Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Renault Laguna 1.8 - sonda lambda
Autor
Wiadomość
r21
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 160
Miasto: Krakow

Post#1 Post autora tematu 14 Sty 2008 13:17   

Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


Witam - mam pytanie jak podpiąć uniwersalną sondę lambda do Laguny 1.8 benzyna zagazowana. Oryginalna jest 4 przewodowa i uniwersalna również - 2 białe , 1 szary , 1 czarny. Kolory są takie same czy nie ma różnicy co do białych przewodów i czy to prawda jak mi w sklepie powiedziano że końcówek nie powinno się lutować tylko na szybkozłączkach?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Sty 2008 13:17   





Powrót do góry
   
jsah
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 302
Miasto: Białystok

Post#2 14 Sty 2008 21:41   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


r21 napisał:
Witam - mam pytanie jak podpiąć uniwersalną sondę lambda do Laguny 1.8 benzyna zagazowana. Oryginalna jest 4 przewodowa i uniwersalna również - 2 białe , 1 szary , 1 czarny. Kolory są takie same czy nie ma różnicy co do białych przewodów i czy to prawda jak mi w sklepie powiedziano że końcówek nie powinno się lutować tylko na szybkozłączkach?


Witam. Wykręcasz sondę oryginalną, obcinasz jej przewody trochę dalej od wtyczki. Sonda uniwersalna nie ma wtyczki, więc jej przewody łączymy z przewodami oryginalnej wtyczki, porządnie je skręcając na długości ok. 2-3 cm oraz dokładnie izolując połączenie. Czarny przewód (sygnałowy) łączymy z czarnym, szary (masa sondy) z szarym, a białe (zasilanie i masa grzałki) z białymi. Po wymianie sondy należy pojeździć trochę (ok. 100 km) tylko na benzynie, a następnie uregulować instalację gazową. Powodzenia. Pozdrawiam.

jsah
Powrót do góry
   
r21
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 160
Miasto: Krakow

Post#3 Post autora tematu 14 Sty 2008 22:07   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


Dzięki za informację lecz jeszcze się wstrzymałem przed wymianą ponieważ dziś byłem na pomiarze analizy spalin i wyszła bardzo dobra wręcz idealna - natomiast auto ma przejechane 270 tyś km i nie wymieniałem jeszcze sondy a zauważyłem że auto spala bardzo dużo paliwa tylko do rozruchu ponieważ parkuje w ciepłym garażu i od razu przełączam na gaz po zapaleniu. Wypinałem pompę paliwa i jeździłem tydzień zapalając na gazie aby sprawdzić czy bak nie jest pęknięty i wtedy nie znika paliwo. Jakiś czas temu miałem wymienianą pompę paliwa - kupiłem od silnika 2.0 a u mnie jest 1.8 trochę z większym ciśnieniem czy to może być przyczyna? - ewentualnie co jeszcze sprawdzić - wycieków koło wtrysków i przewodach nie widać ani nie czuć.
Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7393
Miasto: Lubuskie

Post#4 14 Sty 2008 22:33   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


W zasadzie nie ma różnicy pojemność, ewentualnie wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy są inne ciśnienia pracy, chociaż w sklepach mówią że to te same pompy
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Sty 2008 22:33   





Powrót do góry
   
jsah
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 302
Miasto: Białystok

Post#5 14 Sty 2008 22:42   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


r21 napisał:
Dzięki za informację lecz jeszcze się wstrzymałem przed wymianą ponieważ dziś byłem na pomiarze analizy spalin i wyszła bardzo dobra wręcz idealna - natomiast auto ma przejechane 270 tyś km i nie wymieniałem jeszcze sondy a zauważyłem że auto spala bardzo dużo paliwa tylko do rozruchu ponieważ parkuje w ciepłym garażu i od razu przełączam na gaz po zapaleniu. Wypinałem pompę paliwa i jeździłem tydzień zapalając na gazie aby sprawdzić czy bak nie jest pęknięty i wtedy nie znika paliwo. Jakiś czas temu miałem wymienianą pompę paliwa - kupiłem od silnika 2.0 a u mnie jest 1.8 trochę z większym ciśnieniem czy to może być przyczyna? - ewentualnie co jeszcze sprawdzić - wycieków koło wtrysków i przewodach nie widać ani nie czuć.


Przypuszczam, że analizę spalin przeprowadzałeś na rozgrzanym silniku, a nie na zimnym. Duże zużycie benzyny występuje Ci na zimnym silniku, praktycznie w czasie rozruchów. Stare sondy lambda mogą fałszować wskazania i tym samym zawyżać zużycie paliwa, zwłaszcza na zimnym silniku. Proponowałabym Ci dokładnie sprawdzić sondę lambda w całym zakresie obrotów i temperatur silnika, zarówno na benzynie i na gazie. Oczywiście na zimnym silniku do osiągnięcia temperatury ok. 20-30 st. C sonda może nie chodzić, zwłaszcza na wolnych obrotach. Natomiast po lekkim nagrzaniu silnika sonda lambda musi chodzić, zarówno na benzynie jak i na gazie, na wolnych i wyższych obrotach, z częstotliwością (oczywiście jeśli jest to sonda cyrkonowa - myślę, że taką masz) ok. 1 razu na sekundę w zakresie napięcia sygnałowego 0,2 V - 0,8 V - 0,2 V. Napięcie sygnałowe mierzy się na czarnym przewodzie sondy po uprzednim przekłuciu jego izolacji szpilką. Myślę też, żeby w Twojej sprawie wypowiedzieli sie bardziej doświadczeni fachowcy. Pozdrawiam.

jsah
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Sty 2008 22:42   





Powrót do góry
   
r21
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 160
Miasto: Krakow

Post#6 Post autora tematu 14 Sty 2008 23:13   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


Czy możliwe jest aby silnik na wielopunktowym wtrysku spalał tak dużo paliwa ( 1litra na około 15 startowań silnika) przy źle działającej sądzie bo po przejściu na gaz mam zrobione automatyczne odcięcie zasilania pompy paliwa więc auto na paliwie pracuje około 4 - 6 sekund. Sprawdzanie silnika na przyrządach w serwisie to wyjdzie koszt większy niż zakup nowej uniwersalnej sondy bo to koszt 100zł, i czytałem że żywotność sądy to około 160 tyś. km a tu jest przejechane 270. ale czy może być jeszcze inna przyczyna?
Powrót do góry
   
jsah
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 302
Miasto: Białystok

Post#7 14 Sty 2008 23:36   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


r21 napisał:
Czy możliwe jest aby silnik na wielopunktowym wtrysku spalał tak dużo paliwa ( 1litra na około 15 startowań silnika) przy źle działającej sądzie bo po przejściu na gaz mam zrobione automatyczne odcięcie zasilania pompy paliwa więc auto na paliwie pracuje około 4 - 6 sekund. Sprawdzanie silnika na przyrządach w serwisie to wyjdzie koszt większy niż zakup nowej uniwersalnej sondy bo to koszt 100zł, i czytałem że żywotność sądy to około 160 tyś. km a tu jest przejechane 270. ale czy może być jeszcze inna przyczyna?


Trudno mi powiedzieć, czy jest to za duże zużycie paliwa. Mam do Ciebie pytanie w związku z automatycznym wyłączaniem pompy paliwa po przejściu na gaz: Nie boisz się, że szybciej zużyją się Tobie wtryskiwacze? Ja też wprawdzie zrobiłem w swoim Passacie 1,8 monowtrysk automatyczne wyłączanie pompy paliwa na gazie, lecz nie korzystam z tego, bo niektórzy twierdzą, iż przy takim rozwiązaniu szybciej siadają wtryskiwacze. Wracając do tematu, to najczęstszą przyczyną dużego zużycia paliwa jest wadliwie działająca sonda lambda. Ale wtedy zwiększa się także zużycie gazu, o czym Ty nic nie wspominasz. Mogą być tez inne przyczyny dużego zużycia benzyny. Ja Tobie proponowałbym jutro sprawdzić samemu napięcie sygnałowe sondy lambda, tak jak opisałem. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz w kwestii zużycia sondy. Można ewentualnie jeszcze spróbować zresetować sterownik silnika. Ale podkreślam, niech się wypowiedzą w Twojej kwestii bardziej doświadczeni fachowcy. Tylko przypuszczam, że są oni w tej chwili zajęci, bo pomagają Majce w jej problemie z Golfem.

jsah
Powrót do góry
   
mczapski
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 4189
Miasto: Warszawa

Post#8 15 Sty 2008 08:33   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


Zdaje się, ze kolega nie podaje prawdy. 15*6=90 sek czyli 1,5 minuty. Wychodzi na to, że prawie tyle ile poda pompa paliwa. A jak to przepalić w silniku? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że przełączenie następuje po 4-6 sek. Prawidłowa instalacja przełączy się po nagrzaniu silnika (płynu chłodzącego) ponad 20 st C. A na to trzeba jednak kilku minut. I dalej 1 litr to ok 1 tydzień, czyli 4 litry na miesiąc (może 5 l a może mniej). Czy faktycznie jest to problem?
Laguna 1,8, którą obserwuję na stałe przejechała na gazie ponad 120 tys km. Pompa paliwa cały czas ta sama i nie wyłączana.
Powrót do góry
   
r21
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 160
Miasto: Krakow

Post#9 Post autora tematu 15 Sty 2008 08:46   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


Odcięcie pompy zrobiłem rok temu ponieważ przez okres 5 lat od zagazowania wymieniłem już 3 pompy paliwa mając paliwo w baku a do tej pory z wtryskami nic się nie dzieje z tym że ja jeżdżę na krótkich odcinkach i często zapalam auto. Mam jeszcze pytanie - jakieś 6 miesięcy temu auto szarpało na gazie , w serwisie gdzie gaz mi montowali zdemontowali elektrycznie sterowany przepływomierz i zamontowali śrubę - że to najtaniej - trochę pomogło. Czy mając śrubę nie przywrócić oryginalnego podłączenia sondy lambda odcinając ją od elektroniki gazu - może elektronika coś miesza, czy musi tak zostać ?

Dodano po 5 [minuty]:

Co do przełączenia sie instalacji na gaz następuje ono po osiągnięciu 2000 obrotów więc po lekkim dodaniu gazu
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Sty 2008 08:46   





Powrót do góry
   
jsah
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 302
Miasto: Białystok

Post#10 15 Sty 2008 13:56   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


r21 napisał:
Odcięcie pompy zrobiłem rok temu ponieważ przez okres 5 lat od zagazowania wymieniłem już 3 pompy paliwa mając paliwo w baku a do tej pory z wtryskami nic się nie dzieje z tym że ja jeżdżę na krótkich odcinkach i często zapalam auto. Mam jeszcze pytanie - jakieś 6 miesięcy temu auto szarpało na gazie , w serwisie gdzie gaz mi montowali zdemontowali elektrycznie sterowany przepływomierz i zamontowali śrubę - że to najtaniej - trochę pomogło. Czy mając śrubę nie przywrócić oryginalnego podłączenia sondy lambda odcinając ją od elektroniki gazu - może elektronika coś miesza, czy musi tak zostać ?


Witam. Ja też zacząłem się zastanawiać, gdy musiałem wymienić pompę paliwa na nową, czy czasem to, iż pompa cały czas chodzi na gazie pod pewnym obciążeniem, nie powoduje wcześniejszego jej zużycia - dlatego też zrobiłem odcięcie pompy w czasie pracy na gazie (tylko że z niego nie korzystam z obawy przed zapiekaniem się wtryskiwacza).
Jeśli przywrócisz oryginalne połączenie sondy lambda, sterownik silnika w czasie pracy silnika na gazie, "widząc" brak reakcji na korektę składu mieszanki, będzie generował błędy, co może Ci zakłócić pracę silnika. Lepiej niech zostanie tak, jak jest, czyli z emulacją sondy lambda. Nadmieniam jeszcze, że ciągła oscylacja składu mieszanki w pobliżu mieszanki stechiometrycznej korzystnie wpływa na pracę katalizatora. I odwrotnie, jeśli tego nie ma - tak jak to jest w Twoim przypadku, bo masz założony register w miejsce silnika krokowego- katalizator jest narażony na szybsze zużycie.
I jeszcze jedna informacja: Na każdy rozruch silnika (ok. 1 min. pracy) silnik 1,8 z elektronicznie sterowanym wtryskiem zużywa średnio ok. 0,03 l benzyny (lub alternatywnie 0,2 l/100 km). Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
r21
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 160
Miasto: Krakow

Post#11 Post autora tematu 01 Lut 2008 22:55   

Re: Renault Laguna 1.8 - sonda lambda


Przyczynę dużego zużycia paliwa przy rozruchu okazał się uszkodzony emulator wtrysku - jeden z przekaźników powodował iż silnik pracował na dwóch wtryskach i na gazie i na paliwie do czasu spadku ciśnienia w instalacji paliwa. Dopiero zlikwidowanie odcięcia pompy paliwa pokazało że na gazie silnik nie pracuje równo i szarpie i jednocześnie wskazało uszkodzenie.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Renault Laguna 1.8 - sonda lambda
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Sonda lambda-Renault Laguna (9)
renault laguna 1.9 dci - sonda lambda (2)
Sonda lambda - Renault Laguna 1.9 dCi 2000 (2)
Renault Laguna 1.8 F3P s724 \'95 - sonda lambda (2)
Renault 19 sonda lambda (6)
Laguna I - Sonda Lambda przeznaczona do innego auta niż moje. (3)
sonda lambda renault megane 1,4 (7)
Sonda lambda w Renault Megane 1.4 16V (5)
Sonda Lambda Renault Megane 1.4 8V 96r. (13)
Renault megane 2 sonda lambda czy co innego? (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.06 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony