X
  • #31 30 Jan 2008 11:49
    gabrik
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ok panowie ze żródła któremu można zaufać przyczyną jest pompa paliwa a dokładniej jakies ustrojstwo odpowiedzialne za przestawianie jakiegoś tam kąta i ot znajduje się w pompie więc trzeba ponoć z pompą iść do naprawy czy regeneracji jakos tak -powiedział mi to mechanik który zna się na rzeczy miał sam kiedyś ten model auta i naprawia cały czas tylko augi,skody i VW
  • #32 30 Jan 2008 12:11
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    No to Panowie tak:
    Przestwiałem ten kąt i teraz jest chyba za wszesny, bo komputer zgłasza błąd.
    Czy jak kąt jest za wczesny to silnik nie powinien przypadkiem palić dobrze na zimno, a na ciepło słabiej?
  • #33 31 Jan 2008 16:15
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam. Tez przestawiłem zapłon... Szczerze to za dużo nie dało a ścislej pisząc nic... Wczesniej miałem opóźniony i sugerując sie podpowiedzią z innego forum, przestawiłem go. Co mi to dało. Kąt został przyśpieszony i kręcąć auto od 1000obr/min jest tak, ze albo opóźniamy albopo przyspieszanmuy mooment obrotowy wg skali obrotomierza. Na początku miałem przy 2500-2700 teraz mam przy 3000-3200. Wiec w przypadku kiedy zapłon został przyspieszony to w momencie gdy chcemy "żywiołowo" jeździc to go trzeba troszkę rozkręcać - na każdym biegu fajnie ciągnie od 2300obr/min i w górę....
    ALE PALI MI masakra mało wg. komputera od 4,8 do 6,1 (przy żywiołowj jezdzie do 180) a 6,5 w cyklu miejskim

    Co zauważyłem ciekawego...
    Jak jest zimny - przekręcam stacyjkę, grzeje świece. Jeśli zaczne krecic go od razu po zgasnięciu świec auto odpala po wykonaniu 1,5 obrotu rozrusznika.
    Jeśli po przekręceniu stacyjki poczekam, az zgaśnie dioda grzania świec i poczekam na charakterystyczne tyknięcie (nie wiem co to ale każdy mówi mi ze trzeba na to czekać) to rozrusznik kręci z 4 obroty...

    Co do pompy - wszyscy "pompiarze" z, którymi rozmawiałem usterke widza w zepsutym czujniku temperatury paliwa w pompie. Aby to ominąc wstawiaja rezystor zeby oszukac odczyt komputera... Ale myśle że to nie jest dobre rozwiązanie. Poza tym jak jednego pytałem to opisywał mi, ze zepsuty czunik robi problemy najczęsciej przy ciepłym silniku...

    Więc??
  • #34 19 Feb 2008 15:46
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Panowie a sprawedzał któryś z Was stan rozrusznika... ??
    Czy może on byc przyczyną takiego odpalania ??
  • #35 27 Feb 2008 00:15
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Rozwiązałem problem "ciężkiego" palenia.
    Pompa wtryskowa nie trzymała ciśnienia i to było przyczyną owej przypadłości. Koszt naprawy 800 zł.
  • #36 27 Feb 2008 21:38
    Niemjec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    To fajnie że Ci się udało:)
    Ja mam podoby problem tylko że, mi ciężko pali tylko z rana. Póżniej w ciągu dnia juz wszystko jest ok, czy stoji godzinę czy pięć.
    wszystko posprawdzane:
    odczyt z kompa ok
    świece nowe, grzeją
    nowe wtryski(po wymianie poprawiło się ale to jeszcze nie to)
    czujnik temperatury nowy
    ciśnienie ok

    POMOCY
  • #37 27 Feb 2008 23:46
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kurde 800zł to dość dużo! Chyba pompa (uzywana z demontażu na allegro) kosztuje mniej....
  • #38 28 Feb 2008 01:25
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Niemjec wrote:
    To fajnie że Ci się udało:)
    Ja mam podoby problem tylko że, mi ciężko pali tylko z rana. Póżniej w ciągu dnia juz wszystko jest ok, czy stoji godzinę czy pięć.
    wszystko posprawdzane:
    odczyt z kompa ok
    świece nowe, grzeją
    nowe wtryski(po wymianie poprawiło się ale to jeszcze nie to)
    czujnik temperatury nowy
    ciśnienie ok

    POMOCY


    W tym przypadku zacząłbym od sprawdzenia czy nie cofa paliwa.

    maxbike1 wrote:
    Kurde 800zł to dość dużo! Chyba pompa (uzywana z demontażu na allegro) kosztuje mniej....


    Podobno części kosztowały 600zł a 200zł robota. Jak znasz się dobrze to będziesz miał 600zł. Ja wolałem zapłacić 800zł niż kupić używaną pompę i za 3 miesiące znowu się bujać z problemem.
    Pozdrawiam.
  • #39 28 Feb 2008 11:33
    Niemjec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Paliwo nie cofa się na pewno, a co do ceny naprawy pompy to myśle że jest przyzwoita. Mi powiedzieli że to ok. 2 tyś. w zależności od usterki.
    Może mógłbyś podać namiary na warsztat. Ełk to niedaleko od Bartoszyc.

    Dodano po 20 [minuty]:

    A co do allegro to na pewno więcej niż 800 i w dodatku nie masz pewności ile i czy wogóle podziała...

    Dodano po 37 [minuty]:

    Jak sie dokładnie przyjrzałem to widzę jeden mały pęcherzyk powietrza w tym przezroczystym wężyku.
  • #40 02 Mar 2008 01:35
    lukas666015
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich! tez kiedyś miałem problem z takim odpalaniem w silniku ael, ale go rozwiązałem regulując pompę i w mojego kolegi audi tez zrobiłem taki zabieg i jest ok. Jak ktoś chce to mogę poinstruować jak to zrobić.
  • #41 02 Mar 2008 14:32
    grzebacz
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    [quote="maxbike1"] silnik nie dymi jak na diesla to unikat.
    taak jaki unikat ?chyba kolego nie widziałeś żadnej cytryny z silnikiem wysokoprężnym.
  • #42 08 Mar 2008 22:54
    Niemjec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Troszkę sytuacja się zmieniła tzn. pali dobrze jak grzeją świece. Jak postoi dłużej i silnik jest już letni a nawet zimny a świece się nie załączają to pojawia się problem. Jak odłącze czujnik i świece się podgrzeją pali od kopa. Czujnik nowy.
  • #43 09 Mar 2008 10:02
    davidov1
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Pierwsze pytanie po dlugim porannym odpalaniu cos zakopci? i na jaki kolor? Jesli zakopci na bialo to znaczy ze siedzi zawor zwrotny na pompie i cofa ci sie poprostu paliwo. Ja mialem podobny problem ale z Oplem Omega 2,2 DTi. Autko zjezdzilo wszystkie serwisy w dolnoslaskim i nic nie wykazal komputer, zajrzal znajomy mechanik i wymienil ten zawor zwrotny i 100% poprawa. Sprawdz jak masz mozliwosc i zobacz czy to pomoze bo widze ze troszke pieniazkow wydajesz na te djagonostyki pozdrawiam davidov1
  • #44 09 Mar 2008 16:24
    Niemjec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Sprawdzę, ale rano pali jak strzała bo świece grzeją, źle pali tylko wtedy gdy świece się nie załączają. Jak odłącze czujnik to pali za każdym razem na dotyk. Warunkiem dobrego odpalania jest to żeby po prostu podgrzał świece. Jakby się paliwo cofało to musiałbym kręcić troszkę, wiem bo miałem kiedyś tak w silniku VW 2,4d. No chyba że jest jakieś inne wytłumaczenie.
    Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie.
  • #45 09 Mar 2008 16:50
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (-1)
    Z podgrzewaniem każdy złom zapali ale generacja silników TDI ma inną budowę więc podgrzewanie nie jest konieczne. Ewidentnie złe palenie w miarę dobrych warunków jest uwarunkowane tylko mechaniczną sprawnością silnika i jest to przede wszystkim sprawa pompy ,jej ustawienia i kompresji samego silnika. P
  • #46 09 Mar 2008 17:14
    Niemjec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    viper555 wrote:
    Z podgrzewaniem każdy złom zapali ale generacja silników TDI ma inną budowę więc podgrzewanie nie jest konieczne. Ewidentnie złe palenie w miarę dobrych warunków jest uwarunkowane tylko mechaniczną sprawnością silnika i jest to przede wszystkim sprawa pompy ,jej ustawienia i kompresji samego silnika. P


    No to mnie nie pocieszyłeś, kompresje mam dobrą i pompa też jest dobrze ustawiona, juz sam nie wiem gdzie szukać pomocy?
  • #47 09 Mar 2008 17:28
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (-1)
    Nie wierzę znam diagnozy mechaników - cyt. pod względem mechanicznym silnik jest sprawny jechać do elektryka.P
  • #48 09 Mar 2008 19:40
    Niemjec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    viper555 wrote:
    Nie wierzę znam diagnozy mechaników - cyt. pod względem mechanicznym silnik jest sprawny jechać do elektryka.P


    No był u elektryka, poprawił parę rzeczy wymienił wtryski i jest poprawa ale to jeszcze nie to, tak jak pisałem wyżej. Nie znam historii wcześniejszych napraw tego samochodu i tu może być problem. Elektryk mówił mi że to być może pompa ale pewności nie ma trzeba by demontować i robić. Duży kosz i niewiadomo czy przyniesie rezultaty:( I jeszcze że być może był wymieniony wałek rozrządu. To diagnoza elektryka. Normalnie opadają ręce.
  • #49 09 Mar 2008 22:39
    majo4ever
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    wymienil te wtryski na nowe czy używane jak nowe to ile zaplaciles??
  • #50 10 Mar 2008 01:01
    Niemjec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Na nowe a dokładnie to usługa nazywała się:
    regeneracja wtryskiwaczy z wymianą końcówek wtryskiwaczy.
    Naprawa była w serwisie Bosha.

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Kosztowało to ok. 1500pln
  • #51 10 Mar 2008 10:39
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet
    Helpful post? (0)
    Witam !
    Mam podobny problem w AAT do jednego z wariantów opisywanego wcześniej, tzn. mam czasem problem z dłuższym kręceniem po kilku godzinach od pierwszego "zimnego" uruchomienia, ale zauważyłem, że wtedy po uruchomieniu silnika tak jakby nie było przez kilka-kilkanaście sekund ładowania (woltomierz stoi w ok. 12V, światła, podświetlenie jest ciemne, pomiar w gniazdku zapalniczki wskazuje w granicach 12V). Po tym czasie leniwie idzie w górę i stabilizuje sie na 14-14,2V i tyle już trzyma. Wykryłem już nawet taką regułę, że jeżeli muszę dłużej zakręcić, to na pewno napięcie nie będzie właściwe. Kąty posprawdzane i sa podobno w porządku (tak mówił mech. ja tam sie na tym nie znam), ale wygląda to mi na problem elektryczny. Tylko czego ??
  • #52 10 Mar 2008 14:18
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    To chyba logiczne jak wykręcisz akumulator to uzupełnienie musi chwilę potrwać.P
  • #53 10 Mar 2008 16:40
    Niemjec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    davidov1 wrote:
    Witam

    Pierwsze pytanie po dlugim porannym odpalaniu cos zakopci? i na jaki kolor? Jesli zakopci na bialo to znaczy ze siedzi zawor zwrotny na pompie i cofa ci sie poprostu paliwo. Ja mialem podobny problem ale z Oplem Omega 2,2 DTi. Autko zjezdzilo wszystkie serwisy w dolnoslaskim i nic nie wykazal komputer, zajrzal znajomy mechanik i wymienil ten zawor zwrotny i 100% poprawa. Sprawdz jak masz mozliwosc i zobacz czy to pomoze bo widze ze troszke pieniazkow wydajesz na te djagonostyki pozdrawiam davidov1


    Sprawdziłem dziś rano, temperatura otoczenia ok 10stopni. Świece się grzały bardzo krótko 3-4s., odpalił za drugim razem. Wcześniej przy niższych temperaturach palił od kopa. Dodam że nie kręciłem prawie wcale tylko tak jak zawsze przy odpalaniu z rana. Silnik krótką chwile chodził troszkę nierówno tak ok. 5s. nie dymił wcale ani na biało ani na niebiesko. Jak jest mróz, to na zimnym, troszkę dymi na biało ale to chyba normalne. Oleju ani płynu nie ubywa.
  • #54 10 Mar 2008 18:48
    salmon
    Moderator - Sieci, Internet
    Helpful post? (0)
    viper555 wrote:
    To chyba logiczne jak wykręcisz akumulator to uzupełnienie musi chwilę potrwać.P

    OK - ale uzupełnia w kilka sekund z 12 na 14V ? I czym miałbym wykręcić, jeśli odpalania trwa nie 1-2 a 3-4 sekundy... Poza tym nawet rano po nocy na mrozie, kiedy to teoretycznie aku ma mniejszą sprawność, takiego problemu nie ma... Czasami też widzę cóś takiego, że z pół sekundy po uruchomieniu jest właściwe zasilanie, spada do 12 i za kilka sek. rośnie... Aku też jest raptem po 2 sezonie zimowym...
    Niemjec wrote:
    Sprawdziłem dziś rano, temperatura otoczenia ok 10stopni

    Hmmm, a u mnie pow 5 st.C świece się w ogóle nie włączają....
  • #55 14 Mar 2008 09:32
    czar
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku (2,5TDI AEL)
  • #56 14 Mar 2008 09:43
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    czar wrote:
    Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku (2,5TDI AEL)

    Najlepiej sprawdzać na TDI-timing. Przy temperaturze 90st powinien być około 60-62, chociaż ja mam ustawiony w granicach 80 i jest dobrze:)
    Kiedy autka mają trochę przejechane to wcześniejszy kąt jest dobrym rozwiązaniem.
  • #57 14 Mar 2008 16:36
    czar
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
  • #58 14 Mar 2008 16:48
    bartek7020
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Masz zawalone wtryskiwacze .To chyba to ,ale sprawdz jeszcze akumulator.
  • #59 14 Mar 2008 19:22
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    bartek7020 wrote:
    Masz zawalone wtryskiwacze .To chyba to ,ale sprawdz jeszcze akumulator.

    Do kogo ta wypowiedź?
  • #60 21 Mar 2008 23:33
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam wszystkich... Sytuacja mojego Auta nie zmianiła sie przy cieplejszych dniach. Dalej to samo... Jak postoii noc kręce go jak by wykonywał 3pełne obroty (2sec) i odpala - (wczesniej grzeje świece). Pojezdrze, postawie nieruchomo na 3-4 godz - jak silnik jest letni świece nie grzeją a auto kręce z 4-5sec - całe szczęście że odpali.

    Po takich dłuższych kręceniach za autem pojawia sie ciemny dym jakby zmieszany z sadzą i dziwny zapach -jakby nie przepalonej ropy.

    Kumpel, który na dieslach zjadł zęby zdiagnozował to na rozregulowanie albo zaśniedzienie wtrysków... Czy może to być to?

    Hehe inny kumpel niedawno kupił A6 2002r. 2,5TDI V6 (ta po feace...)
    Wczoraj mnie zaczepił i opowiadał że ma problemy z odpalenieam na zimo i jak postoii - takie same jak moje. Wymienił wszystkie świece i nic. Sam odbierałem z nim auto i mechanik pokazywał jedą ze świec, ze byłą mocno mokra... Co Wy na to... Nowa A6 ma takie same problemy???
  Search 4 million + Products
Browse Products