X

Optoelektroniczny czujnik położenia wału korbowego

11 Dec 2003 11:59 SCSchumacher
  • #1 11 Dec 2003 11:59
    Schumacher
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Mam pytanko czy z uszkodzonym czujniekiem polozenia walu mozna jezdzic, bo slyszalem ze auto nie bedzie chodzic ani odpalac.Chodzi mi tu dokladnie o fiata palio weekend 1,6 16V. Strasznie nim trezepie na wolnych obrotach co to moze byc? Sonda nowa silnik krokowy wyczyszczony nowe swiece,olej rozrzad ma ok 35-40 tys. aha i duzo pali.
  • #2 11 Dec 2003 12:30
    peter.z
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam. Czujnik położenia wału daje impulsy do centralki sterowania zapłonem i tam dobierana jest charakterystyka zapłonu, ( rozpoznaje prędkość obrotową silnika). Czujnik ten to cewka więc można sprawdzić czy nie ma przerwy,wyczyścić dokładnie i wyregulować położenie, a ja bym jeszcze sprawdził przewody WN. To że więcej pali to może być wina warunków atm.(mróz) bo dłużej silnik pracuje na tzw. ssaniu, aż osiągnie właściwą temp. pracy. nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
    pozdro.
  • #3 11 Dec 2003 12:58
    Schumacher
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    pali duzo juz od pewnego czasu.Kazdy mi pisze ze to spowodowane zima.Taki stan spalania utrzymuje sie juz od kilku miesiecy.
  • #4 11 Dec 2003 14:00
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Tez miałem problem z czujnikiem. Okazało się że winne było błoto między dwoma zębami koła fonicznego.
    Sprawdź rezystancje czujnika Są trzy przewody
    1-2 to cewka
    3 masa
    Rezystancja sprawnego czujnika w temp. 20 stopno wynosi od 774 do 946 omów.
    Pzdr.
  • #5 11 Dec 2003 14:43
    Schumacher
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    a gdzie mozna zlalezc ten czujnik pod maska?
  • #6 11 Dec 2003 15:38
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Na wale silnika od strony paska rozrządu jest koło pasowe a zębami Czujnik jest właśnie tam.
  • #7 11 Dec 2003 22:23
    Martinezzz
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Serwus. Hmm...uszkodzony czujnik polozenia walu? Trzepie na na wolnych obrotach ? A czy slychac jakies stuki?? Sygnal z tego czujnika jest jednym z najwazniejszych sygnalow w sterowaniu praca silnika. Wykorzystywany jest przez system sterowania glownie do sterowania katem wyprzedzenia zaplonu i przebiegiem wtrysku paliwa. Stabilizuje prace silnika na biegu jalowym. Byc moze komputer nie moze sobie poradzic bez sygnalu z tego czujnika i nie wie w ktorej chwili ma nastapic zaplon. Moze zatem dochodzic do spalania stukowego, co z koleii prowadzi do uszkodzenia silnika. Lepiej zainwestuj w ten czujnik, albo najpierw sprobuj go zdjagnozowac. Pozdrawiam
  • #8 11 Dec 2003 22:35
    diag
    Spec od samochodów
    Helpful post? (+1)
    Napisałeś:
    Strasznie nim trezepie na wolnych obrotach co to moze byc? Sonda nowa silnik krokowy wyczyszczony nowe swiece,olej rozrzad ma ok 35-40 tys. aha i duzo pali.
    Wnioskuje z tego,że czyściłeś przepustnice, czy po tym zabiegu przeprowadziłeś kalibracje kompa wtrysku.
    Podejrzewam ,że to jest przyczyną.
  • #9 11 Dec 2003 22:45
    Removed
    Helpful post? (0)
    Sygnał z czyjnika położenia wału jest podstawowym sygnałem inicjującym,jakakolwiek usterka w obrębie tego czujnika uniemożliwi uruchomienie silnika.
  • #10 11 Dec 2003 23:11
    Franc_ms
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    elektrit wrote:
    Sygnał z czyjnika położenia wału jest podstawowym sygnałem inicjującym,jakakolwiek usterka w obrębie tego czujnika uniemożliwi uruchomienie silnika.


    I to są święte słowa a opisany objaw przez ciebie to mogą być wtryskiwacze albo przepływomież. Komp żadnych błędów nie zwraca?
  • #11 16 Dec 2003 22:43
    tadek43
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Silnik Fiata Palio Weekend 1,6 /1581ccm/
    kod 178.B.3000 ma wbudowany sensor polożenia wału krzywkowego wykorzystujący efekt Hall'a a nie indukcyjny. Jego niesprawność unieruchamia silnik. Silne szarpanie na wolnych obrotach wskazuje na niesprawność jednego lub dwóch cylindrów. Sprawdź: ciśnienie sprężania /min 10 bar/, zapłon, wtryskiwacze /odłączając od nich kolejno kable i obserwując efekt/. Powodzenia
  • #12 17 Dec 2003 08:07
    Removed
    Helpful post? (0)
    No nie miem czy rzeczywiście jest tak jak mówisz-nie wiem jak jest w palio,ale w bravie z tym samym silnikiem jest czujnik położenia wału,a to o czym piszesz to czujnik fazy-coś a'la czujnik położenia wałka rozrządu.
  • #13 18 Dec 2003 09:12
    manfed
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Corsa 1.0 czujnik położenia wału był tak uszkodzony , że samochód odpalał nawet i przez 7 dni ok , ale jak zgasł trzeba było odczekać 30 min. , bo można było sobie tylko pokręcić rozrusznikiem.
    Mało tego raz zdarzyło sie , że przy 120 km podczas wyprzedzania zgasił mi motor. Na diagnostyce stwierdzili uszkodzenie tego czujnika zczytując dane z komp. samochodu.
    Po takich akcjach wymieniłem go na nowy.
  • #14 18 Dec 2003 10:11
    Removed
    Helpful post? (0)
    W corsie najczęściej jest to wina nie samego czujnika,a wtyczki do niego-ta koło tej obudowy rozrządu-lubi śniedzieć.
  • #15 18 Dec 2003 23:56
    Marekjp
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Czujnik położenia wału korbowego nie ma sygnału zastępczego jak wiele innych czujników. Gdy ECU nie dostaje z niego sygnału pomimo kręcenia rozrusznikiem nie daje iskry na świece, więc z przyczyn oczywistych silnik nie odpali.
  • #16 21 Apr 2004 15:30
    RafałD
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Czy czasem nie mylicie czujnika położenia z czujnikiem wałka rozrządu?
    Czemu zatem służy czujnik na bloku silnika z przodu na wysokości kilka cm nad miską. W wersji z klimą jest on za kompresorem.

    A może to czujnik temperatury silnika?
  • #17 21 Apr 2004 23:16
    joho
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    popieram tadka43 jezeli chodzi wlasnie o taki kod silnika to ma on tkz.przemiennik magnetyczny umieszczony z prawej strony walu korbowego.a jest tez czujnik halla na walku rozrzadczym ale to inna bajka.czy sprawdzales ECU pod wzgledem kodow bledu???
  • #18 17 Oct 2006 10:08
    PICKU
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    od zeszłej zimy mam problem z moim autkiem (Rover 214 si, 16v), może mi coś poradzicie...? Chodzi o to, że przy niskich temperaturach, już od +5 st samochód zazwyczaj nie chce odpalić. Jak został pociągnięty zawsze odpalał po 1,5 m i wszystko było ok. Wymieniłem cewkę, przewody WN, świece i dalej to samo. Zbliża się kolejna zima... i już mam nerwy bo kilka dni temu, przy temp. 15 st nie odpalił. Ale tym razem to już mu nic nie pomogło. Dowiedziałem się, że trzeba wymienić czujnik położenia wału korbowego , ,który jest odpowiedzialny za iskrę. Ale czy to wystarczy...? Bo jak to jest, że całe lato nie ma problemów, a jak temperatura spada to tak się dzieje. Czy to rzeczywiście jest wina tego czujnika, czy może być też inna przyczyna, pomóżcie... POZDR.
  • #19 04 Mar 2008 19:56
    MonikaC
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam Mam rover 620Si i nie chce mi odpalić powiedziano mi że nie ma iskry i winą tego może być czujnik wału korbowego. w swoim aucie mam silnik hondy accord 2,0i i nie wiem gdzie jest ten czujnik mam nadzieje ze mi pomożecie :D
  • #20 04 Mar 2008 20:12
    Removed
    Helpful post? (0)
    Czujnik ten jest w aparacie zapłonowym i mała szansa że to jego wina, ten system całkiem sympatycznie sobie bangla z samego czujnika pierwszego cylindra ( w aparacie są trzy czujniki)
    Masz uwalony moduł lub cewke.
  • #21 23 Aug 2009 19:55
    prabut
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam Hondę Civic 1,4 is z 99r i niedawno zapaliła mi się kontrolka silnika. Po podłączeniu testera pokazał on kod P0337. Z opisu kodów wynika, że czujnik A położenia wału korbowego na niski sygnał wejściowy.
    Gdzie mogę znaleźć ten czujnik w tym samochodzie?
    Pomimo palenia się tej kontrolki nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. Pracuje równo na wolnych obrotach, pali w normie.
    Bardzo prosiłbym o radę doświadczonych kolegów
    pozdrawiam
  • #22 26 Aug 2009 22:02
    prabut
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Czujnik zlokalizowany.
    Mam jeszcze pytanie dotyczące tego błędu. "Niski poziom sygnału wejściowego" to
    znaczy, że na czujnik jest podawane zbyt niskie napięcie, czy też z czujnika wychodzi niskie napięcie na komputer np z powodu upływności do masy w czujniku.
    Chciałbym znaleźć przyczynę tego błędu i uniknąć zbędnych wydatków, bo nowy oryginalny czujnik kosztuje 620 zł, a używanych jeszcze nie spotkałem.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products