Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

fiat punto II wspomaganie kierownicy

renoraines 22 Maj 2008 17:19
  • #31 22 Maj 2008 17:19
    carauto
    Poziom 10  

    autoas napisał:
    Ludzie, to temat juz dawno "oklepany" trzeba wyjąć silnik od wspomagania odchylić płytkę i sami zobaczycie co trzeba zrobić i nie ma tam żadnego czujnika skrętu jak np. w Vectrze C
    Łatwo nie jest, ale się da zrobić !!!!!!!!!!!!!!!!

    Kolego "autoas" jesteś w błędzie, jest tam taki okrągły czujnik skrętu ( potencjometr), wychodzi z niego sześć przewodów w żółtej koszulce, podłączonych do centralki sterującej pod kolumną. Uszkodzenie tego czujnika , to tak samo jak potencjometru w radioodbiorniku. W radioodbiorniku trzeszczy a tutaj sterownik wyłącza wspomaganie. Z zimnymi lutami w silniczku się zgadzam. Czujnik skrętu po prostu wyciera się po dłuższej eksploatacji samochodu.

  • #32 22 Maj 2008 20:06
    autoas
    Poziom 41  

    carauto napisał:
    autoas napisał:
    Ludzie, to temat juz dawno "oklepany" trzeba wyjąć silnik od wspomagania odchylić płytkę i sami zobaczycie co trzeba zrobić i nie ma tam żadnego czujnika skrętu jak np. w Vectrze C
    Łatwo nie jest, ale się da zrobić !!!!!!!!!!!!!!!!

    Kolego "autoas" jesteś w błędzie, jest tam taki okrągły czujnik skrętu ( potencjometr), wychodzi z niego sześć przewodów w żółtej koszulce, podłączonych do centralki sterującej pod kolumną.

    Jeśli to Punto po 2003r to masz rację

  • #33 22 Maj 2008 20:25
    triomax
    Poziom 13  

    czujnik skrętu jest ale to nie on tak często szwankuje jak przekażniki silnika el. wspomagania

  • #34 12 Cze 2008 22:06
    Rafex13
    Poziom 9  

    Witam !
    mam ten sam problem ! 3 miesiące temu przestało mi działac wspomaganie i wyczytałem na forum elektroda że na płytkach w silniczku powstajązimne luty ! rozebrałem i faktycznie były (przelutowałem i ok)ale po 3 miesiącach padło nagle ! co może być tym razem przyczyną ??brak zimnych lutów ! czy to przekazniki ?? gdzie można kupić ?? POMOCY !!!!!

  • #35 13 Cze 2008 07:58
    autoas
    Poziom 41  

    Musisz jeszcze raz rozebrać i sprawdzić (ale oczywiście sprawdź też zasilania - bezpieczniki itp.)

  • #36 13 Cze 2008 09:59
    Rafex13
    Poziom 9  

    rozebrałem i przelutowałem ponownie !
    dalej to samo !
    jak sprawdzic te przekazniki czy są dobre ??
    bezpieczniki i zasilanie jest ok !
    jak jest zamontowany silniczek w samochodzie i wyciagne wtyczke od jego kabli i włącze ponownie to sie kręci !
    nie mam pojecia co dalej z tym robić !
    mam tą płytke wyciągniętą na stole !!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gdzie można kupić te przekazniki ?
    zna ktoś namiary na sklep w którym mają ?
    nie moge już patrzec na te stringi które się swiecą na desce

  • #37 19 Cze 2008 21:21
    michalsuer
    Poziom 1  

    Witam Wszystkich.
    Miałem dikładie ten sam problem co Wy.
    Co prawda samochodzem cieszyłem się tylko jeden tydzień(dopiero co kupiłem), w trakcie parkowania całkowicie padło wspomaganie kierownicy.
    wstawiłem samochód do warsztatu.
    wymienili komputer razem z silnikiem w kolumnie. Niestety wspomaganie samo się wyłączało wiec wymienili wyłącznik na konsoli. Niestety nic się nie zmieniło, dalej się wyłącza.
    Moje pytanie:
    Co jest nie tak?, jeżeli wszystko zostało wymienione.
    Pomocy..

  • #38 23 Cze 2008 10:55
    Rafex13
    Poziom 9  

    witam !
    jeżeli wymienili silnik oczywiscie na NOWY i centralke też na nową(uwaga nie kazda centralka pasuje) musieli na komputerze zrobic reset jak tego nie zrobili to moze nie dzialac.Jeżeli zrobili i dalej to samo to mozesz jeszcze sprawdzic wydolnosc ładowania i akumulatora poniewaz jezeli jest słaby prąd moze to nie dzialac ! sprawdz akumulator ! jak jest słaby prąd to czujnik wyłącza wspomaganie które pozera dużo prądu ! jezeli są ok i dobrze alternator ładuje i dalej wspomaganie nie bedzie działało to Odłacz jeszcze kleme z akumulatora na 10 minut i załoz spowrotem wtedy kasuja sie wszystkie błędy a komputer sobie wszysko układa na nowo !!!! moze pomoze ! Najczesciej wspomaganie nie dziła przez zimne luty na płytce w silniczku albo przez sklejanie sie przekazników lub ich wypalenie.Moge przypuszczac ze nie musiales wcale wymieniac tego wszystkiego.Wystarczyło to rozebrac.
    pozdrawiam

  • #39 25 Cze 2008 18:03
    renoraines
    Poziom 15  

    michalsuer masz rachunek? To jedż do nich ze zje..., bo obejmuje Ciebie gwarancja na tą usługę, łaski nie robią, takie jest prawo konsumenckie. Po wymianie tego co opisałeś powinno działać. Coś mi sie wydaje, ze warsztat przekret zroobił.

  • #40 26 Cze 2008 10:02
    Rafex13
    Poziom 9  

    Chyba tak było że podleczyli na chwilke i poskładali albo samo zaczęło działac ! nawet mogą nie mieć pojęcia co z czym się tam je ! ! ! !
    Takie to już jest jak się człowiek na czymś nie zna to go wyruchają bez mydła na każdym kroku ! ! ! ! !

    Wczoraj nawet robiłem taki śilniczek i wymieniałem przekazniki na nowe !
    co prawda są nie do zdobycia ale dałem zamienniki RA2 12V -PODWÓJNIE ZWIERNE 20A i chodzi jak masełko ! DO KUPIENIA W KAŻDEJ HURTOWNI ELEKTRONICZNEJ !
    W razie pytan piszcie - rafex13(malpa)wp.pl
    pozdrawiam

  • #41 09 Lip 2008 00:09
    renoraines
    Poziom 15  

    Czy ten problem ze wspomaganiem , moze momentalnie rozładowac akumulator?

    Auto bylo w trasie, przejazd 60 km i nagle przy skręcie w prawo cięzko chodziła kierownica. To zatrzymanie i proba powtornego odpalenia silnika, ale juz nie mozna bylo zakrecic, tylko pip, kasowanie zegarka na 00 i koniec. Po odpaleniu silnika przez kable z innego auta , udalo sie odpalic, ale sie swieci caly czas kontrolka ''czerwony akumulator'', takze nie ma ladowania. Samoczynnie auto nie zapali. I stad moje pytanie czy to moze byc wina wspomagania. Jesli nie, to czego, co sie Wam nasuwa na mysl?

    Rano, po poludniu o roznych porach dnia, cieply, zimny silnik, auto zapalalo od pierwszego strzalu i wszystkie kontrolki gasly. Teraz klemy odlączone i laduje sie akumulator. Chce znalezc przyczyne, zeby to sie nie powtorzylo i zeby uniknac powrotu na lawecie z trasy. Siostra jechala i cala spanikowana, ze pomoc drogowa, przyjazd na lawecie i tez problem w codziennej eksploatacji, nie ukrywajmy dosc męczący. Pozdrawiam

  • #42 09 Lip 2008 12:17
    brofran
    Poziom 34  

    Raczej inna jest przyczyna tego rozladowania akumulatora. Wygląda na to że alternator uszkodzony. Trzeba sprawdzić na przyrządach czy ładuje.

  • #43 09 Lip 2008 15:12
    renoraines
    Poziom 15  

    Podładowalem akumulator, odpalił od 1 strzału. Kontrolka nadal sie swieci, a wspomaganie kierownicy nie dziala. Umowilem sie na poniedzialek na sprawdzenie. Zastanawiam sie czy naprawiajac ładowanie to wspomaganie powroci samoczynnie czy takze bedzie do naprawy, wtedy bedzie kosztowało :(

  • #44 09 Lip 2008 15:15
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Brak wspomagania to raczej skutek a nie przyczyna. Posprawdzaj masy i zasilania od klem ku instalacji elektrycznej autka:)
    Trzeba przywrócić ładowanie, więc miernik i sprawdzaj spadki napięć.
    Zmierz napięcie ładowania!!

  • #45 09 Lip 2008 15:34
    renoraines
    Poziom 15  

    Napięcie 11,8V, a powinno byc mniej wiecej 14-14,5V.

    W czasie jazdy było podłączone w aucie przez gniazdko zapalniczki: cb i nawigacja. Ale to nie powinno rozladowac do konca akumulatora.

  • #46 21 Lip 2008 21:02
    ghost73
    Poziom 2  

    ja mam problem którego chyba nikt nie poruszał w tym wątku

    Punto II MR 2003
    rocznik 2003 przebieg 110 000
    cały czas na City

    Zapaliła się kontrolka wspomagania ale wspomaganie cały czas działa
    Po odpaleniu silnika nieraz kontrolka zapala się po chwili a innym razem po dłuższym czasie np po 45 minut

  • #47 23 Paź 2008 19:16
    hrubieszow28
    Poziom 9  

    Witam, jeżeli wymieniłem czujnik skrętu, i nic to nie pomgło - czy trzeba Go teraz podłączyć jeszcze raz do komputera i zaadoptować go ? Może ktoś mądry sie wypowie.... :(:(:(

  • #48 26 Paź 2008 20:09
    renoraines
    Poziom 15  

    Odłączyłem wspomaganie i mam świety spokoj. Trzeba zdjąc osłone pod kierownice i wyciągnąc po prostu wtyczkę. Będzie się swieciła zawsze na czerwono kontrolka a kierownica cieżej chodzi, ale to kwestia przyzwyczajenia.

  • #49 03 Gru 2008 22:25
    hrubieszow28
    Poziom 9  

    Czy Ty wiesz co Ty mówisz w ogóle... Męczyłem się bez wspomagania co najmniej jakieś 4 miesiące, ale na szczęście po wielkich przejściach już jest wszystko Ok.
    Tylko teraz pytanie, czy Silnik wspomagania, da się jakoś odkręcić żeby zobaczyć jaka byłą usterka, lub ewentualnie ją wyeliminować, może wytarły się tylko szczotki, a silnik może będzie chodził ok po wymianie szczotek ? Może komuś się jeszcze przyda, a i jeszcze mam na zbyciu czujnik skrętu kierownicy ale tez trzeba sprawdzić.

    Pozdrawiam i proszę o jakąś podpowiedź.

  • #50 27 Gru 2009 17:43
    bjtm984
    Poziom 8  

    Witam. mam punto 2 z silnikiek 1.2 i problem dotyczacy stukania podczas jazdy po nawet małych i dziurach i wybojach. Stuki dochodza w srodku pojazdu tak jakby koło silniczka wspomagania. Wspomaganie dziala nie zacina sie.Czy ktos miał taki sam przypadek???

  • #51 10 Lut 2010 08:37
    marcin25jaw
    Poziom 8  

    Przyszła zima i nadeszły problemy.
    Moje wspomaganie wysiadło całkowicie w czasie jazdy na wprost :/ jednak przez dwa lata miałem okazyjnie z nim problemy na parkingach. Kręcą do oporu w lewo odłączało wspomaganie i dopiero ponowne uruchomienie naprawiało błąd. Byłem kiedyś z tą usterką w serwisie to kazali mi wymienić cały układ wspomagania. Uśmiałem się jak nigdy, bo to połowa wartości mojego Fiata :D a wspomaganie wyłączało się tylko okazyjnie.
    Teraz jednak już nie działa i kontrolka świeci się non stop. Byłem u jednego "machera" ale wykasowanie błędów nie dało rezultatu. Lekki skręt i kontrolka się zaświecała ponownie. Czytając mądre rady na forach postanowiłem prze lutować przekaźniki w silniku wspomagania. Kupiłem polskie dwa przekaźniki RA2 za 4 zł od sztuki, bo te oryginalne to jakaś masakra po 80zł. :/ Ogólnie był mały kłopot, bo stopki były grubsze i węższe. Trzeba je lekko podpiłować i nagiąć. Zalecam aby być przy tym bardzo delikatnym :)
    rozkręciłem ten silniczek żadna filozofia. Jednak trzeba mieć dobrą lutownice aby dobrać się do wewnątrz. Ja pożyczyłem sobie od siebie z firmy odsysacz, bo jest pomocny przy takich pracach, ale i bez tego można sobie poradzić.

    Mnie jednak ten zabieg nie pomógł. Przypuszczam, ze to może być czujnik skrętu i to koszt 350-400zł. Szukajcie sklepów, które mogą przed sprzedażą zdiagnozować usterkę.


    BTW jeśli uda mi się to wspomaganie kiedyś naprawić to napisze co i jak :)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty