X
  • #1 26 Dec 2007 02:04
    maxbike1
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam posiadam powyżej opisane auto Audi z silnikiem AEL (140)km. Mam problem z odpalaniem go. Sprawdziłem go na komputerze (0) błędów. Świece nowe.
    Akumulator nowy.
    Zapłon (kont wyprzedzenia) O.K
    Sprężanie O.K

    Jak postoi dłużej niż 2-3godz mam problem z jego odpaleniem. Po całej nocy, teraz jak jest poniżej 0 stopni, (mimo grzania świec 6razy) muszę go "chechłać"- aż rozrusznik obróci 3 razy i wtedy odpala. Na ciepłym silniku pali na "strzała"
    Miał ktoś kiedyś coś takiego podobnego?

    Temat poprawiłem. [MS]
  • #2 26 Dec 2007 08:03
    skels
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Miałem
    1) Nastawnik pompy wtryskowej, demontaż, na stół do fachowca, wymiana(jakieś tam pierdoły nie pamiętam), ustawienie, montaż - pomogło !!
    2) Jeden TDI-k jak postał sobie troche miał problem z zabraniem, jak już chwycił to szedł, wyłączyłem załączyłem chwytał ze strzału - nie wiem jakim cudem ale zchodziło paliwo do baku (zapowietrzał się), przed wejściem do filtra na zasilaniu wrzuciłem zawór zwrotny (jednokierunkowego przepływu) - też pomogło.
  • #3 26 Dec 2007 09:21
    DominikD
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Swiece nowe , grzejesz 6 razy, ale czy napięcie dochodzi do świec czy sugerujesz się tylko kontrolką?
  • #4 26 Dec 2007 11:57
    tqmeh
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Czesc

    jak spr czy świece grzeją? bezpiecznik ok?

    spr czy Ci sie paliwo nie cofa? na filtrze masz taki przezroczysty waż

    pozdr
  • #5 26 Dec 2007 13:06
    adam.p321
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Zobacz czy do świec żarowych dochodzi napięcie, to pewnie jest tego przyczyną. Pozdrawiam
  • #6 27 Dec 2007 23:41
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.
    Swiece grzeją!!!
    Załączają sie!!!
    Grzeja tyle ile świeci sie dioda!!!
    Sa nowe!!! - Od tego rozpoczełem poszukiwania usterki!!!
    W przeżroczystym węzyku (doprowadzającym paliwo) nie widać pęcheżyków powietrza!!!
    Na kompie żadnych błedów nie wykazało!!!

    Jak jest zimny przekręcam 6-7 razy zapłon -(za każdym razem grzejąc swiece nie odpalając silnika). Po tym odpale po 2sec. Pojeżdrze troche, zostawie auto na godz, dwie silnik jest letni. Wsiadam... Przekręcam stacyjke dioda od swiec odrazu gasnie i mecze go z 4-5sec az akumulator mówi "daj mi spokój...." po tym odpale. Jak jest ciepły do około godz odpale go na "strzała".
    Podpowiadali mi, ze to moze byc cos z zapłonem. Przestawiłem go minim do przodu (bo był min opóźniony). Stuacja wogóle sie nie zmieniła a nawet troszeczke pogorszyła (rano na zimnym slniku troszke dłużej kręci).
    Moze to zawór zwrotny w pompie paliwa????????
  • #7 28 Dec 2007 00:50
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Akumulator to Ty masz w porządku? Bo coś mi się widzi, że pada po 5 sekundach....(mecze go z 4-5sec az akumulator mówi "daj mi spokój....")
    Może już nie dawać odpowiedniego prądu rozruchowego.
  • #8 28 Dec 2007 07:15
    tqmeh
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Pawel wawa wrote:
    Akumulator to Ty masz w porządku? Bo coś mi się widzi, że pada po 5 sekundach....(mecze go z 4-5sec az akumulator mówi "daj mi spokój....")
    Może już nie dawać odpowiedniego prądu rozruchowego.


    dokladnie to samo pomyślałem, (po przeczytaniu opisu) jak masz od kogo to podmień na 2-3 dni baterie, jak nie to podladuj dobrze swoja i na zimnym sprobuj,
    mialem troche podobna sytuacje w moim, aku bylo jeszcze orginalne i przy pierwszych chlodach zaczely sie dziać szopki....
    spr napiecie przy rozruchu min 10V nawet po 20-sek krecenia,

    co do zaplonu to nie ma co ruszać (narazie) jak na VAG-u nie pokazuje bledow, tyle regulacji to on ma sam...

    zapraszam na AKP
    pozdr
  • #9 28 Dec 2007 11:17
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Aku mam O.K. Sprawdzany takim specjalnym przyrządem BOSCH'A - w serwisie VW. Przyrzad robił 6 głównych testów. Jeśli aku nie przejdą testu serwis wyrzuca je śmieci....
    Ładowałem go raz z miesiac temu i po świerzym naładowaniu sytuacja była taka sama. Z nim wszystko jest O.K.
  • #10 30 Dec 2007 23:15
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Posiadam podobny problem. Rano na zimnym silniku bardzo długo muszę kręcić rozrusznikiem. Potem jak już silnik ciepły to pali od strzała. Kąt wtrysku OK, świece OK, aku OK, powietrza w wężyku do pompy wtryskowej brak, czyli zaworek OK.
    I teraz tak: byłem u diagnosty "na komputerze" i stwierdził, że to może być wina przepływomierza, bo pokazywało ciśnienie atmosferyczne około 1020hPa, a czujnik na przepływomierzu pokazywał około 900. Stwierdził że to tutaj może tkwić przyczyna. Co o tym myślicie?
    A Tobie kolego polecam sprawdzić czy w wężyku dochodzącym do pompy nie ma rano pęcherzyków powietrza, jeżeli nie ma to zaworek zwrotny OK.
  • #11 01 Jan 2008 11:21
    Dudi2007
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    auta ktore opisujecie przy urchomieniu silnika zczytuja sygnal z czujnika tenperatury jesli jest uszkodony moze tego niewykryc komputer dobrze by bylo go podmienic na chwile i sprawdzic jego dzilanie odpowiada on miedzy innymi za zwiekszenie dawki paliwa w chwili rozruchu zimmego silnika po osiagnieciu odpowiedniej temperatury plynu wylancza mozliwosc grzania swiec
  • #12 01 Jan 2008 14:55
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    A jest taka możliwość żeby czujnik ten załączał grzanie świec prawidłowo, a dawki paliwa nie zwiększał?
    I co z tym przepływomierzem?
  • #13 01 Jan 2008 22:06
    Dudi2007
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    jest taka mozliwosc aby swiece sie zalanczaly a jednoczesnie nie zwiekszal dawki w zaleznosci sa stosowane dwa rozwiazania badz pare czujnikow temperatury lub czujnik paro kanalowy mozna to sprawdzic oscyloskopem pod warunkiem zeznasz prawidlowe widmo badanego czujnika przeplywomierz tez tak sie sprawdza ale sprobuj go zdemontowac i przeczyscic sprejem do zlacz el. wtryskujac w przeciwna strone niz kierunek ssanego powietrza
  • #14 01 Jan 2008 23:34
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    A czy podpinając samochód pod komputer pokaże mi, że uszkodzony jest czujnik? I czy przepływomierz ma wpływ na start silnika?
    Aha i jeszcze jedno, jak odłączam ten czujnik to grzanie świec załączane jest na długi okres, czy podczas odłączenia komputer powinien zwiększyć dawkę rozruchu na maxa?
  • #15 02 Jan 2008 01:02
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam. U mnie jest tak, ze jak auto postoii przez noc to rano podgrzeje świece prawidłowo - "zachechła" dwa trzy razy i odpali.
    Rozgrzeje je troszke (np 10 km trasy). Zostawie je pod domem na 2-3 godz. Po tym wsiadam do auta - przekręcam stacyjke świece nie grzeja -(silnik letni). Chce odpalic i "chechłam i chechłam" a w krońcu po 3-4sec odpali.
    Jak jest świerzo wyłaczony, postoii godz. wsaidam i pali na "strzała".
    Na komputerze nie wykazało błędów... W przewodzie paliwowym pęcherzyków powietrza tez nie ma...
    Na przepływomierz raczej bym nie stawiał, gdyż jak jest zepsuty to tego jest wiecej objawów. Poza tym to nie 2.5TDI V6 :D
    Moze to rzeczywiście czujnik temperatury.... Tak jak piszecie... Gdzie go znajde w aucie i którego mam szukać - jest ich pare...
    Przy temperaturach ponizej -2 na zimno troszke dłużej go krece.
  • #16 02 Jan 2008 11:46
    tomek.kopiec
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam troszke sie grzebalem ale mi sie udalo usunac podobna usterke.Temperatura otoczenia 20 stopni a auto zapalalo jakby bylo -40.Nie liczac wizyty u niby fachowcow po drugiej probie z testem wtryskow gosc od pomp stwierdzil ze wtryski to zwykly szrot.Problem zniknol.Nieznam wiecej szczegolow z twojego auta,czy mocno dymi czy podczas rozruchu tego ciezkiego pokazuje sie zadyma z rury wydechowej ale warto je sprawdzic.Pozdrawiam.
  • #17 02 Jan 2008 16:53
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Auto nie dymi ani na biało ani na niebiesko. Na zimnym widac normale spaliny... Co zauwazyłem w warsztacie na kafelkach - jak odpala na letnim silniku albo na zimnym na kafelkach pokaże sie taka specyficvzna plama - malutkie kropelki wody zmieszane z sadza. Mechanik mówił ze to norma. Podczas wyprzedzania i gazu do dechy ani chmurki!!!
    Dlatego to mnie zastanawia co to moze być. Sprężanie O.K silnik nie dymi jak na diesla to unikat.
    Auto stało nie odpalne od lutego do połowy listopada. Jak je kupiłem wracałem nim do domu 800km... Po tym jak sie troszke rozgrzało ruszyłem.... Przy lekkim wysiłku dymiło na ciemny - jakby nie przeplona ropa. Po 50 km było coraz lepiej. Przez 800km nie wzioł ani grama oleju. Pod domeme przestał dymic i tak do tej pory wszystko O.K...!!!!!!!!
    W tym momencie oprócz tego odpalania mam problem z małymi wyciekami oleju z pod uszczelki pod klatiatura i takie tam - drobe rzeczy zmurszałe gumu... Auto trzyma kompresje a na wyciągniętym bagnecie nie ma przeduchów silnik jest O.K!!!! Tylko te odpalanie!!!
    Jakiego czujnika temperatury mam szukać w takim przypadku...
  • #18 02 Jan 2008 18:28
    skimodedyt
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Czujnik temperatury to ten przy wlewiku na głowicy w okolicach 1-2 cylinder, ale mam wrażenie że trzeba sprawdzić dawkę paliwa na komputerze. Jak będzie za mała będą podobne objawy ale błędu nie pokaże.
  • #19 03 Jan 2008 13:02
    gabrik
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    znalazłem ten wątek szukajac akumulatora mam identyczny kłopot po nocnym postoju kontrolka pokazuje że świece zagrzały paliwo krece i odpalam jade do sklepu powiedzmy 2 kilometry stoję 5 minut ,wsiadam kontrolka swiec gasnie natychmiast(silnik letni) a samochód ni cholery nie chce zapalić jeśli już wreszcie się uda to chmura dymu się pojawia ale to chyba logiczne bo wiadomo że nie przepalone paliwo.
    niestety jednak nie znalazłem tu w wątku odpowiedzi jednoznacznej co jest przyczyną?? silnik 2,5 TDI 140 KM 97 rocznik (akumulator swoja drogą mam do wymiany) ale tu jeszcze coś innego cholercia musi być przyczyną.

    napiszcie czy udało się wam wyeliminować tą usterkę i jak???
    pozdrawiam
  • #20 04 Jan 2008 14:02
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Czujnik paliwa pokazuje odpowiednie temperatury.
    Poniżej załączam logi z Vaga, może coś uda się wam wychwycić

    Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika

    Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika

    Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika

    Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika

    Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika

    Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika
  • #21 04 Jan 2008 15:01
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam. Jak wymienisz aku na nowy bedziesz kręcił 3-4sec na letnim. Rano nie ma sensu grzac świec (przekręcajac zapłon iles krotnie) bo efekt jest taki sam. Na zimnym odpali po 2-3sec. Przepływke mam O.K. Wszystkie cisnienia, świece itd O.K!!! Sam nie wiem o co chodzi. Wysłałem podobny post na stronie miłośników Audi - tam tez rozkładją rece...
    Gośćo d pomp powiediał, ze można wlutowac do sterownika od świec jakis opornik (albo gdzies w tych okolicach) i bedzie chulało....
    A swiece beda grzac cały czas :-)
    Po usłyszeniu zegos takiego wiem ze raczej auta w jego rece nie dam.

    Osobiście strzelam na dwie przyczyny!
    1. Któryś z czujników temperatury
    2. Zawór zwrotny przy pompie (ale tu chyba były by widoczne pecherze w wezyku od paliwa)
  • #22 09 Jan 2008 21:11
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Po dłuższych problemach udało mi się ustawić odpowiedni kąt, ale z paleniem autka nic się nie zmieniło:/ Wpadła mi na myśl jeszcze jedna rzecz, mianowicie, iż mogę mieć za słaby akumulator, nie wiem czy to może mieć tak wielkie znaczenie ale kto wie. Mam akumulator 640A (mocy rozruchowej oczywiście).
    A kąt wyglądał tak:

    Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika

    Audi A6/C4 2.5TDI(AEL) - trudne uruchamianie zimnego silnika
  • #23 11 Jan 2008 21:41
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam tez przestwiałem zapłon... Nic to ne daje...
    Aku zmieniłem z 400 na rozruchowej 780 i dalej to samo...
    Bede stawiał na czujnik teperatury...
    Musze jeszcze dowiedzieć sie jaki sa jego koszta...

    Dzis wymieniłem sie zpostrzerzeniami z jednym mechankiem - mówił zebym sprawdził - rozrusznik...??? Wiem, ze kęci dobrze i równo...
  • #24 12 Jan 2008 07:30
    szym31
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Chociaż wydaje ci się że rozrusznik kręci dobrze to i tak do regeneracji.
    Miałem tak w C4 2.5 tdi , wszystko było ok! nawet zastanawiałem się nad rodzajem oleju gdyż tam zalecany był inny niż był zalany, pomogła regeneracja rozrusznika - autko pali na zimnym ładnie chociaż na liczniku już 560 tyś.
    Pozdro
  • #25 12 Jan 2008 12:53
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Kolego maxbike1 czujnik temperatury łatwo sprawdzić na komputerze. Podepnij się i sprawdź czy pokazuje odpowiednią temperaturę czy też nie i wtedy będziesz wiedział czy szukać dalej. Jeżeli chodzi o cenę to czujnik kosztuje 30-40zł.
    A co do swojego przypadku to już rozkładam ręce i co raz bardziej wydaje mi się, że to pompa lub wtryski:/
  • #26 12 Jan 2008 22:28
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzis na giełdzie - (woze czesci z zagranicy) rozmawiałem z jednym "pompiarzem", któremu sprzedaje pompy. Opisał mi sytacje kiedy silnik trzeba dużo kręcic na ciepłym silniki. Mówił, ze w naszych pompach jest wewnątrz pompy czujnik temperatury. Jak ten padnie to jak SILNIK JEST CIEPŁY cieżko go odpalić. Dlatego w jeden z przewodów prowadzących od (czujnika temperatury albo paliwa albo cieczy chłodącej kure nie pamietam dokładnie) wpina sie rezystor o zmiennej rezystancj0i. Za pomocą regulacji oporności można na oko ustawic cały układ prawidłowo. Czujnik w pompie teoretycznie jest nie wymienny - dlatego ten rezystor.
    Co Wy na to ???

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jak bys miał nawalone wtryski to by auto dymiło na czarno (przy obciążeniu silnika najlepiej to widac)....
    Kolor biały to woda w w komorze spalania.
    Niebieski olej w komorze spalania.

    Stawiam w tym momencie na pompe lub na rozrusznik. Tylkt ten siada przy przebiego okolo 350tys... Mozliwość jest taka, ze gosc który miał wczesniej auto cały czas jezdził po miescie ale na to wskazywały by zajechane pedały (gaz, sprzęgło) mocno starta kierownica itd.. -sami wiecie (tego u mnie nie widac)

    Może tez być najgorszy schemat pierscienie (ale u mnie pokazuje bdb sprężanie) Wiec.... ?????????? Co to........... ??
  • #27 27 Jan 2008 00:29
    maxbike1
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ma tu ktoś jeszcze jakies pomysły ?? Co jest nie tak?
  • #28 27 Jan 2008 10:08
    quattro
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    a ja bym sprawdził w jakim stanie są przewody paliwowe - czy po tym jak postawisz autko na kilka godzin nie musisz poprzez kręcenie ( chechłanie) uzupełnić nrak paliwa w przewodach - sprawdz szczelność przewodów
  • #29 29 Jan 2008 01:21
    vwaraf
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    jeżeli świece grzeją i układ paliwowy jest szczelny to można jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach ale z doświadczenia wiem że te silniki jak
    już mają najechane troche kilometrów to lubią mieć wcześniejszy zapłon
    górna granica to około siedem stopni później będzie się nam już pokazywał
    błąd sam ustawiam takie silniki na około 6 stopni czyli jak na załączonych powyzej zdjęciach w 4 bloku mamy pierwsze 0.9 BTDC a drugie 2.7 BTDC
    które pokazuje faktyczne ustawienie to ustawiam tak żeby w drugim było
    około 5.5-6 BTDC

    prosze sprawdzić i przetestować
  • #30 29 Jan 2008 07:49
    wojcieh007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    A czy te wartości, o których piszesz są również zależne od temperatury płynu chłodzącego?
    I co będzie jeżeli komputer zgłaszać będzie błąd złego ustawienia kąta?
  Search 4 million + Products
Browse Products