Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

vw golf 3 kontrolka oleju

hot1979 02 Mar 2008 12:04
  • #1 02 Mar 2008 12:04
    hot1979
    Poziom 9  

    moż ktoś mi podpowiedzieć jak połączyć włanczającą się kontrolkę od oleju pod co i jak to zrobić dodam że auto mechanicznie sprawne tylko elektryka gdzieś zawodzi nie raz jak hamuję światło sie zapali w kabinie i nie gaśnie muszę wyłączać włącznikiem i jak cofam też tak się dzieje[/quote]

  • #2 02 Mar 2008 12:10
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Pod czujnik oleju jest przy filtrze oleju.

  • #3 02 Mar 2008 12:44
    marcys20
    Poziom 18  

    nie napisales jaki masz silnik. w niektorych modelach masz 2 czujniki, jeden przy filtrze, drugi przy walku rozrzadu. osobiscie stawialbym na to, ze twoje problemy ze swiecaca sie kontrolka podczas hamowania spowodowane sa zlamaniem lub brakiem pletwy przy pompie oleju..to taki plastik ograniczajacy przeplywanie oleju w misce przy naglych zmianach kierunku lub predkosci jazdy.

  • #4 02 Mar 2008 19:34
    hot1979
    Poziom 9  

    silnik 1.8 cm. 90km

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam że mechanicznie sprawny ciśnienie na pompie 1.8 także oki motora ma 170 tysi olej czujniki i filter nowe więc elektronika jak podlutować coś na desce żeby się nie zapalała albo moze ktoś wie co naprawić

  • #5 02 Mar 2008 23:29
    wowka
    Poziom 28  

    To zalezy czy chcesz usunac przyczyne czy leczyc objawy. Jak leczyc objawy to proponuje wyciagnac zarowke i po problemie

  • #6 02 Mar 2008 23:33
    hot1979
    Poziom 9  

    usunać przyczynę

  • #7 03 Mar 2008 00:16
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    ewidentnie zanika Ci ciśnienie oleju, sprawdzałeś przecież na stojącym samochodzie i lampka się niezpaliła. Zobacz płetwę jak Ci radzi kolega. Czy zapalanie kontrolki ma związek z zapalaniem się lampki oświetlenia wnętrza? Jeśli nie szukaj także przycierającego się przewodu w drzwiach.

  • #8 04 Mar 2008 10:22
    gutman2005
    Poziom 11  

    raz mialem przypadek ze zaswiecala sie po rozgrzaniu silnika co kazdy mechanik interpretowal jako uszkodzony silnik lub czyjnik oleju co sie okazalo po zaswieceniu kontrolki odpialem przewody z czujnikow a kontrolka nadal swiecila wina lezala w liczniku

  • #9 13 Maj 2008 11:15
    ADHD
    Poziom 1  

    JA mam pytanie orientuje się ktoś co może być przyczyną świecenia sie lampki oleju kiedy daję na luz albo stoję w korku i mruga, jak jest zimny to nie ma takiego problemu, olej jest filtr wymieniony pomóżcie.

  • #10 13 Maj 2008 11:22
    rico37p
    Poziom 28  

    A ciśnienie oleju przy gorącym sillniku sprawdzone.

  • #11 13 Maj 2008 16:28
    adam7009
    Poziom 36  

    gutman2005 napisał:
    raz mialem przypadek ze zaswiecala sie po rozgrzaniu silnika co kazdy mechanik interpretowal jako uszkodzony silnik lub czyjnik oleju co sie okazalo po zaswieceniu kontrolki odpialem przewody z czujnikow a kontrolka nadal swiecila wina lezala w liczniku
    i będzie się świecic bo kabel od jednego z czujników trzeba zmostkowac do masy.(jeśli posiada dwa czujniki)

  • #12 13 Maj 2008 21:06
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    ADHD --jest dla ciebie rada zalej silnik olejem 80W60 np Hipol, albo zrób kapitalny remont silnika.

  • #13 13 Maj 2008 22:21
    kwok
    Poziom 38  

    adam7009

    Cytat:
    gutman2005 napisał:
    raz mialem przypadek ze zaswiecala sie po rozgrzaniu silnika co kazdy mechanik interpretowal jako uszkodzony silnik lub czyjnik oleju co sie okazalo po zaswieceniu kontrolki odpialem przewody z czujnikow a kontrolka nadal swiecila wina lezala w liczniku
    i będzie się świecic bo kabel od jednego z czujników trzeba zmostkowac do masy.(jeśli posiada dwa czujniki)


    jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach to nie będzie się świecić
    drugi czujnik jest odczytywany dopiero powyżej 1800-2200 rpm zależy od wersji

  • #14 13 Maj 2008 22:43
    adam7009
    Poziom 36  

    w niektórych modelach tak jak mówisz w innych od razu się pali.

  • #15 13 Maj 2008 22:48
    gutman2005
    Poziom 11  

    golfik mial tylko jeden czujnik i zadne manipulowanie nic nie dawalo

  • #16 14 Maj 2008 15:46
    hot1979
    Poziom 9  

    wiecie co wam powiem kazdy z moich specjalistów stawiał na licznik,jednak okazało się że padły paneweczki i zaczął stukać wał do szlifu,i paneweczki na pierwszy szlifek i jest narazie oki

  • #17 14 Maj 2008 16:04
    adam7009
    Poziom 36  

    przecież sam twierdziłeś,że mechanicznie jest ok. mierzyłeś ciśnienie itd.to jak to się stało?

  • #18 18 Maj 2008 01:17
    ARTURG14
    Poziom 18  

    Stary temat w golfach (panewki) ,starczy poczytać zawsze się tak kończy!

  • #19 19 Maj 2008 22:30
    hot1979
    Poziom 9  

    no sami widzicie nawet misa była zwalana bo pompe oleju zakładałem nową i co jak się zaświeciła to zaczęło pukać .Może wiecie od czego tak się dzieje w golfach z tymi panewkami?

    Dodano po 2 [minuty]:

    pompa ktura została wymieniona biła ciśnienie 1.8/2.0 bara i nikt nie kuma jak możliwe a jednak sie stało

  • #20 19 Maj 2008 22:38
    kwok
    Poziom 38  

    przeważnie nie z panewkami się dzieje a z zaworem reducyjnym w pompie oleju tzn blokuje się i nie zamyka do końca (rzadsze przypadki obrócenia się wałka napędzającego w zębatce pompy)
    efekt jest taki że jak się jeździ na 3-4 krpm to taki silnik jeszcze trochę polata ale te obroty się wiążą z prędkością 90-100kmh na 3-4 biegu i jak wiadomo mało kto tak jeździ
    dlaczego?
    przy małych obrotach ciśnienie oleju jest małe a korbowody na wał napierają i panewka zamiast ślizgać się na filmie olejowym zaczyna trzeć

  • #21 22 Lis 2008 16:07
    baranek89
    Poziom 2  

    witam mam pytanie mryga mi kontrolka oleju gdy silnik chodzi;/ czy moze byc przyczyna to ze mam zegary od diesla?czujniki sa sparwne

  • #22 17 Lut 2010 18:11
    Dlugi855
    Poziom 9  

    Mam to samo u mnie w Golfie...masakra ten dzwiek mnie dobija.wymieniłem uszczelke pod głowica bo była wydmuchana rozkreciłem miske pompe nic nie lała uszczelniacze całe nie wyrobiona zmieniłem olej itp...zakreciłem przestało pikac ...minoł miech i to samo...

  • #23 17 Lut 2010 22:28
    kwok
    Poziom 38  

    nie powinienem bo temat szeroko opisany ale ci powiem
    jeśli pika to do mechaniora na pomiar ciśnienia - to podstawa i męcz go tak długo aż zacznie pikać u mechaniora oczywiście i jeśli w okolicy 2tys rpm nie ma 2bar to silnik (panewki albo pompa albo to i to)

  • #24 21 Lut 2010 16:13
    Dlugi855
    Poziom 9  

    Czytałem ogólnie wszystko prawie...Przyznam sie Sam jestem Mechanikiem hehe:):) z zawodu:) sam robie wszystko przy samochodzie...sprawdziłem wszystko.....wpierw myślałem ze pompa bo nie dawała cisnienia to logiczne ale odpada...myślałem nad tymi panewkami..ale odrzucam tą myśl od siebie...hehe;) ciśnienie patrzyłem było ok jak na ten rok auta i ogólny stan motoru...jak kolega pisze wyżej chciałem tez zmierzyc wtedy jak piszczało..ale się nie włączył "cwany":) Pompa jest dobra....Ogólnie silnik czysty i zadbany...i ta mała rzecz tak mnie denerwuje...pech...Zostaje jedynie cos z elektryka...może jakieś zwarcie i podaje impuls...nie wiem będe szukał ...Pozdro

  • #25 25 Sie 2010 16:28
    wojtekgda
    Poziom 2  

    Witam mam golfa 3 1.9td i mi cały czas sie swieci kontrolka oleju co to moze byc za przyczyna

  • #26 25 Sie 2010 16:54
    ociz
    Moderator Samochody

    To na kursie na prawo jazdy tego nie uczyli? Zapalenie się którejkolwiek czerwonej kontrolki w czasie pracy silnika oznacza koniec jazdy, laweta i do warsztatu.

  • #27 01 Wrz 2010 16:11
    wojtekgda
    Poziom 2  

    Nawet jak odłacze 2 czujniki to ona dalej miga co to za przyczyna moze byc pomozcie

    Dodano po 37 [minuty]:

    i mam jeszcze jedno pytanko co do golfa 3 1.9td wiem ze to nie to forum ale pomocy kilometry przeskakuja a predkociomiez nie dziala co to moze byc

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty