Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 19 Gru 2007 20:53
    Arturijuz
    Poziom 2  

Witam, pytanko brzmi: czy poprawnym będzie połączenie trzech takich zabezpieczeń ze wspólnym zerem..... Problemik polega na tym, że mamy jeden przewód pięciożyłowy którym chcemy zabezpieczyć trzy oddzielne obwody. Projekt uległ zmianie i stąd taki problem. Nie jestem z wykształcenia elektrykiem więc pytam :D

zabezpieczenie różnicowo-prądowe .... wspólne zero ?

[/img]

• #2 19 Gru 2007 21:03
    Usunięty
  • #3 19 Gru 2007 21:05
    jacur
    Poziom 32  

Jeżeli połączysz przewody N za różnicówką od strony odbiornika razem to będzie wyrzucało róznicówki.
    W przypadku obwodu 3 fazowego musisz zainstalować różnicówke 3 faz, przy obwodach 1 fazowych 3 oddzielne róznicówki na każdą fazę.

• #4 19 Gru 2007 21:06
    kacha36
    Poziom 23  

Witam.
    Przewód niebieski-neutralny musisz pociągnąć jako osobny do każdego obwodu, natomiast brakuje Ci przewodu PE - żółto-zielonego. Ten musi być podłączony przed różnicówką do listwy uziemiającej - jeśli masz sieć TN-C - i musisz pociągnąć trzy przewody do trzech obwodów - nie można ich łączyć poza listwą uziemiającą. Oczywiście PE musi być w jednym kawałku ciągniony do każdego obwodu.
    Podsumowując - rozdziel przewody niebieskie a sprzed różnicówki wyprowadź żółto-zielone do każdego obwodu osobne. Masz mieć do każdego punktu trzy przewody.

Pozdrawiam.

• #5 19 Gru 2007 21:19
    Akrzy74
    Admin Elektroenergetyka

Nie jest to poprawne rozwiązanie.Jeśli będą 3- 1F wył.RCD muszą być 3 niezależne obwody z przewodem N.Czyli z każdej RCD osobny przewód L oraz N./nie mogą być razem złączone przewody N/Mam tu na myśli odpływy.

• #6 19 Gru 2007 23:26
    Arturijuz
    Poziom 2