Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Astra 1,4 - spalanie.

forestx 25 Lut 2008 14:35
  • #1 25 Lut 2008 14:35
    forestx
    VIP Zasłużony dla elektroda

Astra 1,4 (ecotec) na 16 wentylkach z 97 roku.
    W trasie jest super, ostatnio robiłem 300km i wyszło mi 5,8l/100km.
    Niestety - przy zimnym silniku, w mieście - masakra - wychodzi mi ponad 10l - być może nawet 15 (za małe odległości aby dokładnie ocenić).
    Nie zamierzam sam się w tym grzebać - nie znam się i brakuje czasu.
    Pytanie brzmi - czy to normalne, czy mam lecieć do mechanika?

• Pomocny post
    #2 25 Lut 2008 14:46
    shalashaska
    Poziom 15  

Miasto to miasto, jedne większe drugie mniejsze.To samo dotyczy sygnalizacji świetlnej oraz korków które poważnie podnoszą koszty eksploatacji pojazdu.Mój nissan 1.6 spala od 8L nawet do 11L.Dość częstym zjawiskiem u kierowców jest zachwalanie swojego auta i co najważniejsze zaniżanie spalania paliwa.Podałeś trochę za mało szczegółów by można było coś powiedzieć na temat tych 15L/100km.Zatankuj po sam korek i przejedz minimum 400km i wtedy wyciągaj średnią.

• #3 25 Lut 2008 15:31
    forestx

Mieszkam w małym miasteczku, więc ciężko jest zrobić kilkaset kilometrów :D - stąd też brak pewności ile mi to pali - za krótkie odcinki, a potem jadę do pracy - 25km od domu. Dokładnie w ten sposób mierzyłem - do pełna, a potem jeszcze raz.

• #4 25 Lut 2008 16:16
    shalashaska
    Poziom 15  

25km to nie jest tak mało.Pamiętaj że nie sprawdza się spalania po pokonaniu 100 czy 200km gdyż wynik nie będzie dość dokładny.Ja 400km robię w ciągu sześciu dni.

• Pomocny post
    #5 25 Lut 2008 16:32
    adam7009
    Poziom 36  

jak na trasie to spalanie dobre,a w mieście jedziesz a kilometrów nie ubywa ,ja bym nic nie robił .

• Pomocny post
    #6 25 Lut 2008 16:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody