 2007 23:35   

Re: Scania 113 EDC


gdzie może znajdować się nastawnik pompy (solenoid nastawczy) jest on w pompie czy gdzieś indziej?
i potencjometr pedału gazu?, można jakoś sprawdzić te czujniki teraz samochód jest w trasie cały tydzień
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Lis 2007 23:35   





Powrót do góry
   
serwis_gh
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1193
Miasto: Libia

Post#6 22 Lis 2007 02:48   

Re: Scania 113 EDC


Solenoid nastawczy jest w tylnej części pompy. Podłączony jest do 7 pinowego gniazda w tylnej części pompy na 2 i 7 pinie
Y1 pompa wtryskowa
Y1/1 solenoid nastawczy
Y1/2 czujnik HDK
Y1/3 czujnik obrotów
B1 czujnik pedału gazu który znajduje się 10cm (dziesięć centymetrów) od pedału gazu połączony cięgłem
Znajduje się w nim także czujnik biegu jałowego oraz włącznik "kick down" dla np. skrzyni automatycznej (nie wykorzystywany-brak na zdjęciu)
A propos dymienia, ten typ tak ma (tylko kiedy przyśpiesza) Ale można sprawdzić czy styki kostek nie są podśniedziałe oszukują ciśnienie doładowania i wtedy też może dymić. Sprawdź wszystkie trzy kostki połączeniowe edc w okolicy wentylatora nawiewu, przyda się WD40.
Scania 113 EDC
Powrót do góry
   
Rafal Tatus
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 5
Miasto: jelenia gora

Post#7 23 Lis 2007 22:09   

Re: Scania 113 EDC


Jezeli serwis_gh ma racje z kodami bledow, to udaj sie do serwisu pomp wtryskowych. Sam niewiele zdzialasz (do porzadnego serwisu!). Trzeba dobrze ustawic nastawnik pompy wtryskowej.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Lis 2007 22:09   





Powrót do góry
   
radek8011
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 1
Miasto: ełk

Post#8 29 Paź 2009 15:46   

Re: Scania 113 EDC


Scania 113EDC Wyświetla mi dwa błędy trzy mrugnięcia i pięć gdzie sie znajduje czujnik do ładowania czy wpływa to na ilość złużycia paliwa
Powrót do góry
   
apollo229
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 397
Miasto: skierniewice

Post#9 29 Paź 2009 16:53   

Re: Scania 113 EDC


A czy stało się to może po legalizacji tachografu, pytam bo miałem kiedyś taki przypadek. Serwisant od tacho nie wpiął brązowej kostki pod tachograf i tak się działo. Rozkręć deskę i sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Scania 113 EDC
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.051 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony