X

płytka bezpieczników ford escort

08 Dec 2007 00:14 MAmarcinelektronik
  • #1 08 Dec 2007 00:14
    marcinelektronik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Wyciągłem skrzynkę bezpieczników escort 98 rok i po rozebraniu mam dużo zieklonych miejsc na płytce pod przekażnikami.
    Udało mi się rozlutować te płytkę, ale poszedłem trochę na skruty by nie poodparzać ścieżek.
    Poucinałem wszystkie piny i następnie jak rozłożyłem płytki to pokolei piny wyciągałem.
    Zastanawiam się teraz czy mogę dać drut miedziany o tym samym przekroju, powinien być lepszy.
    Nie jestem pewien czy te druty to nie były srebrne i czy ta płytk nie jest polutowana srebrem bo strasznie ciężko się lutuje.
    Ścieżki są dość grubete też swoje robi.
    Na zewnątrz płytkę miałem całą zieloną a w środku tylko po bokach jakby elektrolit się na ścieżki wylał.
    Tak pozatym nie mam żadnych zimnych lutów i zastanawiam się czy wogóle poprawiać lutowania, bo jeśli to jest srebro to chyba nie będę ruszał.
    Nie wiem czy wytrzyma drut miedziany gdy dam na połączenia obu płytek, może się będzie grzał.
    Może ktoś ma schemat tej płytki jeśli było by to możliwe, nie wiem które przekażniki są od czego i co idzie na jakie kable.
    Pozdrawiam.
    Marcin
  • #2 08 Dec 2007 07:58
    waldekg
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mogą być zastosowane druty miedziane.Trzeba tylko starannie je wlutowąc używając dobrego topnika.Srebra to raczej niema ale lutowie może być o podwyższonej temperaturze topnienia. Ja swoją zrobiłem własnie w podobny sposób. Warto się zastanowić skąd dostaje się woda do skrzynki bezpiecznikowej, u mnie trafiała z odwodnienia szyberdachu rurką w słupku na kable i do skrzynki. W rurki wstrzyknąłem preparat woskowo-olejowy i sprawdzam po deszczu czy pod skrzynką jest sucho. Warto przy okazji zainstalować przekaźnik do świateł postojowych. Pozdrawiam.
  • #3 08 Dec 2007 13:14
    marcinelektronik
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.
    Myślałem otych drutach ponieważ wydawały sięjakieś cięższe i twardsze ale dam miedż 1kwadrat.
    Co do cyny to mam Sn 60 Pb 40 chyba że kupić twardszą myślę że cyna do lutowania rurek miedzianych będzie lepsza.
    Ścieżki są grube więc z lutowaniemmuszęsię postarać by nie odparzyć i dobrze rozgrzać.
    Woda gdzieśmusi się dostawać bo od dołu płytki miałem od strony kabli więcej zielonych miejsc.
    Chciałbym rozrysować schemat tejpłytki, jak narazie zeskanowałem ścieżki i zaciski od strony elementów, przyda się gdy coś siądzie albo będę cośpodłączał.
    Na obudowie są napisane przekażniki a na płytce wogóleniema styków i inne są ścieżki.
    Obudowa inna ale ford tak chyba składał.
    Płytkę poczyściłem.
    Nie wiem gdzie ten przekażnik mogę dać wopisie w książce nie znalazłem przekażnika od postojowych.
    Może są gdzieśdostępne chematy tej płytki.
    Pozdrawiam.
    Marcin.
  • #4 08 Dec 2007 14:00
    Removed
    Helpful post? (0)
    Wpis omyłkowy, usunąć.
  • #5 08 Dec 2007 15:04
    marcinelektronik
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.
    Rozebrałem nie miałem schematu a szukałem połączeń do obrotomierza, gdyż go podłączyłem i nie działa.
    Teraz wiem że przez skrzynkę kabel od obrotomierzaprzechodzi i nie ginie.
    Pozostało mi rozpracować wiązkę co idzie od skrzynki pod maskę, gdzie ten biały przewód z czarnym paskiem jest podłączony.
    Od strony skrzyki do licznikajest prawidłowowpięty pod obrotomierz.
    Czemu nie działa nie wiem, na forum pisali coś o filtrze obrotomierza ale ja takiegonie znalazłem.
    Więc szukam dalej.
    Co do ścieżek to się zastanawiam czy je poprawiać, faktycznie nie ma zimnych lutów.
    Pozdrawiam.
    Marcin.
  • #6 08 Dec 2007 18:09
    Removed
    Helpful post? (0)
    Wpis omyłkowy, usunąć.
  • #7 09 Dec 2007 23:21
    marcinelektronik
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.
    Tak się składa że mam zieloną płytkę więc nie jest to żaden nowy typ.
    Polutowałem ją jak należy, ścieżki w całości.
    Co sugerujecie by zrobić by woda się na nią nie dostawała.
    Skąd woda może iść, czy po kablach spływa, jak to jest najczęściej w escorcie.
    Trochę jest rozbierania tapicerki by dojść skąd się woda na płytkę przedostaje, musiał bym poczekać do lata jak się na forum nie dowiem gdzie najczęściej woda leci.
    Co do obrotomierza to nie znalazłem nic co by pomogło w odnależieniu impulsu z ECC, gdzie on jest.
    Kabel biały z czarnym paskiem od licznika i poprzez CJB przechodzi i idzie gdzieś pod maskę.
    Gdzie szukać.
    Pozdrawiam.
    Marcin.
  • #8 10 Dec 2007 07:28
    waldekg
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam. Jeżeli chodzi o przeciek wody, to otwórz szyberdach, w przedniej części rynienki znajdziesz dwa otwory o średnicy około 6mm. W te otwory wstrzyknij preparat "Fluidol ML" w aerozolu głęboko wprowadzając rurkę aplikatora. Pozdrawiam.
  • #9 15 Sep 2009 17:10
    p88
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam, że odgrzewam temat ale nie warto tworzyć nowego.
    Mam skrzynke bezpieczników z escorta 96 rok [anglik], z tego co zauważyłem po zdjęciach, to nie ma takiej opcji żeby taką skrzynke 'wpasować' do escorta z kierownicą z lewej strony?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products