| Author |
ShutDown Poziom 4

|
18 Dec 2007 23:06 Nadajnik radiowy FM - Potrzebna pomoc. |
|
|
|
Dzień dobry, jestem młodym początkującym elektronikiem z chęciom rozwoju.
Przejdę do meritum:
Od jakiegoś czasu buduje nadajnik: http://www.myzlab.pl/elektronika/nadajnik/ (Jeżeli to jest spam to bardzo przepraszam)
Na początku użyłem tranzystorów bsx61, podłączyłem nadajnik do akumulatora (A212/S9,5) coś tam kręciłem dostrajałem i nic nie działało w końcu zaczełem sprawdzać tranzystory wylutowałem jeden (bsx61) a drugi zaczoł się dymić (Nadajnik był podłączony). Sprawdziłem pozostałe części wszystkie chyba są dobre schowałem nadajnik do szuflady i zaczełem rozglądać się za częściami. Nabyłem 2 Tranzystory (SI-N 40V 0.8A 0.8W 250MHz BSX59)Wyjołem nadajnik i zaczołem spowrotem go kończyć. Teraz nie moge go dostroić próbowałem jego dostrajać do radia i radio do nadajnika. Jedyne co zaobserwowałem to zmiany w odbiorze radia na jakiejś stacji gdy kręce kondenstatorem nastawnym (czy jak to się tam nazywa) a jeszcze zasilam nadajnik baterią 12V i próbuje zasilaczem antenowym też 12V poniżej zamieszczam zdjęcia nadajnika:
Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15.[hefid]
Coś źle zrobiłem?
|
|
| Back to top |
|
 |
mariann Poziom 21

|
18 Dec 2007 23:30 Re: Nadajnik radiowy FM - Potrzebna pomoc. |
|
|
|
Witam
Jeśli możesz to pokaż schemat. Wtedy można porównać czy masz wszystko dobrze połączone i czy to wogóle ma szansę działać.
Pozdrawiam
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
18 Dec 2007 23:30 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
radiat Poziom 10

|
19 Dec 2007 00:00 Re: Nadajnik radiowy FM - Potrzebna pomoc. |
|
|
|
Witam!
Kolego zajrzyj pod ten adres. Prosty układ dostepne elementy. Nie trzeba robić od razu dużej mocy i zakończyć budowe na 2 tranzystorze.
http://www.pira.cz/tx2.htm
|
|
| Back to top |
|
 |
Guest Poziom 10

|
19 Dec 2007 01:39 Re: Nadajnik radiowy FM - Potrzebna pomoc. |
|
|
|
Witam.
Co do opisu tego układu: