X

problem z IMMO przy przekladce silnika opel astra F

henrry 15 Jan 2008 21:11
  • #1 15 Jan 2008 21:11
    henrry
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    witam
    mam aki spory problem
    przelozylem silnik z astry 95r 1.6 8v do kadetta
    wiem ze w astrze jest IMMO,i teraz co musze zrobic zeby to poprawnie dzialalo,znalazlem urzadzonko pod stacyjka, i niby mozna przelozyc calosc do drugiego auta,ale te kable wszystkie mnie przerazaja i boje sie zeby czegos nie poplatac
    chodzi mi o oznaczenie kore kable do czego ida z wtyczki w IMMO
    a sa to nastepujace kolory kabli
    brazowy
    czerwony
    2 przedowy niebiesko -czerwone
    brazowo-bialy
    brazowo-niebieski
    czarny


    i czesc idzie do wtyczki ktora idzie kolo kompa a czesc jest wpieta jest w wiazke auta, czy jezeli dalbym samego kompa do przerobienia zeby wywalic IMMO czy wtedy nie musze nic kombinowac z kablami od IMMO i czy wystarczy podac napiecie na pompe paliwa zeby odpalil,
    pozdrawiam i z gory dziekuje
    poprosze o pomoc bo juz zalamke mam
  • Helpful post
    #2 15 Jan 2008 21:55
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tak, mo積a usun帷 immobiliser i ta opcja jest korzystniejsza. Pytanie, czy masz oryginalny klucz tworz帷y komplet z immobiliserem i stweroiwnikem silnika?
    -b您owy masa
    -czerwony plus sta造
    -br您owy bia造 i br您owy niebieski -diagnoza
    -czarny plus za stacyjk
    I teraz kwestia przewd闚 niebiesko-czerwony.
    To tzw linia kodowa, i ma zwi您ek z czujnikiem pr璠kosci jazdy; sygna zezwolenia rozruchu jest transmitowany w豉郾ie t drog
  • #3 15 Jan 2008 22:22
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (+1)
    I prawie bym si tu z je瞠m europejskim zgodzi tylko bym doda ze ten br您owo - niebieski idzie do lampki check (鄴速ej z piorunkiem albo helikopterkiem).
    Pozosta造 br您owo-bia造 o ile nie planujesz sie 陰czy z tym pude趾iem jak捷 diagnoz mo積a niepod陰cza.
    Hmm na moim schemacie zamiast br您owo bia貫go jest br您owo czerwony..
  • #4 15 Jan 2008 22:26
    Removed
    Helpful post? (0)
    bartek_j wrote:
    I prawie bym si tu z je瞠m europejskim zgodzi tylko bym doda ze ten br您owo - niebieski idzie do lampki check (鄴速ej z piorunkiem albo helikopterkiem).
    ..

    Bo tam jest diagnoza, zacik E w starym z陰czu.
    Co do kolor闚 to mog si r騜ni, zale篡 czy multec, czy bosch, czy siemens, czy ropniak....
  • #5 15 Jan 2008 23:03
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Ta, no diagnoza jest, pin 3 w 16 pinowym, nie kwestionuje. Tylko niepotrzebna w tym przypadku bo ni s康z 瞠by klucze dopisywa ;)
  • #6 16 Jan 2008 05:48
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    mam tez kluczyk z cala centrlaka tylko chodzi o t czy ja topodlacze poznie spowrotem jak wyciagne instalke z astry od immo bo do odpalenia silnika pozostalo mi juz tylko to i rece zalamuje
  • #7 16 Jan 2008 08:11
    kamyczek
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Sam tego nie zrobisz nie obejdziesz immo albo w這篡sz ca陰 instalacj albo zapomnij
  • #8 16 Jan 2008 08:18
    Removed
    Helpful post? (0)
    Eeee, nie zrobi, prosta sprawa, w sterowniku jest motorolka HC11F1, ma豉 zabawa ze wsadem i ju po immo, koledzy z forum zaraz mu napisz jak, przecie
    tyyyyyyyyle to 酥ec闚...
  • #9 16 Jan 2008 08:45
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    henrry wrote:
    mam tez kluczyk z cala centrlaka tylko chodzi o t czy ja topodlacze poznie spowrotem jak wyciagne instalke z astry od immo bo do odpalenia silnika pozostalo mi juz tylko to i rece zalamuje


    Nie bardzo rozumiem o co ci chodiz i czemu za豉mujesz r璚e. Prze這篡貫 silnik wraz z klamotami a 5 kabelk闚 nie umiesz pod陰czy ? tu 瘸dnych cud闚 nie ma. We sobie schemat od astry skombinuj i popatrz.
    Pami皻aj 瞠 przy pr鏏ach kluczyk z transponderem w 鈔edku musi by umieszczony w p皻li immo.
  • #10 16 Jan 2008 11:02
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    powoli zaczynam kumac
    czyli ze jak podlacze we wtyczce plusy obydwa mase t powinno chodzi , zaznaczam ze mam kompletne immo,chdzi mi o to czy musze do samego dzialania sillnika podlaczac te kable do diagnozy go?
  • #11 16 Jan 2008 11:08
    Removed
    Helpful post? (0)
    interesuje ci plus, minus, linia kodowa
  • #12 16 Jan 2008 11:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Diagnozy nie musisz 陰czy, o ile nie zamierzasz jej p騧niej wykorzystywa :)
  • #13 16 Jan 2008 11:09
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    lina kodoa tozapewne te dwa cienkie kabelki niebiesko czerwone?

    no diagnoze tez podlacze ale wazniejsze jest dla mnie zeby silnik zaczol chodzic

    problem z IMMO przy przekladce silnika opel astra F
  • #14 16 Jan 2008 11:11
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tak. Jeden z nich.
  • #15 16 Jan 2008 11:12
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Adam Ruchaj wrote:
    Tak. Jeden z nich.


    a dlaczego tylko jeden? a drugi z tego samegokoloru to gdzie idzie i czy mze ktos ma schemacik albo wie gdzie lezy do tego
  • Helpful post
    #16 16 Jan 2008 12:08
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Jeden jest to sygna pr璠ko軼i pojazdu i przychodzi z impulsatora i idzie na pin 6 IMMO. Drugi idzie do kompa i powinien si 陰czy z pinem 7 IMMO.

    Skr鏂ony opis dzia豉nia:
    Po przekr璚eniu kluczyka IMMO gada sobie z kompem (pin 7). Immo je瞠li wykry這 w zasi璕u zarejestrowany transponder zezwala kompowi na uruchomienie silnika.

    Po ruszeniu samochodem impulsator zaczyna wysy豉 impulsy drogi (pr璠ko軼i). Impulsy te id sobie w przypadku Astry do r騜nych element闚: do MIDa / TIDa (tego komputerka nad radiem), do radia (funkcja samoczynnego zg豉郾iania przy wzro軼ie pr璠ko軼i) i do IMMO na pin 6. IMMO przepuszcza te impusly na pin 7 z kt鏎ego id do kompa.

    Je瞠li nie b璠ziesz mia pod陰czonego impulsatora to komp si zdenerwuje i wywali b陰d, bodaj瞠 24 w tym sterowniku.

    Jakie to proste (dopuki dzia豉), prawda? ;)
  • #17 16 Jan 2008 12:25
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    czyli do uruchomienia silnika nie musze podpinac takze impulsatora?
    mecze was troche ale pierwszy raz doczynienia z immo
    dziekuje bardzo za cierpliwosc i okazala pomoc
  • #18 16 Jan 2008 12:56
    Removed
    Helpful post? (0)
    do uruchomienia silnika nie jest konieczny impulsator szybko軼i jazdy.
  • #19 16 Jan 2008 13:49
    prog1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    jak by nie da sobie rady moge wy陰czy dziada:D
  • #20 16 Jan 2008 15:11
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    wiec tak poszedlem wyjolem wtyczke
    i podlaczylem tak jak radziliscie czerwony do plusa czarny do plusa po zaplonie,brazowy do masy no i jeden z przewodow niebiesko czerwony do kostki kolo kompa
    wiec sprawa wyglada tak,ze check sie swieci i miga jak poprzednio, iskra jest ale wtrysk paliwa nie podaje pompy , a jak doleje w gaznik paliwo to zapala,co dalej moge poczac?

    moze dodam ze przewod niebiesko-czerwony ktory szedl do kostki kolo kompa ma napiecie 9.8volt a ten drugi co mial isc na impulsator to ma napiecie 8.3volt
  • #21 16 Jan 2008 16:00
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    'wtrysk paliwa nie podaje pompy" co mas zna my郵i ?

    Te przewody niebiesko - czerwone to oczywi軼ie odpowiendi w odpowiednie miejsce powinien trafi, nie wszystko jedno kt鏎y gdzie. Tam przy kompie jets z陰cze takie kwadratowe, to ten z tego z陰cza na pin 7 immo chyba powinien i嗆..
    Czek je瞠li miga to oznacza problem z immo. Wi璚 albo co 幢e pod陰czy貫, albo immo nie od tego kompa albo nie rozpozna kluczyka. (transpondera w kluczyku)
    A czy kluczyk ten od "dawcy" by w czasie pr鏏y w p皻li immo ?

    Pomiary napi耩 na niebiesko - czerwonym mo瞠sz sobie darowa, to sygna cyfrowy.
  • #22 16 Jan 2008 16:09
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    przejezyczylem sie z tym wtryskiem chodzilo mi o to ze wtrysk nie podaje paliwa,a co do kluczyka i orginalnego to mam jak najbardziej i w chwili odpalania przylozylem kluczyk do tego plastykowego pudeleczka ,a co do przewodu niebiesko-czerwnego to podlaczylem ten ktory dawal przejscie na ta wlasnie kostke czarna kolo kompa,niewiem ide sprawdzic czy faktycznie jest to kabel z wyjsciem numer 7
    ale drugiego niebiesko-czerwonego nie podaczalem w ogole
  • #23 17 Jan 2008 14:21
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    nadal stoje w miejscu poprosze o dalsza pomoc w uruchomieniu silnika,podlaczylem wg opisu ktory zapodaliscie powyej i nie pali silnik,nadalczeck mruga, sprawdzialem tez gdzie idzie drugi kabel niebiesko-czerwony i idzie on do impulsatora czy moze to miec zwiaek ze i jego trzeba tez podlaczyc?
  • #24 17 Jan 2008 20:21
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Gdzie kolego po這篡貫 kluczyk??? masz wog鏊e podpi皻 pentl?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przy stacyjce jest ptla indukcyjna, za jej pomoc immo komunikuje si z transponderem w kluczyku, bez tego nie zadzia豉!
  • #25 18 Jan 2008 10:35
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    kluczyk polozylem wlasnie na tym pudeleczku co jest zamontowany na stacyjce ,caly czas robilem takie proby i nic, wg mnie musza byc jeszcze inne przewody we wtyczke od immo podlaczone niz tylko te ktoe koledzy powyzej napisali
  • #26 18 Jan 2008 10:42
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    1. Wyczytaj jaki masz b陰d w sterowniku.
    2. Pod陰cz immo do lampki czek
    3. ten kabelek do impulsatora pozostaw wolny
    4. kluczyk umie嗆 w k馧eczku (czyli w p皻li) immo, tak jakby by w stacyjce.
  • #27 18 Jan 2008 10:45
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    bartek_j wrote:
    1. Wyczytaj jaki masz b陰d w sterowniku.
    2. Pod陰cz immo do lampki czek
    3. ten kabelek do impulsatora pozostaw wolny
    4. kluczyk umie嗆 w k馧eczku (czyli w p皻li) immo, tak jakby by w stacyjce.


    narazie checka podlaczylem od kompa,
    czyli mowisz ze mam podlaczyc checka od wtyczi immo tylko
    czy polaczyc kable check z immo razem z kablem check z kompa do zegarow?
    i powiedz mi jezeli poloze kluczyk na tym pudelku co jest przy stacyjce to czy bedzie dobrze czy musi byc idealnie w tym koleczku plastykowym?
  • #28 18 Jan 2008 10:53
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    kluczyk idealnie w k馧eczku plastikownym, najlpeiej centralnie w 鈔odku.
    Przew鏚 czeka od kompa po陰cz z razem z przewodem od immo.
    Wycyztaj usterki z kompa (np kodami b造skowymi)
  • #29 18 Jan 2008 12:13
    henrry
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    dobre ide sprawdze i zobaczymy co sie bedzie dzialo
    ale zastanawia mnie jeszcze to napiecie co wychodzi z immo na impulsator 8.3volt na co ono jest i czy aby nie trzeba go podlaczac

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    a wiec wrocilem
    podlaczylem wszystko jak trzeba ale nadalczeck sie zasweci i mruga a po odczytaniu kodow bledow wyskakuje ze kod 85 czyli zapewne wtryskiwacz-zbyt niskie napiecie co dalej poczac moze pomozecie
  • #30 18 Jan 2008 12:37
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    No bo strac cierpliwo嗆 zaraz ;)
    Ten kabel do impulsatora idzie do impulsatora. Dopuki samoch鏚 stoi (nie jedzie) sygna z niego jest olewany. Jak zaczyna jecha, to pojawiaj si tam impulsy w takt obrot闚 ko豉. bodaj瞠 16 impuls闚 na obr鏒.
    Impulsator zwiera ten sygna do masy i rozwiera na przemian. St康 jaka tam warto軼 napi璚ia podci庵ni璚ia przez opornik do plusa.


    A jeste pewien 瞠:
    1. immo i komp pochodz od tego samego samochodu
    2. w klucyzku jest transponder
    3. ten kluczyk (transponder) jest przypisany do tego mpdu逝 IMMO ?
  Search 4 million + Products
Browse Products