Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 06 Sty 2008 19:23
    Ganz
    Poziom 17  

    Mam wątpliwości co do spalania w moim UNO. Ostatnio spalił mi 9,5 litra. Sporo z tego, czyli ok. 80% przypada na jazdę w cylku wielkomiejskim (Poznań). Trasy są przeważnie krótkie tak do 15 min. jazdy. Ja sam jeżdżę mało dynamicznie i oszczędnie (hamowanie silnikiem itd.). Latem palił mi 7.5 litra. Mimo wszystko jest to sporo więcej od oficjalnych danych producenta. Co może być przyczyną takiego spalania?

  • Pomocny post
    #2 06 Sty 2008 19:34
    tomatrix1
    Poziom 13  

    Witam, sprawdż sonde lambda

  • Pomocny post
    #3 06 Sty 2008 19:38
    DominikD
    Poziom 23  

    Jest zimno , i takie spalanie może wychodzić w dodatku że jeździsz krótkie odcinki . Nie szukałbym tutaj narazie żadnej usterki.Jak ci zacznie palić 15 to wtedy można czegoś szukać. Chłodnicę masz zasłoniętą aby szybiej łapał temperaturę ?

  • #4 06 Sty 2008 21:02
    Ganz
    Poziom 17  

    DominikD napisał:
    Chłodnicę masz zasłoniętą aby szybiej łapał temperaturę ?


    Ja na częsci "samochodowej" elektrody jestem gościnnie. Normalnie działam na innej części i nie rozumiem slangu fachowców od samochodów. ;-) Gdybyś mógł wytłumacz mi proszę bardziej przystępnym językiem czym mogę "zasłonić" chłodnicę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tomatrix1 napisał:
    Witam, sprawdż sonde lambda


    Są jakieś możliwości sprawdzenia tego "domowo/garażowym" sposobem? Jeśli tak to jak?

  • #5 06 Sty 2008 21:31
    edm311
    Poziom 9  

    Ganz napisał:
    DominikD napisał:
    Chłodnicę masz zasłoniętą aby szybiej łapał temperaturę ?


    Ja na częsci "samochodowej" elektrody jestem gościnnie. Normalnie działam na innej części i nie rozumiem slangu fachowców od samochodów. ;-) Gdybyś mógł wytłumacz mi proszę bardziej przystępnym językiem czym mogę "zasłonić" chłodnicę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tomatrix1 napisał:
    Witam, sprawdż sonde lambda


    Są jakieś możliwości sprawdzenia tego "domowo/garażowym" sposobem? Jeśli tak to jak?


    Witaj co do zakrycia chłodnicy proponuje karton możesz go bez kłopotu dociąć na potrzebny Tobie wymiar i równie łatwo zamontować jak i zdemontować, Zabieg ten stosujesz w celu ograniczenia chłodzenia ów chłodnicy, dzięki czemu szybciej osiągniesz temperaturę.

    Co do spalenia to różnie to bywa ale przy tak widocznej różnicy proponował bym kontrole: filtru powietrza (zabrudzony może nie przepuszczać dostatecznej ilości powietrza) , świec (czy mają odpowiednie odległości i czy nie są nadmiernie brudne) niekiedy warto wymienić i przewodów wysokiego napięcia czy niema gdzieś jakiegoś przebicia.
    Zimową porą wymienione elementy zachowują sie inaczej inna temperatura one w końcu mają jeden z decydujących wpływów na spalanie!

  • #6 07 Sty 2008 11:59
    Alien19999
    Poziom 10  

    a jeżeli już mówimy o sprawdzaniu to czy napewno termostat jest sprawny?? należało by to przede wszystkim sprawdzić niedogrzany silnik zawsze będzie palił więcej. przysłanianie chłodnicy hmm jak sprawny termostat to po co?? fakt może trochę pomóc tylko nie przysłaniaj całej bo na dłuższym odcinku może się źle skończyć (przegrzanie silnika)

  • #7 07 Sty 2008 12:07
    rx7hew
    Poziom 16  

    Jak koledzy podpowiadają sprawdż najpierw termostat, jak niewiesz jak to najlepiej zapal rano zimny samochód i sprawdz ręka po 5 minutach czy chłodnica jest zimna, powinna być zimna do momentu nagrzania silnika tj około 80 - 90 C, jak sie robi powoli ciepła tzn. nagrzewa sie powoli równo z silnikiem to termostat uwalony. Jak to jest ok to sprawdź ile Ci pali na trasie przejeźdzajac za jednym zamachem ze 100 km. Jak bedzie odbiegało od normy to trzeba szukać. Ostatnio było zimno i samochód eksploatowany na krótkich odcinkach może spalic do 100 % więcej paliwa niż w lecie

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty