Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 15 Sty 2008 21:11
    henrry
    Poziom 11  

    witam
    mam aki spory problem
    przelozylem silnik z astry 95r 1.6 8v do kadetta
    wiem ze w astrze jest IMMO,i teraz co musze zrobic zeby to poprawnie dzialalo,znalazlem urzadzonko pod stacyjka, i niby mozna przelozyc calosc do drugiego auta,ale te kable wszystkie mnie przerazaja i boje sie zeby czegos nie poplatac
    chodzi mi o oznaczenie kore kable do czego ida z wtyczki w IMMO
    a sa to nastepujace kolory kabli
    brazowy
    czerwony
    2 przedowy niebiesko -czerwone
    brazowo-bialy
    brazowo-niebieski
    czarny


    i czesc idzie do wtyczki ktora idzie kolo kompa a czesc jest wpieta jest w wiazke auta, czy jezeli dalbym samego kompa do przerobienia zeby wywalic IMMO czy wtedy nie musze nic kombinowac z kablami od IMMO i czy wystarczy podac napiecie na pompe paliwa zeby odpalil,
    pozdrawiam i z gory dziekuje
    poprosze o pomoc bo juz zalamke mam

  • Pomocny post
    #2 15 Sty 2008 21:55
    Usunięty
  • #3 15 Sty 2008 22:22
    bartek_j
    Poziom 35  

    I prawie bym się tu z jeżem europejskim zgodził tylko bym dodał ze ten brązowo - niebieski idzie do lampki check (żółtej z piorunkiem albo helikopterkiem).
    Pozostały brązowo-biały o ile nie planujesz sie łączyć z tym pudełkiem jakąś diagnozą można niepodłączać.
    Hmm na moim schemacie zamiast brązowo białego jest brązowo czerwony..

  • #4 15 Sty 2008 22:26
    Usunięty
  • #5 15 Sty 2008 23:03
    bartek_j
    Poziom 35  

    Ta, no diagnoza jest, pin 3 w 16 pinowym, nie kwestionuje. Tylko niepotrzebna w tym przypadku bo ni sądzę żeby klucze dopisywał ;)

  • #6 16 Sty 2008 05:48
    henrry
    Poziom 11  

    mam tez kluczyk z cala centrlaka tylko chodzi o t czy ja topodlacze poznie spowrotem jak wyciagne instalke z astry od immo bo do odpalenia silnika pozostalo mi juz tylko to i rece zalamuje

  • #7 16 Sty 2008 08:11
    kamyczek
    Poziom 32  

    Sam tego nie zrobisz nie obejdziesz immo albo włożysz całą instalację albo zapomnij

  • #8 16 Sty 2008 08:18
    Usunięty
  • #9 16 Sty 2008 08:45
    bartek_j
    Poziom 35  

    henrry napisał:
    mam tez kluczyk z cala centrlaka tylko chodzi o t czy ja topodlacze poznie spowrotem jak wyciagne instalke z astry od immo bo do odpalenia silnika pozostalo mi juz tylko to i rece zalamuje


    Nie bardzo rozumiem o co ci chodiz i czemu załamujesz ręce. Przełożyłeś silnik wraz z klamotami a 5 kabelków nie umiesz podłączyć ? tu żadnych cudów nie ma. Weź sobie schemat od astry skombinuj i popatrz.
    Pamiętaj że przy próbach kluczyk z transponderem w średku musi być umieszczony w pętli immo.

  • #10 16 Sty 2008 11:02
    henrry
    Poziom 11  

    powoli zaczynam kumac
    czyli ze jak podlacze we wtyczce plusy obydwa mase t powinno chodzi , zaznaczam ze mam kompletne immo,chdzi mi o to czy musze do samego dzialania sillnika podlaczac te kable do diagnozy go?

  • #11 16 Sty 2008 11:08
    Usunięty
  • #12 16 Sty 2008 11:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Diagnozy nie musisz łączyć, o ile nie zamierzasz jej później wykorzystywać :)

  • #13 16 Sty 2008 11:09
    henrry
    Poziom 11  

    lina kodoa tozapewne te dwa cienkie kabelki niebiesko czerwone?

    no diagnoze tez podlacze ale wazniejsze jest dla mnie zeby silnik zaczol chodzic

    problem z IMMO przy przekladce silnika opel astra F

  • #15 16 Sty 2008 11:12
    henrry
    Poziom 11  

    Adam Ruchaj napisał:
    Tak. Jeden z nich.


    a dlaczego tylko jeden? a drugi z tego samegokoloru to gdzie idzie i czy mze ktos ma schemacik albo wie gdzie lezy do tego

  • Pomocny post
    #16 16 Sty 2008 12:08
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jeden jest to sygnał prędkości pojazdu i przychodzi z impulsatora i idzie na pin 6 IMMO. Drugi idzie do kompa i powinien się łączyć z pinem 7 IMMO.

    Skrócony opis działania:
    Po przekręceniu kluczyka IMMO gada sobie z kompem (pin 7). Immo jeżeli wykryło w zasięgu zarejestrowany transponder zezwala kompowi na uruchomienie silnika.

    Po ruszeniu samochodem impulsator zaczyna wysyłać impulsy drogi (prędkości). Impulsy te idą sobie w przypadku Astry do różnych elementów: do MIDa / TIDa (tego komputerka nad radiem), do radia (funkcja samoczynnego zgłaśniania przy wzroście prędkości) i do IMMO na pin 6. IMMO przepuszcza te impusly na pin 7 z którego idą do kompa.

    Jeżeli nie będziesz miał podłączonego impulsatora to komp się zdenerwuje i wywali błąd, bodajże 24 w tym sterowniku.

    Jakie to proste (dopuki działa), prawda? ;)

  • #17 16 Sty 2008 12:25
    henrry
    Poziom 11  

    czyli do uruchomienia silnika nie musze podpinac takze impulsatora?
    mecze was troche ale pierwszy raz doczynienia z immo
    dziekuje bardzo za cierpliwosc i okazala pomoc

  • #18 16 Sty 2008 12:56
    Usunięty
  • #19 16 Sty 2008 13:49
    prog1
    Poziom 11  

    jak byś nie dał sobie rady moge wyłączyć dziada:D

  • #20 16 Sty 2008 15:11
    henrry
    Poziom 11  

    wiec tak poszedlem wyjolem wtyczke
    i podlaczylem tak jak radziliscie czerwony do plusa czarny do plusa po zaplonie,brazowy do masy no i jeden z przewodow niebiesko czerwony do kostki kolo kompa
    wiec sprawa wyglada tak,ze check sie swieci i miga jak poprzednio, iskra jest ale wtrysk paliwa nie podaje pompy , a jak doleje w gaznik paliwo to zapala,co dalej moge poczac?

    moze dodam ze przewod niebiesko-czerwony ktory szedl do kostki kolo kompa ma napiecie 9.8volt a ten drugi co mial isc na impulsator to ma napiecie 8.3volt

  • #21 16 Sty 2008 16:00
    bartek_j
    Poziom 35  

    'wtrysk paliwa nie podaje pompy" co mas zna myśli ?

    Te przewody niebiesko - czerwone to oczywiście odpowiendi w odpowiednie miejsce powinien trafić, nie wszystko jedno który gdzie. Tam przy kompie jets złącze takie kwadratowe, to ten z tego złącza na pin 7 immo chyba powinien iść..
    Czek jeżeli miga to oznacza problem z immo. Więc albo coś źle podłączyłeś, albo immo nie od tego kompa albo nie rozpoznał kluczyka. (transpondera w kluczyku)
    A czy kluczyk ten od "dawcy" był w czasie próby w pętli immo ?

    Pomiary napięć na niebiesko - czerwonym możesz sobie darować, to sygnał cyfrowy.

  • #22 16 Sty 2008 16:09
    henrry
    Poziom 11  

    przejezyczylem sie z tym wtryskiem chodzilo mi o to ze wtrysk nie podaje paliwa,a co do kluczyka i orginalnego to mam jak najbardziej i w chwili odpalania przylozylem kluczyk do tego plastykowego pudeleczka ,a co do przewodu niebiesko-czerwnego to podlaczylem ten ktory dawal przejscie na ta wlasnie kostke czarna kolo kompa,niewiem ide sprawdzic czy faktycznie jest to kabel z wyjsciem numer 7
    ale drugiego niebiesko-czerwonego nie podaczalem w ogole

  • #23 17 Sty 2008 14:21
    henrry
    Poziom 11  

    nadal stoje w miejscu poprosze o dalsza pomoc w uruchomieniu silnika,podlaczylem wg opisu ktory zapodaliscie powyej i nie pali silnik,nadalczeck mruga, sprawdzialem tez gdzie idzie drugi kabel niebiesko-czerwony i idzie on do impulsatora czy moze to miec zwiaek ze i jego trzeba tez podlaczyc?

  • #24 17 Sty 2008 20:21
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Gdzie kolego położyłeś kluczyk??? masz wogóle podpiętą pentlę?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przy stacyjce jest ptla indukcyjna, za jej pomocą immo komunikuje się z transponderem w kluczyku, bez tego nie zadziała!

  • #25 18 Sty 2008 10:35
    henrry
    Poziom 11  

    kluczyk polozylem wlasnie na tym pudeleczku co jest zamontowany na stacyjce ,caly czas robilem takie proby i nic, wg mnie musza byc jeszcze inne przewody we wtyczke od immo podlaczone niz tylko te ktoe koledzy powyzej napisali

  • #26 18 Sty 2008 10:42
    bartek_j
    Poziom 35  

    1. Wyczytaj jaki masz błąd w sterowniku.
    2. Podłącz immo do lampki czek
    3. ten kabelek do impulsatora pozostaw wolny
    4. kluczyk umieść w kółeczku (czyli w pętli) immo, tak jakby był w stacyjce.

  • #27 18 Sty 2008 10:45
    henrry
    Poziom 11  

    bartek_j napisał:
    1. Wyczytaj jaki masz błąd w sterowniku.
    2. Podłącz immo do lampki czek
    3. ten kabelek do impulsatora pozostaw wolny
    4. kluczyk umieść w kółeczku (czyli w pętli) immo, tak jakby był w stacyjce.


    narazie checka podlaczylem od kompa,
    czyli mowisz ze mam podlaczyc checka od wtyczi immo tylko
    czy polaczyc kable check z immo razem z kablem check z kompa do zegarow?
    i powiedz mi jezeli poloze kluczyk na tym pudelku co jest przy stacyjce to czy bedzie dobrze czy musi byc idealnie w tym koleczku plastykowym?

  • #28 18 Sty 2008 10:53
    bartek_j
    Poziom 35  

    kluczyk idealnie w kółeczku plastikownym, najlpeiej centralnie w środku.
    Przewód czeka od kompa połącz z razem z przewodem od immo.
    Wycyztaj usterki z kompa (np kodami błyskowymi)

  • #29 18 Sty 2008 12:13
    henrry
    Poziom 11  

    dobre ide sprawdze i zobaczymy co sie bedzie dzialo
    ale zastanawia mnie jeszcze to napiecie co wychodzi z immo na impulsator 8.3volt na co ono jest i czy aby nie trzeba go podlaczac

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    a wiec wrocilem
    podlaczylem wszystko jak trzeba ale nadalczeck sie zasweci i mruga a po odczytaniu kodow bledow wyskakuje ze kod 85 czyli zapewne wtryskiwacz-zbyt niskie napiecie co dalej poczac moze pomozecie

  • #30 18 Sty 2008 12:37
    bartek_j
    Poziom 35  

    No bo stracę cierpliwość zaraz ;)
    Ten kabel do impulsatora idzie do impulsatora. Dopuki samochód stoi (nie jedzie) sygnał z niego jest olewany. Jak zaczyna jechać, to pojawiają się tam impulsy w takt obrotów koła. bodajże 16 impulsów na obrót.
    Impulsator zwiera ten sygnał do masy i rozwiera na przemian. Stąd jakaś tam wartośc napięcia podciągnięcia przez opornik do plusa.


    A jesteś pewien że:
    1. immo i komp pochodzą od tego samego samochodu
    2. w klucyzku jest transponder
    3. ten kluczyk (transponder) jest przypisany do tego mpdułu IMMO ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty