Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo - Odpalanie - odcina prąd

lisuuu 15 Gru 2007 14:12 2087 5
  • #1 15 Gru 2007 14:12
    lisuuu
    Poziom 12  

    Witam mam problem z moim toledo 1,9 TDI 1z 96r

    - Podczas odpalania na zimnym silniku po dłuższym postoju kontrolki gasną, na wyświetlaczu pojawia sie jakieś dziwne znaczki, zerują sie ustawienia na wyświetlaczu tzn zegarek - 00:00, reszta funkcji migają kreski.

    - Rozrusznik kręcił z dużym oporem i momentalni aku padał wiec wymieniłem na nowy 72Ah - dalej było to samo.

    - przeczyściłem zaciski na aku - klemy

    - sprawdziłem masę na silniku wydaje sie ok - sprawdzałem miernikiem (jedna końcówka miernika na plusie aku a druga na silniku, rozruszniku, na blachach, na zacisku minusowym klemie akumulator - wszędzie napięcie takie samo 14,26 - na odpalonym silniku.

    - obserwacje:
    kontrolka swiec świeci sekunde
    za drugi odpaleniem auto uruchamia sie bez wiekszego problemu mozna powiedziec ze idealnie



    - info:
    wczoraj rozebralem rozrusznik - przeczyściłem nasmarowalem sprawdzilem miernikiem wydaje sie ok - auto zdecydowanie lepiej kreci ale problem z restartem ustawień i szybko wyłączającymi sie świecami żarowymi pozostał.




    Proszę o pomoc - wiem ze może az za bardzo sie rozpisałem ale chciałem wszystko napisać jak najbardziej obrazowo.


    Regulamin pkt 11. Popraw temat! <Błażej>

  • Pomocny post
    #2 15 Gru 2007 16:20
    waldekg
    Poziom 28  

    Witam. Trzeba zmierzyć napięcie rozruchu (w czasie pracy rozrusznika). Wartość tego napięcia nie powinna być mniejsza niż 9,5V. Jeżeli napięcie jest niższe to akumulator traci zdolność rozruchową . Wykonaj próbę z dodatkowym zasilaniem z drugiego samochodu. Pozdrawiam

  • #3 15 Gru 2007 16:29
    lisuuu
    Poziom 12  

    Ale jeśli aku jest drugi nowy i wybierany według katalogu do tego auta to czemu mial by byc za slaby

  • #4 15 Gru 2007 17:45
    autoel
    Poziom 25  

    Kontrolka ma świecić sekundę, chyba że jest -5-7st.C a reszta to co napisał kol. Waldekg , nie patrz że jest nowy aku. zmierz napięcie w momencie rozruchu i wszystko stanie się jasne.

  • #5 15 Gru 2007 19:18
    lisuuu
    Poziom 12  

    No moze i tak ale to za każdym zakręceniem rozrusznikiem tak by sie działo a w moim przypadku tylko jak jest zimny po dłuższym postoju a jak odpalam go po raz kolejny i jak jest ciepły to niema problemu.

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    przed chwila sprawdzałem na zimnym silniku stoi specjalnie pod chmurka i zakręcił z małym problemem ale napięcie spadło do 9,8 ojciec stal i patrzał na miernik ustawienia sie nie skasowały wiec chyba waldekg miał racje.

    dzięki za info

  • #6 15 Gru 2007 21:56
    Emilian52
    Poziom 11  

    Sprawdzanie uzwojeń rozrusznika 'na sucho' np omomierzem nie daje pewności stanu izolacji uzwojeń. Podczas rozruchu silnika na uzwojenia działają znaczne siły (przy zimnym silniku większe) , które powodują naprężenia i zwarcia zarówno międzyzwojowe jak i do masy. Powoduje to wzrost poboru prądu z akumulatora i spadek momentu obrotowego rozrusznika. Pozostaje pomiar miernikiem izolacji oraz wzrokowa ocena izolacji, luzu na tulejkach, stanu zębatki i śladów tarcia stojan/wirnik, szczotek i szczotkotrzymaczy, przegrzanych styków lub przewodów. W warunkach zimowych każda nawet z pozoru drobna usterka może powodować problemy ze startem.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme