Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer i zmiana nagłośnienia w Audi A8

stanleymarc 22 Sty 2008 09:54 11399 23
  • Witam.
    Mialem chwile wolnego czasu i pomyslalem ze poeksperymentuje idodam troche mocy do mojej audi. Orginalnie byl tu sprzet BOSE gral super ale nie za glosno.
    Wszystkie modyfikacje sa w pelni odwracalne tzn instalacja orginalna zostala wiec w kazdej chwili mozna zalozyc orginalny sprzet. Bagaznik w A8 jest rozmiarow "....." sporych wiec z teoretycznie z subem nie ma problemu, ale: - jest calkowicie zabudowany, kanapa sie nie kladzie, wiec jest "szczelny" i normalny sub sie nie przebije do wnetrza. Postanowilem wiec zbudowac suba bandpass 4th (teoretycznie 2x) z rurami wyprowadzonymi do wnetrza auta przez tylna polke wzorujac sie troche na torze niskotonowym Tango200. Konstrukcja subwoofera miala byc taka zeby nie przesadzic ze zmniejszeniem tego gigantycznego bagaznika; co nie bylo takie trudne bo poszedlem w wysokosc (jego szerokosc ma 1m z "hakiem" i dlugosc 1m z "wiekszym hakiem"). U podstawy sub zabral mi z dlugosci 240mm, a u gory 140 co dalo wyprostowanie sciany za kanapa. Zbudowany na 2 x GDN20/80/2 8Ω z plyty mdf 20mm zagruntowanej lakierem przed ew. wilgocia i pomalowany na czarno bez spalania (i tak go nie widac) bo jest zakryty wykladzina bagaznika zdjeta ze sciany za kanapa. Glosniki w przednich i tylnych drzwiach Infinity Kappa 50.5cs w obudowach po BOSE ok 4l bass-reflex ale to nie ma znaczenia(niestety nie mam zdjec bo sie pospieszylem z montazem) a w tylnej polce Infinity Reference 6500cs z glosnikami wysokotonowymi zamontowanymi w kratkach glosnikow (zdjecia). Drzwi napedza wzmacniacz Tonsil WS600 (moim zdaniem super wzmak podobno na MOSFET-ach, ale gra pieknie), tylna polke i suba napedza BAZOOKA EL460 prad wspomaga kondensator 1F. Wszystko we wnetrzu staralem sie zabudowac w miejsca fabryczne zeby nie bilo w oczy. Na zdjeciach Tonsil nie jest jeszcze podlaczony i sa chwilowe kable chinch (nie patrzec i nie zwracac uwagi) oraz w polce sa 3 b-r; dwa do suba a jeden to pic zrobiony zeby bylo symetrycznie bo subwoofer poprzez rozna objetosc komor jest niesymetryczny. Komory glosnikow tlumione gabka z "cyckami"
    Subwoofer z powodzeniem moze grac w domu sprawdzalem w pomieszczeniu 20m2.
    A wiec:


    Fajne!
  • #2 22 Sty 2008 09:58
    stanleymarc
    Poziom 15  

    dalsze foty
    nie jest to jakis db drag ale gra swietnie.
    Zapomnialem... radio Audi Concert + zmieniara nie chcialem wywalac bo gra ladnie, dopasowane jest do wyposazenia i wspolpracuje z navi.
    Pozdrawiam

  • #3 22 Sty 2008 17:07
    ra_cek
    Poziom 10  

    czy mozna by otrzymac jakies konkretniejsze wymiary i litraze tych komór ??

  • #4 22 Sty 2008 19:58
    tenga
    Poziom 13  

    nie za cienkie te kable zasilające które przychodza do konda?

  • #5 22 Sty 2008 20:26
    stanleymarc
    Poziom 15  

    Kable zasilajace 6mm2 moim zdaniem nie potrzeba wiecej bo w A8 akumulator jest w bagazniku ich dlugosc 110 cm wiec nie bedzie strat.
    Rysunek suba zamiescilem wyzej ale jak jest niezrozumialy lub malo czytelny to prosze:

  • #6 25 Sty 2008 07:55
    slaw369
    Poziom 12  

    Podoba mi się pomysł na suba i koncepcja nie kłucia sprzętem po oczach,uważam że audio ma grać,a nie świecić.
    Sam myśle o czymś podobnym w bmw e34 sedan
    Zamierzam tak samo zagospodarować bagażnik i dokładnie na takich samych głośnikach tylko chodzi mi po głowie bandpass 6th isobaric z wylotami br w podłokietniku tylnej kanapy. Moim zdaniem 20/80/2 lepiej nadają sie do takiej skrzyni.
    Ogólnie,kawał dobrej roboty na 5+

  • #7 25 Sty 2008 10:08
    stanleymarc
    Poziom 15  

    Witam.
    w mojej konstrukcji sa wlasnie GDN20/80/2.
    6th troche przymula i przeciaga dlatego nie zdecydowalem sie na niego, aczkolwiek skrzynia wyjdzie duzo mniejsza. Ja mialem wiecej miejsca do wykozystania dlatego jest 4th. Myslalem rowniez o wyprowadzeniu tuneli przez podlokietnik, ale co kiedy w aucie jest 5 osob?

  • #8 25 Sty 2008 17:13
    KOSTEK_K1
    Poziom 15  

    Wszystko super. 5

    PS/ Jaki masz silnik i jakie jest jego spalanie/
    Interesuje mnie taka A8.

  • #9 25 Sty 2008 18:44
    gucio.
    Poziom 22  

    KOSTEK_K1 napisał:
    Wszystko super. 5

    PS/ Jaki masz silnik i jakie jest jego spalanie/
    Interesuje mnie taka A8.


    Z takimi pytaniami to na GG albo PW to nie forum motoryzacyjne :P:P
    P.S A8 to powinien miec moim zdaniem 4.2 ;)


    Wykonanie staranne i ogólnie ok..... Ale pytanko po co Ci kondensator?? przecież to nie jest mocny sprzęt ;) więc i kondensator sie daje tak ok 500wat ;)

  • #10 26 Sty 2008 00:19
    stanleymarc
    Poziom 15  

    4,2 AHC 340 PS QATTRO spalanie ....... ile sie wleje :)
    500W? w tak malej kubaturze? chyba PMPO! bo wszystkie normy pomiaru cisnienia akustycznego spuchna :)
    Sprzet nie jest za mocny, ale i nie za slaby kondensator jest bo bez niego oswietlenie wnetrza przygasalo a "kilka zł " nie robi problemu:)

    Pozdro

    Niebawem Audi chyba bede sprzedawal (serwisowana, faktury)

  • #11 27 Sty 2008 09:37
    slaw369
    Poziom 12  

    Miałbym jeszcze pytanie,jakich wymiarów porty br dałeś,do poszczególnych komór.I może odsłuchiwałeś każdego suba osobno i czy jest między nimi duża różnica w odsłuchu.

  • #12 29 Sty 2008 08:49
    stanleymarc
    Poziom 15  

    Pomysl i prace nad subwoferem zaczely sie dawno; na poczatku byl jeden w skrzyni z regulowanymi objetosciami, potem 2 juz z komorami i tunelem dobranym na sluch a potem WINISD i testy oraz ostateczne strojenie. Sub na poczatku mial byc stworzony do domu, ale ostatecznie stwierdzilem ze zrobie obudowe pod ksztalt bagaznika samochodu i tam go zamontuje. Po stworzeniu projektu suba i rysunkow zabralem sie do roboty, a w miedzyczasie uzbroilem drzwi i tylna polke.
    Po zamontowaniu w aucie okazalo sie ze suba trzeba zestroic wyzej bo "basior byl za potezny" B-R fi70 dlugosci 120mm.

  • #13 29 Sty 2008 15:21
    mtbmichal
    Poziom 12  

    bardzo ładnie to wygląda ciekawy procjekt jak i wykonanie pewnie fajnie to gra pozdrawiam

  • #14 09 Kwi 2008 15:54
    tgaudio
    Poziom 13  

    Konstrukcja suba bardzo fajna ale głośniki wysokotonowe w niskośredniotonowych z tyłu w półce to "małe" nieporozumienie-powinny być z przodu w słupkach a w reszta przetworników w drzwiach powinna być tylko niskośredniotonowa. Scena stereo jest przez to kompletnie zrujnowana chyba że masz DSP w którym przesuwasz fazę tylko tych wysokotonowych (odzielny wzmacniacz) w co wątpię... to tak jakby siedzieć do orkiestry tyłem...
    Pozdrawiam

  • #15 09 Kwi 2008 18:36
    stanleymarc
    Poziom 15  

    tgaudio napisał:
    Konstrukcja suba bardzo fajna ale głośniki wysokotonowe w niskośredniotonowych z tyłu w półce to "małe" nieporozumienie-powinny być z przodu w słupkach a w reszta przetworników w drzwiach powinna być tylko niskośredniotonowa. Scena stereo jest przez to kompletnie zrujnowana chyba że masz DSP w którym przesuwasz fazę tylko tych wysokotonowych (odzielny wzmacniacz) w co wątpię... to tak jakby siedzieć do orkiestry tyłem...
    Pozdrawiam


    chyba nie czytales jakie glosniki i gdzie sa zamontowane

  • #16 09 Kwi 2008 21:48
    tgaudio
    Poziom 13  

    "a w tylnej polce Infinity Reference 6500cs z glosnikami wysokotonowymi zamontowanymi w kratkach glosnikow (zdjecia)" (fragment Twojego opisu)
    Kolega sam już chyba nie pamęta co montował w samochodzie..z opisu wynika jednoznacznie ze W TYLNEJ PÓŁCE sa REFERENCE 6500cs z WYSOKOTONOWYMI .....
    Pozdrawiam

  • #17 09 Kwi 2008 22:42
    stanleymarc
    Poziom 15  

    Glosniki w przednich i tylnych drzwiach Infinity Kappa 50.5cs w obudowach po BOSE ok 4l bass-reflex ale to nie ma znaczenia(niestety nie mam zdjec bo sie pospieszylem z montazem

    poszukaj co to za zestaw Kappa 50.5cs (z tym oznaczeniem tylko w komplecie - midibas 13cm, wysokotonowy, zwrota)

    a z tylu poprostu wysokotonowe sa domontowane do org. maskownic

    wszystko chodzi na 2 czterokanalowych wzmacniaczach

  • #18 09 Kwi 2008 23:05
    tgaudio
    Poziom 13  

    czyli jednak z tyłu też masz wysokotonowe (?!?) a w sumie jest ich...6...
    jak do tej pory nikt nie zauważył że głośniki wysokotonowe skierowane są na siebie wzajemnie do środka samochodu (a jak jest komplet to wysokotonowe "grają" pasażerom w ręce i nogi) z kazdych drzwi a z tyłu dwa w szybę, niestety w tej konfiguracji można pożegnać się z bazą sterofoniczną i z jaką kolwiek przejrzystością a szkoda bo wywalasz tyle kasy na dobre głośniki a popełniasz taki błąd...
    Zostaw tylko dwa wysokotonowe i umieść ja w słupkach na wysokości uszu lub w kącikach w podstawach słupków-reszty wysokotonowych nie podłączaj a zwłaszcza tych w półce z tyłu-"im więcej tym lepiej" w tym przypadku to najgorszy pomysł.

  • #19 09 Kwi 2008 23:41
    czaroslaww
    Poziom 26  

    ale nakombinowales...
    jeden glosnik 12 calowy w zamknietej obudowie bylby lepszym pomyslem.
    fakt ze zrobiles otwory imitujace b-r w polce jest karygodny... to ze bagaznik byl szczelny... wzmacnialoby bas, a ty to spieprzyles ;]

    Dodano po 3 [minuty]:

    ps... czy to aby napewno Twoje audi? zastanawia mnie fakt, iż właściciel takiego pojazdu nie wie ile pali, nie wspominając o nieumiejętności napisania nazwy "QUATTRO"

  • #20 10 Kwi 2008 07:35
    stanleymarc
    Poziom 15  

    tgaudio napisał:
    czyli jednak z tyłu też masz wysokotonowe (?!?) a w sumie jest ich...6...
    jak do tej pory nikt nie zauważył że głośniki wysokotonowe skierowane są na siebie wzajemnie do środka samochodu (a jak jest komplet to wysokotonowe "grają" pasażerom w ręce i nogi) z kazdych drzwi a z tyłu dwa w szybę, niestety w tej konfiguracji można pożegnać się z bazą sterofoniczną i z jaką kolwiek przejrzystością a szkoda bo wywalasz tyle kasy na dobre głośniki a popełniasz taki błąd...
    Zostaw tylko dwa wysokotonowe i umieść ja w słupkach na wysokości uszu lub w kącikach w podstawach słupków-reszty wysokotonowych nie podłączaj a zwłaszcza tych w półce z tyłu-"im więcej tym lepiej" w tym przypadku to najgorszy pomysł.


    zgadza sie jest ich 6 ale.., w drzwiach glosniki sa wmontowane w orginalne wyprofilowane wewnatrza tapicerki i skierowane na sluchacza ( miejsca po BOSE fota na dole) kombinowalem na poczatku tylko z 2 zestawami Kappa. scena stereo jest bardzo dobra i glosniki z tylnej polki jej nie burza jak wskazales, a wrecz wspomagaja z tylu moze ze wzgledu na dosyc potezne zaglowki na kanapie z przodu ich praktycznie nie slychac chyba ze tylko tylna polka "gra" bez drzwi; nie szarpia w uszy i po tej "szybce" dzwiek sie uklada przyzwoicie. nie mialem zamiaru napakowac samochodu duza iloscia sprzetu dodatkowo drogiego zeby to miec. jak napisalem wczesniej najpierw uzbroilem drzwi dlatego nie mam zdjec a potem zdecudowalem sie dolozyc tylna polke, chcialem rowniez aby nic nie wychodzilo na zewnatrz ( krotko mowiac zeby nie bylo wiejskiego przypalu- z lampkami)
    dodatkowo jesli wysokotonowe bylyby na slupkach przednich to pasarzerowie z tylu nie maja mozliwosci ogladania DVD (nieraz moje dzieci zeby siedzialy spokojnie ogladaja bajki) z przyzwoitym dzwiekiem tylko z tylu tak zeby mi to strasznie nie przeszkadzalo. podsumowujac nie ma konstrukcji idealnej napewno naglosnienie mozna zaprojektowac, wykonac na wiele sposobow- tylko ktory bedzie idealny dla danych warunkow i zalozen pokazuja pomiary, nieraz trzeba pare kompromisow przyjac, a napewno A8 nie jest samochodem latwym do naglosnienia dodatkowo w tej konfiguracji z "dzielonym naglosnieniem - przod tyl".
    mysle ze udalo mi sie osiagnac zamierzony cel...
    pozdrawiam.

    czaroslaww napisał:
    ale nakombinowales...
    jeden glosnik 12 calowy w zamknietej obudowie bylby lepszym pomyslem.
    fakt ze zrobiles otwory imitujace b-r w polce jest karygodny... to ze bagaznik byl szczelny... wzmacnialoby bas, a ty to spieprzyles ;]

    Dodano po 3 [minuty]:

    ps... czy to aby napewno Twoje audi? zastanawia mnie fakt, iż właściciel takiego pojazdu nie wie ile pali, nie wspominając o nieumiejętności napisania nazwy "QUATTRO"


    skat ty sie urwales uwazasz ze 2 glosniki 16 cm w bagazniku ponad 500 L cos wydobeda z siebie ? znasz konstrukcje naglosnienia w A8? glosniki z tylu maja swoja obudowe.
    a co do glosnika 12" w obudowie zamknietej - ciekawe jak go zamontujesz? w golfach itp. samochodach nie ma problemu bo bagaznik auta jest "otwarty" tzn nie ma przegrody stalej wiec mozna pompowac cisnienie do wnetrza przez nieszczelnosci w tylnej polce i kanapie; w A8 i np w mercedesie 124 w BMW...... wymieniac mozna wiele nic nie da posadowienie nawet 50" closnika w bagazniku bo bagaznik rozerwie a w kabinie efektu nie bedzie.
    co do audi "wlasciciel" pojazdu doskonale wie ile pali ale to nie jest temat na to forum a co do Quattro to nie przyczepiaj sie do literowki i nie rob z siebie ......... wcale nie zamierzam udowadniac czy to moj samochod czy wuja krzysia. b-r tylko 1jest atrapa, chyba kolega nie ma pojecia co to band-pass :)- zenada!

  • #21 10 Kwi 2008 10:38
    tgaudio
    Poziom 13  

    Dzieki za wyjasnienia-szkoda tylko że od razu nie napisałeś ze jest DVD dla dzieci z tyłu- to zmienia koncepcję nagłośnienia.
    Ja tak jak pewnie wiele osób było przekonanych że jest to zestaw z wyższej pólki tylko do odsłuchu muzyki.
    Pozdrawiam

  • #22 10 Kwi 2008 10:53
    stanleymarc
    Poziom 15  

    infinity to nie najwyzsza polka wiec nie bylo sensu sie spalac i strasznie kombinowac, fakt powinienem napisac wczesniej o DVD, ale dobrze ze wyjasnilem o co mi chodzilo; kombinacji w podlaczeniu zestawow jest wiele, moze jak dzieciaki podrosna i nie beda sie nudzily w czasie jazdy (dorosli tez :) ) skupie sie mocniej na muzyce i jeszcze cos sie wymysli. zawsze mozna polke odlaczyc...., ale calosc gra naprawde przyzwoicie stwierdze, ze lepiej niz fabryczne BOSE nie skupiajac uwagi tylko na mocy!

    pozdrawiam

  • #23 13 Sty 2010 04:10
    benek25
    Poziom 10  

    Sobwoofer świetny sam mam sedana i wiem dlaczego zrobileś taką konstrukcje. Ja w swoim mialem 25cm przetwornik w zamknietej obudowie a bas z bagażnika byl ledwo slyszalny i bardzo opóżniony .Trochę lepiej bylo po otwarciu podlokietnika. Wolałem sluchać bez subwoofera. Głośniki które mialem w drzwiach to hertz .Mam jescze pytanie dlaczego zrobileś dwie różne obudowy. Osobiście wolalbym zastosować te tonsile izobarycznie w bandpasie 6th , stoić do 40 i 65 hertzów .

  • #24 06 Gru 2010 18:18
    Dobrarobota
    Poziom 8  

    czaroslaww.....

    gdyby nie Ty to bym sie tu pewnie nie wypowiedzial, ale razi mnie Twoje chamstwo - jak widać przy braku rozeznania w temacie.

    Odkad mam A8 przymierzam sie do wykonania podobnego zestawu, ale jakos brakuje mi verwy - nieistotne. Z czystej ciekawości przeprowadziłem test Twojego pomysłu. Bas w samochodzie było słychać dopiero po wyłączeniu reszty fabrycznych głośników, a na zewnątrz mało rejestracji nie zgubiłem. Driver to Sony XS-L126P5.

    Krotko mowiac zycze Ci powodzenia z Twoim pomyslem i nastepnym razem o oktawe niżej na forum, bo kogoś obrazisz a sam - tak jak tu - zrobisz z siebie błazna.

    Co do wysokich tonow w nogach niestety muszę przytaknąć - słabo to widzę, tym bardziej że w A8 w drzwiach masz miejce po fabrycznych skierowanych prosto na słuchacza - tam je wsadź, a scena będzie kompletna. Z tyłu analogicznie. Osobiście uważam, że śmiało możesz wtedy odłączyć te z półki, bo mogą robić tylko zamieszanie, ale pewny nie jestem - odsłuchać musisz sam.

    Pzdr.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME