X
  • #1 26 Jan 2008 16:59
    cześkowa
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Posiadam Toyote Carine 1.6 E z 1995r. Silnik 4A-FE . Niedawno założyłem sekwencyjną instalację gazową. Mam problem. Mimo kilkakrotnych regulacji instalacji, poszukiwań usterek w układzie zapłonowym, podmianie kabli wysokiego napięcia, świec, kopułki, palca itp. Silnik szarpie przy przyśpieszaniu na małych obrotach. Szczególnie przy przekraczaniu 2500 obr/min. Przy bardzo łagodnym naciskaniu pedału gazu szarpanie nie występuje. Szarpnięcia skoordynowane są ze zmianą koloru palenia się lampki "ECONOMY" na tablicy wskaźników z zielonego na pomarańczowy. Mechanik próbuje znaleźć przyczynę, ale narazie bez rezultatu. Czy ktoś spotkał się z podobnym problenem? Jakie może być przyczyna?
  • #2 26 Jan 2008 17:39
    harnasx
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Czy na benzynie też szarpie? Jest to zwykły 4AFE czy LeanBurn? Jak nie wiesz to zrób zdjęcie komory silnika.
  • #3 26 Jan 2008 22:26
    cześkowa
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na benzynie chodził i chodzi w dalszym ciągu idealnie. Zdjęcie zrobię jutro. Wydaje mi się że jest to zwykły silnik 4AFE. Jaka jest różnica między tymi silnikami. Nie jestem zbyt dużym znawcą tego tematu. Na benzynie przy mocnym naciśnięciu pedału przyśpieszenia jest tylko zmiana koloru lampki"ECONOMY" na tablicy wskaźników z zielonego na pomarańczowy.
  • #4 27 Jan 2008 08:46
    cześkowa
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Oto zdjęcie komory silnika:
    Toyota Carina E 1.6 4A-FE -silnik szarpie na LPG (sekwencja)
    Dane komputera sterującego instalacją gazową:
    VECTOR 67R-01 4289
    110R-004534 Firmy "Europe gas".
    Komputer był podmieniany-bez rezultatu.
  • #5 27 Jan 2008 11:20
    harnasx
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Miłem taką Carine na gazie mieszalnik Tartarini - zrobiłem 180 000km na gazie bez awarii i nie było takich objawów. Ciekaw jestem jak "gazownik" wiercił otwory na wtryskiwacze w kolektorze ssącym - tzn czy go demontawał czy ryzykował ze kawałek aluminium wpadnie do cylindra - mozliwe ze coś przy demontazu zle poskładał (jedna z mozliwości) kolejna to problem z odpowiednim nadązeniem instalacji gazowej za zmianami parametrów przy przejsciu na "pełne obciązenie" silnika (sygnalizowane przez zapalenie się czerwonej lampki Eco).

    I jeszcze jedno czy jeżeli jedziesz "pod górę" na "czerwonej lampce" to tez przerywa czy tylko przy przyspieszaniu?
  • #6 27 Jan 2008 14:48
    cześkowa
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Gazownik wiercil otwory na wtyskiwacze bez demontażu kolektora ssącego. Jadąc pod gorkę nie zauważyłem by silnik szarpał. Najbardziej odczuwa się to przy jeździe po mieście podczas ruszania na 2 i 3 biegu. delikatne operowanie pedałem gazu nie powoduje szarpania. Ale tak się nie da jeździć w ruchu miejskim. Wydaje mi się i zgadzam się z Twoją sugestią, że coś w instalacji nie nadąża za zmianami parametrów. Potwierdził to inny mechanik, który niestety mało zna instalacje gazowe. Samochodem daje się jeździć, ale brak komfortu. Też przejeździłem na gazie innym samochodem ponad 130 tys. (prosta instalacja gazowa) bez żadnych usterek i tym się sugerowałem zakładając gaz do Cariny. Obawiam się, ze nie był to dobry pomysł. Być może lepiej było założyć prostą, nie sekwencyjną instalację gazową.

    Sugerowano mi, że przyczyną powyższych usterek może być zbyt wolna listwa z wtryskiwaczami gazu (czerwona widoczna na zdjęciu). Podobno w japońskich samochodach powinno się instalować listwę szybszą (koloru żółtego) ,które się podobno szybciej zużywają. Czy ktoś wie coś na ten temat? Bardzo zależy mi na znalezieniu przyczyny powyższej usterki.
  • #7 28 Jan 2008 11:29
    matimon22
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Jak wyglądają mapy wtrysków dla benzyny i dla gazu?? Oraz podaj moc silnika i rozmair dysz wtryskujących gaz
  • #8 28 Jan 2008 17:13
    harnasx
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    To nowa instalacja to zwal to montazyscie na głowę!! - chociaż miałem podobne doswiadczenia do twoich z kolejnym autem Avensis - założyłem mieszalnikową instalację i auto na gazie było nieco szybsze od żółwia :( kilka wizyt u "gazownika" nic nie dało - za każdym razem podłaczył laptopa i było OK albo TERAZ miało być OK - sam m się za to zabrałem i metodą prób zmieniłem mieszalnik na większy i zaczęło hulać.

    Ale szarpanei jest objawem któy można zaobserwować!! to nie "wydumane" braki mocy - więc niech kombinuje!

    Te Cariny miały 115KM w tej wersji.
  • #9 28 Jan 2008 19:31
    cześkowa
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    O ile zapamiętałem z wydruku z komputera to wykresy na LPG pokrywają się z tymi na benzynie. Zapamiętałem czasu wtrusku gazu -3.1 milisekundy. Równe na wszystkich wtryskiwaczach z odchyleniami do 0.1 milisekundy, ale nie jestem znawcą tego zagadnienia i nie wiem czy właściwie nazywam parametry. Komputer pokazywał, że wszystko powinno być dobrze. Mechanik niby się stara ale mam wrażenie, że przeciąga i kombinuje jakby pozbyć się tematu. Samochód jest niezjeżdżony w dobrym stanie liczyłewm, że nim jeszcze dużo pojeżdze, więc szukam każdej możliwości znalezienia usterki.

    Mechanik zmieniał po kontrolnej jeździe dysze na większe. Później nawet jeszcze je rozwiercał. Mam wątpliwości czy jest to właściwy sposób dobierania rozmiaru dysz.
  • #10 23 Mar 2008 19:17
    cześkowa
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Usterka została w zasadzie zdiagnozowana i usunięta. Zrobił to inny wysokiej klasy fachowiec, amator, pasjonujący się mechaniką samochodową. Koszty znalezienia usterki wyniosły ok.600 zł-zapłacił mechanik który zakładał gaz. Usterka wynikała z niedbalstwa instalatora i zlekceważenia wymogów technicznych. Usterka polegała na nieodpowiednim nawierceniu kolektora ssącego i umiejscowieniu dysz w sposób który powodował zawirowania w kolektorze ssącym przy zmianie obciążenia silnika. Teraz jest w zasadzie dobrze, ale to ostatni mój samochód na gaz.
  Search 4 million + Products
Browse Products