X

Opel Astra '93. Niby wszystko ok ale szarpie

stachu88 10 Dec 2007 17:01
  • #1 10 Dec 2007 17:01
    stachu88
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam jestem młodym kierowcą , ostatnio zakupiłem opla astre 93 rok wszystko z jego silnikiem jest wporządku oprócz jednej małej rzeczy. Gdy już mam wrzucony np 2 bieg i dodam gwałtowniej gazu samochód szarpnie, jakby troszke sie zamuli i potem idzie jak strzała(trwa to może z 2 sekundy) gdy dodaje delikanie gazu tak bardzo delikatnie jest ok gdy szybko że aż przeciągam też nie jest to tak zauważalne. Podczas takiej normalnej jazdy zjawisko to wystepuje, sprawdzałem przewody nie widać nigdzie przebicia, samochód trzyma równiutkie obroty i oprócz tej wady wszysko jest ok . Szukałem już podobnych tematów ale nie moge znalesć dokłądnie takiego zjawiska . Drodzy użytkownicy tego forum:) co to może być ? W czym tkwi przyczyna jestem zielony wiec prosze o wmiare proste wytłumaczenie tego, co dzieje sie z moim autem dziękuje i pozdrawiam
  • #2 10 Dec 2007 17:45
    andwod
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Może to paliwo spróbuj wyjeździc i zatankować gdzie indziej.
    Z drugiej strony nie powinno się np. z 1000obr/min
    wcisnąć gaz do dechy bo większość zapłonów
    nie radzi sobie z takimi wyczynami i nie jest to usterka.
    Miałem kiedyś UNO 0,9 i były podobne może mniej oczuwalne zjawiska.
  • #3 10 Dec 2007 18:28
    carsmot
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    3 mozliwosci : przewody świece i cewka . Po kolei sprawdzic te czesci .Wykręc swiece i sprawdz czy na porcelance nie ma przebicia . Moze to byc swieca lub fajka przewodu . Powodzenia
  • #4 10 Dec 2007 18:46
    kmitki
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    sprawdź najpierw kody błędów, może coś ci to powie.
  • #5 10 Dec 2007 21:57
    powidz
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Jeżeli silnik 14nz to zjawisko normalne.
  • #6 10 Dec 2007 23:04
    Alex2
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Proponuję, sprawdź to samo na luzie na postoju. Jak po dodaniu gazu się nie zadławi, to można szukać w mechanice, typu sprzęgło albo zawory.
    Ale może też być jak pisał carsmot, że pod obciążaniem bije iskra.
    A może czujnik przepustnicy (jeżeli w tym aucie jest już wtrysk ;) ).
  • #7 10 Dec 2007 23:13
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    jutro przechwycę w swoje ręce 1.4nz '95 to ci napiszę czy to zjawisko jest normalne
  • #8 10 Dec 2007 23:19
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Cały układ WN do sprawdzenia
    Możesz mu nawet 5 bieg przy 1000 obr/min wrzucić, dać gaz do dechy i nie ma prawa nawet kichnąc
  • #9 11 Dec 2007 13:15
    d-t-x
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    powidz wrote:
    Witam
    Jeżeli silnik 14nz to zjawisko normalne.

    Dokladnie, mam taki sam silnik i tez bylem na poczatku tym zaniepokojony. Ale wizyta w serwisie Opla wszystko wyjasnila - w tych silnikach jest to normalne.
  • #10 11 Dec 2007 18:52
    carsmot
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Sorry jeśli tak podaje serwis Opla ....... W zeszłym tygodniu robiłem dwa auta z takim problemem . W Oplu poszła fajka na świecy i przebiła porcelanke a Ford C-Max poszła cewka . Zawsze te same objawy delikatny gaz wzystko ok depniecie gwałtowne zamulenie ,wypadnięcie zapłonów po chwili ok. 3 tygodnie temu Mitsubischi Carisma fajka w cewce. Jacy mechanicy mowia ze kaszlnięcie to normalny objaw...?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Goldwinger tez tak twierdzi .
  • #11 11 Dec 2007 20:32
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    carsmot wiesz jak jest-co w ASO powiedzą to święte
  • #12 11 Dec 2007 21:13
    lucjano
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    miałem to samo przez pół roku sie meczyłem . okazało sie że przewód od jednej ze świec miał przerwe /trzeba wziąc omomierz i pomierzyć
    prawidłowy opór to 2do4 kilo
  • #13 11 Dec 2007 21:22
    d-t-x
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Panowie, zalezy o jak silnym szarpaniu mowimy. Mi nie chodzi o szarpanie w stylu "auto traci moc i zostaje na srodku skrzyzowania" a o wyczuwalne, aczkolwiek niespecjalnie uciazliwe szarpanie przy mocniejszym wcisnieciu gazu, zwlaszcza na 2 i 3 biegu.
  • #14 11 Dec 2007 21:30
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Spotkałem kilka razy szarpnięcia luźnym palcem./ pęknięta sprężyna na palcu/.P
  • #15 11 Dec 2007 21:53
    lucjano
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    tak własnie sie dzieje kiedy silnik jest obciazony przez dodanie gazu a jes słaba iskra na jakies swiecy i na chwile przestaje pracowac na danym cilindrze

    Dodano po 5 [minuty]:

    przerwa na kablu polegała na tym ,ze na odcinku 4cm był wypalony materiał przwodzacy /sprawdzałem /a oprność przewodu była 25kilo
  • #16 11 Dec 2007 22:06
    Marcin13736
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    goldwinger wrote:
    Cały układ WN do sprawdzenia
    Możesz mu nawet 5 bieg przy 1000 obr/min wrzucić, dać gaz do dechy i nie ma prawa nawet kichnąc

    Wielki ukłon dla twojej wiedzy, ale chyba masz na myśli silniki co najmniej 200KM a nie astre. Mam osobiście MB C250TD i mogę ruszać z "5" i nie będzie protestował, ale przypominam, że to chodzi o 14 letniego Opla!! Może silnik łapać "lewe" powietrze, może sonda Lambda, może przepływomierz, a może kolega przełącza biegi zbyt wcześnie i silnik się dławi.
  • #17 11 Dec 2007 23:33
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    jak obiecałem tak sprawdziłem
    wziąłem tą astrę i żadnych szarpnięć nie ma
    jutro jak będę jechał do roboty to jeszcze raz sprawdzę
  • #18 12 Dec 2007 20:53
    stachu88
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    dziekuje przede wszystkim za zainteresowanie tym tematem , postaram sie jak w najbliższym czasie sprawdzić to co mam do sprawdzenia :)
  • #19 13 Dec 2007 00:08
    cardiag
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Marcin13736 wrote:
    goldwinger wrote:
    Cały układ WN do sprawdzenia
    Możesz mu nawet 5 bieg przy 1000 obr/min wrzucić, dać gaz do dechy i nie ma prawa nawet kichnąc


    Wielki ukłon dla twojej wiedzy, ale chyba masz na myśli silniki co najmniej 200KM a nie astre. Mam osobiście MB C250TD i mogę ruszać z "5" i nie będzie protestował, ale przypominam, że to chodzi o 14 letniego Opla!! Może silnik łapać "lewe" powietrze, może sonda Lambda, może przepływomierz, a może kolega przełącza biegi zbyt wcześnie i silnik się dławi.


    Goldwinger ma rację, sugeruję jeszcze wywalić blachy z fajek.

    Kolego wielkie M. moc akurat nie ma wpływu na równomierną pracę silnika i prawidłowe spalanie.
  • #20 28 Jan 2008 19:26
    arturek76
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Od niedawna mam astrę F 1,6 i zdarzają się podobne szarpnięcia głównie podczas opadów i przy dużej wilgotności.Nie podejrzewam nic innego jak przewody lub świece.
  • #21 01 Mar 2008 12:54
    Alex2
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Takie usterki to moim zdaniem na 90% gubienie iskry na którymś cylindrze.

    Ja mam Nexię i miałem ciekawą mutację tegoż problemu, bo okazało się, że uszczelka pod deklem zaworów puszczała mi olej na jedno gniazdo świecy i ta gubiła iskrę.

    A stachu88 już nie żyje na tym forum i zabrał informację co to było do grobu.
  • #22 26 Mar 2008 10:16
    majkel sony
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Moj kolega ma taki problem w astrze 1,2 z tym delikatnym szarpnięciem na 2 biegu. Poza tym ostatnio na przeglądzie gośc stwierdził zbyt wielką emisję spalin co to morze być?

    Dzięki za odp.
  • #23 26 Mar 2008 10:45
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Może być problem np z zapłonem...
  • #24 28 Apr 2008 10:40
    Alex2
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Tak jest, jak wypada zapłon, to szarpie ale i nie spala mieszanki, i dlatego zwiększona emisja.
  • #25 28 Apr 2008 10:45
    majkel sony
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Zapłon był ok kable swiece itd tez.
    Okazało się, że to sonda lambda.

    Pozdrawiam.
  • #26 07 Feb 2009 22:59
    mik86
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam

    odświeże troszke temacik
    mam astre 1,6 75KM z LPG '97r i podobny problem tzn. jak dodam gwałtownie gazu to silnik się mocno dławi z tym, że słychać jakby strzał:) a konkretnie "strzela" z gaźnika do filtra powietrza (to pewnie to kichanie), nie czuć tam spalin a nic takiego bo sprawdzałem. Zauważyłem jeszcze że dzieje się tak na ciepłym silniku.

    przewody WN wymieniałem niedawno uszczelka, rozrząd i frezowanie zaworów było robione 60 tyś km temu
  • #27 08 Feb 2009 11:28
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    napisz czy na obu paliwach czy tylko na lpg
    a pewnie całe WN i tak do sprawdzenia (pomierzyć oporność kabli, wyczyścić kopułkę i palec, zdjąć osłonki z fajek itd)
  • #28 08 Feb 2009 13:19
    mik86
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    tak samo na benzynie jak na LPG. mam nadzieje ze to tylko instalacja WN ale dziwi mnie to ze na zimnym silniku jest ok...
  • #29 08 Feb 2009 23:13
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    miałem to ostatnio w audi
    problem polega na tym że jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to w silniku zbierają się skropliny wody i nie ma kiedy ta woda wyparować
    dlaczego na zimnym jest ok?
    zimna woda słabo paruje a jak się silnik nagrzeje to parowanie jest intensywniejsze i niejako rosi się kopułka od wewnątrz i iskra skacze jak chce - tak ja to sobie wytłumaczyłem
    wspomniane audi zaczęło normalnie chodzić po tym jak z otwartą maską i odłączoną od filtra odmą nagrzany silnik pracował ok 30 min ale dla świętego spokoju wyczyściłem kopułkę i palec i chodzi już ponad tydzień bez problemu (to auto kolegi z pracy więc mam bierzące informacje)
  • #30 27 Jan 2010 09:07
    bajla_1987
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    podobnie jak u stacho88 w astrze szarpie na wolnych obrotach,...jezdzilem wieloma samochodami i zaden nie mial klopotow na 3 biegu przy 40 km...a w astrze jak nie "przycisniesz" gazu lub nie zredukujesz na 2 biegto sie krztusi...fachowiec stwierdzil ze jest przebicie gdzies i kopułk trzeba wymienic(rozdzielaczu od iskry) ???????
  Search 4 million + Products
Browse Products