X

Parametry kąta wtrysku i dawka paliwa TDi i SDi

medio 22 Feb 2008 12:41
  • #1 22 Feb 2008 12:41
    medio
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Jak w temacie szukam parametrów wtrysku i dawki paliwa w silnikach TDi i SDi.
    Jak i również szukam pomocy w ustawianiu tego za pomocą VAG'a.
    Pozdrawiam
  • #2 22 Feb 2008 20:33
    mark200
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    w wagu logujesz sie i wszystko masz w blokach, w tej chwili nie pamietam który parametr w którym bloku, ale łatwo się z orientować.Wartości fabryczne to zazwyczaj 32768, ale zbyt dużo nie można tam zmienić. Login w 4cylindrowych 12233
  • #3 23 Feb 2008 00:12
    tb_momek
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    W Vag-com możesz tylko przyspieszyc lub opóźnic początek wtrysku, natomiast ustawienie kąta wtrysku tylko poprzez przestawienie pompy wtryskowej.
    Ustawienie kąta wtrysku sprawdza się w Select nastepnie Engine i wybiera się
    Basic Settings tam wybiera się blok 000 i w pozycji 2 jest podany kąt wtrysku.
    Np w silniku AFN powinien on się wachac 49-54.
    Ewentualne sprawdzenie lub ustawienie kąta wtrysku TYLKO na rozgrzanym silniku!!!
    To wszystko dotyczy TDI
  • #4 08 Oct 2008 10:15
    tstaniszewski
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam, a może wiesz czy w silniku SDI kąt wtrysku też wynosi 49-54?
  • #5 08 Oct 2008 10:39
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    Każdy silnik ma swój kod i początek wtrysku.Jeśli twój SDI to AGP to na jałowych obrotach 37-88.
  • #6 08 Oct 2008 23:12
    Kursaxx
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Zapytam się przy okazji tematu 1.9 TDI seat tolego 2001 r w KTS wyprzedzenie zapłonu wynosi na wolnych obrotach około 36 czy to dobrze ?
  • #7 09 Oct 2008 09:40
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (-1)
    Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie podaj kod silnika.
  • #8 09 Oct 2008 10:08
    Kursaxx
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Dowiem się wieczorkiem bo to autko znajomego , a wiesz może jaki parametr ma pokazywać kts przy silniku 1.9tdi 1Z glf III
  • #9 09 Oct 2008 11:44
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Kąt wtrysku 0-88, dawka paliwa 11-45, na jałowych obrotach.
  • #10 09 Oct 2008 13:04
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    mysle ze ciezko bedzie zapalić przy tak ustawionej dawce

    chyba od 3 do 7 sa fabryczne ustawienia
  • #11 09 Oct 2008 13:33
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    11-45, takie wartości będą pokazane np. VAG co odpowiada 2,2-9 mg/skok.
  • #12 09 Oct 2008 13:58
    Kursaxx
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Panowie mogę to sprawdzić kts nie ma to różnicy no nie .
    Znaczy się mam vaga ale nie wiem jak to podpatrzeć co wpisać i gdzie :(



    A ten drugi motor to 1.9tdi 90km oznaczenie silnika ALH to jest golf IV takie samo pytanie jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu ?
    Bo po wymianie rozrządu autko osłabło troszkę podejrzewam że nie ustawili zapłonu .
    I dlatego chciał bym wiedzieć jakie mają być te parametry aby to sprawdzić i jak coś to zmienić na kole pompy .

    Znalazłem jeszcze teraz w takim programie do tego silnika :
    Ustawienie rozrządu na pompie wtryskowej(statyczne) 2 stopnie - 3 stopnie
    a dynamiczne 8-14
    co wy na to ?



    Dziękuje z góry za pomoc
  • #13 09 Oct 2008 14:37
    Kaszpir77
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Ktoś kiedyś podał link to stronki, mam tylko zrzut.
  • #14 09 Oct 2008 15:10
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Musisz mieć pełną wersję/legal./ 01>08>000> 2okno. Dla ALH-12-75. Dawka 11-45 tj.2,2-9mg/skok.
  • #15 10 Oct 2008 00:29
    Kursaxx
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Jeszcze chciał bym się dowiedzieć gdzie trzeba wejść aby zobaczyć tą dawkę ?
    Ta sekwencja 01>08>000>2 okno do sprawdzenia kąta będzie taka sama w seacie toledo z silnikiem 1.9 tdi AGR ?
  • #16 10 Oct 2008 08:28
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Tak, jest to grupa VW.
  • #17 10 Oct 2008 09:34
    Kursaxx
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    dziękuje serdecznie Panu za pomoc
  • #18 10 Oct 2008 16:24
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    SEAT TOLEDO 1,9TDI silnik AGR, ma te same ustawienia co GOLF4 z silnikiem ALH.
  • #19 31 Oct 2008 08:39
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    janusz2008 wrote:
    11-45, takie wartości będą pokazane np. VAG co odpowiada 2,2-9 mg/skok.


    Dożyłem się ktsa i musze podważyć te stwierdzenie, sprawdziłem na swoim aucie i vag, launch i kts 540 pokazują identyczne wartości dawki. Pomiarów dokonałem na swoim aucie.
  • #20 21 Aug 2009 14:29
    mflash
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    A ja mam pytanko do kolegi z forum: janusz2008

    Otóż to zamierzam samodzielnie wymienić sobie cały rozrząd w moim vw golf4, wiem ze po takiej wymianie należy ustawić kąt wtrysku. mam program na kompa VCDS oraz kabelek VIAKENa, podłączałem juz do swojego autka ten kabelek i robiłem test czy nie posiada jakichkolwiek błędów lecz kąta wtrysku nie ustawiałem. Zauważyłem ze kolega janusz2008 dobrze się orientuje w temacie diagnostyki dlatego zwracam się z prośbą o kilka wskazówek i rad, od czego zacząć w co wejść aby mieć możliwość ustawienia kąta wtrysku.

    Czy muszę miec do tego programu (VCDS) licencję czy wystarczy taki program tylko ściągnięty ze strony www.adako.pl
  • #21 21 Aug 2009 14:51
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (-1)
    Musisz zacząć od blokad przy wymianie rozrządu, a po wymianie VCDS-em sprawdzić początek wtrysku. Będzie zależny od temp. silnika. Jeśli zrobisz to dobrze i był dobry nie będziesz musiał ustawiać.
  • #22 21 Aug 2009 15:10
    mflash
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Na początku dziękuje za expresową odpowiedz.

    tak też mi znajomy mówił ze dezeli zblokuje dobrze pompę to nie będę musiał ustawiać kąta wtrysku.
    a możesz mi podpowiedzieć gdzie w tym programie szukać funkcji ustawiania kąta wtrysku.?
  • #23 21 Aug 2009 16:41
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Helpful post? (0)
    mflash wrote:
    tak też mi znajomy mówił ze dezeli zblokuje dobrze pompę to nie będę musiał ustawiać kąta wtrysku.

    Wałek też się blokuje. Na ogół nie ma potrzeby kręcenia pompą ale jeśli masz blokady to zrobisz to pewnie.
  • #24 21 Aug 2009 17:15
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Kol. nie wiem w jakim jesteś wieku, ale długa droga edukacji przed tobą. W silnikach z pompą rozdziel. początek sprawdzisz w grupie 000-blok 2. A ustawiać trzeba na rozrządzie.
  • #25 21 Aug 2009 22:11
    pepescodafun
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Koledzy mam taki problem, moja octavia z silnikem AGR ciezko pali , musze ze 3 - 4 s pokrecic . z tego co sie z orientowale to kąt wtrysku jaki mam to 81 stopni. Czy moge to zminic w Vagu czy na rozrządzie tylko i jaki powinien być kąt dla agr
  • #26 22 Aug 2009 18:14
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Helpful post? (-1)
    mflash wrote:
    Czy muszę miec do tego programu (VCDS) licencję czy wystarczy taki program tylko ściągnięty ze strony www.adako.pl
    Dostęp do:
    janusz2008 wrote:
    W silnikach z pompą rozdziel. początek sprawdzisz w grupie 000-blok 2. A ustawiać trzeba na rozrządzie.
    grupy 000 będziesz miał, jeśli posiadasz w pełni zarejestrowaną wersję VCDS.
  • #27 23 Aug 2009 00:39
    zipek135
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A czy 58-61 w afn'ie jest do zaakceptowania ( lekko przyspieszony)
  • #28 23 Aug 2009 10:16
    Removed
    Helpful post? (-1)
    vag com od wersji 311 w nastawach podstawowych posiada funkcję tdi timing która pokazuje na wykresie bardzo czytelnie kąt wtrysku w zależności od temperatury paliwa.(łącznie z tolerancją)bardzo ważne jest sprawdzenie temperatur przed ustawieniem (chodzi o czujnik temperatury paliwa)w bloku 7 mamy temperaturę powietrza paliwa i płynu chłodzącego
  • #29 23 Aug 2009 19:41
    cordoba_2004
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    gdzie w 3 11 można znaleźć funkcję tdi timing ? tam gdzie on rysuje ten wykres kolorowy ?
  • #30 23 Aug 2009 22:33
    Removed
    Helpful post? (+2)
    dokładnie tam
  Search 4 million + Products
Browse Products