Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Jeszcze raz silnik 3 fazy na 1 fazę

ARGAMEDON 14 Gru 2003 19:08
  • #1 14 Gru 2003 19:08
    ARGAMEDON
    Poziom 23  

    Wiem już jak to zrobić , nie wiem tylko jaki dać kondensator. Silnik
    220/380 gwiazda trójkąt 1,5 KW. Z góry dzięki za pomoc JK.

  • #2 14 Gru 2003 19:22
    piotrekk
    Poziom 17  

    witam

    kondziol okolo120uf. jezeli silnik ma nadmiar mocy, to po rozbujaniu sie jego odłącz kondka.

  • #3 14 Gru 2003 19:35
    ARGAMEDON
    Poziom 23  

    Dzięki, po odłączeniu będzie mocniejszy czy tak?

  • #4 14 Gru 2003 19:46
    POL02
    Moderator AGD

    Witam.
    Silnilnik trójfazowy o,którym piszesz może pracować połączony w trójkąt ale przy napięciu tylko 220V.Praca jednofazowa wymaga przyłączenia kondensatora o pojemności 105uF (kondensator pracy).
    Sprawność przy takim zasilaniu będzie mniejsza o około 25% mocy znamoionowej.

  • #5 14 Gru 2003 20:07
    piotrekk
    Poziom 17  

    po odłączeniu bedzie troche slabszy ale nie bedzie sie grzal tak jak z podlaczonym kondkiem. dobór kondka jest bardzo cieżki tak aby silnik mógł pracowac non stop z dołożonym kondkiem. dostosuj sie do tego co polo pisze. moze wsztrzelil sie w pojemnosc która bedzie idealna (jemu można ufac :) ) wtedy kondka nie bedziesz musial odlaczac. nie mniej i tak jaki i w moim jak i jego przypadku silnik i tak straci na mocy.

    nie wiem co zasila ten silnik ale czasami opłaca zalatwić gdzies troche wiekszy silnik i zasilic go U jednofazowym, niz ciągnąć dodatkowo siłe.

  • #6 14 Gru 2003 20:11
    ARGAMEDON
    Poziom 23  

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie ,zastosuję sie do rad. Pozdrawiam JK.

  • #7 14 Gru 2003 20:44
    k3048
    Poziom 37  

    witam,wartość kondensatora oblicza się z wzoru c=70 P P-moc silnika w kw.C-pojemność w mikrofaradach.tak wykorzystany silnik trójfazowy traci na momencie początkowym 0,2-0,5 momentu znamionowego,oraz 20% mocy znamionowej.pozdrawiam

  • #8 22 Gru 2003 04:59
    thalex
    Poziom 16  

    Dobierać kondensator tak, żeby przy obciążeniu rzeczywistym był jednakowy prąd we wszystkich fazach.

  • #9 24 Gru 2003 23:16
    bodziofun
    Poziom 10  

    Polo 2 napisał że silnik w ukladzie trójkąta będzie pracował na 220V. Nikt tego nie skomentował ale mnie wydaje się że : układ trójkąta to praca silnika 3*380V a gwiazda to 3*220V.
    Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę. I pytanie jeszcze jedno , jaka jest różnica w układzie gwiazdy gdy mamy wyprowadzony środek N w instalacji TN-S pięcioprzewodowej i bez wyprowadzonego środka w czteroprzewodowej TN-C.

  • #10 24 Gru 2003 23:46
    thalex
    Poziom 16  

    Polo napisał dobrze.
    Jeżeli na tabliczce silnika pisze 380/220 gwiazda/trójkat to taki silnik do sieci 3*380 podłączamy w gwiazdę, w trójkąt można go podłączyć ale do sieci 3*220. a takich w polsce chyba już nie ma dokładając kondensator do twojego silnika właśnie taką sieć symulujesz.

    Opis na silniku dotyczy napięć cewek a nie napięć sieci i ta druga część napisu /220 jest myląca i nie dotyczy naszych sieci.

    Przewodu zera roboczego do silnika się nie podłącza bo nie jest potrzebny, (wyjątki stanowią niekiedy układy zabezpieczeń lub sterowań.

    Do silnika podłącza się 3 fazy i przewód ochronny.

    Twój silnik ma być połączony w trójkąt

    Trochę pewnie pogmatwałem bo zmarzłem na Pasterce ale pytaj w razie czego.

    Hej.

  • #11 25 Gru 2003 16:37
    bodziofun
    Poziom 10  

    No dobrze. Fakt tych 220V jest mylący. Idąc tym tokiem myślenia mogą być silniki 3*380V/trójkąt. Czy w takich silnikach stosuje się te przełączniki 0/gwiazda/trójkąt ? Czy można powiedzieć że w pozycji przełącznika "gwiazda" cewki są zasilane 3*220V czy znowu coś pomieszałem. Sorry że przynudzam ale chciałbym to zrozumieć a literatura bardzo ubogo traktuje ten temat jakby było to wszystko oczywiste.

  • #12 25 Gru 2003 20:50
    ARGAMEDON
    Poziom 23  

    Panowie to już teraz nie ważne bo panowie elektrycy już tę sprawę załatwili, przy rozruchu 132mF, przy pracy 32mF(mikro).Pozdrawiam wszystkich , życzę wesołych świąt

  • #13 25 Gru 2003 23:33
    thalex
    Poziom 16  

    bodziofun napisał:
    No dobrze. Fakt tych 220V jest mylący. Idąc tym tokiem myślenia mogą być silniki 3*380V/trójkąt. Czy w takich silnikach stosuje się te przełączniki 0/gwiazda/trójkąt ? Czy można powiedzieć że w pozycji przełącznika "gwiazda" cewki są zasilane 3*220V czy znowu coś pomieszałem. Sorry że przynudzam ale chciałbym to zrozumieć a literatura bardzo ubogo traktuje ten temat jakby było to wszystko oczywiste.


    Tak mogą być takie silniki
    Tak można taki przełącznik zastosować (jeżeli są wyprowadzone wszystkie końce cewek)
    Tak cewki są zasilane 3*220V
    Nic nie pomieszałeś i nie przynudzasz.

  • #14 26 Gru 2003 20:27
    bodziofun
    Poziom 10  

    Bardzo dzięki Thalex. Czuję się podbudowany bo chyba skumałem o co biega.

  • #15 25 Lip 2007 20:01
    Mucha3
    Poziom 10  

    dajcie schemat jak podłączyć kondensator:D

  • #16 25 Lip 2007 21:52
    janek1815
    Poziom 37  

    Temat był już poruszany na forum wiec poszukaj :)

    Jeszcze raz silnik 3 fazy na 1 fazę

  • #17 26 Lut 2008 19:43
    peter_bb
    Poziom 11  

    Najprostszym rozwiązaniem rozwiązaniem jest zastosowanie falownika.Niema utraty mocy ani momentu obrotowego.Można ustawić miękki start,więc nie wybija zabezpieczeń.Trzeba tyko przełączyć uzwojenia silnika w trójkąt,skonfigurować oraz zaprogramować falownik.Jedyną wadą jest cena falownika ale te urządzenia tanieją z dnia na dzień.Uważam ze jest to warte przemyślenia.

  • #18 31 Maj 2008 22:22
    bizon_126
    Poziom 27  

    prosze o pomoc potrzebuje kondensatora do silnika 380v 3KW 1400obr/min tak aby pracowal na napięcie 220v
    i jakies rady w podłączeniu go jaka pojemnośc kondensatora
    silnik będzie pracowal przy kompresorze
    tak aby wyszło trwale wydajnie i tanio

  • #19 01 Cze 2008 15:54
    elektromechanik
    Poziom 27  

    bizon_126 napisał:
    prosze o pomoc potrzebuje kondensatora do silnika 380v 3KW 1400obr/min tak aby pracowal na napięcie 220v
    i jakies rady w podłączeniu go jaka pojemnośc kondensatora
    silnik będzie pracowal przy konpresorze
    tak aby wyszło trwale wydajnie i tanio


    Nic z tego w tym przypadku.

    Silnik 3faz podłączony na 230V za pomocą kondensatora to nieco ponad połowa mocy znamionowej a moment rozruchowy to około20% momentu przy 3fazach.
    Można go zwiększyć za pomocą drugiego ( dużego ) kondensatora ale to i tak mniejszy sporo a automatyczne załączanie i odłączanie tego kondensatora to dość skomplikowana sprawa.

    Moim zdaniem lepiej poszukaj 1faz silnika.

  • #21 01 Cze 2008 18:34
    krk
    Poziom 11  

    Też mi się wydaje, że pomysł z tym silnikiem do napędu kompresora nie jest najlepszy.Miałem kiedyś podobny przypadek - mały kompresor i silnik 3-faz. 1.5 kW zasilony z 1 fazy i silnik nie chciał za nic w świecie ruszyć. Ale zawsze można spróbować.

    Jeszcze raz silnik 3 fazy na 1 fazę


    Jeszcze raz silnik 3 fazy na 1 fazę

  • #22 04 Cze 2008 14:37
    bizon_126
    Poziom 27  

    z tych 3 kw mocy ja potrzebuje tylko 1 kw tak że nie jest tak źle
    w szkole na chali mamy 1,1kw 220v i calkiem dobrze pompuje

  • #23 17 Cze 2008 22:37
    bizon_126
    Poziom 27  

    a czy wogóle da się go podłączyc na 220v jesli tak to wykorzastałbym go do innych celów

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty