X

Całka, pochodna, różniczki - analiza matematyczna

29 Jan 2008 20:24 KSks_fenix
  • #1 29 Jan 2008 20:24
    ks_fenix
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam. Jestem uczniem liceum. Czy mógłby ktoś polecić jakąś łatwą i ciekawą książkę wprowadzająca w świat całek, pochodnych, różniczek itp.
    Chodzi mi o to że chciałbym poznać od podstaw te zagadnienia. Nie chodzi tu o nawiązanie do elektroniki. Bardziej zależałoby mi na typowym rozumowaniu matematycznym i fizycznym aspekcie.
  • #2 29 Jan 2008 21:38
    elek555
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Przeczytaj definicje kilkanaście razy i ustal czego konkretnie w nich nie rozumiesz. Oczywiście takie pojęcia jak granica, iloraz różnicowy i pozostałe podstawowe musisz zrozumieć wcześniej. Na koniec przeanalizuj interpretacje geometryczne i będziesz mógł zacząć tego uczyć :)
  • #3 29 Jan 2008 21:53
    ks_fenix
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    Może źle mnie zrozumiałeś. Ja dopiero chciałbym zacząć bawić się w te klocki. Jak na razie to w szkole poznałem granice w nieskończoności i tyle. Podstawa programowa nie przewiduje teraz pochodnych ani całek w liceum. A niestety praktycznie połowa materiału z fizyki opiera się na całkach. Chciałbym się po prostu nauczyć całkować bo to na pewno mi się przyda.
  • Helpful post
    #4 29 Jan 2008 22:26
    konst
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    krysicki włodarski o ile nazwisk nieprzekreciłem http://www.ebook.informatyka.prv.pl/pliki/podstrony/roki.htm
  • Helpful post
    #5 29 Jan 2008 23:13
    Faces
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Witam.

konst wrote:
    krysicki włodarski o ile nazwisk nieprzekreciłem

Nie przekręciłeś nazwisk. Książka pod tytułem "Analiza matematyczna w zadaniach" W. Krysicki, L. Włodarski.
    Gorąco polecam tą książkę.

Z własnego doświadczenia: jeżeli chcesz się szybko nauczyć całek, różniczek i pochodnych to rozwiązuj zadania. Dużo zadań.
  • Helpful post
    #6 29 Jan 2008 23:34