Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Gru 2003 11:59
    Schumacher
    Poziom 10  

    Mam pytanko czy z uszkodzonym czujniekiem polozenia walu mozna jezdzic, bo slyszalem ze auto nie bedzie chodzic ani odpalac.Chodzi mi tu dokladnie o fiata palio weekend 1,6 16V. Strasznie nim trezepie na wolnych obrotach co to moze byc? Sonda nowa silnik krokowy wyczyszczony nowe swiece,olej rozrzad ma ok 35-40 tys. aha i duzo pali.

  • #2 11 Gru 2003 12:30
    peter.z
    Poziom 12  

    Witam. Czujnik położenia wału daje impulsy do centralki sterowania zapłonem i tam dobierana jest charakterystyka zapłonu, ( rozpoznaje prędkość obrotową silnika). Czujnik ten to cewka więc można sprawdzić czy nie ma przerwy,wyczyścić dokładnie i wyregulować położenie, a ja bym jeszcze sprawdził przewody WN. To że więcej pali to może być wina warunków atm.(mróz) bo dłużej silnik pracuje na tzw. ssaniu, aż osiągnie właściwą temp. pracy. nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
    pozdro.

  • #3 11 Gru 2003 12:58
    Schumacher
    Poziom 10  

    pali duzo juz od pewnego czasu.Kazdy mi pisze ze to spowodowane zima.Taki stan spalania utrzymuje sie juz od kilku miesiecy.

  • #4 11 Gru 2003 14:00
    39006
    Usunięty  
  • #5 11 Gru 2003 14:43
    Schumacher
    Poziom 10  

    a gdzie mozna zlalezc ten czujnik pod maska?

  • #6 11 Gru 2003 15:38
    39006
    Usunięty  
  • #7 11 Gru 2003 22:23
    Martinezzz
    Poziom 10  

    Serwus. Hmm...uszkodzony czujnik polozenia walu? Trzepie na na wolnych obrotach ? A czy slychac jakies stuki?? Sygnal z tego czujnika jest jednym z najwazniejszych sygnalow w sterowaniu praca silnika. Wykorzystywany jest przez system sterowania glownie do sterowania katem wyprzedzenia zaplonu i przebiegiem wtrysku paliwa. Stabilizuje prace silnika na biegu jalowym. Byc moze komputer nie moze sobie poradzic bez sygnalu z tego czujnika i nie wie w ktorej chwili ma nastapic zaplon. Moze zatem dochodzic do spalania stukowego, co z koleii prowadzi do uszkodzenia silnika. Lepiej zainwestuj w ten czujnik, albo najpierw sprobuj go zdjagnozowac. Pozdrawiam

  • #8 11 Gru 2003 22:35
    diag
    Spec od samochodów

    Napisałeś:
    Strasznie nim trezepie na wolnych obrotach co to moze byc? Sonda nowa silnik krokowy wyczyszczony nowe swiece,olej rozrzad ma ok 35-40 tys. aha i duzo pali.
    Wnioskuje z tego,że czyściłeś przepustnice, czy po tym zabiegu przeprowadziłeś kalibracje kompa wtrysku.
    Podejrzewam ,że to jest przyczyną.

  • #9 11 Gru 2003 22:45
    Usunięty
  • #10 11 Gru 2003 23:11
    Franc_ms
    Poziom 12  

    elektrit napisał:
    Sygnał z czyjnika położenia wału jest podstawowym sygnałem inicjującym,jakakolwiek usterka w obrębie tego czujnika uniemożliwi uruchomienie silnika.


    I to są święte słowa a opisany objaw przez ciebie to mogą być wtryskiwacze albo przepływomież. Komp żadnych błędów nie zwraca?

  • #11 16 Gru 2003 22:43
    tadek43
    Poziom 10  

    Silnik Fiata Palio Weekend 1,6 /1581ccm/
    kod 178.B.3000 ma wbudowany sensor polożenia wału krzywkowego wykorzystujący efekt Hall'a a nie indukcyjny. Jego niesprawność unieruchamia silnik. Silne szarpanie na wolnych obrotach wskazuje na niesprawność jednego lub dwóch cylindrów. Sprawdź: ciśnienie sprężania /min 10 bar/, zapłon, wtryskiwacze /odłączając od nich kolejno kable i obserwując efekt/. Powodzenia

  • #12 17 Gru 2003 08:07
    Usunięty
  • #13 18 Gru 2003 09:12
    manfed
    Poziom 17  

    Corsa 1.0 czujnik położenia wału był tak uszkodzony , że samochód odpalał nawet i przez 7 dni ok , ale jak zgasł trzeba było odczekać 30 min. , bo można było sobie tylko pokręcić rozrusznikiem.
    Mało tego raz zdarzyło sie , że przy 120 km podczas wyprzedzania zgasił mi motor. Na diagnostyce stwierdzili uszkodzenie tego czujnika zczytując dane z komp. samochodu.
    Po takich akcjach wymieniłem go na nowy.

  • #14 18 Gru 2003 10:11
    Usunięty
  • #15 18 Gru 2003 23:56
    Marekjp
    Poziom 13  

    Czujnik położenia wału korbowego nie ma sygnału zastępczego jak wiele innych czujników. Gdy ECU nie dostaje z niego sygnału pomimo kręcenia rozrusznikiem nie daje iskry na świece, więc z przyczyn oczywistych silnik nie odpali.

  • #16 21 Kwi 2004 15:30
    RafałD
    Poziom 10  

    Czy czasem nie mylicie czujnika położenia z czujnikiem wałka rozrządu?
    Czemu zatem służy czujnik na bloku silnika z przodu na wysokości kilka cm nad miską. W wersji z klimą jest on za kompresorem.

    A może to czujnik temperatury silnika?

  • #17 21 Kwi 2004 23:16
    joho
    Poziom 18  

    popieram tadka43 jezeli chodzi wlasnie o taki kod silnika to ma on tkz.przemiennik magnetyczny umieszczony z prawej strony walu korbowego.a jest tez czujnik halla na walku rozrzadczym ale to inna bajka.czy sprawdzales ECU pod wzgledem kodow bledu???

  • #18 17 Paź 2006 10:08
    PICKU
    Poziom 1  

    Witam,
    od zeszłej zimy mam problem z moim autkiem (Rover 214 si, 16v), może mi coś poradzicie...? Chodzi o to, że przy niskich temperaturach, już od +5 st samochód zazwyczaj nie chce odpalić. Jak został pociągnięty zawsze odpalał po 1,5 m i wszystko było ok. Wymieniłem cewkę, przewody WN, świece i dalej to samo. Zbliża się kolejna zima... i już mam nerwy bo kilka dni temu, przy temp. 15 st nie odpalił. Ale tym razem to już mu nic nie pomogło. Dowiedziałem się, że trzeba wymienić czujnik położenia wału korbowego , ,który jest odpowiedzialny za iskrę. Ale czy to wystarczy...? Bo jak to jest, że całe lato nie ma problemów, a jak temperatura spada to tak się dzieje. Czy to rzeczywiście jest wina tego czujnika, czy może być też inna przyczyna, pomóżcie... POZDR.

  • #19 04 Mar 2008 19:56
    MonikaC
    Poziom 1  

    Witam Mam rover 620Si i nie chce mi odpalić powiedziano mi że nie ma iskry i winą tego może być czujnik wału korbowego. w swoim aucie mam silnik hondy accord 2,0i i nie wiem gdzie jest ten czujnik mam nadzieje ze mi pomożecie :D

  • #20 04 Mar 2008 20:12
    Usunięty
  • #21 23 Sie 2009 19:55
    prabut
    Poziom 9  

    Witam
    Mam Hondę Civic 1,4 is z 99r i niedawno zapaliła mi się kontrolka silnika. Po podłączeniu testera pokazał on kod P0337. Z opisu kodów wynika, że czujnik A położenia wału korbowego na niski sygnał wejściowy.
    Gdzie mogę znaleźć ten czujnik w tym samochodzie?
    Pomimo palenia się tej kontrolki nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. Pracuje równo na wolnych obrotach, pali w normie.
    Bardzo prosiłbym o radę doświadczonych kolegów
    pozdrawiam

  • #22 26 Sie 2009 22:02
    prabut
    Poziom 9  

    Czujnik zlokalizowany.
    Mam jeszcze pytanie dotyczące tego błędu. "Niski poziom sygnału wejściowego" to
    znaczy, że na czujnik jest podawane zbyt niskie napięcie, czy też z czujnika wychodzi niskie napięcie na komputer np z powodu upływności do masy w czujniku.
    Chciałbym znaleźć przyczynę tego błędu i uniknąć zbędnych wydatków, bo nowy oryginalny czujnik kosztuje 620 zł, a używanych jeszcze nie spotkałem.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty