X

Alternatywne zasilanie schodołaza

25 Jan 2008 20:00 SZszczoor lądowy
  • #1 25 Jan 2008 20:00
    szczoor lądowy
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Borykam się z problemem zasilania schodołaza (dla niewtajemniczonych: pojazd kołowy lub gąsienicowy ułatwiający pokonywanie barier architektonicznych).
    Oryginalnie pojazd wyposażony jest w silnik prądu stałego 12V, aku żelowy 12V/28Ah, ładowany z prostownika prądem z sieci. Szkopuł w tym, że pojazd użytkowany jest rzadko, w zimnych miesiącach nawet bardzo rzadko, więc pośrednio jest to przyczyną zmniejszenia pojemności aku. A że jest to droga bateria chciałbym ominąć to źródło zasilania i przejść bezpośrednio na sieć, oczywiście przez prostownik. Jazda "na uwięzi" z drugiego piętra nie stanowi problemu, kupię tylko zwój przewodu. Ja mam się do tego zabrać, jestem laikiem w sprawach prądu i elektryki?
    Czy mogę liczyć na Waszą pomoc w rozwiązaniu sprawy? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę, radę, cokolwiek, co pomoże mi w miarę szybko uruchomić maszynę.
    Kontakt urbero(malpa)o2.pl
    Wielkie dzięki.
    Wojtek
  • Helpful post
    #2 25 Jan 2008 20:23
    powerm
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Na początek musisz podać ile całe urządzenie wymaga mocy (w watach) wtedy wyliczymy prąd transformatora. Ponieważ jakoś się ten akumulator ładuje ciekawe czy dało by się ładować i jechać.
  • #3 25 Jan 2008 20:23
    artur barczyk
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Najpierw musisz zobaczyć ile watów bądź amper pobiera ten schodołaz.
  • #4 25 Jan 2008 20:42
    szczoor lądowy
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Z etykiety silnika: Bosch GPA 0 130 302 003. Na stronie producenta znalazłem kartę produktu a w niej info: 50A / 12V / 400W.
    Jest też jakaś mała kostka pomiędzy aku a motorem, może przekaźnik (Bosch 0 332 002 160), na niej figurują dane 12V / 75A.
    Coś o aku: Europower 12V / 28Ah.
  • #5 25 Jan 2008 20:58
    artur barczyk
    Level 10