Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Wzmacniacz stereo 2x100W/8R - mój pierwszy projekt DIY

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> DIY Konstrukcje -> Wzmacniacz stereo 2x100W/8R - mój pierwszy projekt DIY
Autor
Wiadomość
DeeJayAtWork
Poziom 8
Poziom 8

Miasto: Opolskie

Post#1 Post autora tematu 23 Lut 2008 18:43   

Witam wszystkich elektroników. Chciałbym się pochwalić moim pierwszym projektem DIY - wzmacniaczem stereo. Przyznam się od razu"bez bicia"że projekt został wykonany z kitów ponieważ jestem początkującym elektronikiem i nie mam dużego doświadczenia. Przed wzmacniacz jest na układzie TDA 1524A, posiada regulację głośności, balansu, sopranu oraz basu. Wzmacniacz mocy to 2 końcówki mocy na popularnych TDA 7294. Moc wyjściowa ciągła 70W/8R, moc muzyczna 100W/8R przy zasilaniu +/- 40V. Końcówki mocy zasilane są zasilaczem symetrycznym, który zawiera 4 kondensatory o pojemności 4700 µF i mostek prostowniczy 15A/420V. Niestety mój projekt tyle mocy nie wyciąga, ponieważ transformator toroidalny ma napięcie 2x27V a po wyprostowaniu dało mi to około 2x36,4 (mierzyłem miernikiem), oczywiście w dzień bo napięcie w nocy spada i jest wtedy jeszcze mniejsze ale jeszcze nie sprawdzałem ile dokładnie wtedy wynosi. Transformator był wyprodukowany na zamówienie, jest w wersji audio o mocy 300VA, zawiera impregnację rdzenia i uzwojeń, ekranowanie elektryczne (między uzwojeniami) i magnetyczne (zewnętrzny ekran przeciwzakłóceniowy), zalewanie środka żywicą oraz antywibracyjne mocowanie. Wzmacniacz zawiera także soft-start toroida oraz układ opóźnionego dołączania kolumn (po 4 sekundach). Wzmacniacz niedługo będzie miał dopracowane aktywne chłodzenie za pomocą