Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Schemat spryskiwaczy lamp Golf IV

Cinek2004 17 Lut 2008 13:31
  • #1 17 Lut 2008 13:31
    Cinek2004
    Poziom 11  

    Witam!
    Kupilem juz wszystkie czesci do montazu spryskiwaczy swiatel w Golfie IV ale nie wiem jak to podlaczyc.
    Chce zeby dzialalo tak jak w orginalnej instalacji, czyli tylko po spryskaniu szyby przy wlaczonych swiatlach.
    Ma ktos moze dostep do schematu instalacji elektrycznej spryskiwaczy reflektorow do tego auta?
    Bede wdzieczny za pomoc.
    Pozdrawiam!

  • #2 17 Lut 2008 13:51
    adam7009
    Poziom 36  

    nie wiem co za urządzenie kupiłeś i jak to wygląda ,ale jeżeli ma to działac po załączeniu świteł to tak mu podepnij zasilanie

  • Pomocny post
    #3 17 Lut 2008 13:52
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Szukaj tutaj jest tam kilka golfów.
    Download Samochody,

  • #4 17 Lut 2008 14:30
    Cinek2004
    Poziom 11  

    Niestety jest tam schemat po Niemiecku i niebardzo go rozumiem.
    Moze ktos ma po Polsku lub po Angielsku?

    Kupilem nastepujace czesci:
    -zbiornik 5,5L z 2ma pompkami
    -lewy i prawy spryskiwacz swiatel + weze
    -zderzak pod spryskiwacze

    Teraz zostala do podpiecia tylko elektryka.

    Pomyslalem ze mozna zrobic taki uklad, ktory daje napiecie dopiero po otrzymaniu dwoch plusow - z pompki spryskiwacza szyby i ze swiatel pozycyjnych.
    Tylko niebardzo umiem zaprojektowac taki ukladzik.
    Moze ktos wie jak to wykonac?

  • #6 17 Lut 2008 16:22
    Cinek2004
    Poziom 11  

    Niestety na forym paska juz szukalem i nic. Na forum golfa to samo :(

  • Pomocny post
    #7 17 Lut 2008 17:23
    adam7009
    Poziom 36  

    wstaw przekażnik który po załączeniu świateł zadziała i załączy ci np. masę silniczków spryskiwaczy lamp no i plus z silniczka spryskiwacza szyb lub odwrotnie [nie wiem co załącza silnik szyb] to będzie powodowało,że bez załączonych świateł nie będzie spryskiwac lamp.

  • #9 18 Lut 2008 16:58
    Cinek2004
    Poziom 11  

    Dzieki!!!
    Wczoraj juz znalazlem ten schemacik na http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g4
    wychodzi na to ze wystarczy poprowadzic jeden przewod do 6tego pinu w kostce T18a i powinno dzialac.
    Zobaczymy ... :)

    PS do MK3 chyba nie bylo przygotowanej instalacji pod spryski lamp, wiec chyba bedziesz musial podpiac tak jak wczesniej proponowano: przekaznik pod swiatla i pompke spryskiwaczy szyby.

  • #10 18 Lut 2008 17:59
    rydzu777
    Poziom 10  

    Golf mk3 miał spryskiwacze w wyposażeniu dodatkowym.

    Jest miejsce na przekaźnik w skrzynce przekaźników i wtyczka w skrzynce głównej, teraz poczekam na wiosenne ocieplenie i będe musiał po przewodzie rozpracować tą instalację.

    Kupiłem już zbiornik 7 litrowy (w serii jast 4 litry) z wersji włąśnie ze spryskiwaczami i pompkę wysokociśnieniową, teraz tylko zastanawiam się nad wyborem dysz.

  • #11 18 Lut 2008 18:16
    Cinek2004
    Poziom 11  

    To wszystko co kupiles jest od MK3?
    Masz moze foto? Chetnie bym zobaczyl jak to wygladalo w MK3.

  • #12 18 Lut 2008 18:40
    rydzu777
    Poziom 10  

    Tak to wygląda w mk4

    Schemat spryskiwaczy lamp Golf IV


    a tak w mk3

    Schemat spryskiwaczy lamp Golf IV



    Pompka jest taka sama, u ciebie jednak są spryskiwacze wysuwane ciśnieniowo, dlatego tak ważna jest pompka wysokociśnieniowa. Jeśli zbiornik z płynem dasz wyżej niż same spryskiwacze to musisz pamiętać o zasadzie naczyń połączonych (nie myślałem żę kiedyś to wykorzystam :-) ) Jeśli nie dasz zaworu spiętrzającego to płyn ze spryskiwaczy będzie wypływał samoczynnie, pomimo wyłączenia całej instalacji.

  • #13 18 Lut 2008 18:47
    Cinek2004
    Poziom 11  

    A nie mozesz wziac spryskiwaczy od MK4? Zawsze to ladniej wyglada jak sa schowane.
    Ja wszystko w fabrycznych miejscach montuje, wiec nie bede mial chyba problemu, zaworki pewnie sa w spryskiwaczach, bo inaczej by sie nie wysuwaly.

  • #14 18 Lut 2008 18:55
    rydzu777
    Poziom 10  

    Jeśli zamontujesz wszystko na orginalnych częściach to nie musisz dawać dodatkowego zaworu.

    Ja nie wsadzę spryskiwaczy z mk4 ponieważ w mk3 przeszkadza kilka elementów w zderzaku, mianowicei kierunkowskaz i halogen. Trzeba zrobić zderzak na gładko i wtedy można kombinować z wysuwanymi spryskiwaczami.

    Np.

    Schemat spryskiwaczy lamp Golf IV


    Schemat spryskiwaczy lamp Golf IV



    u mnie pewnie skończy się tak:

    Schemat spryskiwaczy lamp Golf IV

  • #15 18 Lut 2008 19:08
    Cinek2004
    Poziom 11  

    Szkoda, te wysuwane sa fajne.
    Ale jak nie ma opcji inaczej to dobre i takie na stale.
    Tych to jest masa. Od Śkody, BMW i wielu innych aut jeszcze mozna zamontowac.

    Ja chyba nie bede czekal do wiosny z montazem
    Raz ze jestem niecierpliwy, a dwa bo nie mam sie jak po pokoju juz ruszyc :) Zderzak sporo miejsca zawala, no i nagrzewnica pod Climatronika tez czeka na zalozenie ale to juz w lecie, bo w garazu za malo miejsca na rozbieranie calego samochodu.

    Powodzenia w montazu i dzieki za pomoc.
    Pozdrawiam!

    PS. jesli jeszcze Cie tu nie ma, to zapraszam http://forum.vwgolf.pl/

  • #17 19 Lut 2008 18:27
    Cinek2004
    Poziom 11  

    nie wiedzialem :)
    A tak sobie myslalem jak by u Ciebie zamontowac te spryskiwacze od MK4 pod katem. Tez by zawadzal o kierunek?

  • #18 19 Lut 2008 21:37
    rydzu777
    Poziom 10  

    Wtedy zachaczą o wzmocnienie zderzaka :-) Trudno, spryskiwacze z BMW też ładnie wyglądają.

  • #19 19 Lut 2008 22:15
    Cinek2004
    Poziom 11  

    Ale kombinowalem zeby je pochylic w lewo lub w prawo - tez nie ma miejsca?

  • #20 20 Lut 2008 07:11
    rydzu777
    Poziom 10  

    Kombinuj, jak wejdą to zrób fotkę. Ja w tym momencie jeszcze nie zakłądam dysz, teraz skupiam się nad kilkoma licznikami od klientów i przygotowaniem instalacji tak jak powinno byc.
    Z dyszami poczekam na cieplejsze dni :-)

  • #21 01 Maj 2009 16:00
    wladezo1
    Poziom 2  

    witam mam problem ze spryskiwaczami reflektorów, a mianowicie pompka działa tylko nie dochodzi do niej impuls nie wiem jaki czy prądfowy czy minusowy, wskarzcie mi położenie przekaźnika który znikomo steruje tym całym elementem

  • #22 01 Lip 2009 21:48
    Norbert1
    Poziom 9  

    Witam , potrzebuje pomocy w sprawie podłączenia spryskiwaczy , posiadam VW Bore 1.9TDI 115km , ze względu na fatalne seryjne oświetlenie (H4) wymieniłem reflektory na orginalne Xenony , i tu pojawia się problem otóż zakupiłem orginalny zbiorniczek płynu wraz z dwiema pompkami , spryskiwaczy nie kupiłem orginalnych gdyż mam zwykły zderzak , więc kupiłem od renult megane II , takie małe stacjonarne , wystarczy zrobić małą dziurkę w zderzaku , za kilka dni wybieram się na wakacje i chciałem spytać czy jest jakiś prosty sposób podłączenia pompki spryskiwaczy , nie zależy mi na tym żeby działała dopiero po zaświeceniu świateł , może chodzić razem ze spryskami szyby , najważniejsze żeby się nic nie "spaliło", muszę to podłączyć przed wyjazdem. Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi.
    Norbert

  • #23 01 Lip 2009 22:12
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    przeczytaj ten temat od poczatku, wszystko juz zostało napisane.

  • #24 14 Gru 2009 10:18
    prezes0007
    Poziom 2  

    Witam. Pytanie do zanwców golfa 4. Czy jest możliwość regulacji czasu spryskiwania reflektorów? Jak zakupiłem auto spryskiwacz rozpylał płyn ok 2 sekundy, po wyminie jednego spryskiwacza teraz trwa to ok 0.5 sekundy. Nie wiem czym to jet spowodowane? Sprawdzałem u kolegów w tym samym modelu i czas wacha się pomiędzy 0.7- 1.0.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty