Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 24 Lis 2007 10:54
    robokop
    Moderator Samochody

    Witajcie, mam pytanie, otóż interesuje mnie gdzie w pPassacie takim jak w temacie znajduje się przekaźnik wykonawczy obwodu świec żarowych ?. Za cholerę nie moge go zlokalizować, a świece mi nie grzeją, pomimo prawidlowego działania kontrolki na desce rozdzielczej.

  • #2 24 Lis 2007 11:25
    komisare
    Poziom 9  

    ta kontrolka jest tylko do ozdoby,mialem to samo w t4 ,kontrolka gasla prawidlowo a swiece nie grzaly,przyczyna byl brak styku przy przekazniku,niewiem gdzie on jest w passacie,ale w t4 byl w kabinie razem z innymi przekaznikami i bezpiecznikami

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdz tez bezpiecznik swiec zarowych,mialem tez taki przypadek ze bezpiecznik wygladal na dobry i po godzinie szukania usterki dotknolem go palcem i sie rozsypal na proszek

  • #3 24 Lis 2007 11:42
    polomaniak
    Poziom 8  

    Ja też niestety nie wiem gdzie jest w passacie, ale w Audi a4 z tym samym silnikiem, przekaźnik świec żarowych ze sporym (bo 50-cio amperowym) bezpiecznikiem znajduje się w tej samej skrzynce co ECU - po lewej stronie patrząc od przodu.

  • #4 24 Lis 2007 14:09
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skrzynka bezpieczników/przekaźników nr 12 (zakratkowany na czerwono)
    Passat B4 '94r silnik 1Z przekaźnik świec żarowych.

  • #5 24 Lis 2007 14:43
    jajasiu
    Poziom 15  

    Zdejmij wtyk z czujnika temperatury,włącz zapłon ,sprawdz czy załączy świece -jeżeli tak to masz uszkodzony czujnik temperatury silnika albo temperatura silnika jest za wysoka aby sterownik załączył świece,w końcu toTDI a nie TD.

  • #7 24 Lis 2007 15:03
    jajasiu
    Poziom 15  

    W komorze silnika jest przekażnik świec dogrzewających (w układzie chłodzenia)silnik.

  • #8 24 Lis 2007 15:03
    adam109m
    Poziom 10  

    w tym passacie jest tylko wykonawczy przekaźnik sterowanie do niego przychodzi z komputera.Bezpiecznik do świec jest na ścianie w komorze silnika na samej górze czarna skrzyneczka z pokrywką do niej wchodzą od dołu dwa grube przewody, pod pokrywką bezpiecznik

  • #9 24 Lis 2007 19:29
    slawciol
    Poziom 15  

    Witam, a ja mam inne pytanie( jeżeli można ;-) ) czy normalne w takim samym silniku jest to, że po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka świec żarowych i po sekundzie się wyłącza na pół sekundy(mrygnie) i znowu sie zapala na parę sekund, czy te mrugnięcie jest normalne w tych samochodach?

  • #10 24 Lis 2007 20:12
    silver_x
    Poziom 16  

    kolega wcześniej pisał aby zdjąć wtyczke z czyjnika temperatury. To najlepszy sposób na sprawdzenie takiego stanu. Przeaźniki nie siadaja tak często. Jeżeli czujnik podaje nieprawidłowe dane świece ci się nie załaczą. Kontrolka mignie na chwile i zgaśnie,

    Dodano po 2 [minuty]:

    slawciol napisał:
    Witam, a ja mam inne pytanie( jeżeli można ;-) ) czy normalne w takim samym silniku jest to, że po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka świec żarowych i po sekundzie się wyłącza na pół sekundy(mrygnie) i znowu sie zapala na parę sekund, czy te mrugnięcie jest normalne w tych samochodach?


    swiece są załanczanie nawet w temp.+ słuchać przekażnik, jezeli prze temp. minusowej kontrolka ci zamignie świece nie grzeją

  • #11 24 Lis 2007 22:31
    autoel
    Poziom 25  

    Przekaźnik w tablicy (o ile dobrze pamiętam to 103) i bezpiecznik 50 A w gniazdku u góry tablicy bezp.

  • #12 25 Lis 2007 09:24
    slawciol
    Poziom 15  

    silver_x napisał:
    kolega wcześniej pisał aby zdjąć wtyczke z czyjnika temperatury. To najlepszy sposób na sprawdzenie takiego stanu. Przeaźniki nie siadaja tak często. Jeżeli czujnik podaje nieprawidłowe dane świece ci się nie załaczą. Kontrolka mignie na chwile i zgaśnie,

    Dodano po 2 [minuty]:

    slawciol napisał:
    Witam, a ja mam inne pytanie( jeżeli można ;-) ) czy normalne w takim samym silniku jest to, że po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka świec żarowych i po sekundzie się wyłącza na pół sekundy(mrygnie) i znowu sie zapala na parę sekund, czy te mrugnięcie jest normalne w tych samochodach?


    swiece są załanczanie nawet w temp.+ słuchać przekażnik, jezeli prze temp. minusowej kontrolka ci zamignie świece nie grzeją

    Owszem mignie, ale zapala sie ponownie na parę sekund, który to jest ten czujnik temperatury? Gdzie on dokładnie jest?

  • #13 25 Lis 2007 09:34
    silver_x
    Poziom 16  

    slawciol napisał:
    silver_x napisał:
    kolega wcześniej pisał aby zdjąć wtyczke z czyjnika temperatury. To najlepszy sposób na sprawdzenie takiego stanu. Przeaźniki nie siadaja tak często. Jeżeli czujnik podaje nieprawidłowe dane świece ci się nie załaczą. Kontrolka mignie na chwile i zgaśnie,

    Dodano po 2 [minuty]:

    slawciol napisał:
    Witam, a ja mam inne pytanie( jeżeli można ;-) ) czy normalne w takim samym silniku jest to, że po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka świec żarowych i po sekundzie się wyłącza na pół sekundy(mrygnie) i znowu sie zapala na parę sekund, czy te mrugnięcie jest normalne w tych samochodach?


    swiece są załanczanie nawet w temp.+ słuchać przekażnik, jezeli prze temp. minusowej kontrolka ci zamignie świece nie grzeją

    Owszem mignie, ale zapala sie ponownie na parę sekund, który to jest ten czujnik temperatury? Gdzie on dokładnie jest?


    czujnik znajduje się na przewodzie gumowym wchodzącym do silnika, zaraz poniżej wtryskiwaczy czy świec. Po wyjęciu możesz go pomierzyć. Wychodzą z niego 4 piny. Bardzo często siada i przekłamuje ecu co do wartości temperatury. W temp. pokojowej i temp. 90 stopni maja inne wartości. Jeżeli zechcesz wartości wyśle na priva. Z autopsji powiem zę warto taki czujnik kupić i podstawić, ceny od 15 pln za zamiennik do 100 oryginał WV, roznica spora ale i jakości różne

  • #14 25 Lis 2007 13:44
    slawciol
    Poziom 15  

    już znalazłem przyczynę, przepalony bezpiecznik od świec. dzięki

  • #15 01 Gru 2007 14:36
    Tomaszek1974
    Poziom 1  

    Ja z kolei mam pytanie czy bezpiecznik świec żarowych to ten na ścianie u góry za silnikiem ? Jeśli można spytać czy długie świecenie kontrolki świec może być spowodowane tylko czujnikiem temperatury (przekaźnik mam wymieniony na nowy czy np. awarią świec ? Z góry dzięki:?:

  • #16 01 Gru 2007 14:47
    viper555
    spec od auto-elektro

    Prawie zawsze czujnikiem / przerwa/ ,wystarczy na moment zewrzeć piny w wtyczce przekaźnik powinien się wyłączyć włącznie z zgaśnięciem kontrolki.P

  • #17 22 Gru 2011 11:38
    marynarz1987
    Poziom 8  

    Witam,

    Chciałem odświeżyć wątek, żeby nie zakładać nowego. Wiem, że wielu z Was powie mi, że jestem bierny i nie chce mi się szukać, ale tak nie jest. Sprawdziłem wiele postów, ale jakoś nie mogę sobie odpowiedzieć w logiczny sposób. Opiszę co się dzieje, a zapewne takie przypadki mieliście i wyjaśnialiście.

    Mianowicie:

    - tak jak w powyższych postach samochód Passat 95.XII, TDi pali mi przy obecnych temperaturach b.słabo, znaczy kręci, kręci i odpali, tylko się męczy(obroty falują, a na ciepłym jak się rozgrzeje to pali jak marzenie).
    - sprawdziłem bezpieczniki pod maską(w sumie dwa, ten przy aku i ten przy podszybiu, oba całe), zasilanie dochodzi do nich, bo sprawdzałem próbówką.
    - przekaźnik i tu mam zagwostkę czy dobrze sprawdzałem i czy to ten, a właściwie chciałem zadać pytanie lub dwa:

    1. Czy ten przekaźnik jest zaraz po ściągnięciu pokrywy zasłaniającej bezpieczniki, tzn. na dole po prawej stronie jak się patrzy na wprost na skrzynkę(wzorowałem się zdjęciem wklejonym na forum)?
    2. Jak sprawdzić czy przekaźnik jest dobry?, na gołe oko nie widać, żeby był jakiś zniszczony czy nadpalony, ale być może mogę jakoś zewrzeć jakieś styki żeby sprawdzić czy reaguje prawidłowo, ale potrzebowałbym opisu, który do plusa, a który do minusa.
    3. Czy ten przekaźnik to już zawiera w sobie bezpiecznik 50A czy on jest gdzie indziej, czy są to te pod maską, bo to mi się też już majta:/

    - mechanik u którego robiłem pasek rozrządu i termostat, powiedział, że to wygląda tak jakby nie dostawał przekaźnik sygnału z komputera o tym, że ma je załączyć(dodaje, że to nie elektromechanik więc się nie brał za to)
    4. Czy teraz najlepiej byłoby podłączyć pod komputer żeby zbadać sprawę?

    Dla mnie to dziwna sprawa, a że mam pierwszego diesela to dla mnie czarna magia:) Mój poczciwy peugeot 205 był prosty jak cep i palił przy -25C*, wiem diesel też może.

    Pomóżcie i nie zarzucajcie od razu bierności.

  • #18 22 Gru 2011 12:10
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie szukaj winy w grzaniu świec. Sprawne bezpośredniaki palą bez problemu do -20 bez grzania.

  • #19 22 Gru 2011 14:57
    marynarz1987
    Poziom 8  

    Moglbys napisać coś więcej, przepraszam za krótki nous, ale pisze z kom. Pozdrawiam

  • #20 22 Gru 2011 17:42
    ociz
    Moderator Samochody

    Na początek sprawdzić, poprawność ustawienia rozrządu, kąt wtrysku, jak tu ok to stan wtryskiwaczy itp. Ogólnie polecam poszukać warsztatu który specjalizuje się w dieslach i oni już będą wiedzieli co robić.

  • #21 22 Gru 2011 18:25
    autoel
    Poziom 25  

    Kontrolka żarów świeci po załączeniu zapłonu, czy tylko mrygnie, jest + na świecach po zał. zapł?, jest podczas kręcenia rozrusznika?
    To sprawdź najpierw, potem ew. rozpocznij wykopaliska, można też zdjąć kostkę z czujnika temperatury i zobaczyć jak wtedy pali.

  • #22 22 Gru 2011 21:11
    marynarz1987
    Poziom 8  

    Nie mam kontrolki z racji tego, że licznik wstawiony jest od benzyny. W ogóle ujmując to gdzieś na jakiejś stronie można było sprawdzić VIN auta i niby tam widnieje, że to benzyna była:/ Być może po świętach będę miał przez kumpla sprawdzony VIN w salonie VW więc się okaże(jak się okaże, że benzyna, a naprawa będzie droga, bo coś będzie pominięte to postaram się odzyskać pieniądze za auto, być może jeszcze jest czas). Wracając do tematu to nie jestem w stanie określić czy mryga tak czy inaczej, bo jak wcześniej wspomniałem nie mam kontrolki. Po odpaleniu, trochę nim trzepocze, obroty falują i przykopci mocniej na biało, niby książkowe przypadki opisywane na forum. Co do tego czy jest plus na świecach to z tego co przypominam sobie to nie było na wył. zapłonie +, a na rozruszniku nie miałem jak, ale jutro będę wiedział, a może dzisiaj sprawdzę(napisze jak sprawdzę). Co do czujnika to odłączyłem jakiś, ale nie wiem czy to był akurat ten czujnik:/, ale po wyciągnięciu tego co wyciągnąłem palił tak samo czyli zapalił, ale nie od razu, 4 czy 5 razy łełe i pali:) Ogólnie pali, ale ten sposób mnie dobija.
    Mam pytanie czy te:"kąt wtrysku, jak tu ok to stan wtryskiwaczy" sprawdzę na Vagu? i czy da się tam ustawić ewentualnie?

    Będę wdzięczny za podpowiedzi, a ja zaraz idę zbadać temat + na świecach.

  • #23 22 Gru 2011 22:12
    Staszek49
    Poziom 32  

    Skorzystaj z informacji dotychczas przekazanych. Miałem ten sam pojazd i dla swego wygodnictwa założyłem kontrolkę (diodę), która podłączona była bezpośrednio z szyny zasilającej świece żarowe, dzięki której miałem pewność, że świece powinny grzać. Sprawdź bezpiecznik (aluminiowy) 50 A, znajdujący się na grodzi kabiny.
    W przypadku niesprawnego układu i konieczności grzania świec przy dużym mrozie - doraźnie możesz bezpośrednio podłączyć przewód z plusa akumulatora do szyny zasilającej świece. Po uruchomieniu silnika przewód ten należy odłączyć. Do tego celu używałem przewód o większej średnicy z dwoma krokodylkami.

  • #24 22 Gru 2011 22:16
    carot
    Poziom 26  

    W B4 przekaźnik wykonawczy świec jest na ścianie grodziowej razem z bezpiecznikiem.

  • #25 22 Gru 2011 22:32
    marynarz1987
    Poziom 8  

    Dziękuję za podpowiedzi, jutro odpisze co i jak, bo teraz pisze z komórki. Pozdrawiam

  • #26 23 Gru 2011 23:21
    marynarz1987
    Poziom 8  

    Jutro podlaczam nowy czujnik temperatury więc się okaże,.pozdrawiam

  • #27 24 Gru 2011 14:53
    marynarz1987
    Poziom 8  

    Wiem, że Wigilia za pasem, a raczej tuż tuż, ale piszę. Wczoraj w końcu aż wstyd się przyznać, ale czujnik, który odłączałem to był czujnik ciśnienia oleju w silniku(chyba:). Sąsiad mi wskazał gdzie on jest i faktycznie po ściągnięciu przewodu z czujnika odpalił bez problemu i nawet pojawił się prąd na szynie:). Mam jedną zagwostkę, bo kupiłem czujnik, ale różni się od tego oryginalnego, znaczy się raczej był oryginalny od nowości. Musiałem dokupić oring, ale padał deszcz i silnik już się rozgrzał więc ze sprawdzeniem tego była lipa. Zmienię jak pogoda się poprawi i potwierdzę na 100% czy to był właśnie czujnik.

    Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i Dużo Prezentów:) :D

  • #28 19 Gru 2012 23:44
    tossitup
    Poziom 1  

    witam, kupilem auto we wrzesniu bylo wsio ok odpalal od kopa, traz mrozy i problem .jaki juz opisuje. a wiec przyjde rano przekrece kluczyk kontrolka grzania zapala sie i gasnie ale po chwili zapala znowu sie i swieci pare sekund.odpalam auto to kuleje troszke tak z 10sekund i kopci ale po tych 10 no max 20sekundach jest wszystko ok. ale juz kolejne odpalanie przez caly dzien wyglada tak ze nie ma problemu z odpaleniem i kontrolka swiec mignie i koniec. czujnik temperatury wymieniony bo byl uszkodzony. Po podlaczeniu do vaga pokazalo ze mam uszkodzony jeszcze czujnik temp paliwa. ale nadal nie daje mi spokoju te swiece dlaczego tak sie dzieje ?

  • #29 20 Gru 2012 12:35
    marynarz1987
    Poziom 8  

    Nie jestem specjalistą, ale być może wiąże się to z ekologią. U mnie mam to samo. Jak jest zimno to nawet po odpaleniu kontrolka od świec pali się przez jakiś czas, a potem gaśnie. One chyba dogrzewają. Dodam iż mam autko już 1,5 roku i nie zauważyłem nic dziwnego.

    Pozdrawiam

  • #30 21 Gru 2012 00:31
    Zico63
    Poziom 37  

    Kontrolka "świec" w TDI jest nie tylko od wskazywania momentu gdy można zapalać (właśnie dokładnie tak; nie wskazuje bowiem pracy świec!) ale i od wskazywania wszelkich niesprawności układu elektrycznego osprzętu silnika, nawet awarię włącznika STOP. Czyli posprawdzać tą elektrykę, pousuwać awarie i będzie O.K.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty