Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagłośnienie autka Muchy.

flytm 04 Mar 2008 16:15 4802 25
  • Witam pasjonatów decybeli i watów.

    Dzisiaj pochwalę się nagłośnieniem mojej 306.

    Jest to moja pierwsza zabawa w car audio wiec proszę o wyrozumiałość.

    Na nagłośnienie składa się:

    - Radio Pioneer DEH 3900 Mp + pilot
    - wzmacniacz Magnat RX 44
    - zestaw przedni to Helix Dark Blue 62.1
    - subwoofer na głośniku Earthquake db 12

    Całość okablowania kładłem sam i była to bardzo fajna zabawa :D
    Kabel zasilający to kabel spawalniczy 25 mm2 poprowadzony lewą stroną, sygnałowe prawą a głośnikowe środkiem. Oczywiście bezpiecznik przy aku, masa z karoserii.

    Drzwi oczywiście zrobione matami APP, głośniki udało mi się schować w fabrycznych miejscach, więc po założeniu maskownic nic nie widać.

    Jako, że nie lubię pospolitych kształtów, subwoofer nie miał prawa być kanciatą kostką. Wykonany z płyty 18 mm, a ścianka zaokrąglona z kilku płyt hdf. Żeby nie było nudno wkomponowałem pod materiał "ozdóbkę" biohazard.

    W niedalekiej przyszłości ( po 10-tym :D ) zostanie założony kondensator.

    Wrażenia z odsłuchu są niesamowite. Mimo że Helixy nie są demonami głośności, załączone pod wzmaka pokazują na co je stać. Sopran nie kłuje w uszy i nie męczy po dłuższym słuchaniu.
    Db 12 powoduje, że włosy na głowie zaczynają się ruszać jakby wiał wiatr i czasem boję się o zdrowie :|
    Generalnie to było dobrze wydane 1700 zł.


    Fajne!
  • #2 04 Mar 2008 17:18
    ozeh
    Poziom 12  

    Jak zrobiłeś tę "ozdóbkę" na subie? Dawałeś jakieś kawałki kartonu pod kocyk?
    Ta obudoiwa do suba to liczona jakoś czy na oko robiona?
    Mogłeś się pokusić o zamontowanie tych tweeterow w słupkach. Nie jest to wcale dużo pracy i pieniedzy a o wiele lepszy efekt.

  • #3 04 Mar 2008 19:24
    flytm
    Poziom 16  

    Wyciąłem z kartonu ten znaczek. Obudowa liczona oczywiście, strojenie też rura przedłużana do 25 cm. Brałem pod uwagę tweetery w słupkach ale jakoś do mnie nie przemówiły, wolałem zamontować na desce.

  • #4 04 Mar 2008 20:20
    Tomek_18
    Poziom 18  

    No no w tym samochodzie musi być dość duze zamieszanie z takim sprzęcikiem :) Bardzo ciekawy ten woofer z tym znaczkiem, gratuluje pomysłu i pozdrawiam 9/10

  • #5 04 Mar 2008 20:34
    dayv
    Poziom 24  

    tez mam 306 i mam troszke rzeczy pozbieranych. Ciagle brakuje ale juz jest niezle.

    Na przod lanzar vx6c spiete z kolierem (mostek kolo 130w na kanal)

    na tyl teoretycznie jajka zasilane z keniego dmask+
    oraz sub na magnacie xforce ktory zasilany bedzie z 300w blaupunkta

    dobre kable (dietz 20mm mam nadzieje ze wystarczy)

    wygluszenie naraozniki paski klamki itp

    Brakuje mi kondka(ktory wydaje mi sie przydalby sie...)
    wygluszenia na przod



    To troszke ponad 450w mam aku 45ah 600rozruchu
    Jak jest z zasilaniem u Ciebie w aucie? jakie masz aku ? przygasaja Ci swiatelka radio sie wylącza ?

  • #6 04 Mar 2008 21:56
    flytm
    Poziom 16  

    No światła trochę przygasają, dlatego załączę kondensator w najbliższym czasie. Poza tym nic sie nie dzieje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale zauważyłem że jak otworzę drzwi to basisko jest znacznie potężniejsze i nie wiem dlaczego. Fazy głośników grają.

  • #7 06 Mar 2008 07:11
    dayv
    Poziom 24  

    A któredy przieciągnoles kabel wys. napiecia? tzn od aku jak sie przebiles do wnetrza pojazdu ? Gdzie 306 ma otworek :D :)

  • #8 06 Mar 2008 17:20
    flytm
    Poziom 16  

    Tam gdzie go zrobisz wiertarką :-)

  • #9 06 Mar 2008 18:26
    gugus89
    Poziom 14  

    konstrukcja bardzo mi sie podoba..(szkoda ze w pandzie mam taki "cepiaty" bagol;\ ale pewnie cos by tam upchnal, tylko gdzie zakupy matki;p )
    powiedz mi, ile wyszlo Cie za przednie przetworniki? masz je na jakichs filtrach?
    pozdro
    P.S. sub przypomina mi ogromna turbine, ktora nie zmiescila sie pod machą :D

  • #10 06 Mar 2008 19:28
    dayv
    Poziom 24  

    yhym ok. Myslalem ze przeprowadziles jakims otworkiem naturalnym ;)

    Jeszcze troszke zimno ale za tydzien przyleci do mnie reszta rzeczy takze za niedlugo juz szablony linijka tekturka nożyk i idę planowac :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    i dawales dystanse ?

  • #11 06 Mar 2008 19:48
    toma085
    Poziom 21  

    No powiem że ten emblemacik na buferze ci wyszedł fajnie ładną rozbój robi ten sub w tak małym autku sam taki mam ale w Vectrze i to jest po prostu nieporozumienie co się działo przesiadłem się teraz na skrzynie cloused bo aż za dużo tego basu było i auto mi się rozlatało hehe pozdrawiam.

  • #12 07 Mar 2008 17:10
    flytm
    Poziom 16  

    No co fakt to fakt, że uderzyć potrafi ten głośnik.
    Dayv- dystanse nie były konieczne, tapicera i oryginalny plastik wystarczyły, musiałem tylko spiłować drzwi bo był za mały otwór w blasze. Trzeba tylko ładnie to wszystko uszczelnić. A z tego co się zorientowałem to nie ma żadnego otworku który mógłbyś wykorzystać.
    Gugus89- za helixy jakoś 320 mi wyszło, a zwrotki są w zestawie.

  • #13 07 Mar 2008 18:40
    dayv
    Poziom 24  

    heh ja mam jeszcze dystansy... nie wiem jak glebokie sa te lanzary...takze moze je wykozystam ale musze troszke je podpicowac bo nie wejda inaczej. A czym wytlumiales drzwi? wytlumiales jedna i droga strone czy tylko ta od blachy ?

  • #14 07 Mar 2008 19:52
    flytm
    Poziom 16  

    Użyłem mat bitumicznych APP. Są po 5 zł za sztukę na 1 drzwi zużyłem ok.5. Oklejałem drzwi w środku, by wzmocnić blachę bo strasznie drgałą, no i zalepiłem wszystkie możliwe otwory od strony tapicerki. Bardzo fajna zabawa i wcale nie droga.

  • #16 07 Mar 2008 21:47
    crazy_88
    Poziom 42  

    Mam pytanie gdzie kupiłeś te panele?czy to są orginalne?

  • #17 08 Mar 2008 14:58
    flytm
    Poziom 16  

    25 cm szerokie. W zupełności wystarczają. 306 ma małe otwory w drzwiach nie tak jak inne auta że nic prawie nie ma tylko zewnętrzna blacha drzwi i od razu tapicera. I tak dawałem podwójnie maty na otwory.
    Crazy 88- o jakie panele Ci chodzi?? Jeżeli o drzwi to wszystko jest oryginalne, max 16, 5 cm głośnik wchodzi

  • #18 09 Mar 2008 11:17
    CJ_Basseer
    Poziom 24  

    Zestawik ok:)

    Masz zdjecia z "kładzenia" kabli? Dokladnie gdzie zrobiles ta dziure na kabel od aku?

  • #19 09 Mar 2008 21:32
    flytm
    Poziom 16  

    Niestety nie mam zdjęć. Zrobię zdjęcie to pokażę gdzie się przebiłem do kabiny.

  • #20 10 Mar 2008 07:12
    dayv
    Poziom 24  

    Byloby milo :) W tym tygodniu powinienem miec juz praktycznie wszytsko i spokojnie mogę podłanczać przod :) Tyl może przez łikend sie zrodzi :)
    Pozdr

  • #21 11 Mar 2008 13:33
    flytm
    Poziom 16  

    Żeby się dostać do środka musiałem zdemontować cały mechanizm wycieraczek, silnik wycieraczek itd. Nagłośnienie autka Muchy.

  • #22 12 Mar 2008 06:29
    dayv
    Poziom 24  

    dużo z tymroboty? jakie trzeba miec narzędzia ?

  • #23 12 Mar 2008 11:24
    flytm
    Poziom 16  

    Ja to zrobiłem w jedno popołudnie- jakieś 2- 3 godziny.
    Będziesz potrzebował kilka kluczy, śrubokręt i wiertarkę nic poza tym.

  • #24 12 Mar 2008 20:39
    szerloc1
    Poziom 18  

    Kabel zasilający to kabel spawalniczy 25 mm2 po co? czy ten wzmacniacz pobiera 10Kw ? nie rozumiem fanatyków sprzętu audio w samochodach robicie takie bez sensowe zeczy nie majac pojacia o zasadach audio jak i ukladow zasilajacych

  • #25 19 Mar 2008 19:36
    galaxy_938
    Poziom 24  

    Przewody ciągnąłeś lewą stroną auta?

  • #26 21 Mar 2008 19:21
    tgaudio
    Poziom 13  

    Witam, zestaw ogólnie fajny ale:
    -bajzel w bagażniku (kable)
    -nie wiedzieć czemu kazdy montuje wzmacniacz w bagażniku a nie np pod fotelem pasażera z czego są same zalety (jeśli ktoś wie co jest w środku wzmacniacza samochodowego)
    -złe ukierunkowanie głośników wysokotonowych-za bardzo promieniują w podsufitkę
    -filtry..rozumiem że w zestawie na przód była gotowa zwrotnica ? czy poprostu kondensator w wysokotonowym ?
    -głośniki na przodzie mocowane do dystansów (MDF lub innych) czy żywej blachy ??
    Ale oprócz tego jak na pierwszą przeróbkę jest OK :)
    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME