Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Scania 113 EDC

Radzio410 20 Lis 2007 19:35
  • #1 20 Lis 2007 19:35
    Radzio410
    Poziom 12  

    witam! mam scanie 113 380 z edc z 93 roku wyświetla mi 3 błędy 8 10 i 11 mrugnięć lampki i dużo pali nierówno pracuje dymi 38 litrów przy ładunkach 12 -13 ton pompa po regeneracji i końcówki wtrysków nowe turbina po regeneracji ćiśnienie na cylindrach jest dobre

  • #2 20 Lis 2007 20:05
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Skasuj usterki które powstały po legalizacji tachografu.
    1 pedał stopu wciśnięty oraz przycisk EDC test
    2 trzymając wciśnięty pedał stopu i edc test włączyć stacyjkę trzymając wszystko jeszcze przez 3-4 sekundy
    3 uruchomić silnik, jeśli EDC nie zgasło, powtórzyć na pracujacym silniku

    Pytanie: jakie są max obroty silnika?

  • #3 20 Lis 2007 20:12
    Radzio410
    Poziom 12  

    lampka edc gaśnie a obroty są ponad 2200
    8 mrugnięć lampki to jest czujnik biegu jałowego gdzie on sie znajduje?
    10 to jest brak sygnału z tachografu

  • #4 20 Lis 2007 22:52
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    To jest lista kodów usterek na "Scanii" 113 i 143 - 380/400/500hp
    Nie wiem skąd wziąłeś swoje opisy do tych usterek, te są na 100% ze Scanii.
    Czujnik biegu jałowego znajduje się w pedale gazu - jest dla bezpieczeństwa aby w razie złego kontaktu potencjometru gazu silnik nie wszedł w obroty.

    Max obroty powinne być ok. 2450-2550 jeśli będą większe silnik zgaśnie generując usterkę "10"

    Lista usterek:
    1 czujnik pedału gazu - styk biegu jałowego
    2 potencjometr pedału gazu
    3 temperatura doładowania
    4 czujnik obrotów (w pompie)
    5 czujnik ciśnienia doładowania
    6 czujnik skoku listwy (hdk)
    7 czujnik temperatury płynu chłodzącego
    8 tachograf (max obroty)
    10 nastawnik pompy (solenoid nastawczy)
    11 tachograf (prędkość)
    13 sterownik EDC
    14 obroty silnika (alternator zacisk W)
    15 nastawnik pompy (listwa zablokowana)

  • #5 21 Lis 2007 22:35
    Radzio410
    Poziom 12  

    gdzie może znajdować się nastawnik pompy (solenoid nastawczy) jest on w pompie czy gdzieś indziej?
    i potencjometr pedału gazu?, można jakoś sprawdzić te czujniki teraz samochód jest w trasie cały tydzień

  • #6 22 Lis 2007 01:48
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Solenoid nastawczy jest w tylnej części pompy. Podłączony jest do 7 pinowego gniazda w tylnej części pompy na 2 i 7 pinie
    Y1 pompa wtryskowa
    Y1/1 solenoid nastawczy
    Y1/2 czujnik HDK
    Y1/3 czujnik obrotów
    B1 czujnik pedału gazu który znajduje się 10cm (dziesięć centymetrów) od pedału gazu połączony cięgłem
    Znajduje się w nim także czujnik biegu jałowego oraz włącznik "kick down" dla np. skrzyni automatycznej (nie wykorzystywany-brak na zdjęciu)
    A propos dymienia, ten typ tak ma (tylko kiedy przyśpiesza) Ale można sprawdzić czy styki kostek nie są podśniedziałe oszukują ciśnienie doładowania i wtedy też może dymić. Sprawdź wszystkie trzy kostki połączeniowe edc w okolicy wentylatora nawiewu, przyda się WD40.
    Scania 113 EDC

  • #7 23 Lis 2007 21:09
    Rafal Tatus
    Poziom 9  

    Jezeli serwis_gh ma racje z kodami bledow, to udaj sie do serwisu pomp wtryskowych. Sam niewiele zdzialasz (do porzadnego serwisu!). Trzeba dobrze ustawic nastawnik pompy wtryskowej.

  • #8 29 Paź 2009 14:46
    radek8011
    Poziom 1  

    Scania 113EDC Wyświetla mi dwa błędy trzy mrugnięcia i pięć gdzie sie znajduje czujnik do ładowania czy wpływa to na ilość złużycia paliwa

  • #9 29 Paź 2009 15:53
    apollo229
    Poziom 20  

    A czy stało się to może po legalizacji tachografu, pytam bo miałem kiedyś taki przypadek. Serwisant od tacho nie wpiął brązowej kostki pod tachograf i tak się działo. Rozkręć deskę i sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu.
    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty