X

dlaczego lampka kontrolna świeci?

gregi21 28 Dec 2003 11:44
  • #1 28 Dec 2003 11:44
    gregi21
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich.W temacie "elektryka samochodowa" jestem zupełnym laikiem, ale może ktoś z Was wie dlaczego po uruchomieniu diesla ( nawet wtedy gdy silnik ma temperaturę roboczą) zaświeca się czasowo i gaśnie lampka kontrolna świec żarowych?Sprawa dotyczy Renault Saf. z siln 2.5 .Odpowiedź udzielona mi w autoryzowanym serwisie że tak ma być bo świece dogrzewają zimny! silnik jakoś do mnie nie dociera.Może jest ktoś ,kto spotkał się z podobnym przypadkiem, albo mógł by mi to sensownie wytłumaczyć? Pozdrawiam wszystkich gregi21
  • #2 28 Dec 2003 13:32
    JACU626

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Serwis ma racje ale - w małym stopniu
    Mam r-19 1,9d i zgadzam sie że swiece dogrzewają silnik w zależności od temperatury ale - lampka mi sie nie zapala. Co kerowcę ma to interesować - ona ma jechac a te czynności odbywaja się automatycznie. Napisz kiedy i jak długo zapala nie lampka. Spotkałem sie w niektórych autach (vito cdi) że lampka zapala sie gdy jest uszkodzona świeca żarowa.
  • #3 28 Dec 2003 14:09
    gregi21
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystkie świece żarowe są nowe , wymienione i sprawdzone(działają).Poprzednie firmy beru miałem od nowości - 6 lat, ale po czasie gdy wiele razy kontrolka się świeciła , podczas pracy silnika(ciepłego też) spaliły się trzy z czterech.Przez jakiś czas miałem z tym spokój,ale teraz znowu kontrolka się włącza.Zastanawiałem się czy nie jest winny jakiś przekaźnik odpowiedzialny za wyłączenie świec.Wcześniej nie miałem tego typu problemów.Nigdy nic się nie świeciło,podczas pracy, a tylko podczas rozruchu( to zrozumiałe)Pozdrawiam gregi21
  • #4 28 Dec 2003 16:14
    JACU626

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Moze tak:
    Sprawdz miernikiem czy podczas pracy silnika po uruchomieniu po powiedzmy 10 min jak kontrolka świeci czy jest podawane napięcie na świece jak jest to musisz po kolei:
    - znalezć elektronikę odpowiedzialną za sterowanie przekaznikiem załączającym świece
    - znalezc sygnal z rozrusznika który informuje sterownik ze auto zostało odpalone i sprawdzić czy dociera
    - znalezc i sprawdzic czujnik w 19 jest na przewodzie wodnym który wysyła informację o temp silnika i decyduje o czasie grzania świec, jak go wypniesz to to odpaleniu jak sygnał z rozrusznika jest ok to świece poninny grzać parę sekund lub wcale - pisz co ustaliłeś
  • #5 28 Dec 2003 17:35
    Leman
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Ja jeszcze nie słyszałem zeby świece "dogrzewały" silnik podczas pracy. Tym bardziej,że dzieje się to też na ciepłym silniku. Moim zdaniem jest jakaś nieprawidłowość w działaniu układu grzania świec. Pisałeś ze wymnieniłeś świece na nowe, a z tego co wiem świece mają różną rezestancję i niekiedy niewłaściwa rezystancja może być"widziana" jako zwarcie lub przerwa. Miałem taki przypadek w Omedze 2,5TDS gdzie po wymianie świec lampka się co prawda nie zapalała, ale po podłączeniu techa wskazywał na usterkę świec. A były to poprostu tańsze podróbki.
  • #6 28 Dec 2003 21:03
    firma
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    leman. z tym opornościami masz rację tak się zdaża ale jeśli chdzi o dogrzewanie po zapaleniu to przaważająca część diesli ma taką funkcję i to z bardzo zróżnicowanym czasem włączenia od 10sek do nawet 3min. w japońskich dieslach
  • #7 28 Dec 2003 21:23
    Removed
    Helpful post? (0)
    A może ta sama zsasda co w TDI gdzie jeżeli sterownik wykryje usterkę sugnalizuje ją lampką kontrolną podgrzewania?
  • #8 28 Dec 2003 22:41
    JACU626

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    W r19 włączają mi sie swiece parami od 15 s do 3 min a w mazdzie wszystkie jednocześnie od 3 do 10 razy w przeciągu od 30 s do 2 min tak ze podgrzewanie to fakt. Co do stwierdzenia elektrita to jak napisałem tak zachowywało sie vito cdi jak swieca mi padła, tyle ze przy próbie wykręcania w serwisie (auto po gwarancji) urwała sie i tak juz została. Vito "poszło do ludzi" i problem z głowy a w omawianej reni stawiam na sygnał a raczej brak sygnału z rozrusznika lub uszkodzony czujnik temperatury.
  • #9 29 Dec 2003 00:53
    setaszi
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    a moze cos ze stacyjką ? cos nie łączy i co raz podaje sygnał do sterownika swiec ze właczony zapłan
  • #10 29 Dec 2003 09:09
    JACU626

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Nio moze być i tak sataszi ale autko równiutko chodzi, nie przerywa więc raczej stacyjka odpada
  • #11 29 Dec 2003 09:37
    gregi21
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Hej Pany z Polska!Rozmawiałem właśnie z kumplem -mechanikiem, który bawi się tylko reniami i mówi ,że na 99 percientos,czujnik żarzenia jest w jakiś sposób połączony z czujnikiem "przyspiszenia wtrysku",który jest uszkodzony.Przy porannym rozruchu autko po zapaleni pracuje na 400 obr,po ok.3 sek. "wchodzi na 600 obr., adopiero po ok.10 sek pracuje na 1100.Oczywiście stan przejścia zależy od temperatury na zewnątrz.Pozdrawiam gregi21
  • #12 30 Dec 2003 13:37
    hobbysta5
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Może zwarty przekaznik (z niego sa zasilane świece żarowe).
  • #13 30 Dec 2003 16:07
    wloc
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Dzis robilem podobna rzecz w vw golfie 2 i tam przyczyna okazala sie stacyjka objawy takie same co u ciebie silnik rowniez nie gasl
  • #14 30 Dec 2003 19:27
    waldekel
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Świece po nagrzaniu silnika nie powinny już być włączane, gdyż podgrzanie świec służy tylko do łatwiejszego rozruchu silnika.
    Coś masz niedobrego z automatyką włączania świec żarowych.
    Jak tak dalej będziesz jeźdźił, to te nowe świece też ulegną uszkodzeniu.
    Chyba, że kontrolka świeci, a świece nie mają napięcia w co wątpię. Jeżeli to tylko sygnalizacja stanu awarii, to tak, czy tak trzeba sie tym zająć bo nigdy nie będziesz wiedział, czy świece nie są nadmiernie wygrzewane.
  • #15 30 Dec 2003 21:18
    gregi21
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Masz rację waldekel.Dzięki za posta.Zauważyłem jeszcze dziś jedną dziwną rzecz.Byłem tym autkiem na trasie, plus siedem na zewnątrz,włączyły się świece podczas jazdy ,przy nagrzanym silniku i podskoczyły od razu obroty silnika na 1100.Po zgaśnięciu kontrolki, po ok.2 sek. od tego momentu obroty znowu wróciły do normy.Zastanawiam się czy nie jest to wina jakichś dziwnych rzeczy z compem,bo włączyła mi się komputrowa "gadka"-jak to we francuzach,gdy coś nie działa i raz powiedziała,że nie działają światła stop ,a później,że nie działa ABS.Chyba trzeba usunąć najpierw błędy z compa,to może lampka też nie będzie się zapalać.Pozdrawiam gregi21
  Search 4 million + Products
Browse Products