Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura


  Main Page -> Forum Index -> Computer Service -> Computer Laptops Hardware ->Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura Post new topic  This topic is locked 
Author
Hide the left column
Show left column Message
Medieval
Level 11
Location: Bielsko
Joined: 24 Oct 2007
Posts: 74
Helped: 2
Post rating: 2
Medieval
Level 11
Post#1 19 Jan 2008 17:49  Topic author   

Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura


Zalany komp od kumpla.

Po zalaniu winem nie działają niektóre klawisze

Laptop Amilo 1705 FuSiem.

Może ktoś już spotkał się a was z takim problemem i jego rozwiązaniem ?

Domyślam się iz trzeba będzie rozręcić klawiaturę i przeczyścić styki albo nawet więcej...


Od czego mam zacząć. Dodam iż poza tym wszystko z laptopem okay.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
tronic1
Spec od komputerów
Location: Police, Alesund-Norwegia
Joined: 06 Feb 2005
Posts: 21865
Helped: 2552
Post rating: 160
tronic1
Spec od komputerów
Post#2 19 Jan 2008 17:53    

Re: Zalana klawiatura laptopa


Dobrze się domyślasz, trzeba rozebrać i umyć. Gdybyś poszukał na forum to dużo takich tematów.

Helpful post? + 0
Back to top
Medieval
Level 11
Location: Bielsko
Joined: 24 Oct 2007
Posts: 74
Helped: 2
Post rating: 2
Medieval
Level 11
Post#3 19 Jan 2008 18:14  Topic author   

Re: Zalana klawiatura laptopa


Z małego doświadczena wiemże nie każdy rozbira się tak samo.

Ale jak zapewne dostrzeżesz nie wiele jest o tym modelu Amilo

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
mbo
Zasłużony dla elektroda
Location: Kujawy
Joined: 02 Aug 2004
Posts: 19143
Helped: 2244
Post rating: 110
mbo
Zasłużony dla elektroda
Post#4 19 Jan 2008 18:19    

Re: Zalana klawiatura laptopa


Nie dokładnie tak samo, ale zasada jest jedna: śrubki i zatrzaski.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Medieval
Level 11
Location: Bielsko
Joined: 24 Oct 2007
Posts: 74
Helped: 2
Post rating: 2
Medieval
Level 11
Post#5 19 Jan 2008 19:20  Topic author   

Re: Zalana klawiatura laptopa


Wywalczyłem !

Sciągłem ją tylko z zatrzasków od góry bez odkrecania.

Teraz moczy się w letniej wodzie.

Polecacie jakiś mądry płyn czy tylko spirit

Helpful post? + +1
Back to top
PitD
Company Account
Zasłużony dla elektroda
Location: Kraków
Joined: 22 Mar 2003
Posts: 3392
Helped: 393
Post rating: 46
PitD
Company Account
Zasłużony dla elektroda
Post#6 19 Jan 2008 19:51    

Re: Zalana klawiatura laptopa


Po zalaniu winem marne szanse na działanie klawiatury.
Ścieżki są napylane i wino od razu je nadtrawiło :(
To tak jakbyś włożył płytkę z laminatem do roztworu trawiącego.

Teraz jeszcze wypłukasz resztę nadtrawionych ścieżek.
Zwykle efekty kąpieli są marne i często jeszcze więcej klawiszy nie działa.

Jeżeli natychmiast się tego nie zrobi to nie ma szans na uratowanie klawiatury.

Jeżeli klawiatura nie była myta od razu i został płyn w środku taki jak wino to tak jak byś trawił płytkę przez te dni. Pomyśl jak grubą warstwę miedzi można by wytrawić np. przez dzień, dwa dni, tydzień ?
A jaka jest cienka warstwa napylona na folię klawiatury ?
Ile czasu trzeba na wytrawienie jej do goła ?

To chyba rozwieje mity związane z myciem klawiatur.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Medieval
Level 11
Location: Bielsko
Joined: 24 Oct 2007
Posts: 74
Helped: 2
Post rating: 2
Medieval
Level 11
Post#7 20 Jan 2008 09:10  Topic author   

Re: Zalana klawiatura laptopa


PitD ciekawe co piszesz

Zobacz swe posty na

http://www.elektroda.pl/rtvfor...808f7fbfaa728290e51fc30458c6f7

Helpful post? + 0
Back to top
PitD
Company Account
Zasłużony dla elektroda
Location: Kraków
Joined: 22 Mar 2003
Posts: 3392
Helped: 393
Post rating: 46
PitD
Company Account
Zasłużony dla elektroda
Post#8 20 Jan 2008 14:43    

Re: Zalana klawiatura laptopa


Tak jak kiedyś pisałem, jeżeli klawiatura jest rozbieralna ( skręcana na śrubkach ) to można ją uratować lakierem przewodzącym.
Jeżeli jest zgrzewana to jest kłopot.
Kiedyś te rzeczy były bardzo drogie i opłacało się roznitować i zgrzewać ją ponownie. Dziś używaną klawiaturę można dostać od 50 - 100 zł i nie opłaca się w tym grzebać.

Po zalaniu herbatą czy kawą szanse na wymycie są o wiele większe.
Płyn nie jest tak agresywny jak wino i zniszczenia są mniejsze.
Czasami wystarczy dobrze wypłukać cukier i po kłopocie.

Generalnie problemem jest czas.
Jeżeli klient przyniesie nam taką klawiaturę po tygodniu od faktu zalania to szanse są o wiele mniejsze niż jak przyniesie laptopa i jeszcze z niego cieknie.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
mmmalwa
Level 2
Location: lublin
Joined: 29 Jan 2009
Posts: 3
mmmalwa
Level 2
Post#9 29 Jan 2009 18:30    

Re: Zalana klawiatura laptopa


witam
mam taki problem i nie bardzo wiem czy moge cos jeszcze zrobic. Otóż na klawiature mojego juz wiekowego laptopa (kupiony w 2004r, Optimus) została wylana gorąco woda z czajnika tylko ciezko ocenic w jakiej ilości bo czajnik wypadł mi z ręki i niestety chlusnęło na laptop. Problem jest w tym ze laptop nie został odrazy wyłączony tylko dopiero po ponad godzinie i wtedy juz klawiatura nie działała. Dodam tylko, że nie działa tylko klawiatura. Wyłaczyłam go po tej godzinie, przez całą noc by otwarty i sprawdziłam popołudniu ale niestety klawiatura dalej nie działa :/
Czy można jeszcze cos z tym zrobic?skoro przyczyna tego pewnie jest to, ze laptop nie został odrazu wyłączony :/
Z góry dziękuje za informacje

Helpful post? + 0
Back to top
Yansen
Level 22
Joined: 10 May 2006
Posts: 460
Helped: 42
Yansen
Level 22
Post#10 29 Jan 2009 19:52    

Re: Zalana klawiatura laptopa


Medieval: gratuluję koledze pomysłu zamoczenia klawiatury w letniej wodzie.

Trzeba było najpierw zapytać a potem działać.

Niech zgadnę: w jakiej cieczy metal skoroduje szybko, podtrawiony wcześniej inną cieczą ?

Jeśli będziesz musiał zakupić nową klawiaturę odezwij się.
Pomogę tanio kupić.

mmmalwa - problem jest złożony. Susz komputer dalej, z wyjętą (rzecz jasna) baterią, jeśli dasz radę: rozbierz noteboka na części pierwsze, wyjmij baterię podtrzymującą CMOS, susz wszystko, jak wyschnie trzeba będzie czyścić zaśniedziałe elementy i miejsca które już pewnie korodują. Susz dzień, dwa, potem się odezwij.

Helpful post? + -1
Back to top
mmmalwa
Level 2
Location: lublin
Joined: 29 Jan 2009
Posts: 3
mmmalwa
Level 2
Post#11 29 Jan 2009 21:51    

Re: Zalana klawiatura laptopa


dodam tylko, że na prawej częsci klawiatury było pare kropli wody, które zostały starte ale woda i tak dostała sie pewnie pod klawisze. Laptop się suszy i szukam pomocnika do jego rozbiórki :) dziekuje za inf :)

Helpful post? + 0
Back to top
bankowy111
Level 15
Location: Wyspy Dziewicze
Joined: 22 Nov 2008
Posts: 220
Helped: 4
Post rating: 3
bankowy111
Level 15
Post#12 29 Jan 2009 21:53    

Re: Zalana klawiatura laptopa


Szukaj nowej klawiatury raczej. A starą można będzie jeszcze wiele razy winem zalać ;D

Helpful post? + 0
Back to top
mmmalwa
Level 2
Location: lublin
Joined: 29 Jan 2009
Posts: 3
mmmalwa
Level 2
Post#13 30 Jan 2009 17:03    

Re: Zalana klawiatura laptopa


hmmm...cos mi sie wydaje, że z nową klawiatura to moga byc małe problemy...bo laptop juz ma prawie 5 latek, do tego jeszcze Optimus ;) Ale oddałam go dzisiaj mam nadzieje w fachowe ręce i cos wiecej sie dowiem :)

Helpful post? + 0
Back to top
cekoc
Level 2
Location: Liban
Joined: 05 Nov 2008
Posts: 3
cekoc
Level 2
Post#14 02 Mar 2009 22:31    

Re: Zalana klawiatura laptopa


Witam mam podobny problem jak powyzej opisane, w moim przypadku klawiaturka zostala zalana piwkiem nie przezemnie lecz przez dziewczyne ktora zadzwonila do mnie po kilku dniach od tej sytuacji i mowi ze kalwisze sie kleja mysle spoko poczytalem troche na Elektrodzie i troszeczke z dystansem do tego podszedlem: wyjalem klawiaturke, posciagalem wszystkie klawisze wzielem paleczke z wacikiem do uszu i po kawaleczku czyscilem woda z ludwikiem odstawilem ja na noc, na nastepny dzien zlozylem ja do kupy zamontowalem w laptopie ( bez baterii i oczywiscie wieczorem) dziewczyna wziela laptopa(na nastepny dzien) ze soba nie kazalem jej wsadzac baterii jeszcze przez jeden dzien w by miec pewnosc calkowitego wysuszenia mija juz 2 dni od momentu zlozenia laptopa do kupy i przed sekunda zadzwonila do mnie czy moze wsadzic baterie- stwierdzilem ze ulegla juz calkowitemu wyschnieciu, lecz chyba sie pomylilem wlozyla baterie odpalila go iii.... niestety pare klawiszy nie dziala nalezycie a mianowicie trzeba mocno dociskac, a poniektore nie dzialaja w ogole :( kazalem jej wyciagnac baterie odczekac chwilke i wlozyc ja jezszcze raz i odpalic (choc nie wiem czy moglo by to w czyms pomoc) powiedziala ze jak drugi raz odpalila po wlozeniu baterii laptop oddawal jakies piskliwe dzwieki.. wylaczyla bo bala sie co moglo sie stac moje pytanie czy ten problem jest mozliwy przez nie dopchniecie tasmy do konca (montaz klawiatury do lapiego) czy tez zostaly popalone styki przez nie calkowite wysuszenie prosze o pomoc kazde info napewno cos pomoze dzieki sliczne za udzielenie sie w moim problemie..

Helpful post? + 0
Back to top
mat_ed
Level 43
Location: Leszno
Joined: 11 Nov 2005
Posts: 10270
Helped: 921
Post rating: 31
mat_ed
Level 43
Post#15 02 Mar 2009 22:54    

Re: Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura


Może to być wina tasiemki, sprawdź czy aby na pewno poprawnie zamontowana. Klawiaturę myje się w izopropanolu a nie w wodzie z ludwikiem...

Helpful post? + 0
Back to top
tzok
Moderator Samochody
Location: Bielsko-Biała / Sosnowiec
Joined: 13 Sep 2002
Posts: 27780
Helped: 2054
Post rating: 613
tzok
Moderator Samochody
Post#16 02 Mar 2009 22:58    

Re: Zalana klawiatura laptopa


Myślę, że po prostu niedokładnie to umyłeś i niektóre ścieżki się skleiły a niektóre nie przewodzą, ew. jeśli zdejmowałeś klawisze to źle je pozakładałeś, robiłem to kilkakrotnie i zawsze "w praniu" wyjdzie, że któryś się zacina, bo się podwinęła gumka albo zatrzask nie wskoczył na swoje miejsce. Ja zazwyczaj po wyjęciu klawiszy wyjmuję folię i ją myję w wodzie z płynem do mycia naczyń, potem płuczę w czystej wodzie (optymalnie w wodzie demineralizowanej) i suszę. Niektórzy polecają izopropanol, ale IMO to zbytnia rozrzutność, a do tego może rozpuścić lakier przewodzący.

Helpful post? + 0
Back to top
cekoc
Level 2
Location: Liban
Joined: 05 Nov 2008
Posts: 3
cekoc
Level 2
Post#17 02 Mar 2009 23:07    

Re: Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura


hehe to ja juz zglupialem :P poprzedznicy pisza o wodzie z ludwikiem i nikt nie mial sprzeciwow i tak traktowali Swoje.. (pomagalo badz i tez nie) ok nie wazne ciesze sie ze podpowiedziales mi i to duzo ale wytlumacz mi czy stosowanie tego izopropanolu nie zaszkodzi w niczym??(przy nastepnym razie jezeli taki bedzie :) ) widze ze nie jest to drogi srodek wiec warto sporobowac ale nie wiem czy cos jeszcze moze on dac...(tak patrzac to nie jest on juz potrzeebny bo nic sie juz nie kleii) jutro dostane lapiego we wlasne rece i zaczne od tej tasmy a wrazie wu chcialbym sie dowiedziec czy ktos z was forumowiczow sprzedaje klawiaturki do latopow (jezeli z tą nie da sie juz nic zrobic) mam tu na mysli nie drogo najlepiej uzywana a orginalna do modelu Toshiba a300

Dodano po 3 [minuty]:

tzok: hmmm cenna jak dla mnie wskazowka - byc mze cos z gumeczka jest nie tak, tak jak napisales mogla sie podwinac przy zakladaniu dzieki sliczne mowiac o folii co masz na mysli?? nie zauwazyl;em zadnej i to byl moj dziewiczy raz z ta klawiatura :)

Helpful post? + 0
Back to top
tzok
Moderator Samochody
Location: Bielsko-Biała / Sosnowiec
Joined: 13 Sep 2002
Posts: 27780
Helped: 2054
Post rating: 613
tzok
Moderator Samochody
Post#18 02 Mar 2009 23:34    

Re: Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura


Jak zdemontujesz klawiaturę to masz tam 3 warstwy folii, na 2 są napylone ścieżki przewodzące, a 3 je rozdziela, ma tylko otwory pod przyciskami, klawisz naciska na gumkę która dociska do siebie 2 zewnętrzne warstwy folii, powodując zetknięcie się napylonych na nich ścieżek i zamknięcie obwodu.

Przy czyszczeniu po zalaniu najważniejsze jest usunięcie płynu który mógł wcieknąć pomiędzy warstwy tej folii. Czyszczenie z wierzchu nic nie daje. Albo całość trzeba wykąpać albo rozebrać, rozdzielić (zazwyczaj są zgrzane w 2-3 punktach) warstwy folii i umyć i wysuszyć każdą z nich.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
cekoc
Level 2
Location: Liban
Joined: 05 Nov 2008
Posts: 3
cekoc
Level 2
Post#19 04 Mar 2009 22:47    

Re: Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura


wykompalem jeszcze raz klawiataczi w lud+woda przemylem czysta woda i juz chodzzi choc klawisz B czasami sie sam naciska, aby go wylaczyc trzeba go poprostu nacisnac :P moze ktos wie o co temu B biega ??:P

Dodano po 37 [sekundy]:

nie naciska tylko sie wlacza samoistnie...

Helpful post? + 0
Back to top
tzok
Moderator Samochody
Location: Bielsko-Biała / Sosnowiec
Joined: 13 Sep 2002
Posts: 27780
Helped: 2054
Post rating: 613
tzok
Moderator Samochody
Post#20 04 Mar 2009 23:03    

Re: Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura


Pozostał płyn/woda między warstwami foli i zwiera ścieżki...

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  This topic is locked     Main Page -> Forum Index -> Computer Service -> Computer Laptops Hardware -> Laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura
Page 1 of 1

Similar topics to laptop Amilo 1705 - zalana klawiatura

Zalana klawiatura Amilo 1705 po wymianie na nową (1)
Fujitsu-Siemens amilo li 1705-problem z klawiatura (2)
FS Amilo Li 1705 - nie działająca poprawnie klawiatura / wi-fi (4)
Zalana klawiatura Amilo (3)
Laptop FS Amilo Li 1705 i instalacja Windowsa XP ! (4)
FS amilo pi2550 zalana klawiatura (3)
Laptop Fujitsu-Siemens Amilo li 1705 = drobny problemik (9)
Laptop Asus - Zalana klawiatura zostala przeczyszczona ale laptop juz sie nie ur (8)
Laptop i zalana klawiatura (5)
laptop asus k52j zalana klawiatura (7)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.096 seconds