X

Golf 4 - licznik nie działa

TJE 26 Feb 2008 22:16
  • #1 26 Feb 2008 22:16
    TJE
    Level 14  
    Helpful post? (+2)
    W golfie 4 TDI z 98r nie liczy kilometrów i nie pokazuje prędkości. Obrotomierz działa. Samochód dopiero kupiony z taka usterką. Czy możliwe jest że ktoś przeprowadził nieumiejętnie korektę licznika? Jeśli nie to jaka może być przyczyna?
  • #2 26 Feb 2008 22:38
    cardiag
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    sprawdź czujnik prędkości pojazdu. Licznik...hm.. tez mozliwe ale raczej nie.
  • #3 28 Feb 2008 13:13
    TJE
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak go sprawdzić? W którym miejscu w skrzyni się znajduje?
    Jest to silnik TDI.
  • #4 02 Mar 2008 17:51
    8283
    Level 11  
    Helpful post? (+4)
    jest wkręcony od góry bliżej ściany grodziowej
  • #5 02 Mar 2008 20:08
    riko419
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Czujnik halla - napięcie zasilania ,masa,sygnał wyjściowy (prostokątny)
  • #6 02 Mar 2008 20:55
    tomek230983
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    jaki jest przebieg tego samochodu i czy ma abs
  • #7 02 Mar 2008 22:15
    ARTURG14
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    patrz pomiędzy przegubami u góry,3-piny po zew,+12 i-12 na środku przemiennie (jak halla),jak brak +12 sprawdz bespiecznik
  • #8 12 Mar 2008 12:08
    TJE
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Brak napięcia 12V, na włączonym i wyłączonym silniku. Gdzie jest bezpiecznik od tego czujnika? Pod klapką przy drzwiach raczej go niema.

    Dodano po 2 [minuty]:

    tomek230983 wrote:
    jaki jest przebieg tego samochodu i czy ma abs


    200kkm, jest abs
  • #9 12 Mar 2008 15:25
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    ARTURG14 wrote:
    patrz pomiędzy przegubami u góry,3-piny po zew,+12 i-12 na środku przemiennie (jak halla),jak brak +12 sprawdz bespiecznik

    Nie jak, tylko dokładnie to jest czujnik Halla.
    ABS nie ma nic do licznika w tym samochodzie, chyba, że jest z automatyczną skrzynią biegów.
  • #10 16 Jun 2008 11:52
    lenorr
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    jak sprawdzić ten czujnik mam ten sam problem tyle że umnie jest plus po zapłonie pozdrawiam
  • #11 16 Jun 2008 14:14
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    pisze wyżej!
  • #12 16 Jun 2008 14:54
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    jesli jest zasilanie i minus to pod srodkowy przewod czujnika podlacz woltomierz 12v podnias lewe kolo wlacz stacyjke i krec kolem recznie jesli napiecie sie wacha od 0/12v czujnik ;hala jest dobry
  • #13 25 Mar 2010 10:26
    barteq289
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Koledzy pomóżcie...jak zmieszyć tego halla?? choć nie wiem czy to jest poprawna nazwa..może czegoś nie zrozumiałem...bo wg. mnie to co odpowiada za pokazywanie prędkości to jest impulsator...mierzymy na wtyczce czy na tym czujniku wkręconym do skrzyni z któego wystaje 3 piny?? golf IV
  • #14 25 Mar 2010 14:46
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Przecież kolega Janusz bardzo dokładnie to opisał piętro wyżej .Przeczytać i pomyśleć i wykonać...
  • #15 25 Mar 2010 17:20
    barteq289
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Rico-a możesz po prostu odpowiedziec na pytanie??sprawdzałem napięcie na wtyczce..gdy na zewnetrzne piny wtyczki podpinam woltomierz to jest -12 +12 na przemian na wlaczonym zaplonie. Gdy dam jeden kabelik woltomierza na zewnetrzny pin wtyczki a drugi na środkowy to pokazuje się 0V. Kręcenie kołem ręcznie nie daje żadnych efektów...czyli co jest zepsute?? nie rozumiem też czy impulsastor wkręcony w skrzynię to inaczej czujnik halla?? raczej chyba nie..proszę więc o pojaśnienie
  • #16 25 Mar 2010 18:01
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Nie masz bladego pojęcia o elemencie a filozofujesz, czujnik prędkości w tym aucie jest przetwornikiem wykorzystującym efekt HALLA. Weź prostą kontrolkę diodową i sprawdź, czy na przewodzie sygnałowym pojawiają się impulsy masowe podczas kręcenia kołem
  • #17 25 Mar 2010 18:13
    barteq289
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    nie filozofuje tylko staram się zrozumieć...powinniście wziąć pod uwagę, ze rozmawiacie z nowicjuszem...i przydałoby się trochu prościej...chyba, że to jest forum tylko dla geniuszy...a to przepraszam
  • #18 25 Mar 2010 18:21
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Przewód sygnałowy to zielono/fioletowy, czarno/biały-zasilanie z F7, brązowy- masa
  • #19 25 Mar 2010 20:31
    barteq289
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    u mnie jest tak:
    Golf 4 - licznik nie działa

    Golf 4 - licznik nie działa

    sprawdzam napięcie na wtyczce która jest na zdjeciu drugim czy może na czujniku wkręconym do skrzyni na zdjęciu pierwszym??tylko o taką małą podpowiedź proszę...sprawdziłbym to bez pisania tutaj..ale dostęp jest fatalny...i bedzie konieczne zdjąć obudowę filtra..bo inaczej nie pomierzy...dlatego chce się upewnić.
  • #20 25 Mar 2010 21:42
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Napięcie możesz zmierzyć na zdjętej wtyczce i włączonym zapłonie(koniecznie), a impulsy na włączonej wtyczce do czujnika (przecież to logiczne).
  • #21 25 Mar 2010 22:05
    barteq289
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Na wtyczce zmierzyłem...podpinając woltomierz do zewnętrznych pinów..wyszło -12 a jak przełożyłem bieguny to wyszło 12. ps. jak włoże wtyczke to do czego mam się podłączyć by zmierzyć impulsy...przecież wtedy nie będą widoczne piny
  • #22 25 Mar 2010 22:20
    ele5
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    ściągnąć delikatnie izolację,lub nakłuć przewód to takie trudne?
  • #23 26 Mar 2010 07:45
    barteq289
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    no teraz trochu jaśniej mówicie:D przewód można gdziekolwiek odizlować??nie musi być przy wtyczce?? może być w połowie przewodu?? bo tam jest dojśćie fatalne;/
  • #24 26 Mar 2010 17:00
    olel
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Boże widzisz a nie grzmisz, nie dziwcie się Panowie że takimi pytaniami kogoś drażnicie, jasne że można w połowie :)
  • #25 26 Mar 2010 18:48
    barteq289
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    jak podłącze miernik pod Przewód sygnałowy zielono/fioletowy i mase- brązowy i obracam kołem na włączonym zapłonie to cos tam sie miernik wychyla...ale jak podłacze pod Przewód sygnałowy i zasilający czarno biały to już cisza...ktoś to rozumie?? w końcu jest do wymiany ten czujnik prędkości??
  • #26 21 Feb 2013 22:31
    krishna23
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam drogich forumowiczów, mam problem z licznikiem w golf 4 1.9tdi z 2000roku. zawieszaja sie wskazowki od obrotomierza, predkosciomierza i wedlug mnie tez wskaznik poziomu paliwa oszukuje. czyli dodaje gazu np do 2 tys obrotw a wskazowka np na 1 tys obr , albo jak zgasze samochod to zostanie na tym 1tys. albo czasem silnik chodzi na wolnych obrotach a wskazowka na 0. predkoscoimierz to samo., jade ok 80 a pokazuje np 50. co to moze byc , problem z licznikiem czy instalacja?
  • #27 22 Feb 2013 22:07
    krishna23
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie. problem wydaje sie byc rozwiazany. wystarczylo zrobic adaptacje ( aktywacje)potencjometrow w liczniku i wrocilo wszystko do normy. pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products