Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 10 Gru 2007 17:01
    stachu88
    Poziom 2  

    Witam jestem młodym kierowcą , ostatnio zakupiłem opla astre 93 rok wszystko z jego silnikiem jest wporządku oprócz jednej małej rzeczy. Gdy już mam wrzucony np 2 bieg i dodam gwałtowniej gazu samochód szarpnie, jakby troszke sie zamuli i potem idzie jak strzała(trwa to może z 2 sekundy) gdy dodaje delikanie gazu tak bardzo delikatnie jest ok gdy szybko że aż przeciągam też nie jest to tak zauważalne. Podczas takiej normalnej jazdy zjawisko to wystepuje, sprawdzałem przewody nie widać nigdzie przebicia, samochód trzyma równiutkie obroty i oprócz tej wady wszysko jest ok . Szukałem już podobnych tematów ale nie moge znalesć dokłądnie takiego zjawiska . Drodzy użytkownicy tego forum:) co to może być ? W czym tkwi przyczyna jestem zielony wiec prosze o wmiare proste wytłumaczenie tego, co dzieje sie z moim autem dziękuje i pozdrawiam

  • #2 10 Gru 2007 17:45
    andwod
    Poziom 12  

    Może to paliwo spróbuj wyjeździc i zatankować gdzie indziej.
    Z drugiej strony nie powinno się np. z 1000obr/min
    wcisnąć gaz do dechy bo większość zapłonów
    nie radzi sobie z takimi wyczynami i nie jest to usterka.
    Miałem kiedyś UNO 0,9 i były podobne może mniej oczuwalne zjawiska.

  • #3 10 Gru 2007 18:28
    carsmot
    Poziom 18  

    3 mozliwosci : przewody świece i cewka . Po kolei sprawdzic te czesci .Wykręc swiece i sprawdz czy na porcelance nie ma przebicia . Moze to byc swieca lub fajka przewodu . Powodzenia

  • #4 10 Gru 2007 18:46
    kmitki
    Poziom 21  

    sprawdź najpierw kody błędów, może coś ci to powie.

  • #5 10 Gru 2007 21:57
    powidz
    Poziom 20  

    Witam
    Jeżeli silnik 14nz to zjawisko normalne.

  • #6 10 Gru 2007 23:04
    Alex2
    Poziom 24  

    Proponuję, sprawdź to samo na luzie na postoju. Jak po dodaniu gazu się nie zadławi, to można szukać w mechanice, typu sprzęgło albo zawory.
    Ale może też być jak pisał carsmot, że pod obciążaniem bije iskra.
    A może czujnik przepustnicy (jeżeli w tym aucie jest już wtrysk ;) ).

  • #7 10 Gru 2007 23:13
    kwok
    Poziom 38  

    jutro przechwycę w swoje ręce 1.4nz '95 to ci napiszę czy to zjawisko jest normalne

  • #8 10 Gru 2007 23:19
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cały układ WN do sprawdzenia
    Możesz mu nawet 5 bieg przy 1000 obr/min wrzucić, dać gaz do dechy i nie ma prawa nawet kichnąc

  • #9 11 Gru 2007 13:15
    d-t-x
    Poziom 21  

    powidz napisał:
    Witam
    Jeżeli silnik 14nz to zjawisko normalne.

    Dokladnie, mam taki sam silnik i tez bylem na poczatku tym zaniepokojony. Ale wizyta w serwisie Opla wszystko wyjasnila - w tych silnikach jest to normalne.

  • #10 11 Gru 2007 18:52
    carsmot
    Poziom 18  

    Sorry jeśli tak podaje serwis Opla ....... W zeszłym tygodniu robiłem dwa auta z takim problemem . W Oplu poszła fajka na świecy i przebiła porcelanke a Ford C-Max poszła cewka . Zawsze te same objawy delikatny gaz wzystko ok depniecie gwałtowne zamulenie ,wypadnięcie zapłonów po chwili ok. 3 tygodnie temu Mitsubischi Carisma fajka w cewce. Jacy mechanicy mowia ze kaszlnięcie to normalny objaw...?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Goldwinger tez tak twierdzi .

  • #11 11 Gru 2007 20:32
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    carsmot wiesz jak jest-co w ASO powiedzą to święte

  • #12 11 Gru 2007 21:13
    lucjano
    Poziom 11  

    miałem to samo przez pół roku sie meczyłem . okazało sie że przewód od jednej ze świec miał przerwe /trzeba wziąc omomierz i pomierzyć
    prawidłowy opór to 2do4 kilo

  • #13 11 Gru 2007 21:22
    d-t-x
    Poziom 21  

    Panowie, zalezy o jak silnym szarpaniu mowimy. Mi nie chodzi o szarpanie w stylu "auto traci moc i zostaje na srodku skrzyzowania" a o wyczuwalne, aczkolwiek niespecjalnie uciazliwe szarpanie przy mocniejszym wcisnieciu gazu, zwlaszcza na 2 i 3 biegu.

  • #14 11 Gru 2007 21:30
    viper555
    spec od auto-elektro

    Spotkałem kilka razy szarpnięcia luźnym palcem./ pęknięta sprężyna na palcu/.P

  • #15 11 Gru 2007 21:53
    lucjano
    Poziom 11  

    tak własnie sie dzieje kiedy silnik jest obciazony przez dodanie gazu a jes słaba iskra na jakies swiecy i na chwile przestaje pracowac na danym cilindrze

    Dodano po 5 [minuty]:

    przerwa na kablu polegała na tym ,ze na odcinku 4cm był wypalony materiał przwodzacy /sprawdzałem /a oprność przewodu była 25kilo

  • #16 11 Gru 2007 22:06
    Marcin13736
    Poziom 14  

    goldwinger napisał:
    Cały układ WN do sprawdzenia
    Możesz mu nawet 5 bieg przy 1000 obr/min wrzucić, dać gaz do dechy i nie ma prawa nawet kichnąc

    Wielki ukłon dla twojej wiedzy, ale chyba masz na myśli silniki co najmniej 200KM a nie astre. Mam osobiście MB C250TD i mogę ruszać z "5" i nie będzie protestował, ale przypominam, że to chodzi o 14 letniego Opla!! Może silnik łapać "lewe" powietrze, może sonda Lambda, może przepływomierz, a może kolega przełącza biegi zbyt wcześnie i silnik się dławi.

  • #17 11 Gru 2007 23:33
    kwok
    Poziom 38  

    jak obiecałem tak sprawdziłem
    wziąłem tą astrę i żadnych szarpnięć nie ma
    jutro jak będę jechał do roboty to jeszcze raz sprawdzę

  • #18 12 Gru 2007 20:53
    stachu88
    Poziom 2  

    dziekuje przede wszystkim za zainteresowanie tym tematem , postaram sie jak w najbliższym czasie sprawdzić to co mam do sprawdzenia :)

  • #19 13 Gru 2007 00:08
    cardiag
    Poziom 30  

    Marcin13736 napisał:
    goldwinger napisał:
    Cały układ WN do sprawdzenia
    Możesz mu nawet 5 bieg przy 1000 obr/min wrzucić, dać gaz do dechy i nie ma prawa nawet kichnąc


    Wielki ukłon dla twojej wiedzy, ale chyba masz na myśli silniki co najmniej 200KM a nie astre. Mam osobiście MB C250TD i mogę ruszać z "5" i nie będzie protestował, ale przypominam, że to chodzi o 14 letniego Opla!! Może silnik łapać "lewe" powietrze, może sonda Lambda, może przepływomierz, a może kolega przełącza biegi zbyt wcześnie i silnik się dławi.


    Goldwinger ma rację, sugeruję jeszcze wywalić blachy z fajek.

    Kolego wielkie M. moc akurat nie ma wpływu na równomierną pracę silnika i prawidłowe spalanie.

  • #20 28 Sty 2008 19:26
    arturek76
    Poziom 9  

    Od niedawna mam astrę F 1,6 i zdarzają się podobne szarpnięcia głównie podczas opadów i przy dużej wilgotności.Nie podejrzewam nic innego jak przewody lub świece.

  • #21 01 Mar 2008 12:54
    Alex2
    Poziom 24  

    Takie usterki to moim zdaniem na 90% gubienie iskry na którymś cylindrze.

    Ja mam Nexię i miałem ciekawą mutację tegoż problemu, bo okazało się, że uszczelka pod deklem zaworów puszczała mi olej na jedno gniazdo świecy i ta gubiła iskrę.

    A stachu88 już nie żyje na tym forum i zabrał informację co to było do grobu.

  • #22 26 Mar 2008 10:16
    majkel sony
    Poziom 25  

    Moj kolega ma taki problem w astrze 1,2 z tym delikatnym szarpnięciem na 2 biegu. Poza tym ostatnio na przeglądzie gośc stwierdził zbyt wielką emisję spalin co to morze być?

    Dzięki za odp.

  • #23 26 Mar 2008 10:45
    bartek_j
    Poziom 35  

    Może być problem np z zapłonem...

  • #24 28 Kwi 2008 10:40
    Alex2
    Poziom 24  

    Tak jest, jak wypada zapłon, to szarpie ale i nie spala mieszanki, i dlatego zwiększona emisja.

  • #25 28 Kwi 2008 10:45
    majkel sony
    Poziom 25  

    Zapłon był ok kable swiece itd tez.
    Okazało się, że to sonda lambda.

    Pozdrawiam.

  • #26 07 Lut 2009 22:59
    mik86
    Poziom 9  

    witam

    odświeże troszke temacik
    mam astre 1,6 75KM z LPG '97r i podobny problem tzn. jak dodam gwałtownie gazu to silnik się mocno dławi z tym, że słychać jakby strzał:) a konkretnie "strzela" z gaźnika do filtra powietrza (to pewnie to kichanie), nie czuć tam spalin a nic takiego bo sprawdzałem. Zauważyłem jeszcze że dzieje się tak na ciepłym silniku.

    przewody WN wymieniałem niedawno uszczelka, rozrząd i frezowanie zaworów było robione 60 tyś km temu

  • #27 08 Lut 2009 11:28
    kwok
    Poziom 38  

    napisz czy na obu paliwach czy tylko na lpg
    a pewnie całe WN i tak do sprawdzenia (pomierzyć oporność kabli, wyczyścić kopułkę i palec, zdjąć osłonki z fajek itd)

  • #28 08 Lut 2009 13:19
    mik86
    Poziom 9  

    tak samo na benzynie jak na LPG. mam nadzieje ze to tylko instalacja WN ale dziwi mnie to ze na zimnym silniku jest ok...

  • #29 08 Lut 2009 23:13
    kwok
    Poziom 38  

    miałem to ostatnio w audi
    problem polega na tym że jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to w silniku zbierają się skropliny wody i nie ma kiedy ta woda wyparować
    dlaczego na zimnym jest ok?
    zimna woda słabo paruje a jak się silnik nagrzeje to parowanie jest intensywniejsze i niejako rosi się kopułka od wewnątrz i iskra skacze jak chce - tak ja to sobie wytłumaczyłem
    wspomniane audi zaczęło normalnie chodzić po tym jak z otwartą maską i odłączoną od filtra odmą nagrzany silnik pracował ok 30 min ale dla świętego spokoju wyczyściłem kopułkę i palec i chodzi już ponad tydzień bez problemu (to auto kolegi z pracy więc mam bierzące informacje)

  • #30 27 Sty 2010 09:07
    bajla_1987
    Poziom 1  

    podobnie jak u stacho88 w astrze szarpie na wolnych obrotach,...jezdzilem wieloma samochodami i zaden nie mial klopotow na 3 biegu przy 40 km...a w astrze jak nie "przycisniesz" gazu lub nie zredukujesz na 2 biegto sie krztusi...fachowiec stwierdzil ze jest przebicie gdzies i kopułk trzeba wymienic(rozdzielaczu od iskry) ???????

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty