X

RENAULT 1,5 DCI - rozrząd

29 Feb 2008 17:01 HOHONDACX
  • #1 29 Feb 2008 17:01
    HONDACX
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Czy ktoś z kolegów wymieniał w 1,5 DCI RENAULT rozrząd ? Przymierzam się do wymiany i nie wiem jak się do tego zabrać. Jakieś porady, schemat, jakieś problemy z odkręceniem śrub ? Jakie narzędzia potrzebne do tej operacji. proszę o pomoc.
  • #2 01 Mar 2008 18:02
    MIREK
    Level 16  
    Helpful post? (+2)
    Podstawowe pytanie to czy masz doświadczenie ? jeśli nie to daj sobie spokój ! , narobisz sobie tylko problemów i sporych wydatków bo naprawa po zerwaniu paska to w tym silniku min. 2 tys. zł. A jeżeli mimo wszystko chcesz spróbować swojch sił to służe pomocą , tylko daj znać. Można już kupić ksiązkę do naprawy Clio2 gdzie jest opisany ten silnik!
  • #3 01 Mar 2008 19:36
    TheBill
    Level 24  
    Helpful post? (+5)
    Rozrzad Renault silnik 1.5 dCi
  • #4 01 Mar 2008 21:36
    HONDACX
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wymieniałem we wszystkich swoich samochodach wszystko co było zepsute jednak Renault jakoś wybitnie pokomplikował ten silnik i tu są głównie moje obawy. W serwisach nie naprawiam żadnego pojazdu ponieważ uważam że to są złodzieje - przykład banalny w renault Kiljańczyk na zagójskiej w warszawie rok temu wymienili znajomemu filtr klimy którego w tym samochodzie po prostu nie ma ! i wlali 6 litrów oleju jak mi zawsze wchodzi tylko 5 litrów i jak tu wierzyć serwisowi
  • #5 02 Mar 2008 18:20
    MIREK
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Zgadza się że w warsztatach jest pełno "cwaniaków" którzy tylko patrzą jak tylko kogoś oskubać i zrobić w "wała" nic nierobiąc a biorąc pieniądze.Jeśli opis który jest powyżej to dla ciebie za mało to mogę podesłać materiały od francuskiej wersji ale będzie to samo co powyżej plus tylko opis silnika 1.9tdi.W tym drugim zmieniałem rozrząd i zrobiłem to bez przyrządów do blokowania , porobiłem tylko znaki na wałkach i na kadłubie silnika.Podstawa to brak pośpiechu w myśl zasady -"trzy razy pomyśl nim coś zrobisz".
  • #6 02 Mar 2008 19:15
    HONDACX
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Wielkie dzięki. To co zassałem to jest OK. Szukam jakiegoś opracowania w j.polskim a ponoć jest. Zassałem książkę w j.francuskim i to ze wszystkimi silnikami 1,5 DCi i najprawdopodobniej będę się z tym bawił. Jednak wiem że w bloku są jakieś miejscach co przy pomocy śrub po wkręceniu blokuje się koła i odkręcenie idzie jak po maśle. jakie tam są śruby ? Zwykłe czy TOROXy ?

    Regulamin pkt 10,9 i 11 proszę poprawić. goldwinger
  • #7 03 Mar 2008 00:21
    MichaelR
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Blokady rozrządu do ClioII Dci w Inter-Cars możesz kupić, bez blokad ani rusz, w bloku od przodu bliżej koła zamachowego jest śruba, odwrotność Torxa.
    Bez blokad nie polecam - na kole pasowym i rozrządu na wale korbowym nie ma klina, czyli przy rozkrecaniu śruby bez blokowania wału można narobić bigosu.

    Apropo ClioII jak masz klime to jest filtr pyłkowy, jak nie ma klimy nie ma filtra pyłkowego - na podszybiu po stronie pasażera zdejmujesz osłone i odkręcasz osłonke w obudowie wentylatora. A do silnika wchodziło mi 4,5 litra oleju. Clio po lifcie.
  • #8 03 Mar 2008 21:00
    HONDACX
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    No i komu tu wierzyć ?????
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products